Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2045
Gooood dag, alle freaks!

Målgruppe:
- RUSS
- 16 til 19 år
- Studenter
- Partypeoples
- Storbyene

Vi er i startsfasen av en ungdomsserie som skal gå annen hver uke på YouTube via min "personlig" blogg. Denne serien har selvfølgelig ett grunnlag, men vi vil at dere skal være med å bestemme. I serien står jeg foran kamera og underholder mens min kompis står bak kameraet og redigering. Vi vil følge forskjellige artister på festivaler og konserter, backstage, musikk, følge andre kjente personer rundt omkring, vi vil blande inn endel jenter og sommerflørt, samt fest og morro. Vi kommer til å reise til utlandet med GoProes, evt besøke plantasjer i Norge, gå i undergrunnen i Oslo, vise ting andre ikke har sett før. Serien skal bli en sommerserie med mye tull og morro, men også mye serriøsitet i. I den sammenheng skal vi la publikum være med å bestemme både navn, og innhold.

Noen gode tips og forslag til hva vi kan gjøre?

Spørr om det er noe du lurer på! Pardon, om det er feil forum.
Sist endret av GladeHarlem; 17. juni 2013 kl. 11:23.
Sitat av GladeHarlem Vis innlegg
Noen gode tips og forslag til hva vi kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Med den målgruppen der kan dere jo starte med å drite dere ut. Det er vel alltid underholdende å se på.
Hadde vært fett om dere hadde intervjuet diverse undergrunn miljøer!
Trådstarter
37 5
Sitat av Obster Vis innlegg
Med den målgruppen der kan dere jo starte med å drite dere ut.
Vis hele sitatet...
Det er alltid en god begynnelse! Lyst å gi ett litt mer spesifikk svar? Noen idèer?

Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Hadde vært fett om dere hadde intervjuet diverse undergrunn miljøer!
Vis hele sitatet...
Forslag til hvilke undergrunn-miljøer?
Vi har ett stort nettverk og kan nå det meste dere spørr om.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Jeg hadde sett på det om dere så på mye diverse arrangementer, ikke bare konserter, men feks. Ungdomstreff, store LAN-party, etc.
Trådstarter
37 5
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Jeg hadde sett på det om dere så på mye diverse arrangementer, ikke bare konserter, men feks. Ungdomstreff, store LAN-party, etc.
Vis hele sitatet...
God idè! Skriv gjerne navn på endel av de populære treffene så skal vi få det til!
Takk for svar!
Dette har jeg og noen kamerater tenkt å begynne med og
Trådstarter
37 5
Sitat av disneyman Vis innlegg
Dette har jeg og noen kamerater tenkt å begynne med og
Vis hele sitatet...
Hehe, så gøy! Lykke til.
Er selv 16, og er egentlig ganske lei av dette konsert, jenter, fest og party-opplegget. Vær heller litt mer saklig, og bland inn humor i ting (ikke slike dårlige forsøk som "hasjtag superlol" o.l). Ver allsidig! Om dere har om temaet musikk, dra inn litt klassisk i tilleg, og ikke bare pop, metall, dubstep osv. Aktiviteter dere kan dra inn, kan være ting som urban exploring, klatring, paragliding, kanskje noen av de "basic" tingene som fotballl, basket noen ganger. Ikke få folk til å si hvor utrolig fett det er å holde på med det, men hvorfor de holder på med nettopp den aktiviteten. Dra inn unødvendige, kanskje litt morsomme fakta også. Historier, ulykker, rekorder osv. kan også være greit å putte inn!
Noen ganger kan dere kanskje dra inn noen viktige temaer også, men husk å ikke legge skjul på at noe ikke er som det skal. Ikke spar på detaljer altså.

Og til slutt: Lykke til
Sist endret av Avatar; 17. juni 2013 kl. 13:13.
Trådstarter
37 5
Du er 16 år og forteller meg at du er lei av party-opplegget og jenter? Jeg skulle gjerne tatt ett intervju med deg, hehe. Tror du misforsto mye av dette gitt..
Prøv forskjellige rusmidler på kamera!
Kan hende det bare er meg, men er vertfall ikke en party-dude, kom bare med et innspill
Trådstarter
37 5
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Prøv forskjellige rusmidler på kamera!
Vis hele sitatet...
Jeg er fullstendig enig at det kunne vært morsomt, men i denne serien vil vi egentlig ikke fronte sterke rusmidler.

Men en joint kan jo ikke skade.. Hehe
Har dere noen erfaring med å lage videoer/serier/programmer?
Prøver ikke å knuse sommerplanene dine her, men det er ingen enkel sak å produsere noe som faktisk fenger folk.
Spesielt i dagens samfunn, der vi er kun et tasteklikk unna favorittserien, filmen osv.

Jeg vil anbefale dere å lage et utkast, der dere gjør akkurat som dere har planer om å gjøre resten av sommeren, men istedenfor å publisere som en serie. Gi den ut til for eksempel freak.no for å teste responsen. Ikke minst få kritikk på den tekniske produksjonen.
Har du sett Dexpedition? Mulig dere kan hente litt inspirasjon fra de gutta. Spessielt på hvordan oppføre seg fremfor kamera. Med det mener jeg humoren og at det er litt casual
Vell.. Vold, narko og horer!
Jeg ville hentet inspirasjon av denne karen.
Gjør som han her!
Graffiti,UE,narko etc
Så lenge det er tight redigering og god lyd og ikke webcam mic ser jeg på det meste av slikt.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av GladeHarlem Vis innlegg
Du er 16 år og forteller meg at du er lei av party-opplegget og jenter? Jeg skulle gjerne tatt ett intervju med deg, hehe. Tror du misforsto mye av dette gitt..
Vis hele sitatet...
Festing og å pule rundt er ikke noe absolutt alle liker vet du. Handler serien om festing og damer så blir den fort ekstremt cheesy. Eneste jeg kan tenke meg som har klart å gjennomføre det er gutta i "Dexpedition", men de er vel egentlig stand up komikere og gjør det med veldig mye ironi og humor.
Trådstarter
37 5
Du har en smart tanke bak det, om vi ikke hadde drevet med dette i flere år fra før av og har endel kunnskap. Vi har ett megastort promoteam bak det og utstyret er godt nok for en internett-serie. Dexpedition har jeg faktisk kun sett en episode av, takk for tipset!

Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Har dere noen erfaring med å lage videoer/serier/programmer?
Prøver ikke å knuse sommerplanene dine her, men det er ingen enkel sak å produsere noe som faktisk fenger folk.
Spesielt i dagens samfunn, der vi er kun et tasteklikk unna favorittserien, filmen osv.
Vis hele sitatet...
Vi har alt vi trenger for at vår målgruppe skal synes det er en fet serie. Spørsmålet er kun HVA vi skal lage.