Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1343
Har brukt Firefox i årevis men i det siste har jeg begynt å recorde flash-videoer, livestream etc. på Firefox og opplever at flashplayer krasjer hele tiden. Virker som at det blir for mye for nettleseren. Hender også at Firefox fryser når jeg har for mange vinduer oppe som krever flash.

Når jeg bruker Chrome krasjer ikke flash og jeg kan recorde helt fint. Fryser heller aldri.


Jeg liker Firefox sånn ellers og vil ikke begynne å bruke Chrome. Noen som vet grunnen til at flash fungerer så dårlig i Firefox?
Vel, Firefox dytter alt slikt av plugins inn i en prosess som heter plugins-container.exe. Dette gjør blant annet at om plugins kræsjer, så dør ikke firefox av det. Det har en helt haug med andre sikkerhetsmessige aspekter med seg også.
Sist endret av meitemark; 7. september 2014 kl. 17:58.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vel, Firefox dytter alt slikt av plugins inn i en prosess som heter plugins-container.exe. Dette gjør blant annet at om plugins kræsjer, så dør ikke firefox av det. Det har en helt haug med andre sikkerhetsmessige aspekter med seg også.
Vis hele sitatet...
Er det noen måte å fikse det på?
Hvis man søker på nett vil man finne ut at stort sett alle nettlesere, inkludert IE, faktisk takler Flash bedre enn Firefox, så problemstillingen din er ikke ukjent. Og alle som forteller at de har klart å løse eller finne noe som hjalp, forteller stort sett at de brukte forskjellige måter, så det er dessverre ingen magisk knapp å trykke på. Flash i seg selv er alt annet enn bra laget og garantert ikke laget for den bruken du har...
Det er nok desverre noe du bare må leve med! En av de få svakhetene til firefox...