Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2284
For de som ikke har sett filmen Limitless, så handler den om en bokforfatter som ikke greier å utnytte potensialene sine fullt ut. Han får tak i et narkotisk stoff som gjør at han tenker klarere, ikke er lat lengre og gir han fullt av energi dagen ut.


Selvfølgelig er dette et oppdiktet stoff, men hva er det nærmeste narkotiske stoffet/medikamentet man kan få tak i som har noen av de samme virkningene som det i filmen?
En eller annen form for amfetamin.
vanskelig å svare på, men les deg opp på smart drugs her du: http://freak.no/forum/showthread.php?t=167129
Kunitsyn's Avatar
Trådstarter
Nå snakker jeg ikke bare om å bli smartere og bruke den kunnskapen man har til å bli smartere, men også å få mer energi til å gjøre ting gjennom dagen. Positiv energi til å orke ting.
jeg hadde gitt en veldig pen sum penger for pillene i den filmen hvertfall! :P
Så filmen på mandag. Utrolig bra film!
Skulle ønske man fikk en slik pille - Uten bivirkninger
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Nå snakker jeg ikke bare om å bli smartere og bruke den kunnskapen man har til å bli smartere, men også å få mer energi til å gjøre ting gjennom dagen. Positiv energi til å orke ting.
Vis hele sitatet...
Det finnes en slik formula, den kalles kosthold og trening! Ikke at man blir et geni av det, men det blir du ihvertfall ikke av å begynne på amf heller.
Sitat av MannY Vis innlegg
Ikke at man blir et geni av det, men det blir du ihvertfall ikke av å begynne på amf heller.
Vis hele sitatet...
Sikker på det? Paul Erdős gav amfetamin mye av æren for sitt matematiske arbeid:

Sitat av Wikipedia
After 1971 he also took amphetamines, despite the concern of his friends, one of whom (Ron Graham) bet him $500 that he could not stop taking the drug for a month. Erdős won the bet, but complained that during his abstinence mathematics had been set back by a month: "Before, when I looked at a piece of blank paper my mind was filled with ideas. Now all I see is a blank piece of paper." After he won the bet, he promptly resumed his amphetamine use.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Moreagain; 16. juni 2011 kl. 00:32.
Jeg vil si som mentalmelt sier, amfetamin, og i tillegg kanskje LSD. Ja, dette er to helt forskjellige stoffer, men LSD kan få en person til å få en enestående klarhet i livet sitt og tenke over problemene sine og finne en løsning på de, på en helt ny måte, slik Eddie gjør i filmen.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
For de som ikke har sett filmen Limitless, så handler den om en bokforfatter som ikke greier å utnytte potensialene sine fullt ut. Han får tak i et narkotisk stoff som gjør at han tenker klarere, ikke er lat lengre og gir han fullt av energi dagen ut.


Selvfølgelig er dette et oppdiktet stoff, men hva er det nærmeste narkotiske stoffet/medikamentet man kan få tak i som har noen av de samme virkningene som det i filmen?
Vis hele sitatet...
Det er litt feil det du sier. Vanligvis klarer ikke et vanlig menneske å utnytte mer enn ca 10% av total hjernekapasitet. I denne filmen får han tak i et stoff som gjør at kan utnytte 100%. Dermed sier det seg selv at han blir smartere, klarere, osv osv. Dermed blir amfetamin osv litt feil forslag til stoff som ligner. Er vel ingen stoff som ligner en slik virkning den dag i dag.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
En eller annen form for amfetamin.
Vis hele sitatet...
I boken filmen er basert på kalles stoffet "MDT", ikke "NZT", som i filmen. Det spekuleres derfor i om forfatteren har latt seg inspirere av det sagnomsuste stoffet DMT, og ganske enkelt stokket om på bokstavene. Jeg har dog ikke funnet noen bekreftelse på dette, bare sett at folk har ramblet om det på nett. Effekten av stoffet i filmen har jo også lite til felles med effekten av DMT
Høres ut som en weirdass blanding av amfetamin, metylfendiat og modafinil, lol
Bra film Skulle bare ønske noen kunne lage de pillene :P
Må si meg enig, Fantastisk bra film. Og merkelig nok tenkte jeg under filmen, at det kom til å komme en tråd i rusmiddelforumet her angående den.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Må si meg enig, Fantastisk bra film. Og merkelig nok tenkte jeg under filmen, at det kom til å komme en tråd i rusmiddelforumet her angående den.
Vis hele sitatet...
og det gjorde det og xD haha
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Amundo Vis innlegg
Det er litt feil det du sier. Vanligvis klarer ikke et vanlig menneske å utnytte mer enn ca 10% av total hjernekapasitet. I denne filmen får han tak i et stoff som gjør at kan utnytte 100%. Dermed sier det seg selv at han blir smartere, klarere, osv osv. Dermed blir amfetamin osv litt feil forslag til stoff som ligner. Er vel ingen stoff som ligner en slik virkning den dag i dag.
Vis hele sitatet...
vell probleeme der er at myten om at vi bare bruker 10% av hjernen våres er feil. : p (noe som irriterte meg lit at d brukte d som et fakta i filmen..) http://faculty.washington.edu/chudler/tenper.html (første google linken : p)