Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2432
For å ikke kjede seg til døde som borteboer, så trenger jeg admin til min Dell Latitude som jeg leier av skolen.
But how to get admin?
Gjett hva du glemte å fortelle så vi skal kunne hjelpe deg?
Limited edition
Moff's Avatar
Det finnes en del tråder om dette fra før. Bottom line er at det er umulig uten at du demonterer alt sammen og disabler BIOS-passordet. Det er ikke en gang sikkert at dette er mulig på din modell.
Riktig det Moff sier
Med mindre du har tilgang til og boote cd'er, noe du sannsynligvis ikke har hvis skolen din har noe peiling på it.
Men alltid vert et forsøk!
Tr1pp3r's Avatar
Trådstarter
Blackspot, modell? - I don't know..! Men går Elektro, og alle Elektro vg1 klasser i hele landet får samme modell!

Moff: Om jeg skrur opp hele sulamitten, røkker ut BIOS batteriet, hvordan kommer jeg med DA inn på administrator accounten?
Limited edition
Moff's Avatar
Du unlocker BIOS, endrer boot-rekkefølge og setter inn en boot-disk. Da kan du få adgang til blandt annet SAM-filen.

PS: Modellen står skrevet på PC-en under skjermen.
Sist endret av Moff; 25. august 2007 kl. 19:42.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Moff
PS: Modellen står skrevet på PC-en under skjermen.
Vis hele sitatet...
Den står vel under hele pcen, hvis ikke jeg loker helt? Gjør det på min :P
Limited edition
Moff's Avatar
En Dell

Lille teksten over ESC-knappen, der?
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Moff
En Dell

Lille teksten over ESC-knappen, der?
Vis hele sitatet...
Åhh, siden han ikke viste hvilken modell, så regnet jeg ikke med at det var så åpenlyst. Jeg mente under hele greia. Hehe Men da står det der også.
nå er det mange tråder om det samme her : http://www.freakforum.nu/forum/showp...7&postcount=19
Sist endret av ranvik; 25. august 2007 kl. 19:53.
Tr1pp3r's Avatar
Trådstarter
Får ikke pcen før på mandag.. Er bare viktig å være forberedt
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Som tatt opp i en dusin tråder her tidligere.

1. Mange PC'er er beskyttet mot å fjerne BIOS passordet uten å åpne maskinen og muligens lodde også.

2. Du får ikke tak i SAMfilen på maskinen hvis du ikke kobler den i en annen maskin (siden du ikke kan boote fra CD).

3. Have a nice skoleår.
Hvis du kan, ta ut hardisken og putt den i en annen data og så følger du instruksjoner på nettet om hvordan du får ut passordet til admin kontoen.
Sist endret av torsken; 25. august 2007 kl. 22:01.
BIOS passord på DELL Latitude maskiner er ikke noe stress, i hvertfall ikke på de modellene jeg har vært borti. Er litt usikker på om dette fungerer på nyere modeller!?! Men alt du trenger er en ekstern diskettstasjon og ett lite program lekket ut fra DELL's supportavdeling. Siden du ikke kan boote fra diskett mens harddisken står i, så skrur du ut harddisk først, og maskinen vil da boote disketten med programmet fra DELL. Deretter skriver man inn nytt serienr på maskinen, trykker enter ett par ganger, og bios passord er vekk. Skru på plass igjen harddisken, boot opp og du vil få tilgang til BIOS, og kan deretter endre oppstartsvalg til å boote ifra CD, etc. Nå kan du boote f.eks knoppix eller backtrack, kopiere SAM fila over på en USB-stick eller lignende, og deretter cracke admin passordet.

Desverre er ikke programmet jeg nevner så enkelt å oppdrive på nettet lenger, men jeg vet det skal finnes èn side i hvertfall hvor det fortsatt ligger. Skal se om jeg klarer å finne den, hvis ikke kan jeg få laget ett image av disketten jeg har brukt.
Sist endret av phlaxx; 26. august 2007 kl. 04:10.
Sitat av Tr1pp3r
Blackspot, modell? - I don't know..! Men går Elektro, og alle Elektro vg1 klasser i hele landet får samme modell!

Moff: Om jeg skrur opp hele sulamitten, røkker ut BIOS batteriet, hvordan kommer jeg med DA inn på administrator accounten?
Vis hele sitatet...
ehm, Alle får nok ikke samme model over hele landet.. Muligens i fylket ditt. På nesodden får de en HP Compaq 6710b
Sitat av Notrik
ehm, Alle får nok ikke samme model over hele landet.. Muligens i fylket ditt. På nesodden får de en HP Compaq 6710b
Vis hele sitatet...
Samme her, eid PC er det også, og den kan vi bruke til hva vi vil
Kan dessverre ikkke hjelpe, men du har et kjipt problem.
På skolen min ( shot me if i`m wrong) får vi pc`er (800kr i året) som vi får når vi slutter. Disse får vi admintilgang til.
Tr1pp3r's Avatar
Trådstarter
Finnmark Vg1 Elektro klasses som får Dell Latitude D630 da...

Får jo for f*****en ikke installert Live Messenger uten å måtte trikse å mikse i en halvtime først
Vi får ikke admin tilgang hverken lokalt eller på domene.
Vi fikk noen HP Compaq 6715b pc'er.
Får ikke instalert firefox engang. Iriterende som bare f.
sitter her med ein hp compaq6715b (som eg leier av skulen)
denne har eg nettop lasta ned azureus,msn og litt musikk uten problemer hehe
Tr1pp3r's Avatar
Trådstarter
Installerte FF på mp3 spilleren, og trakk mappa over til pcen.. funker som juice
Trenger bare å få noen til å sende meg _komprimert_ Live Messenger mappe, ikke Zip eller Rar.. Noen som har veldig lyst å hjelpe en sliten student en sen mandags kveld? (a)
Her er programmet jeg nevnte tidligere i denne tråden. Man endrer enkelt og greit maskinens "service tag" og BIOS passord er vekk. Hvilke modeller det fungerer på er jeg usikker på, men har brukt det på ett par eldre Latitude maskiner, og det funka som bare det.

http://www.download.centre4service.com/software1.html

Edit: Siden er vist blitt solgt til nye eiere "due to legal rights", og rar filen er beskyttet med passord. Så jeg laget ett image av disketten jeg har liggende til de av dere som er interessert. Send meg pm for link.
Sist endret av phlaxx; 28. august 2007 kl. 02:33.
Det du kan gjøre som funker fett. (Med programmer som ikke trenger tilgang til windows mappa. Firefox, azureus etc.) Er å instalere programmene i en mappa på skrivebordet. Funker fin-fint det.
Hmm..
Så man MÅ altså vere admin for å instalere Msn, i-Tunes osv.?
Er snakk om HP vi Hordaland/Ullensvang får..

Btw. kan man boote en install fil fra en USB-Minne penn?
Eller ha prog. innpå der som man kan innstalere på en eller annen måte?
Tr1pp3r's Avatar
Trådstarter
Funker å bruke ting fra minnepenn, men opplever at det er VELDIG tregt
Skal se om jeg ikke kjøper meg en ekstern harddisk til den her, er bare den jeg har for tiden..
Men forhåpentlig får jeg tilbake min Acer om litt fra reprasjon, og da går den her tilbake til å bare være skolepc
Bare last ned og installer hva som helst, men velg noe annet enn Programfiler. Hvis du er i Hordaland kan du lage en mappe på C:/, eller installere på skrivebordet.

For å få MSN til å funke, kan du bruke http://meebo.com, Gaim, eller aMSN eller Trillian eller noe slikt.

Og en liten ting til de som har peiling på slikt:
På skolen i dag fikk jeg beskjed at brukeren var "låst" når jeg prøvde å logge på. Det funket helt fint å logge på når jeg kom hjem. Noen anelse om hva som skjedde? Lastet ned noen MP3-er og slikt, ser de slikt i loggene? Trodde ikke de hadde lov til å ha slike logger.

Håper bare jeg ikke er låst på skolen i morgen og :P
Pc'en er en HP Business Notebook 6715B/AMD X2 TL-60.
Kan man instalere ting asså?
Fra minnepenn?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kan installere de PÅ minnepennen f.eks.
Sitter på den nye pc'en nå..
Men hva mente du AtXbYeA?
Installere de fra en annen pc og legge filer i minne penn eller SD kort? og flytte over eller kjøre direkte derfra?
ta harddisken ut av den tette pcen deres og koble den til en pc som kjører linux, ta ut sam fila.. eksporter den, crack admin passordet, med f.eks. cain&abel og tadaa.. legg in hva du vil.
Tro meg, vet hvordan det føles. Har ikke engang tilgang til å slette snarveier på skrivebordet. Absolutt alt er låst av lyder og sånn, og jeg får ikke skrudd av den jævlige lyden når du setter inn eller drar ut strømkabel. ELLER alarmen som kommer når du har kun 1% batteri igjen. Første gang jeg hørte den trodde jeg det var brannalarmen som gikk av hjemme. :s

Vel, de sier vi får mer tilgang etterhvert som nettverket fungerer skikkelig.
Går andre året med laptop på allmennfag i Trondheim. Første året gikk det en liten periode å boote cd med linux. Jeg hadde adminpassordet i fjor, men de tok inn pcene over sommeren, og fikk tilbake med nytt passord, og BIOS var pw protected Dell Latitude nyere modell, afaik umulig å komme forbi biospassord uten å lodde.