Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2141
Hei!

Om jeg har lastet ned en del sesonger av en serie, i dette tilfellet Two and a half men, så er jo dette uendelig mange episoder og vanskelig å holde oversikt. Finnes det en funksjon som er på Netflix/Viaplay der det står at jeg har sett en episode?

Eksempel: Jeg ser en episode, når jeg har sett hele vil filen, evt navnet på filen få en markering som tilsier at episoden er sett.

Finnes det i det hele tatt en slik funksjon? Kan jo såklart skrive "sett" i filnavna, men blir jo litt vanskelig å huske hver gang.
Sist endret av korkdal; 11. januar 2015 kl. 17:19.
Jeg benytter meg av nettjenesten "Myepisodes.com".
Må vell å merke legge inn manuelt hver gang jeg har sett noe, men da har man oversikten til en annen gang også.


Er det ikke bare å legge alle episodene inn i spillelisten, og så se fortløpende, uten å lukke programmet?
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Jeg benytter meg av nettjenesten "Myepisodes.com".
Må vell å merke legge inn manuelt hver gang jeg har sett noe, men da har man oversikten til en annen gang også.


Er det ikke bare å legge alle episodene inn i spillelisten, og så se fortløpende, uten å lukke programmet?
Vis hele sitatet...
Takk, skal sjekke ut siden

Har ikke tenkt meg ut på en seriemarathon, blir mest å se når jeg kjeder meg eller har tid til å se. Har ikke pcen på 24/7 heller, så da blir det litt stress med spilleliste.
Da er det få alternativer.

Enten sletter du episoden, eller flytter den over i en "sett" mappe.
Alternativt benytter du siden jeg linket til.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Jeg benytter meg av Trakt.tv for å holde oversikt over alle filmer og tv-serier jeg har sett. De har akkurat lansert nytt interface som jeg ikke er helt fan av, men det er helt okay. De har også et API som det finnes flere apper som fungerer med trakt.
Putt alt inn i Plex, der markeres episoder som sett og det hentes inn informasjon om episodene automatisk. Du får også et fint interface.
Plex er supert. Ellers bruker jeg seriesguide på mobilen (Android). veldig enkelt, bare legg til serier du ser, og huk av episodene du ser. Følger også med en hendig widget som du kan konfigurere, mitt valg er kommende episoder.
Jeg har bare et notat av typen "sticky notes" (standard program på windows pcer) der jeg skriver f.eks.
"Two and a half men
s3
e5"
Betyr at siste episoden jeg såg var sesong 3 episode 5, så når jeg har sett e6 bare visker jeg 5 og skriver 6.
Jeg bruker trakt.tv, og appen SeriesGuide på min android-mobiltelefon. Trakt er en genial tjeneste, og SeriesGuide gir et flott grensesnitt som er enkelt i bruk. Tror det finnes avspillere for noen plattformer som automatisk holder trakt-kontoen din oppdatert også, men jeg gjør det manuelt via mobilen.
Trådstarter
Da går jeg for Plex! Tusen takk for hjelpen og tips alle sammen
xbmc/kodi har også denne funksjonen i skinsa
Det jeg gjør er å skrive ned hvilken sesong og episode jeg er på i notater på mobilen, funker ganske bra.
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
xbmc/kodi har også denne funksjonen i skinsa
Vis hele sitatet...
Jasså? Kodi har jeg. Hvilke skins trenger jeg?
Det varierer litt fra skin til skin, men confluence, det orginale skinnet som følger med har dette enablet som default, etter du har sett en episode vil det komme en hake "V" ved siden av episoden for å markere at den er sett

1080XF skinnet har også noe slikt

Det varierer litt fra skin til skin, men confluence, det orginale skinnet som følger med har dette enablet som default, etter du har sett en episode vil det komme en hake "V" ved siden av episoden for å markere at den er sett

1080XF skinnet har også noe slikt
Sist endret av NoillStress; 11. januar 2015 kl. 22:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingen som har nevnt episodecalender? Selv bruker jeg det og er stor fornøyd, har nylig bestemt meg
for å bare streame/kjøpe seriene jeg ser på pga å slippe alt styret med å finne passende undertekster,
men vil si tjenesten fungerer utmerket uansett.
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Det varierer litt fra skin til skin, men confluence, det orginale skinnet som følger med har dette enablet som default, etter du har sett en episode vil det komme en hake "V" ved siden av episoden for å markere at den er sett

1080XF skinnet har også noe slikt
Vis hele sitatet...
Det fungerte perfekt! Takk skal du ha
Tror det finnes i alle skins i kodi? Både watched og resumable (fortsett der du stoppet neste gang du spiller av) lagres i kodi-databasen såvidt jeg vet, uavhengig av skin.