Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3018
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Skal på avrusning sikkert 5-6 gangen nå, etterfulgt av TSB (Tverrfaglig spesialisert behandling av ruslidelser) rehab døgnopphold for 3gangen etterpå, saken er att jeg har skutt ca 150-200 mg dolcontin daglig i 3 uker, jeg vet att de fleste avrusnings klinikker har obligatorisk ransaking av selve kroppen, kle av seg å sette seg på huk, sist jeg var på denne avrusnings klinikken var det ikke slik, de skjekket kun klær osv.

Neon gode tips til å lure inn brukerutstyr sånn att jeg slipper å gå coldturkey, jeg vil ikke ha subuxone for nedtrapping da dette gjør abstinensene verre, misliker det sterkt.

Pakke inn brukerustyr i ræva høres ikke enkelt ut, tenkte å få med meg 2 grønne og rivotril til eget bruk, samt sprøyter, kanyler og skje.

Noen råd? Og ja, dette er mot all sinn hennsikt men jeg er blod hekta på dritten.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Jævlig dårlig gjort å ta med stoff på avrusning.

Har sagt fra om folk før som har smuglet inn.

Har selv smuglet inn og tenkt at det ikke skulle gå ut over de andre, men det går altid ut over de andre. De andre merker det og får lyst på og det er en grunn til du skal på avrusning

Det er fordi du ikke klarer å slutte på egenhånd.


Fortell dem at du må trappe på ned noe annet enn subotex og at du må reise om det ikke går.

Evt bit tennene sammen. Det er ikke så lenge du har vært på etter det du skriver.

Håper du velger å ikke ta med inn.


Skal du ta med inn så legg noe på utsiden av stedet.

Stoffet har du i rumpa.

Personlig får jeg med en del i foret i underbuksen.

Sørger for å ha skitten truse så de ikke får lyst å ta på den. Så har jeg et par pumper og sprøyter i den.

. Men synes du ikke skal gjøre det. Det blir feil premisser for din egen del. Du skal bli rein nå. Det blir tøft en periode, men er absolutt vært det!
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Jævlig dårlig gjort å ta med stoff på avrusning.

Har sagt fra om folk før som har smuglet inn.

Har selv smuglet inn og tenkt at det ikke skulle gå ut over de andre, men det går altid ut over de andre. De andre merker det og får lyst på og det er en grunn til du skal på avrusning

Det er fordi du ikke klarer å slutte på egenhånd.


Fortell dem at du må trappe på ned noe annet enn subotex og at du må reise om det ikke går.

Evt bit tennene sammen. Det er ikke så lenge du har vært på etter det du skriver.

Håper du velger å ikke ta med inn.


Skal du ta med inn så legg noe på utsiden av stedet.

Stoffet har du i rumpa.

Personlig får jeg med en del i foret i underbuksen.

Sørger for å ha skitten truse så de ikke får lyst å ta på den. Så har jeg et par pumper og sprøyter i den.

. Men synes du ikke skal gjøre det. Det blir feil premisser for din egen del. Du skal bli rein nå. Det blir tøft en periode, men er absolutt vært det!
Vis hele sitatet...
Ja, det er dårlig gjort, det skal jo vær ett trygt sted, men jeg kommer til å holde meg på rommet hele tiden, er flink sånn. Jeg vet hvordan morfin abstinenser er, å tror ikke det blir noe pain etter kun 3 ukers bruk, men opplevde 5 måneders dagligbruk av opiater cold turkey og det skremte livet av meg, aldri har jeg føltt en sånn smerte, ligggende som en døende hund i senga å gråte pga av vanvittige smerter, men desverre fortrenger hjernen disse opplevelsene.

Tror jeg går for å ha utstyret i underbuksen, eller tape det fast under føttene.

Ja, jeg skal bli rein nå, har dødd nesten 2 ganger i jula, er på tide å stoppe mens leken er god.
da derivatloven ikke var i sving da la jeg meg inn, med masser av rc og hasj skjult overalt, hadde jeg et kjempeopphold før de ferska meg med et mad spike i cannabis i urin en stund etter det burde vært borte selv med tungt misbruk av d i forkant.
vet ikkr hvorfor jeg la meg inn da engang nå, hadde åpenblart planer for å fortsette, od det gjorde jeg, sammen med fler og fler som vssr der på rehab samtidig som meg -_-
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det er dårlig gjort, det skal jo vær ett trygt sted, men jeg kommer til å holde meg på rommet hele tiden, er flink sånn. Jeg vet hvordan morfin abstinenser er, å tror ikke det blir noe pain etter kun 3 ukers bruk, men opplevde 5 måneders dagligbruk av opiater cold turkey og det skremte livet av meg, aldri har jeg føltt en sånn smerte, ligggende som en døende hund i senga å gråte pga av vanvittige smerter, men desverre fortrenger hjernen disse opplevelsene.

Tror jeg går for å ha utstyret i underbuksen, eller tape det fast under føttene.

Ja, jeg skal bli rein nå, har dødd nesten 2 ganger i jula, er på tide å stoppe mens leken er god.
Vis hele sitatet...
Eneste jeg ser er en haug med unnskyldninger og en som ikke er klar for å bli rusfri.
Vært heroinist i flere år og det å slutte mer heroin er såklart skummelt, men du dør ikke. Det er en kort periode med et reint helvete også er du ferdig med det verste. Og utsette problemet samtidig som du rett og slett pisser i ansiktet på de andre som er der, har absolutt ingenting godt for seg. Da kunne noen andre som tar dette mer seriøst heller tatt plassen din.

Har du lite penger eller mangler sted å bo så skjønner jeg at du kan tenke deg en slik løsning, men igjen kommer du sannsynligvis like langt etterpå om du ikke velger å kutte det ut det du driver med.
Har du valget med subutex så er det fint det for mange. jeg har vanskelig med å tro at du blir verre av subutex. Jeg må ligge på rundt 2.5 gram heroin dagen før subutex ikke hjelper merkbart nok. Du har sikkert opplevd å krasje på subutex og derfor blir du verre, men dette er noe de vet om på avrusninger og er obs på slik at de ikke skjer, så lenge du er ærlig med dem.

Selv er jeg ikke fan av sub. Skjønner ikke hvorfor folk vil bruke flere uker på å gå av, når det er gjort på en uke med coldturkey
Sist endret av DrPerception; 19. februar 2019 kl. 02:01.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Eneste jeg ser er en haug med unnskyldninger og en som ikke er klar for å bli rusfri.
Vært heroinist i flere år og det å slutte mer heroin er såklart skummelt, men du dør ikke. Det er en kort periode med et reint helvete også er du ferdig med det verste. Og utsette problemet samtidig som du rett og slett pisser i ansiktet på de andre som er der, har absolutt ingenting godt for seg. Da kunne noen andre som tar dette mer seriøst heller tatt plassen din.

Har du lite penger eller mangler sted å bo så skjønner jeg at du kan tenke deg en slik løsning, men igjen kommer du sannsynligvis like langt etterpå om du ikke velger å kutte det ut det du driver med.
Har du valget med subutex så er det fint det for mange. jeg har vanskelig med å tro at du blir verre av subutex. Jeg må ligge på rundt 2.5 gram heroin dagen før subutex ikke hjelper merkbart nok. Du har sikkert opplevd å krasje på subutex og derfor blir du verre, men dette er noe de vet om på avrusninger og er obs på slik at de ikke skjer, så lenge du er ærlig med dem.

Selv er jeg ikke fan av sub. Skjønner ikke hvorfor folk vil bruke flere uker på å gå av, når det er gjort på en uke med coldturkey
Vis hele sitatet...
Ja, detkan virke sånn, jeg har lyst til å bli n har en veldig sterk ambivalent rundt dette, har ruset meg i 12 år nå. Siste 2 årene startert jeg meg injiserende bruk,da blejegforelsket i opiater på dagen. Men igjen såser jeg hvordan detødeleggermeg fysisk/psykis har en lillebror som er veldig bekymre og prøver å gjøre altfor åfå meg ut av det.

Ja, subutex helper neon, men det du gjør er bare å gjør deg avherngig av ett lovliag menneskelaget opioid. Jeg bor på en stusselig hybel, 6 kvm, blir det sommer erdet telt.

I de verste minuttene med abstinenser har jeg gått ien slags drømmemodus der livet gir å reprise, psykotisk og suicidal, men jeg får garantertikke dolcontin for å trappe ned påavrusning, det blir vel med suboxone som utstetter dolcontin abstinensene, Bupoprenorfin erserriøst det verste jeg har tatt noen gang, jeg kjennner jeg snakker meg bort her og gjentar metg selv, har ikke sovet i natt,6timert tiljeg skal påå avrusning, så får nar ehive innpå med rivo og skyte dol.

Fredg på jorden.

Tror jeg tok personlig rekord i skrivefeil i denne poosten*
Sist endret av Veggen; 19. februar 2019 kl. 14:14. Grunn: slo sammen innlegg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, detkan virke sånn, jeg har lyst til å bli n har en veldig sterk ambivalent rundt dette, har ruset meg i 12 år nå. Siste 2 årene startert jeg meg injiserende bruk,da blejegforelsket i opiater på dagen. Men igjen såser jeg hvordan detødeleggermeg fysisk/psykis har en lillebror som er veldig bekymre og prøver å gjøre altfor åfå meg ut av det.

Ja, subutex helper neon, men det du gjør er bare å gjør deg avherngig av ett lovliag menneskelaget opioid. Jeg bor på en stusselig hybel, 6 kvm, blir det sommer erdet telt.

I de verste minuttene med abstinenser har jeg gått ien slags drømmemodus der livet gir å reprise, psykotisk og suicidal, men jeg får garantertikke dolcontin for å trappe ned påavrusning, det blir vel med suboxone som utstetter dolcontin abstinensene, Bupoprenorfin erserriøst det verste jeg har tatt noen gang, jeg kjennner jeg snakker meg bort her og gjentar metg selv, har ikke sovet i natt,6timert tiljeg skal påå avrusning, så får nar ehive innpå med rivo og skyte dol.

Fredg på jorden.
Vis hele sitatet...
Klart er du ambivalent. Det er jo skummelt som faen. Fint du drar. Bare gjennomfør.
Når jeg skal slutte og blir redd å ynkelig tenker jeg bare på de som slutter i russiske fengsler akkurat nå. Noen har det alltid verre og jo verre du har det jo mindre sannsynlig er det at du får lyst å gjøre det igjen. Tenk smertene er der fordi du har ruset deg, ikke fordi du slutter, for slutte må du før eller siden om ikke du har tenk å bli LAR pasient resten av livet. Da blir du garantert fucked up med tiden.
Ødelagt hormoner, stoffskifte problemer, impotent, preget, flere av de på metadon får kvinnelige bryster og hofter, altså du vil aldri slippe rusen helt og en dag slutte tenke på det.
Sist endret av DrPerception; 19. februar 2019 kl. 11:21.
Må man ikke på avrusning før man får komme på rehabilitering? Det var iallefall sånn til meg, at man ikke komme på rehabilitering før alt av rusmidler er ute av systemet.

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Må man ikke på avrusning før man får komme på rehabilitering? Det var iallefall sånn til meg, at man ikke komme på rehabilitering før alt av rusmidler er ute av systemet.
Vis hele sitatet...
Beklager så ikke at det var avrusning du skulle på trodde det var direkte til rehabilitering. Er det noe vits i å stikke på avrusning, viss du skal trappe ned ? Burde gjort det før. Tenker det blir sykt vanskelig, vet ikke hvordan de er med stikkprøver osv, men siden du sikkert kommer til å være der en stund, tror jeg sjansen din for å bli tatt over tid er veldig stor.
Sist endret av kimmy9gga; 19. februar 2019 kl. 13:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei og god kveld!



Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, det er dårlig gjort, det skal jo vær ett trygt sted, men jeg kommer til å holde meg på rommet hele tiden, er flink sånn.
Vis hele sitatet...

Litt interessant lesing faktisk. Jeg oppfatter/mener at du med den siterte delen snur litt om på argumentene du presenterer. La meg forholde meg kort:
Avrusing hvor en skal fjerne eller redusere/stabilisere ei avhengighet skal være trygt. Det må være trygt for brukerne. Jeg forstår det slik at du kjenner elementene: Under innleggelse på avrusing får du individuelt tilpasset medisinsk hjelp av helsepersonell, først og fremst. Personalet er der for å sørge for din trygghet som pasient. Blodprøver undersøkes, medisiner vurderes, urinprøver sikrer reduksjon i tilfeller liknende det du beskriver, pasientene bekreftes levende/pustende opp til flere ganger per natt med masse mer. Alt dette for å besørge din trygghet under deres omsorg. Årsaken til at de spør om du har mat-allergier, vurderer om du har fysiske hjelpebehov eller strør på glattisen på området, det er vel for å ivareta dine behov, helse og trygghet under gode kontrollerte omgivelser under kontroll av helsepersonell.
Du er enig i grunnleggende ideen om hva ei avdeling for rus og avhengighet sine oppgaver og mål innbefatter?


Samtidig leter du litt etter muligheter og erfaringer til å sette deg selv utenfor disse rammene med å bruke eget medikament utenfor den sikkerhetskontrollen den behandlingen innbefatter. Du har ikke bare lyst, men du virker å ha bestemt deg for lenge siden. Vår (les: freakforumet sin) oppgave blir da å betrygge deg slik at du med større selvsikkerhet og redusert angst kan snike med deg egne medikamenter og brukerutstyr. Du ser selv at det kanskje ikke er en helt vanntett plan? Du vet nok like godt som meg at du utsetter/forlenger varigheten på problemet. Jeg tror hovedproblemet er at du egentlig ikke har lyst til å forandre rus-inntaket. Erfaringsmessig er du neppe inne til rus behandling hundre prosent for din egen del. Derfor kverner, undersøker og vurderer du andre muligheter til å få deg ei lita justering mens du fremdeles kan, helst nå mens risikoen for negative konfrontasjoner er mindre tilstedeværende?

^Bare ett gjentakende sammensurium av ideer til selvpleie og egen-medisinering blant pasienter som egentlig ikke har noen sannferdige mål om bot og bedring.

Videre tenker du å oppholde deg utenfor personalets regelmessige kontakt utover hva de oppsøker deg. Da tenker jeg på det du skriver tidligere i samme sitat; det skal jo være ett trygt sted. Der mener jeg de uttalelsene snakker en del imot hverandre. Hvor tenker du ditt bidrag rundt tryggheten for pasient og personal ligger med dette prosjektet?


Du skal altså
| Lure med sterke medikamenter på ett rusfritt sted med sårbare mennesker
| Besørge brukerutstyr for hva som fremstår å være et alternativ til foreskrevet medisin eller sidebruk med varighet over tid. Du skal justere en del ganger, når du behøver egen koke skje i stedet for engangsutstyr?
| Unngå annen oppmerksomhet fra andre enn det obligatoriske, ved å oppholde deg for deg selv.
| Innta medikamentet på farligst mulig måte helt uten særlig mye du kan gjøre selv dersom the shit goes down. Helt ærlig, er det nåla eller dolcontin du er hekta på? Se bort fra ubehag og symptomer fra selve bruket; hva er det du gleder deg mest til, hva er det som utløser ekstra lyst på rus når du hører om eller tenker på rusen fra dolcontin eller injeksjonen av dolcontin?




I ett forsøk på ikke surre meg fast med irrelevante utspring eller aldri bli ferdig, forsøker jeg en litt annen (kanskje) ryddigere metode:
-----BASERT PÅ EGNE ERFARINGER, FØLELSER OG RESONNEMENT-----

- Vil du kombinere ditt eget medikament med den medisinen du får tilordnet av stedets lege, eller kun på egenhånd? Vil du nekte å motta eller innta medikamenter du får foreskrevet, og bruke egne medikamenter som nedtrapping?

- Du forstår at det hverken reparerer eller fjerner abstinenssymptomene særlig mer skånsomt for de fleste brukere med slik nedtrapping du vil ha? Bivirkningene fra medikamentslutt kommer til kjenne uansett, bare ikke like eksplosivt som bråslutt.
^ Litt på spissen kan det oppsummeres i minst 2 muligheter:
Foretrekker du at det føles som du skal dø i en time eller å håpe at du dør i en hel dag?

- Har du forsøkt andre medikamenter som medisin for slik nedtrapping? Ønsker du ikke å forsøke andre alternativer, eller har du opplevd større negative enn positive effekter også av andre medikamenter? Er du motstander/kritiker til statlig regulert medisinering av tunge ruslidelser, eller har noe annet å utsette ett slikt system på? (Hvorfor, hvorfor ikke? Bare nysgjerrig. )

- Har du vurdert risiko for eventuelle konsekvenser side-inntak sammen med annen medisin eventuelt kan bringe, både i dag og neste år? Er kroppen din virkelig så skrikende avhengig av dolcontin etter knappe tre uker? Er du redd for eller tenker/tror abstinensene vil være lik de var etter flere måneders inntak? Er du redd/engstelig/usikker for å være uten rusmiddelet når du først er av?

- Krisemaksimerer og handler/reagerer du i panikk/redsel nesten fullstendig opphengt i hvordan abstinensene kan komme til å bli, eller føler du deg sikker på hva du har i møte fremover?

Jeg opplever nå og da slik eksplosjon av størrelse, betydning og alvorlighetsgrad på problemene som kan oppstå dersom atte hvis om atte fordi derfor det hvis når men eller da. Problemene blir nærmest uhåndterlige i alle elementer som er med på å besørge og kanskje forverre håpløsheten jeg legger i problemene. Men!, med tiden oppdaget jeg en enkelt ting som hadde betydning for alle situasjonene: Evnen til å bruke så mye tid og energi på å argumentere imot ei hver mulig løsning på problemet, kun fordi jeg er de-motivert og ikke har interesse i at problemet blir løst.

^ Hvor lenge tror du jeg kan diskutere hvilken løsning som er optimal for å sende en gjenstand over en lengre distanse? Lengre tid enn det ville tatt å finne ei faktabasert optimal løsning. Hvor mange argumenter tipper du jeg klarer å finne, bare for å slippe å bære gjenstanden selv? Flere enn jeg klarer å telle utelukkende på ett ut-pust. Når vi reagerer slik, sørger vi i større grad for at ting går til faens og blir ett reelt problem. Alt det, bare for ei forhåndsinnstilt overbevisning om mulige hinder (som kanskje, men sannsynligvis ikke kommer) og deres videre konsekvenser.

- Vil du uten unntak søke etter riktig dosering for å føle deg i form til å gjennomgå syke-tiden, eller sier du ja takk mer enn gjerne til en liten ekstra, om så bare for denne gang?

- Hvilke andre årsaker og motivasjoner finnes for å avruse seg selv i skjul ett sted det ikke er tillatt. Funker det ikke bedre å gjøre det på egne premisser uten risiko for sanksjoner? Eller har du utsatt det til du bare MÅ for å delta på opplegget du har påstartet.

-----------------SLUTT---------------------




DISCLAIMER: Jeg skriver ikke her med utgangspunkt i å sette deg i noe dårligere lys eller påvirke deg negativt, så sant det ikke blir en positiv negativ med tiden. Jeg regner med du vet hva det går i, så det er heller ikke direkte belæring og pekefinger. Heller en del synspunkt, spørsmål, synsvinkler et cetera for å kanskje bidra til selvhjelp. Provoserende engasjement kan også være en god kickstarter for nye elementer med positiv påvirkning. Ei heller for å angripe hverken deg eller situasjonen du står i. Jeg mener å inneha svært god forståelse for både følelser, tankeprosesser, handlings-årsaker et cetera. Jeg har både egenerfaring og annen kjennskap til slike situasjoner og problemstillinger, og sant skal bekreftes at det ikke føles noe godt.
Men samtidig tror jeg du innerst inne vet like godt som meg at du ikke velger hverken ei optimal eller effektiv løsning, men du har så veldig lyst til å ta ett par justeringer til. Da finner du raskt mange argumenter for å underbygge hvorfor det beste for deg er å ruse deg frisk på egenhånd dersom du ikke får utdelt det rusmiddelet/medikamentet du har mest lyst på.

Jeg tror du åpner opp for litt større krise enn det vil vise seg å bli til slutt. Jeg tenker også det du vil finne vanskeligst, er å unngå å justere på nytt i armen når du er frisk igjen. Abstinensene står du lett igjennom, med motivasjon stående deg nærme nok til at det betyr noe for deg, på ordentlig. Bare vær ærlig med deg selv; hvorfor er du der? Hvem er du der for? Hva vil forandres om du lykkes? Hva ønsker du å sitte igjen med i egen fortjeneste og positive markeringer når du står på egne bein igjen i fremtiden? Vær ærlig med deg selv og ikke bruk tid på å finne interesser som kan motivere deg for å bedre andres liv. Det er sjeldent godt å leve for andre istedet for seg selv. Det kan være avslappende og befriende å ha ytre motivasjoner og dermed rette fokus bort fra jobben du har å gjøre, men det hjelper deg lite i det lengre løp. Akkurat som en smell. Det er digg der og da, men rentene må betales ved sluttoppgjøret.

Ønsker du å skape omstendigheter for livet ditt du er komfortabel og fornøyd med? Da er tiden inne for å være litt egoist og ta helt egne valg. Da håndterer du utfordringene du har for din egen del. Det er ditt liv, din fremtid, din lykke og glede, dine muligheter for livet. Gjør noe godt for deg selv, men ikke belønning før handling.

Lykke til, jeg tror du klarer deg bedre enn du frykter for. Beklager eventuell ekstra tid brukt på lure på om det er jeg som er flippa her.




TOO LONG;DIDN'T READ
  • Lær å bry deg om deg selv
  • Lær å kaste opp effektivt
  • Lær å kaste opp så skånsomt du klarer
  • Lær å ikke reagere negativt på smaken på oppkastet
  • Lær å bli komfortabel med å kaste opp
  • Lær å kjenne raskest vei til oppkaststedet
  • Lær å bestemme hastighet til oppkaststed beregnet fra variablene $Avstand_utgangspunkt $Avstand_endepunkt $Hastegrad $Erfaring
  • Lær å akseptere sykdomstid som eget ansvar
  • Lær å gjøre for å lære
  • Lær å ville deg selv godt
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Først og fremst takk for mye god innput som fikk hodet mitt til å rejustere seg til ett mer saklig syn på temaet.

Jeg har nå vært i avrusnings klinikken siden klokken 0900 i dag , da jeg annkom var jeg såppass pillefjern og høy på dolcontin att jeg måtte bare bli sendt til rommet mitt med mye omsorg. Kjenner noen her fra før, etter 3 timer søvn. Drar jeg fram utstyret og setter en smell dol på toaletet, endte med å søle ut halve løsningen, men tro meg, jeg havnet i sengs igjen. Ble vekket etter 5timer søvn, trodde det var onsdsg. De brydde seg mye om meg dritsekken som skyter dop på dass rett ved siden av senga. FYI, det vsr kun en smell, var alt jeg hadde.

Noen sier jeg ikke vil bli rusfri, er det noe jeg så er det det,.men når jævelen i meg er så sterk kan det virke umulig på sikt.
Jeg hadde ett akktivt liv før dette, helt til jeg dro på meg psykiske lidelser,. Ja, jeg dopet meg på klinikken, prøver å si ha det bra til rusen men nåla og dopet er som sveiset fast i meg.

Tror hva dere vil, jeg klarer det denne gangen. og igjen, takk for ærlige svar. Skriver på en mob så blir litt handikapet. Har lest alle tilbakemeldingene og setter pris på dem. Tar de også med meg videre til å reflektere over.
Hadde det ikke vært bedre om du hadde blitt tvangsinnlagt uten tilgang til dop? Avrusningen du er på nå er jo bare et hotell hvor du tar dop og sover.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Lykke til.

Du må ta et valg. Si ha det til rusen en gang for alle.

Det kommer ikke noe mer godt ut av det og du vil dø snart. Akkurat som meg om jeg fortsatte.

Jeg har et fint liv nå. To små barn, trener, løper, har jobb, reiser på ferie til utlandet. Koser meg med et par pils i helgen å spiller xbox. Er på teltturer med ungene og en fin dame som støtter meg.


Alt dette kan du få, men du må bli nykter. Få dritt en ut.


Dette klarer du.


Det trappet ned hjemme før avrusning fra 2 gram heroin om dagen, 2-10mg rivo eller andre benzo, speed og lyrica og gjerne noe cola ila en uke til kun sub og alkohol.

På avrusning trappet jeg med ned på sub og ingen alkohol. Nektet benzo etter 4 dager pga små doser og tok magnesium mot kramper.

Det var en tøff kamp, men det var kun snakk om et par måneder så var jeg stabil igjen..

Håper du velger livet i stedenfor å dø. Det er et langsomt selvmord. Regner ikke med du hr lyst til å dø.

Men du må ta et valg og respektere deg selv for det valget koste hva det koste vil..
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Godt å høre att du har ett fint liv nå, det er det å starte å leve uten rus som blir vanskelig når jeg har fått en schizofreni diagnose + affektibe lidelser, psykoser og depresjon var det som gjorde att jeg selvmedisinerte. Så blir nokk 50% ufør og jobbe av og til.

Respekterer alle som klarer å holde seg unna dop, det er helvette. Tanken på å aldri sette seg en smell gjør meg deppa.

Har fått subuxone nå, hadde så jevla abstinenser. Takk for meg, og ta det rolig der ute. <3
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Har selv hatt GAD siden jeg var 9 år jeg har klart å bli kvitt på egenhånd etter flere år uten rus.

Psykoser har jeg vært medisinert og innlagt for flere ganger.

Nå er jeg diagnosefri, (med unntak av sterk opisat avhengig).

Nei psykiske diagnoser og rus problematikk blir som høna og egget, men en ting er sikkert.

Uten rus og med litt innsikt og tolmldigjet er det utrolig hva du kan fp til.


Tanken om aldri mer bør du venne deg til.

Å leke med tanken om å bruke er første veien tilbake.

Har gjort den feilen 3 ganger og holdt på å miste alt hver gang.


Viss du ikke har fått nok av rusen anbefaler jeg nesten å ruse deg til du ikke orker mer fordi 99.9% av folk klarer ikke å slutte før de har fått nok.

Men finnes unntak.


Jeg synes du virker reflektere og det at du snakker om dette her viser at du innerst inne bryr deg og ønsker å slutte.

Bruk denne sjansen..


Det jeg gjorde i behandling og avrusning var å overdrive motivasjonen min å gi fullt jern. Fake it til you make it sier de.. Og det er noe i det.

. Bare kjør på. Å overbevise deg selv om at dette vil du. Alt som trekker deg i en annen retning tsr du avstand fra.
. Frister noen deg med rus der kan du si fra med god samvittighet til perosnlse med ønske om å være anonym. Dette er livet dit og utrolig nok har du kun et liv du utrolig nok ikke har klart å miste enda.



Jeg tror på deg å håper du oppdaterer her å skriver om du trenger hjelp.


Når krampene kommer bed om de store magnesium tablettene. Det er et beroligende mineral du kommer til å bli venner med.
. Spis masse, så Sundt som mulig og drikk vann som om det skulle være jobben din! Dette vil tynne ut det som er igjen å hjelpe deg masse.
. Sukker og fett kan ødelegge formen litt, men bedre en ikke noe mat!

Stå på!

Hard situasjon, ikke ta den lette veien, men den riktig som du innerst inne ønsker

God natt.
Bedre om du sier fra deg plassen så noen som er mer motivert for å bli rusfri kan få den.
Virker veldig «ungdomsskoletrass» på meg å skulle sabotere rehab ved å smugle inn stoff...
Mye mere ålreit å gi denne plassen til noen som vil og er mere motivert.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Bedre om du sier fra deg plassen så noen som er mer motivert for å bli rusfri kan få den.
Virker veldig «ungdomsskoletrass» på meg å skulle sabotere rehab ved å smugle inn stoff...
Mye mere ålreit å gi denne plassen til noen som vil og er mere motivert.
Vis hele sitatet...
Les det han har skrevet. Han er der nå. Tror de fleste hadde vært ganske ambivalent i en slik situasjon. Han var nok desperat rett før avrusning. Prøv å motiver i stedet for å moralisere.Man skal alltid ha troa. Til ts: håper du har fått nok av ditt gamle liv og er klar for å krabbe deg oppover til suksess.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
I am addict; Takk igjen, jeg spiser og drikkker mye, får b12vitaminer i rompa og sub for abstinenser.

Du snakker om det å ha fått nokk av rusen, det kommer jeg nokk aldri til å få, men jeg har en psykisk helse og somatisk helse som ikke tåler flere runder,

Rusen har tatt fra meg alt, det er som å dø i sakte film. Skal prøve å overbevise meg selv mye tiden fremover, men tanken på å leve rusfri i ett samfunn som jeg ser mørkt på blir den største utfordringen, ender fort med ensomhet og isolering.

Dere som sier att jeg ikke fortjener plassen her vet ikke hva dere snakker om, når du er så langt i rushelvette att du selger alt du har og bruker hele dagen bare for å få en fix så er man syk. Tanken på å stoppe er skremmende, for man vet selv att alt man har fortrengt dukker opp. Å man vil gjerne ha det siste skuddet rett før innlegelse.

Er man dopsyk gjør man det man alltid har gjort. Skal love def det er mange sol ruser seg i starten på ett opphold.

2ganger har jeg opplevd de brutale smertene av opiat misbruk, det er ett mareritt.

Takk igjen. Iamaddict!
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Edit. Jeg har fått spørsmål om subutex pga av mitt overdrevne eskalerende bruk av opiater, jeg har lest mye om LAR. Men er engstelig for de negative sideeffektene. Det er enten subutex eller hard disiplin, har vært innlagt 3 ganger pga av injiserende bruk uten hell. Det er lett å være nykter i behandling, men når man kommer ut når og ettervernet svikter gang på gang havner jeg i samme fella..
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Hei igjen. Har vært å tur med kidsa så ikke fått skrevet.

Håper du fortsatt er der og holder ut. Har tenkt på deg.

Angpenda suboxone har jeg selv sagt ja.

Fikk på metadon fra jeg var 18 til 27 og har ødelagt reseptorene mine.

Jeg ønsket å klare meg uten, men da var symptomene mine på psykiske plager mye sterkere. Som f. Eks angst og adhd.

Jeg sprakk et par ganger og begynnte på suboxone film.

Har aldri vært så stabil rusfri som jeg er nå. Har svært sjeldent lyst på rus og det har hjulpet på angsten. I starten fikk jeg mer angst av suboxone, men etter noen mnd ble jeg veldig stabil og fin i formen. Tuller ikke med medisinen og spiser den slik man skal vær dag på samme tidspunkt etter tannpuss og litt mat. Da er blodsukkeret litt oppe å medisinen virker bedre.

. Føler du deg nede å usikker på å slutte så si ja.

Da får du dekket suget etter opiater og sannsynligvis roe deg litt ned iforhold til diagnosene dine. Du vil få et lite lokk på det høyeste følelsene og i et par år vil dette kunne hjelpe deg stort.

Det som også hjalp meg veldig var urinprøver ganske ofte og det at jeg måtte stå opp tidlig hver dag å hente medisinen å snakke med noen om hvordan det gikk. Jeg fikk dermed et program å ble tvunget inn i en sunn døgnrytme.

Samt det å ha masse helsepersonell du møter du kan snakke med og som heier på deg kan være en stor motivasjon om du tar det på riktig måte.

Mange klager på at lar er strenge, men det er akkurat dette som kan være den største hjelpen. Du blir nesten tvunget inn i en god rytme med masse proffe folk som passer på deg. Er du nede en dag kan du snakke med de som leverer ut medisinen.

Du kan selv være med å bestemme hvor det er best for deg å hente den.

Jeg pleier sjelden å anbefale noen å begynne med det, men kanskje du burde vurdere å gi deg selv en sjanse. Ta i mot medisin akkurat som en diabetiker gjør og bruke dette tilbudet til alt du kan.

Lar kan henvende seg til eksperter å du kan få masse hjelpe der om du er litt ydmyk å prøver å gjøre om tankene dine.

Det jeg mener med fake it til you make it er litt med hvilken tanker du gir føde.

Skal du høre på den stemmen som sier du ikke kan være nykter. Eller den stemmen som fikk seg inn på avrusning....


Dette velger du selv., men etter min erfaring høres ikke buorenorfin i en god stund ut som en dårlig løsning.


Håper abstinensene begynner å roe seg ned og at du har hatt en fin helg.
. Fint tidspunkt å bli nykter på. Deilig vær og vil være frisk hele sommeren i form til å nye sommeren uten å stresse med rus.

Tåler du å drikke litt kan du jo ta noen pils på stranda.



Lykke til! Dette klarer du!

Om ikke, ikke la deg slå it av litt motgang, da må man prøve igjen. Har selv vært på 12 avrusninger, 7 behandlinger, 6x akut psyk og fler andre steder, men til sist klarer man det


Klem fra iamaddict.