Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1895
Hei, jeg har gjennom ett år prøvd en del diverse rusmidler. Men noe jeg har merket er at rus som gir beroligende effekt, gjør mer hyper og stimulert, mens stimulanter som amfetamin og mdma gjør meg chill og "laid-back". Blir som regel hyper, rastløs og energifull av ting som hasj, xanax, mogadon, osv.
Noen som vet hva dette kommer av?
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første tanken som slo meg når jeg leste dette er jo ADHD eller ADD, husker ikke helt hvorfor dette skjer, men folk med ADHD/ADD tar ofte amfetaminsulfat o.l for å motvirke hyperaktivitet, rastløshet, problemer med konsentrasjon osv, og det fungerer på motsatt måte også, beroligende stoffer > Hyper, rastløs, rastløs som du nevner Men der igjen, så kan hverken jeg eller de fleste andre her stille en slik diagnose, dette er noe som må taes med lege og/eller eventuelt psykiater. Dilemmaet da er at førerkort kan og ofte blir inndratt som dersom du snakker med lege/psykolog, så dette ville jeg vært forsiktig med om du har noe slikt å miste. Ha en fin kveld!
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ble litt surr i teksten der, skrev rastløs to ganger! Heh. Rettelse "energifull som du nevner"
Folk reagerer forskjellig på ulike rusmidler, jeg blir f.eks også veldig chill og rolig på mdma, mens venner som inntar samme "batch" blir supergira og danser hele kvelden. Kan ikke si jeg blir hyper av hasj, og har aldri prøvd noen av de andre stoffene du mener du blir full av energi av..
Det er ikke nødvendigvis slik at folk med ADHD reagerer helt motsatt enn andre på stimulanter. Det henger veldig sammen med dose. Terapautisk dose og rus-dose er to vidt forskjellige ting hva vedrører effekt. Det sagt, så er det så klart mulig at noen folk med ADHD reagerer litt annerledes på noen rusmidler, men det er forsåvidt sant i den generelle befolkningen også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Første tanken som slo meg når jeg leste dette er jo ADHD eller ADD, husker ikke helt hvorfor dette skjer, men folk med ADHD/ADD tar ofte amfetaminsulfat o.l for å motvirke hyperaktivitet, rastløshet, problemer med konsentrasjon osv, og det fungerer på motsatt måte også, beroligende stoffer > Hyper, rastløs, rastløs som du nevner Men der igjen, så kan hverken jeg eller de fleste andre her stille en slik diagnose, dette er noe som må taes med lege og/eller eventuelt psykiater. Dilemmaet da er at førerkort kan og ofte blir inndratt som dersom du snakker med lege/psykolog, så dette ville jeg vært forsiktig med om du har noe slikt å miste. Ha en fin kveld!
Vis hele sitatet...
Dette er helt feil, bare en gammel myte at folk med ADD/ADHD responderer helt annerledes enn "vanlige" mennesker. Grunnen til at de virker roligere er fordi de klarer sitte stille og konsentrere seg. Det Picard sier er riktig.

Det er ikke helt uvanlig at en overdosering med et beroligende stoff vil kunne ha motsatt effekt, de vil da stimulere og ikke dempe. Har opplevd dette selv, tatt en for høy dosering av enkelte sovepiller og faktisk blitt mye mer våken enn søvning.