Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3644
Leste nettopp dette http://www.dagbladet.no/dinside/2005/09/14/443378.html flere enn meg som er enig i det som blir skrevet?
Sist endret av Amatør-pyroman; 14. september 2005 kl. 20:33.
Nja.. Jeg er delvis enig. Men jeg vil si at ofte har nordmenn mye sterkere familier. Man er tradisjonelt sett knyttet sterkere til familien sin enn til fremmede. Så derfor kan utelivet bli ganske kjedelig.

At frossenpizza er nasjonalretten gjelder vel egentlig bare for ungdom. Ellers spiser vi jo ganske sundt. Annen fast food spiser vi jo ikke så*mye av i forhold til mange andre land.

Ja.. jeg tenker ofte at det er litt lite å finne på her i Norge. Men jeg har internett, så det er ikke så farlig =P
Kan jeg vel si meg enig i, norge er sinnsykt kjedelig. Orker ikke komme med noen spesiell begrunnelse, for kan ikke akkurat si at jeg finner noen, men det er virkelig kjedelig her.. Har lyst til å reise en del, oppleve litt mer enn det jeg kan finne her. Været kan jo være en grunn? Mesteparten av året er været depresivt.
Dagbladet trykker hva som helst for tiden. Drittavis. Er dere virkelig så glade i landet deres at dere føler at en stereotyp passer på dere? Dagbladet trykker hva som helst for tiden helt ukritisk. Hvem bryr seg om en journalist i "Englands nest største avis" ikke liker Norge? Det er ikke en nyhet, det er en personlig meningsyttring som får oppmerksomhet fordi dagbladet vet folk vil bli provosert over at alle tilsynelatende ikke elsker landet vårt. Krampetrekninger fra en avis i utforbakke.
Noen veldig tørste mennesker blir aldri fornøyd, selv om de bor rett ved en brønn.
Sitat av IvIoyner
Dagbladet trykker hva som helst for tiden. Drittavis. Er dere virkelig så glade i landet deres at dere føler at en stereotyp passer på dere? Dagbladet trykker hva som helst for tiden helt ukritisk. Hvem bryr seg om en journalist i "Englands nest største avis" ikke liker Norge? Det er ikke en nyhet, det er en personlig meningsyttring som får oppmerksomhet fordi dagbladet vet folk vil bli provosert over at alle tilsynelatende ikke elsker landet vårt. Krampetrekninger fra en avis i utforbakke.
Vis hele sitatet...
VG har hatt samme sak liggene online siden i morges.

Selv bryr jeg meg ikke så hardt om slike artikler. Oser engelsk presse og der tilhørende journalistikk lang veg av denne.

Nordmenn er kanskje ikke så veldig utadvente. Øllen er dyr. Nordmenn blir fulle i helgene. Men foretrekker norske kvinner tyrkiske drosjesjåfører?
Så fantastisk lite konstruktivt...

Edit: Oida, selvskudd.
hehe, nei briter er ikke kjedelige... doh... klart briter også er kjedelige, og jeg lurer på hvor i oslo han har vært dersom han ikke har sett noen som hygger seg?
Det forteller bare litt om journalistene i England. Tar ikke akkurat det han sier seriøst når nesten alle hans momenter ikke stemmer. Men det stemmer det han sier om folks utseender i deres land. Briter må være det styggeste folkene i denne verden og hvilken som helst jente i dette landet KUNNE blitt toppmodell i England.

PS: Angrer ikke på hva våres forfedre gjorde i Storbritania 1000 år tilbake etter å ha lest denne artikkelen.
Det er nok ikke bare Engelskmenn som ser med rare øyne på vårt lille forskrudde sosialdemokratiske prosjekt her oppe i nord. Og til trådstarters spørsmål: Ja, jeg kjenner meg virkelig igjen i artikkelen. Denne "Fred, frihet og alt gratis"-kulturen til sosialistene setter spor av utakknemlighet, lite arbeidsinnsats da alt kommer gratis, høyt sykefravær (selv om nordmenn er blandt de med best helse i hele verden) og ikke minst et av verdens dyreste land å bo i. Er det rart nordmenn ikke er blide?
med penger kommer overlegenhet og egoisme, folk trenger flere og flere "midler" for å bli sosiale og kunne leve opp til samfunnets stadig økende idealer og krav.
hehe, fikk assosiasjoner til amerikanerene når de mobbet oss fordi vi spiste matpakke istedenfor fastfood. Virker ike som at de er enige, disse engelskspråklige. Men ja, helt enig i den artikkelen.
Han tegner opp karikaturen av nordmenn slik det pleier og gjøres. I utgangspunktet bryr jeg meg ikke, men han er inne på noe at nordmenn ikke blir fornøyd uansett hvor godt vi har det. Jeg tror vi har godt av å se på hvor godt vi egentlig har det og sette litt mer pris på det.
<offtopic>Ikke for å gå alt for offtopic her altså, men..

Må man betale 80-90 kroner for en øl i Oslo?!
Her i Trondheim må du ut med 46,- halvliteren!</offtopic>


<ontopic>
hmmm.. nei, ingenting å tilføye...
Briter kan umulig være kjedelige.
</ontopic>
Vell, Storbrittania har ikke noe bedre drikkekultur enn Norge på noe vis vil jeg tro. Likevel har de vin og sprit i vanlige butikker slik som over nesten hele verden.
Sitat av Marken
.... og ikke minst et av verdens dyreste land å bo i.
Vis hele sitatet...
Hvis Norge er dyrest å bo i, må det være fordi vi alltid skal ha så forbanna store hus! Ellers er vel ikke boliger dyrere i forhold til inntekt i her landet?

Forstår ikke at journalisten tør å kritisere oss for fastfood. Der drypper det frityrfett til og med av søndagsmiddagen.
Sitat av IvIoyner
Dagbladet trykker hva som helst for tiden. Drittavis. Er dere virkelig så glade i landet deres at dere føler at en stereotyp passer på dere? Dagbladet trykker hva som helst for tiden helt ukritisk. Hvem bryr seg om en journalist i "Englands nest største avis" ikke liker Norge? Det er ikke en nyhet, det er en personlig meningsyttring som får oppmerksomhet fordi dagbladet vet folk vil bli provosert over at alle tilsynelatende ikke elsker landet vårt. Krampetrekninger fra en avis i utforbakke.
Vis hele sitatet...
Må faktisk si meg enig, hva som om en journalist ikke liker Norge? Sist jeg sjekket så mislikte jeg majoriteten av alle kritikkere fordi dem har meget sære meninger.
Jeg kjenner meg iallefall_ikke_igjen i den artikkelen. Hva en eller annen misunnelig brite mener om landet vårt gjør meg ingenting. Hvis dere som synes Norge er så kjedelig. Hva med å skaffe dere et liv? Nok av ting å finne på her. Hvis ikke så er det jo bare å flytte eller reise vekk en tur.

Synes det er viktig å reise og oppleve andre deler av verden. Forskjellige kulturer, men synes ikke Norge er kjedelig. Det er her jeg er oppvokst og det er mest sannsynlig her jeg kommer til å leve resten av livet også. Vi har_alle_muligheter og hvis noen synes det er kjedelig her, er det de sin egen feil. Jeg kjeder meg ikke...
"- Nordmenn drikker som vikinger. De drikker mye, de bråker og de sjangler ut av barene tidlig om morgenen. Kvinner er like fulle som menn. Det er kanskje siste rest av den norrøne arven."

Der kjenner jeg meg igjen
Er delvis enig...
[offtopic] Vikings for the win!![/offtopic]

Syns vi har det ganske så bra her. "gresset er alltid grønnere på den andre siden".
At han ytrer det i at han syns vi er rare gjør ikke noe fra eller til. et rolig og rikt land gir jo bare muligheter for å utforske enda mere personlige interesser...
▼ ... noen uker senere ... ▼
"Ved sult og katastrofe er det befolkningen går til fløyene" Dette blir tåpelig. Enkelte mennesker har det rett og slett for bra.
Er helt enig i kritikken, men at kritikken kommer fra en engelskmann, synes jeg er ganske latterlig.
Sist endret av Surrehu; 9. oktober 2005 kl. 18:52.
Nordmenn er kravstore. Forøvrig må dere jo følge med i tiden; "Simple living" er jo det som er inn nå, (føfan) som et svar på kapitalistenes fokus på penger og materialisme fremfor menneskeliv.

I use my right to say whatever I want to keep the discussion going.
Kan vel egentlig bare snakke for megselv når det kommer til slike diskusjoner som dette. men mitt sitat er iallefall: Det blir faen ikke bedre en vi gjør det til selv!
Det beste her iverden er kanskje gratis, men det betyr ikke at det kommer av segselv.

-
treffer kanskje ikke midt på tråden med dette innlegget men, hva kan man si?
Drikkekulturen i Norge er kanskje mer voldelig enn i storbrittania, men jeg vil nå påstå at de drikker oftere der borte.
Jeg bryr meg ikke noe om hva andre mener om oss, det er ikke mer moro enn det man gjør det til sjøl
Sitat av LetMeBleedPLZ
Kan vel egentlig bare snakke for megselv når det kommer til slike diskusjoner som dette. men mitt sitat er iallefall: Det blir faen ikke bedre en vi gjør det til selv!
Det beste her iverden er kanskje gratis, men det betyr ikke at det kommer av segselv.

-
treffer kanskje ikke midt på tråden med dette innlegget men, hva kan man si?
Vis hele sitatet...
ENIG!