Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2979
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Det er ganske lenge siden jeg brukte amfetamin sist. Må ha vært rundt september-oktober jeg tok det men jeg har den siste uka plutselig fått problemer med at jeg begynner å tygge og gnisse med tennene ukontrollert, spesielt hvis jeg stresser med noe eller har angst. Dette skjer kun på høyre siden i kjeften og får litt vondt i tennene og kjeven av det.

Er det noen som har vært borti det samme eller lignende? Det er jo litt merkelig at det kommer sånn plutselig når det er flere måneder siden jeg brukte sist og har aldri vært noen storforbruker av speed.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ja kan skje det. Særlig i ved mye bruk. Men folk tåler ting forskjellighet om speedfreaker som har vært nykter i 8 og 9 år som enda har speed-fakter. Viftet med armer og lager grimaser.

Det er ikke akkurat helsekost hehe
Sist endret av PapaMarathon; 11. februar 2019 kl. 16:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av iamaddict Vis innlegg
Ja kan skje det. Særlig i ved mye bruk. Men folk tåler ting forskjellighet om speedfreaker som har vært nykter i 8 og 9 år som enda har speed-fakter. Viftet med armer og lager grimaser.

Det er ikke akkurat helsekost hehe
Vis hele sitatet...
Kan trygt si at det ikke er helsekost, ja. Og et tilbakelagt kapittel for min del. Har ikke vært en storforbruker heller, maks vært to-tre ganger i året over tre år ca. før jeg bestemte meg for å kutte ut skiten helt i fjor.

Synes bare det er litt rart at dette oppstår mange måneder etterpå mens alt har vært som normalt i mellomtiden. Har også fått muskelrykninger i høyre øye som vel kalles leamus tror jeg. Dette oppstår av og til andre steder på kroppen.

Tenker på om det kan være en nerve som har fått litt juling eller noe. Lurte mest på om noen har opplevd noe lignende så lenge etterpå.

Skal dra til legen og få undersøkt dette men har ikke så lyst å si at jeg har brukt amf.
Magnesium skal vistnok hjelpe.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Nei kan fort være dumt å fortelle det til legen. Hadde heller sagt det var en periode du brukte mye koffein i forbindelse med skole, trening, jibj eller lignende.

Ikke lurt å ha i papirene sine viss bien skal være kjipe seinere


Viss legen skriver det ned å du skulle få barn å få kontakt med barnevernet pga et eller annet er det 100% sikkert de finner den ene notatene om at du hr brukt speed.

Skjedde med en kompis så snakka med legen om hasj i 18 års alderen. 14 år etterpå fikk han høre det fra barnevernet. Helt sykt men sånn er det.

Vær forsiktig med det offentlige. Alle slike ting bør ordnes med privatlege, eller gode leger som ikke skriver det ned....
Har du tatt flere smådoser med amfetamin før? Det kan gi symptomene du beskriver, men mest sannsynelig så skyldes ikke problemene dine amfetamin i det hele tatt.
Anonym bruker
"Lett Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sikkert noe helt annet, null poeng og nevne. Stress/angst mest sannsynlig, har selv litt gnissing som er irriterende - hjelper litt og ta tungen mellom tennene når du blir obs på det. Hvis du gjør det om natten er det lurt å skaffe en skinne av tannlegen slik at du ikke føkker opp gebisset over tid
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min kjeve begynner å spasme rytmisk etter all musikk jeg hører/tenker påog det er to år siden sist MDMA inntak.
Er du sikker på at det er rusrelatert?

Bruksisme er veldig vanlig. Det behandles vanligvis ved å eliminere stress i kombinasjon med et innlegg for å beskytte tennene, hvis det forekommer om natten.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Magnesium skal vistnok hjelpe.
Vis hele sitatet...
Tar magnesium daglig, uten at det har hjulpet på akkurat dette.

Sitat av iamaddict Vis innlegg
Nei kan fort være dumt å fortelle det til legen. Hadde heller sagt det var en periode du brukte mye koffein i forbindelse med skole, trening, jibj eller lignende.

Ikke lurt å ha i papirene sine viss bien skal være kjipe seinere
Vis hele sitatet...
Vet aldri om man mister sertifikatet så kommer aldri til å nevne det til legen.

Sitat av Speilvendtned Vis innlegg
Har du tatt flere smådoser med amfetamin før? Det kan gi symptomene du beskriver, men mest sannsynelig så skyldes ikke problemene dine amfetamin i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Har det ja. Pleide som regel å justere meg oppover med mindre doser til jeg hadde oppnådd ønsket effekt .

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Min kjeve begynner å spasme rytmisk etter all musikk jeg hører/tenker påog det er to år siden sist MDMA inntak.
Vis hele sitatet...
Har testet MDMA ved to anledninger, og det er kanskje tre-fire år siden sist så det virker kanskje litt utenkelig når det er gått såpass lenge?

Sitat av Svartbak Vis innlegg
Er du sikker på at det er rusrelatert?

Bruksisme er veldig vanlig. Det behandles vanligvis ved å eliminere stress i kombinasjon med et innlegg for å beskytte tennene, hvis det forekommer om natten.
Vis hele sitatet...
Hmm, har ikke hørt om dette før. Hvordan vet jeg om natten egentlig? Har ikke så vondt når jeg våkner men skal vel uansett ikke utelukke det.



Takk for svar til alle.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hmm, har ikke hørt om dette før. Hvordan vet jeg om natten egentlig? Har ikke så vondt når jeg våkner men skal vel uansett ikke utelukke det.
Vis hele sitatet...
Om du deler seng med noen vil muligens partner legge merke til det, ellers vil en tannlege kunne se om tenne er slitte som følge av at du gnisser tenner.
Men, i og med at det foregår mens du er våken også, er det nok vanskelig å si sikkert om det også foregår mens du sover, du kan kanskje forsøke å filme deg selv mes du sover?
Jeg har samme greia! Det skjer stort sett alltid når jeg røyker cannabis, særlig sativa. Har vært slik i et par år. Får anspent kjeve, og biter tennene sammen helt ubevisst. Hva er dette?? Det hele begynte etter at jeg tok ecstacy for et par år siden. Har et par kvelder med litt overdreven bruk hvis det har noen betydning. Altså symptomer inntreffer når jeg røyker cannabis, men hadde ikke dette problemet før jeg prøvde MDMA/ecstacy/speed. Er det cannabis-indusert angstsymptomer? Prøver å slappe av i kjeven, trikset med tungen fungerer til en viss grad, og prøver å finne strain som ikke er så ille for meg (indica).
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Om du deler seng med noen vil muligens partner legge merke til det, ellers vil en tannlege kunne se om tenne er slitte som følge av at du gnisser tenner.
Men, i og med at det foregår mens du er våken også, er det nok vanskelig å si sikkert om det også foregår mens du sover, du kan kanskje forsøke å filme deg selv mes du sover?
Vis hele sitatet...
Er for tiden singel så har ikke mulighet til det. Å filme meg selv var ikke et dumt forslag, men har bare mobilcam så får vel fundere litt på hvordan jeg skal gjøre det.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Jeg har samme greia! Det skjer stort sett alltid når jeg røyker cannabis, særlig sativa. Har vært slik i et par år. Får anspent kjeve, og biter tennene sammen helt ubevisst. Hva er dette?? Det hele begynte etter at jeg tok ecstacy for et par år siden. Har et par kvelder med litt overdreven bruk hvis det har noen betydning. Altså symptomer inntreffer når jeg røyker cannabis, men hadde ikke dette problemet før jeg prøvde MDMA/ecstacy/speed. Er det cannabis-indusert angstsymptomer? Prøver å slappe av i kjeven, trikset med tungen fungerer til en viss grad, og prøver å finne strain som ikke er så ille for meg (indica).
Vis hele sitatet...
Utrolig rart ja. Selv om en er klar over problemet, så skjer det likevel uansett hvor hardt man prøver. Sånn er det med meg hvertfall. Kan nesten tro at det er skjedd en permanent skade..

Rart hvis det er mdma i mitt tilfelle når det er så lenge siden, men når flere nevner mdma her så begynner jeg jo å lure litt..
Med så liten bruk for så lenge siden, holder jeg en knapp på at det er bare angst/stress alene som forårsaker dette. Det er mange folk det ute som skjærer tenner som aldri har brukt speed...
Enig med @Splooge999 her altså. Du kan forøvrig ta i bruk en app som tar opp lyder mens du sover, så kan du iallfall høre etter før du begynner se gjennom 8t film. Disse appene tar opp lyd kun når det er noen, med andre ord typ 3-10min lydopptak alt ettersom.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har det ja. Pleide som regel å justere meg oppover med mindre doser til jeg hadde oppnådd ønsket effekt .
Vis hele sitatet...
Hvis man inntar mellom 0.1mg til 3mg amfetamin et par dager i strekk kan man utvikle permanente tikkslidelser pga sensitering. Kan det ha skjedd deg?
Clean x pepprer
KongPepper's Avatar
20 1
Nå husker jeg ikke akkuratt hva det heter, men å få "rus flashbacks" er ikke en uvanlig senskade. Viss du hadde mye ukontrollerte spasmer i speed high så kan det forekomme, selv lang tid etter slutt av bruk at du "gjør sånne ting". Er egentlig det samme som Speilvendtned skriver over her, men jo større bruk, jo større sjanser for senskader.