Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 1914
I wanna play a game.
Hallo!

Bestilte ein telefon og ei klokka på DealExtreme (www.dealextreme.com) for nokon veke sidan.

Fyrst tok det litt tid før det vart sendt, og så blei det sendt. Då fekk eg ein epost om at det tok 7-10 dagar. Hadde ikkje nokon plana om å få det UNDER 10 dagar, men no idag er det 19'ende dagen etter eg fekk eposten at det vart sendt. Har no venta sidan 10 september sidan eg kjøpte telefonen og klokko.

Nokon som har peiling på kor lang tid dette tek? Begynner å bli litt utålmodig no... Har bestilt ifrå utlandet før, men det har ikkje tatt så lang tid då.
Det har alltid tatt en evighet å få til fra DX etter min erfaring. Har tatt opptil tre uker flere ganger.
5-6 uker, er vel det lengste jeg har venta på noe derifra.
Kjøpte du for over 200 NOK, må du nok vente litt lengre mtp. tollen
En kamerat av meg kjøpte noe der i fra, det tok 1-2 mnd før han fikk det han bestilte. Bare å smøre seg med tålmodighet, hehe.
Jeg bestilte en 200mw laser og en styluspen derfra, tok 1 uke så var de i postkassa begge to
Dette ble sendt fra Honkong

Veldig forskjellige tider på ting der ser jeg..
Det kan ta veldig lang tid å få noe fra dealextreme, men lover deg at det kommer! Har aldri hørt at noen ikke har fått varene sine, bare at det var veldig lang leveringstid.
Det tokk 3-4 uker før jeg fikk pakken min fra DX, nå har jeg ventet 1.5 mnd på en pakke..

DX får flere tusen bestillinger vær dag så du må ikke forvente at de har super levering + at pakken blir sendt fra Kina..
Generelt sett alle kinesere som tilbyr gratis shipping tar lang tid. Sotter å venter på div elektronikk...
Spørsmål; Når du får emailen "order shipped", hvor lang tid tar det etter den?
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Spørsmål; Når du får emailen "order shipped", hvor lang tid tar det etter den?
Vis hele sitatet...
med tanke på svarene over her;

En halvtime - 3 ukers tid...
Min erfaring med dealextreme er at det tar lang tid, minimum 3 uker. Så det beste er bare og bestille og tenke at det kommer når det kommer.
På det lengste ventet jeg i nesten 2 måneder.
Sist endret av eRixn; 4. oktober 2011 kl. 12:04.
Når det allerede er en tråd oppe, har jeg et spørsmål.

Jeg la inn ei ganske stor bestilling på DX, men diverse lommelykter, "batonger" og kniver. Når jeg går inn på "my account" står det "packaging", trykker jeg inn på bestillinga står det "pending" på halvparten av varene og "packaging" på resten. Betyr det at halvparten er sendt?
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Når det allerede er en tråd oppe, har jeg et spørsmål.

Jeg la inn ei ganske stor bestilling på DX, men diverse lommelykter, "batonger" og kniver. Når jeg går inn på "my account" står det "packaging", trykker jeg inn på bestillinga står det "pending" på halvparten av varene og "packaging" på resten. Betyr det at halvparten er sendt?
Vis hele sitatet...
...
Står det "Sent"?

Nei.
Sitat av Glenni Vis innlegg
...
Står det "Sent"?

Nei.
Vis hele sitatet...
"pending". Hva betyr det da?
Sitat av Kruppy Vis innlegg
"pending". Hva betyr det da?
Vis hele sitatet...
Pending er ... vet ikke det norske ordet, men vet hva det betyr :#


Dog når DX sier det, så venter de på at de skal få det inn på lager.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Når det allerede er en tråd oppe, har jeg et spørsmål.

Jeg la inn ei ganske stor bestilling på DX, men diverse lommelykter, "batonger" og kniver. Når jeg går inn på "my account" står det "packaging", trykker jeg inn på bestillinga står det "pending" på halvparten av varene og "packaging" på resten. Betyr det at halvparten er sendt?
Vis hele sitatet...
De er ofte utsolgt på forskjellige varer. Det ser du da du bestiller varen, står med rød skrift. Midlertidig utsolgt.
De sender alt samlet, så du det kan hende du må vente ekstra lenge.

Edit: mine 2 pakker har tatt ganske nøyaktig en mnd fra jeg dagen jeg bestilte det.
Sist endret av stagg; 4. oktober 2011 kl. 13:15.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
"pending". Hva betyr det da?
Vis hele sitatet...
Nøyaktig hva de mener er ikke greit å si.
Kan være de påventer på å plukke bestillingen fra lager eller påventer å få varen inn på lager. Regner med at det er førstnevnte da du sikkert har sett om varen er på lager eller ikke.
Sist endret av clarionify; 4. oktober 2011 kl. 13:20.
Som du ser kan det ta alt fra en uke til flere måneder, aldri noe fasitsvar. Men hva kan man vel forvente seg fra free shipping? Må nok bare smøre seg med tolmodighet.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg hørte på en foreleser i forrige uke som nevnte i forbifarten at på kontoret deres i Nrk var det normalt å leke sin egen dealextreme-nisse. Det fungerer slik at du bestiller noe ræl på dlx hver gang du er drita, også renner det til stadighet inn små gaver fra deg selv du aldri kan huske at du har bestilt.

Det er dette som er så fint med gratis frakt fra Kina, du aner ikke når det kommer, og når du får tingen din, har du glemt hva du skulle med den.
Sist endret av Sio; 4. oktober 2011 kl. 13:25.
Det som er morro med Dx spør du meg. Glemmer at man har bestilt, eller lar det gå uten å stresse etter det da man ikke kan kontrollere det selv.

Går i postkassa, der ligger det pakke. Julaften all over again, bare at du har handlet gaven til deg selv, ikke stygge strikka sokker fra tanta i Canada.
Sist endret av stagg; 4. oktober 2011 kl. 13:25.
Pending betyr at de venter på varene!
Står det packaging betyr det at de pakker varene dine.

Dette betyr at de sender deg de varene de har (og pakker) i en sending og at de resterende (pending) blir sendt i en eller flere pakker senere.

Packaging (pakking) kan gjerne ta ei uke eller to forøvrig før de endrer status til Shipped...

DX leverer alltid så vidt jeg vet, men det tar laaaang tid...
Låner tråden litt: Er det noen restriksjoner for bestilling av laser og kniver på DX?
Sitat av xnc Vis innlegg
Låner tråden litt: Er det noen restriksjoner for bestilling av laser og kniver på DX?
Vis hele sitatet...
Nei.

Men de har sluttet selge de sterkeste laserne type 200 mw. Tror ikke du får så mye høyere enn 5 nå faktisk.

Kniver er det bare å bestille, har enda ikke sett noen ulovlige kniver hos Dx.
Sitat av Staggere Vis innlegg

Kniver er det bare å bestille, har enda ikke sett noen ulovlige kniver hos Dx.
Vis hele sitatet...
De hadde balisonger der for en stund siden
Du må ikke stole blindt på DX når de sier at pakken er sendt. Jeg har opplevd at pakken min har forlatt Hong Kong først en uke etter at DX påstod at den ble sendt. Hvis du har fått sporingsnummer av DX, men pakken ikke dukker opp på den kinesiske sporingssida, så er nok ikke pakken sendt ennå. Det er først når den dukker opp der at det kun er 1-2 uker til du har den i hånda.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
De hadde balisonger der for en stund siden
Vis hele sitatet...
Ja, for en stund siden. Ikke nå lengre.
Dere kan bestille fra uk varelageret , kommer da hit i løpet av en uke 5 virkedager ! No shit , det funker som f\. Selvom de ikke oppgir norge som sendeplass
Sitat av Srbija Vis innlegg
Dere kan bestille fra uk varelageret , kommer da hit i løpet av en uke 5 virkedager ! No shit , det funker som f\. Selvom de ikke oppgir norge som sendeplass
Vis hele sitatet...
Kan vi det? Link da please Skal ikke bestille nå, men da vet man til senere.
Det er vel bare å vente. Bestiller en noe fra DX, så må en smøre seg med tålmodighet.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk for det Mr. Men det der er 1:10.000 av det de har på Dx.
I wanna play a game.
Trådstarter
Ok :P ! Alt ifrå 1 sekund te 2 måna, då veit me da !