Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2723
Problemet står i overskriften, klokken viser 1 time for mye.

Har prøvd det mest. Den står på riktig tidssone osv osv.


Noen som vet problemet?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har du automatisk tidssone, eller automatisk sommertid på?
For meg funker det og skru automatisk tid av og på igjen.
Ofte når det har vært problemer med klokken hos meg har det vært pga at den serveren som skal holde rede på klokken ikke gjør det, selv ikke når en oppdaterer den manuelt. Etter å ha byttet til en annen server har dette løst seg og klokken justeres. Kan være verdt ett forsøk å skifte server.
Sist endret av meitemark; 5. januar 2016 kl. 14:47.
Jeg har hatt det samme problemet selv. Hadde flere problemer med at innstillingene på PCen ikke ville "lagre" seg. De stilte seg på en måte tilbake igjen når jeg restarta maskina.

Løsningen min var å installere Windows 10 på nytt, og da ble det bra.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Samme problemet her - selv etter at jeg har justert tiden manuelt. Etter en stund så er plutselig tiden en time tilbake igjen, selv om den ikke er satt til å justere tiden automatisk...
Dette skjer ofte dersom man dual-booter Windows og Linux distro, her er hvorfor og løsningen.
Fleff sitt forslag funket for meg.. Jeg som skriver jeg har "prøvd det meste osv osv"

Følte meg litt som en svimball.
Sist endret av flytendeper; 20. januar 2016 kl. 02:44.