Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 8945
Sitat av sh0rtie Vis innlegg
For meg minner DLF om et parti med enda flere idioter enn FrP. Selv er jeg Høyremann, men Piratpartiet er et parti jeg godt kunne tenkt meg et samarbeid med. Er fristet til å spørre om hvorfor du mener Høyre blir for rødt, men jeg aner en offtopic diskusjon isåfall
Vis hele sitatet...
Helt enig. En gjeng med stonere/frikere.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Mange av milliardærene har i dag formuen sin i Norge og skatter av den. Jeg kan bare huske John Fredriksen av de absurd rike som har flyttet ut av landet av skattehensyn. Norge har jevnt over et skattesystem som er svært behagelig for de rikeste og vi kan ikke legge opp skattepolitikken etter hva som passer de rikeste best. Man kan gjerne kutte skatten for de som tjener under 500.000 men å legge opp til flate kutt er usolidarisk.
Vis hele sitatet...
Vel, en av de tingene som gjør formueskatten så tullete er at folk som John Fredriksen og mange andre nordmenn flytter ut siden den skatten blir for høy. Dette gjelder også mange firmaer som flytter ut fra Norge. Uten den skatten hadde flere blitt igjen og skattet til Norge. Det er ikke mange firmaer eller personer som trenger å bli igjen før inntektskatten fra disse utgjør mer enn den samlede formueskatten.

Så sett fra den siden er formueskatten et idealistisk forsøk på å få mer penger fra de rike, uten helt å klare det.
Sitat av Bernhard Vis innlegg
Vel, en av de tingene som gjør formueskatten så tullete er at folk som John Fredriksen og mange andre nordmenn flytter ut siden den skatten blir for høy. Dette gjelder også mange firmaer som flytter ut fra Norge. Uten den skatten hadde flere blitt igjen og skattet til Norge. Det er ikke mange firmaer eller personer som trenger å bli igjen før inntektskatten fra disse utgjør mer enn den samlede formueskatten.

Så sett fra den siden er formueskatten et idealistisk forsøk på å få mer penger fra de rike, uten helt å klare det.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig så mange som flytter/flagger ut pga formueskatten eller skattenivået forøvrig? Og om så: skal vi la oss presse til å gjøre om systemet slik at det i enda større grad gagner de aller rikeste? Da tenker jeg ikke på pensjonisten som har en million på bok og nedbetalt lån, men de med femti milliarder i aksjer og formue. Jeg vet ikke hvor mye staten tjener på formueskatten men jeg vet at vi taper de pengene hvis skatten fjernes. Tynring-Gjedde kan gjerne stå på talerstolen med sine plakater men så lenge de ikke forteller hvordan de vil unngå nullskatt på milliardærene tar jeg det med en klype salt.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Er det virkelig så mange som flytter/flagger ut pga formueskatten eller skattenivået forøvrig? Og om så: skal vi la oss presse til å gjøre om systemet slik at det i enda større grad gagner de aller rikeste? Da tenker jeg ikke på pensjonisten som har en million på bok og nedbetalt lån, men de med femti milliarder i aksjer og formue. Jeg vet ikke hvor mye staten tjener på formueskatten men jeg vet at vi taper de pengene hvis skatten fjernes. Tynring-Gjedde kan gjerne stå på talerstolen med sine plakater men så lenge de ikke forteller hvordan de vil unngå nullskatt på milliardærene tar jeg det med en klype salt.
Vis hele sitatet...
Nullskatt er noe som høres mye verre ut enn det i realiteten er. Alle bedrifter i Norge betaler 28% skatt på overskudd, i tillegg så betaler de formue skatt. Eierene blir ikke beskattet på utbytte så lenge utbytte tilsvarer mindre enn risikofri rente. Hvis vi fjerner formueskatten blir altså bedrifter beskattet mindre, noe som igjen minsker insentivene for å flytte ut av Norge og til skatte paradiser. For aksjonærer som John Fredriksen vil dette gjøre han til en nullskatte yter. Selv om han da betaler masse skatter gjennom de firmaer han eier.

Jeg ser hva du mener med at denne skatten er er rettferdig, men på sikt tror jeg ikke Norge tjener på denne skatten. Snarere tvert imot.
Sist endret av Bernhard; 9. desember 2012 kl. 18:34.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Mange av milliardærene har i dag formuen sin i Norge og skatter av den. Jeg kan bare huske John Fredriksen av de absurd rike som har flyttet ut av landet av skattehensyn. Norge har jevnt over et skattesystem som er svært behagelig for de rikeste og vi kan ikke legge opp skattepolitikken etter hva som passer de rikeste best. Man kan gjerne kutte skatten for de som tjener under 500.000 men å legge opp til flate kutt er usolidarisk.
Vis hele sitatet...
Formueskatten utgjør kun 15 milliarder kroner, så det ville altså ikke vært noe stort tap for staten om vi fjernet denne skatten.

"Stortinget kan fjerne formueskatten uten at det går ut over en eneste sykehjemsplass. Bare årets vekst i skatteinntekter er mer enn tre ganger den totale innbetalingen av formueskatt." - Kilde
Sitat av caperno Vis innlegg
Formueskatten utgjør kun 15 milliarder kroner, så det ville altså ikke vært noe stort tap for staten om vi fjernet denne skatten.

"Stortinget kan fjerne formueskatten uten at det går ut over en eneste sykehjemsplass. Bare årets vekst i skatteinntekter er mer enn tre ganger den totale innbetalingen av formueskatt." - Kilde
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor godt argumentet er at inntektene på formueskatten er så lav uansett at vi like godt kan fjerne den. Det er for meg et viktig prinsipp at Røkke-ene, Spetalene og Thonene også bidrar, og i dag er det dessverre sånn at disse i stor grad kun bidrar via formueskatten. Jeg kan ikke nok om skattepolitikk og smutthull og man kan gjerne gjøre om på systemet, men å bare fjerne formueskatten uten å gjøre andre større endringer er etter mitt syn galskap. De tidligere forslagene fra høyresida går alltid på at jo mer du tjener jo større blir skattekuttene. (Det samme skjer stort sett med Arbeiderpartiet i flertall men det er en annen sak).
Synes mange ganger at skattepolitikken til Høyresiden blir vinklet av venstresiden slik at det virker som om "de rike" skal betale MINDRE enn resten av befolkningen i skatt. Men dette er jo ikke tilfellet, jeg er også helt enig i med høyresiden at skatte% ikke skal være proposjonal med antall hardtarbeidende år på skolebenken, kreativitet og innovasjon. Faktum er jo også at "de rike" som regel de som også tilbyr arbeidsplasser til resten av befolkningen også.
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Hei,

Har i mange år stemt høyre/frp, men har etterhvert oppdaget en hel del sider ved disse partiene som gjør at disse ikke kan støttes.

Hva jeg er på utkikk etter er et liberalt parti, som er for personvern, for konkurranseutsetting, mot høyere skatte og avgifter, for en mindre restriktiv alkoholpolitikk, og gjerne en vridning av moms/skatter/avgifter til kun en høyere inntektskatt.

Høyre/FRP ser jeg som umulige å stemme på da begge partier er for å mistenkeliggjøre store deler av Norges befolkning, samt at Høyre ligner mer og mer på ett rødt parti, og frp består av en alt for stor andel idioter.


Håper ikke dette blir en diskusjon om politikk, men håper noen kan opplyse meg om ett parti det går an å stemme på.
Vis hele sitatet...
Dette er jo som snytt ut av partiprogrammet til Venstre. Du er en Venstre-mann. (Jeg er til opplysning ikke det)

Venstre ligner på mange måter på både Høyre og FrP, men har en litt annen skattemodell. Blant annet med et høyt bunnfradrag (borgerlønn) og en flatere fast skattesats. Også de ønsker et mindre og langt enklere byråkrati.
Ser flere som kaller meg venstre-mann her:P
I forhold til frihet og privatliv er jeg nok det.
Problemet er i stor grad prinsipprogrammet deres som vil ha omfattende støtte til ulønnsom kultur, til religioner, økt bistand (riktigere bistand er jeg dog enig i).

De vil ha økt innvandring, som alene ikke er ett problem, men med Norges velferdsmodell tror jeg det kan bli dyrt.

Videre kan jeg ikke fatte hvor opptatt venstre er av miljøpolitikk, når de er for å opprettholde landbruket i Norge slik det er.

Landbruk er vel den næringen i Norge som står for høyest andel lokal forurensning.

(sjekk ut hvordan det står til med diverse vassdrag på østlandet om man ikke er enig.)


Venstre vil også ha en LAVERE skatt på inntekt og høyere på forbruk, som jeg nok en gang er i mot..


Beklager all kverulering folkens
Sist endret av aleksstaner; 9. desember 2012 kl. 22:13. Grunn: la til mer:)
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Høyre og FrP lover en omgjøring av skattepolitikken men har sålangt ikke kommet med noe mer konkret enn at formueskatten skal vekk. Dette vil føre til at folk flest tjener en tusenlapp eller to mens de aller rikeste vil i praksis bli nullskatteytere. Formueskatten er for mange milliardærer den eneste skatten de betaler og den er en strålende måte å tvinge dem til å bidra til fellesskapet. Å gå til valg på å fjerne formueskatten og ikke si noe mer om hva man ellers vil gjøre er et tydelig signal om hvem Høyre og FrP er et parti for.
Vis hele sitatet...
En bedriftseier betaler skatt på inntjening, utbytteskatt, formueskatt, arbeidsgiveravgifter og arveskatt når de dør. Vedkommende som da arver får penger som allerede er skattet 4 ganger, men allikevel må de ha formueskatt. Nuff said. Tror ikke du skatter pengene dine minst 4 ganger eksludert avgifter.
Sitat av uaexed Vis innlegg
En bedriftseier betaler skatt på inntjening, utbytteskatt, formueskatt, arbeidsgiveravgifter og arveskatt når de dør. Vedkommende som da arver får penger som allerede er skattet 4 ganger, men allikevel må de ha formueskatt. Nuff said. Tror ikke du skatter pengene dine minst 4 ganger eksludert avgifter.
Vis hele sitatet...
Forskjellen på meg og en bedriftseier er at jeg ikke har tusenvis av ansatte under meg som bruker dagene sine til å generere størst mulig overskudd som går til meg og de andre aksjeeierene. Argumentet om dobbeltbeskatning hører man før hvert eneste valg og jeg tolker seg som ren sutring fra de som allerede er aller rikest og som betaler aller minst i skatt. Det samlede skattenivået i Norge på utbytte, eiendom, arv og formue er gunstigere i Norge enn i svært mange andre land.

De bedriftseierene, store som små, som føler de ikke har råd til å betale skatten sin bør enten komme seg ut av landet asap, legge ned bedriften eller betale skatten og holde kjeft. Sutrekopper som klager over at de må betale noen promille av sin alt for store formue har vi ikke bruk for.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Ja, sjokk at mitt tidligere innlegg ble slettet. Jeg er herved ute av debatten siden den ene siden tydeligvis favoriseres og en eller annen crew har en høne å plukke med meg. Freak anno Tyskland 1933?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg vet ikke hvor godt argumentet er at inntektene på formueskatten er så lav uansett at vi like godt kan fjerne den. Det er for meg et viktig prinsipp at Røkke-ene, Spetalene og Thonene også bidrar, og i dag er det dessverre sånn at disse i stor grad kun bidrar via formueskatten. Jeg kan ikke nok om skattepolitikk og smutthull og man kan gjerne gjøre om på systemet, men å bare fjerne formueskatten uten å gjøre andre større endringer er etter mitt syn galskap.
Vis hele sitatet...
Røkke-ene, Spetalene og Thonene er jo noen av de som bidrar mest her i samfunnet i form av at de oppretter tusenvis av arbeidsplasser som bidrar til inntekter til staten. Jeg syntes det er skammelig at man går til angrep på disse kun for at de har mye penger. Rikdom vil ofte være en naturlig konsekvens når man legger i så mye arbeid, ansetter så mange mennesker, og investerer så mye i Norge som disse menneskene gjør. Men det er klart at det kommer ett metningspunkt for disse også, for hvorfor skal de eller noen andre i det hele tatt ønske å skape noe i Norge når staten tar mer og mer av pengene deres, skattlegger arbeidende kapital, samtidig som de hetser dem fordi at de har så mye penger? Jeg vil gjerne beholde noe industri i Norge og forhindre at stadig mer flyttes til utlandet. Arbeidsgiveravgift og formueskatt (skatt på arbeidende kapital) er noe jeg mener må fjernes for å oppnå dette. Det ville være sunt for Norsk økonomi.

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Forskjellen på meg og en bedriftseier er at jeg ikke har tusenvis av ansatte under meg som bruker dagene sine til å generere størst mulig overskudd som går til meg og de andre aksjeeierene.
Vis hele sitatet...
Forskjellen på deg og en bedriftseier er vel at du ikke bruker dagene dine på å administrere tusenvis av ansatte og på å utbetale lønninger som brukes til å bl.a finansiere velferdsstaten vår.

Her kan du se hvordan formueskatten slår ut for en av de rundt 350 000 som må betale skatt på arbeidende kapital.
Sist endret av caperno; 10. desember 2012 kl. 09:32.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Forskjellen på meg og en bedriftseier er at jeg ikke har tusenvis av ansatte under meg som bruker dagene sine til å generere størst mulig overskudd som går til meg og de andre aksjeeierene. Argumentet om dobbeltbeskatning hører man før hvert eneste valg og jeg tolker seg som ren sutring fra de som allerede er aller rikest og som betaler aller minst i skatt. Det samlede skattenivået i Norge på utbytte, eiendom, arv og formue er gunstigere i Norge enn i svært mange andre land.

De bedriftseierene, store som små, som føler de ikke har råd til å betale skatten sin bør enten komme seg ut av landet asap, legge ned bedriften eller betale skatten og holde kjeft. Sutrekopper som klager over at de må betale noen promille av sin alt for store formue har vi ikke bruk for.
Vis hele sitatet...
Jeg vil starte med å si at jeg ikke anser meg for å tilhøre den ene eller andre siden rent politisk, og at jeg synes du har mange fornuftige innlegg uten å ty til enkel retorikk og usakeligheter. Dog synes jeg dette blir litt for ensidig vinkling av det. "Tusenvis av ansatte som bruker dagene til å generere størst mulig overskudd". Jeg tenker jo at hvis man kan ansette tusenvis av mennesker, så gir jo det tusenvis av jobber, og det er da ikke utelukkende negativt å jobbe? Det skal jo være mulig å "lykkes" også, og hvis ingen hadde vært villige til å investere både penger, hardt arbeid og tid i egen bedrift, ville langt flere vært på Nav eller ansatt i kommunal sektor.

Så det må være en balanse, og jeg tror ingen er tjent med å se på hverken arbeidere eller arbeidsgivere som tyranner, uavhengig av hvor man står politisk.
Har du hørt om Joker Nord?

Dem er ikke redd for å ta opp eksistensielle problemstillinger.
En viktig sak er tid. Nok tid til alt og alle - intet mindre.

Andre partier tar din tid.

Hvor mange prosent av din tid er fri? Ikke nok!

Sitat av Heffalompen Vis innlegg
Jeg vil starte med å si at jeg ikke anser meg for å tilhøre den ene eller andre siden rent politisk, og at jeg synes du har mange fornuftige innlegg uten å ty til enkel retorikk og usakeligheter. Dog synes jeg dette blir litt for ensidig vinkling av det. "Tusenvis av ansatte som bruker dagene til å generere størst mulig overskudd". Jeg tenker jo at hvis man kan ansette tusenvis av mennesker, så gir jo det tusenvis av jobber, og det er da ikke utelukkende negativt å jobbe? Det skal jo være mulig å "lykkes" også, og hvis ingen hadde vært villige til å investere både penger, hardt arbeid og tid i egen bedrift, ville langt flere vært på Nav eller ansatt i kommunal sektor.

Så det må være en balanse, og jeg tror ingen er tjent med å se på hverken arbeidere eller arbeidsgivere som tyranner, uavhengig av hvor man står politisk.
Vis hele sitatet...
Jeg personlig er mot et økonomisk system som forutsetter utbytting av arbeiderklassen til fordel for personlig gevinst og formue. Men hvis man legger kapitalismen til grunn og argumenterer ut fra at den eksisterer mener jeg fortsatt at ingen av Norges milliardærene har lov til å sutre over skattesystemet. De bor i et land som har gjort dem absurd rike og utsagn fra spesielt Stein Erik Hagen og Øystein Spetalen om "kommunistlandet Norge som bare blir verre og verre for dem" er motbydelige. Det handler ikke om de som eier en frisørsalong og som klager over at de ikke har råd til å betale arbeidsgiveravgift, det handler om dem som har formuer i milliardklassen, som ikke betaler inntektsskatt og som klager over at de må betale under 1% formueskatt av den formuen som den norske befolkningen har jobbet for å skaffe dem. Det er disse folka jeg mener enten bør holde kjeft eller flytte. Problemet er at det er nettopp disse folka som Høyre og FrP hører på, og de går til valg på å fjerne denne skatten uten samtidig å fortelle hvordan de skal tvinge Stein Erik Hagen til å bidra.
Nå mener jeg at diskusjonen er helt av vei fra det OP spurte om. Han/hun ser ut til å ha gitt opp på H og FrP så vi burde egentlig diskutere om det finnes et verdig alternativ.

Og jeg ser fortsatt null bevis for at han skal stemme piratpartiet når de ikke har formeninger om statens rolle i økonomien, osv.

Venstre ser ut som det eneste alternativet. Kanskje han skal lese programmet deres og se hva han liker og ikke liker. KrF kan også være et borgerlig alternativ med mindre han har not imot statskirke osv.

Sitat av ThePackMan Vis innlegg
Skatt i seg selv er usolidarisk da det gir noen rett til å bestemme over andre. Selv med regressiv skatt vil de som tjener mer i de fleste tilfeller betale mer.
Vis hele sitatet...
...

Du mener progressiv skatt. Regressiv skatt handler om at fattige betaler mer enn de rike, enten prosentvis eller nominelt.

F.eks så argumenterer noen liberalister for at fattige ikke skal betale skattepenger som går til universitetene fordi det er et subsidie til middelklassen. Blant studenter så er barn fra middelklasse og de med høyere inntekt overrepresentert mens lavinntektsbakgrunner er underrepresentert. Dette holder for alle industriland, og tilogmed for Norge.

Et liberal-konservativt argument i Norge er f.eks at studenter bør betale skolepenger og dermed bidra til at alle klasser bærer sin egen vekt i skolesystemet. Barn fra fattige familier kan dermed få offentlig støtte mens de som har råd betaler sin vei. Høyre har blant annet argumentert for dette. Vet ikke om FrP har tatt stilling til det.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
FrP gikk i dag ut og sa de ikke skulle avvikle formueskatten allikevel, jeg vet ikke helt hva agendaen er, men jeg regner med det er en. De har jo tidligere vært i den oppfatningen at penger som samles inn til staten forsvinner inn i et svart hull, mulig de har begynt å gå regnskapet litt etter i sømmene.
Sitat av Heffalompen Vis innlegg
FrP gikk i dag ut og sa de ikke skulle avvikle formueskatten allikevel, jeg vet ikke helt hva agendaen er, men jeg regner med det er en. De har jo tidligere vært i den oppfatningen at penger som samles inn til staten forsvinner inn i et svart hull, mulig de har begynt å gå regnskapet litt etter i sømmene.
Vis hele sitatet...
Er det ikke slik at formueskatten går til kommunene(?). Og det var lokale krefter som krevde at formueskatten skulle forbli slik at de skulle få sine respektive kommunebudsjett til å gå rund?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Morgul Vis innlegg
Kanskje "Det Liberale Folkepartiet"

*Ja til sterk nedsettelse av skatter og avgifter
*Nei til inflasjonspolitikk – Ja til stabile penger
*Nei til restriksjoner/avgifter/toll på import og eksport
*Nei til EU og EØS – Ja til frihandel
*Ja til et sterkt profesjonelt forsvar – Nei til tvungen verneplikt
*Nei til eiendomsreguleringer – Ja til eiendomsretten
*Ja til legalisering av narkotika

Sakset fra hjemmesiden deres.
Vis hele sitatet...
Vel, dette høres jo ut som bare gull og grønne skoger hvis man er en ung, liberal mann, og de fleste vil nok nikke i enighet når de leser denne (noe manglende) beskrivelsen av DLF. Det du ikke nevner, som er en sentral del av DLFs politikk, er at de vil minimere det offentlige til det ikke er mer igjen av det (mye mer enn f.eks. FrP, som i sammenligning med DLF fremstår som sosialister*). Sakset fra prinsipprogrammet deres:
Statens eneste legitime oppgave er å beskytte rettigheter.

[...]

Det er noen få samfunnsoppgaver som naturlig faller inn under statens ansvar. Dette er forsvar, politi og rettsvesen. Regjeringens oppgave er å administrere disse feltene.
Vis hele sitatet...
DLF står bl.a. for laissez-faire-kapitalisme og vil avskaffe velferdsstaten, og det er i dette kjernen til DLFs politikk ligger: å minimere statens inngripen. Det er fullt mulig å være enig i punktene dine (jeg er enig i et par av dem og tilhører det politiske sentrum) uten å være for DLFs politikk i sin helhet. Spesielt punktet om legalisering av narkotika er nok bare en liten parentes i den store helheten deres.

I tillegg er DLF stappfullt av crackpots som tar Ayn Rands skjønnlitteratur noen par hakk for seriøst, noe som gjenspeiles i prinsipprogrammet deres hvor de skamløst proklamerer at de er moralens høye voktere gjennom deres "objektive" verdenssyn:
Kapitalismen er det eneste rettferdige samfunnssystem, fordi det innebærer at en gir verdi for verdi ved gjensidig samtykke og til gjensidig fordel. Kapitalismen er det system som setter moral i høysetet, hvor rasjonell tenkning, produktivt arbeide og moralsk ambisiøsitet belønnes.

[...]

I tråd med dette er DLF tilhenger av nattvekterstaten og laissez-faire kapitalismen. Dette er det eneste moralske samfunnssystem og det eneste som er i samsvar med menneskets natur som rasjonelt vesen.
Vis hele sitatet...
...Noe som kanskje er litt pretensiøst for et miniparti.

*Men, som Einar Førde sa: "vi er alle sosialdemokratar", med hederlig unntak av DLF


Sitat av ThePackMan Vis innlegg
På valget kan du evt. stemme DLF som bidrar i å pushe Norge i liberal rettning, eller du kan stemme på de du er mest enig med.
Vis hele sitatet...
Heh, jeg tror nok ikke DLF bidrar til å pushe noe som helst. Det var en kar her på forumet som bemerka at DLFs velgermasse hadde fått plass i en gjennomsnittlig gymsal, og det stemmer ganske godt med virkeligheten.

Sitat av sh0rtie Vis innlegg
Ingen EU og EØS, men fortsatt frihandel?
Vis hele sitatet...
Det er da vitterlig flere land som har frihandelsavtaler med EU uten å medlemsland i enten EU eller EFTA. EØS-avtalen er ganske unik på det viset, at vi i retur mot markedsadgang blir påprakka fullt av regler som i varierende grad er relatert til det indre markedet (jfr. DLD og fullt av annen unødvendig detaljstyring). Det finnes mange realistiske alternativer til EØS (jeg tror ikke en tungrodd modell a la Sveits er en av dem), og er du interessert i temaet er Alternativrapporten godt lesestoff.

Sitat av Bernhard Vis innlegg
På sikt kommer nok WTO til å være bra nok. Men per idag tjener vi store penger på å være med i EØS, på tross av hva folk flest tror.
Vis hele sitatet...
Javel, og dette kan du hoste opp kilder på? Vet du kanskje noe som Europautredningen eller Alternativprosjektet ikke har fått med seg?
Svaret er lett:

Stem blankt - du bruker stemmeretten du har, uten at du må støtte noen av disse komplette idiotene som de er alle sammen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Platec Vis innlegg
Svaret er lett:

Stem blankt - du bruker stemmeretten du har, uten at du må støtte noen av disse komplette idiotene som de er alle sammen.
Vis hele sitatet...
Altså å stemme blankt gir for meg ikke mening. Om jeg derimot kunne gitt en minus-stemme, hadde saken vært grei