Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1828
Hei freaks!

Det har seg slik at jeg driver aktivt med Airsoft/MilSim og har planer om å lage et eget scenario. Til dette scenarioet trenger jeg en "bombe-koffert" med en del småelektronikk i.
Jeg vil at kofferten skal ha følgende funksjoner:

* Ved åpning starter en timer
* Timeren teller fra 5 min til 0 (300sek)
* For å stoppe timeren må man trykke inn en kode (Denne koden må være programmerbar)
* Om timeren når 0 "sprenges" bomben ved å starte en høylydt alarm.

Målet er da for "Counter-Terrorism" laget å få tak i denne koden fra motstanderen. Med en gang de åpner kofferten vil timeren starte, og de må skrive inn koden. (Jeg planlegger å lage koden som en slags "rebus" som står på et ark de må ta fra fienden, som de må løse )

Koffertens utseende:


* Svart lærkoffert
* Plexiglass/Gjennomsiktig plast
* Under denne plasten/glasset vil all elektronikken være.
* Ut av plasten stikker det opp knapper som Counter Terrorists må trykke på i en bestemt rekkefølge


Noen av dere elektrofreaks som har noen anelse hvordan dette kan gjøres?


Alle innskudd vil bli satt stor pris på!

EDIT: Jeg bli nok å bestille det meste fra Elfa, om mulig.
Sist endret av 4pekatt; 1. juli 2011 kl. 15:01.
Jeg tror en arduino hadde passet perfekt til dette, siden man kan programmere den og mye mer.
Trådstarter
Sitat av Mathsterk Vis innlegg
Jeg tror en arduino hadde passet perfekt til dette, siden man kan programmere den og mye mer.
Vis hele sitatet...
Hah, hvordan fungerer disse? :3

Kan man programmere dem fra PC Software, nesten som en PLS? Isåfall så tror jeg at jeg klarer det
Hva med å benytte deg av dette prinsippet med tanke på nedtelling: http://freak.no/forum/showthread.php?t=138924 ?
Så kan du programmere en arduino til å styre alle funksjonene. http://www.arduino.cc/
vet at elfa har noen byggesett som ineholder en timer og et rele, da kan du stille inn tiden også slår relet inn når den har telt ned, vidre så kan du koble relet til en strømkilde for så å starte en sirene med relet, burde ikke være så alt for vanskelig, tipper elfa har sirene også.
Du må ha noen 7 segment til å vise tiden og. Slik som denne
1-8-Character-Height-7-Segment-LED-Infor-Board-74HC595
Om du vil ha mer elektronikk i kofferte så det skal se mer ekte ut, så kan du bare lime inn ett gammelt skjermkort eller noe annet skrot. Ser alltid kult ut med store grønne kort og mye komponenter på.
Hadde vært enda kulere hvis du hadde hatt for eksempel airsoft-granat type dings (??) inni som sprenger når timeren slutter. Eller kanskje noe heavy røyk-bombe eller noe.
Gjør det hele litt mer spennende!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Hadde vært enda kulere hvis du hadde hatt for eksempel airsoft-granat type dings (??) inni som sprenger når timeren slutter. Eller kanskje noe heavy røyk-bombe eller noe.
Gjør det hele litt mer spennende!
Vis hele sitatet...
Noe i den duren hadde vært ufattelig kult, men det spørs jo da hvordan elektronikken vil takle det?
Sitat av permac Vis innlegg
Noe i den duren hadde vært ufattelig kult, men det spørs jo da hvordan elektronikken vil takle det?
Vis hele sitatet...
Det kan da ikke være så vanskelig å lage? koble til slik at timeren slår på et rele som gir 12v til en elektrisk lunte (Likurg har det) som antenner KNSU?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Det kan da ikke være så vanskelig å lage? koble til slik at timeren slår på et rele som gir 12v til en elektrisk lunte (Likurg har det) som antenner KNSU?
Vis hele sitatet...
Ser jeg formulerte meg feil (beklager), det jeg mener er at det genererer vel varme eller liknende i kofferten og kablene reagerer vel på varmen ?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg ville droppet hele greia, det tar bare mye tid og er utrolig kjedelig. Det er nesten umulig å balansere spillet, så enten vinner det ene laget overlegent eller så vinner det andre laget overlegent. 300 sekunder er knapt nok tid til å klarere en liten gang, spesielt om alle spiller med hi-cap og full auto.

Generelt sett kan du droppe alle game-modes du har spilt i online skytespill, det fungerer rett og slett ikke.
Skaff deg en eldgammel laptop med brukbart batteri til 0-1000kr. Skaff et ekstern tastatur og koble til. Resten er bare programmering og koffert-design.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg ville droppet hele greia, det tar bare mye tid og er utrolig kjedelig. Det er nesten umulig å balansere spillet, så enten vinner det ene laget overlegent eller så vinner det andre laget overlegent. 300 sekunder er knapt nok tid til å klarere en liten gang, spesielt om alle spiller med hi-cap og full auto.

Generelt sett kan du droppe alle game-modes du har spilt i online skytespill, det fungerer rett og slett ikke.
Vis hele sitatet...
Dette er for så vidt sant, jeg er en aktiv softer selv, dog det er jo tilfeller hvor det funker = )