Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1221
Hvor god, hva som kan bli bedre, hva er dårlig etc...?

Den er på youtube så her er linken:

http://youtu.be/v2fg6gxJymI




youtube.com/anve92

http://www.youtube.com/watch?v=v2fg6gxJymI&feature=plcp
Grusom kvalitet på mikrofonen.
Hørte virkelig ikke hva du sa mange steder. Beaten overdøvet sangen mange steder / mikrofronkvaliteten var ikke så bra / skurring(?).

Teksten har jeg ikke så mye å si om. Skjønte ikke mye, men så er jeg helt ærlig elendig på dialekter, så det kan spille en stor rolle.

Beaten synes jeg virket veldig kjent, bare så det er sagt.
Alt kan bli bedre, og ganske mye også. Rimelig dårlig produsert, sprengt lyd og ræva kvalitet på opptaket av vokalen. FL Studio? Wild guess..
Sist endret av knewt_; 5. oktober 2012 kl. 16:02.
Dårlig lydkvalitet på opptaket + flow'en i rappinga går ikke helt i flow med beaten.
Mye kulere om du treffer med rim og orddelinger i takt med beaten, eller rett og slett "flow" som det kalles

Du finner sikkert noen tutorials eller tips til å få bedre flow om du googler litt

edit: FL Studio kan funke helt fett til å lage beats, hvertfall bra nok til å legge to lydfiler sammen som du har gjort her :P Er rimelig enkelt opplegg på det i FL. Er ikke noe poeng i å bytte program om du ikke skal produsere beatsene selv og har blitt kresen :P
Sist endret av Alzo88; 5. oktober 2012 kl. 16:09.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Dårlig lydkvalitet på opptaket + flow'en i rappinga går ikke helt i flow med beaten.
Mye kulere om du treffer med rim og orddelinger i takt med beaten, eller rett og slett "flow" som det kalles

Du finner sikkert noen tutorials eller tips til å få bedre flow om du googler litt
Vis hele sitatet...
er fl studio ja, vet du om noen bedre? anbefalinger?

btw mic'en kosta bare 500 kr ;(
Sitat av Godlock Vis innlegg
fl studio ja, noen tips til bedre programmer?
Vis hele sitatet...
FL Studio er jo bra nok egentlig, det er flere kjente produsenter som bruker det og hvis man kan litt om mastering og slikt kan man få til ganske bra sound på låtene.

Deretter handler det om å bruke samples som ikke er lagt inn i FL fra før av. Det er massevis av sample packs ute med kicks, snares, hats og ellers alt annet som tilsvarer det FL Studio har fra før av Andre VST-Plugins er også smart å ha, hvis ikke man er god til å endre på/lage nye lyder selv i de VSTene som er i FL.

Ellers kan man jo prøve seg litt rundt med andre programmer, men i bunn og grunn handler det alltid om det samme: å få et bra sound. Det er ikke alltid opp til programmet, men oftere brukeren!
Sitat av knewt_ Vis innlegg
Alt kan bli bedre, og ganske mye også. Rimelig dårlig produsert, sprengt lyd og ræva kvalitet på opptaket av vokalen. FL Studio? Wild guess..
Vis hele sitatet...
Hva har nå det å si? Uansett hvilken DAW som blir brukt, er det brukeren som står for kvaliteten på låta.

OT: Jeg syntes ikke dette var så bra, det første du burde gjøre som rapper er å skaffe ordentlig innspillings utstyr!
Tips: lær deg teksten utenat. Det høres ihvertfall ut som du leser fra et ark når du rapper nå.
Aight, takker for tilbakemeldinger, skal bruke tipsene
Sist endret av Godlock; 5. oktober 2012 kl. 16:19.
Sitat av knewt_ Vis innlegg
Alt kan bli bedre, og ganske mye også. Rimelig dårlig produsert, sprengt lyd og ræva kvalitet på opptaket av vokalen. FL Studio? Wild guess..
Vis hele sitatet...
Er det blitt mainstream og hate FL Studio eller?

FL Studio er ett fantastisk program som blir brukt av mange store produsenter.
Sitat av Acie Vis innlegg
Hva har nå det å si? Uansett hvilken DAW som blir brukt, er det brukeren som står for kvaliteten på låta.
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde vært interessert i å diskutere og ikke å hate kunne du lest den andre posten jeg skrev, der jeg påpeker akkurat det du sier der. Ditto, du rett over her.
Sist endret av knewt_; 5. oktober 2012 kl. 16:24.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hvorfor omtaler du deg selv i tredje-person ?
Jeg holdt på å skrive når den ble postet, var ikke meningen å fornærme deg.

Uansett, som en trofast FL bruker i omtrent 8 år så begynner jeg å bli lei av folk som mener at det er "dårligere" enn andre DAWs. Jeg ser slike meldinger ofte, og det var slik jeg tolket din første post
Sitat av Acie Vis innlegg
Jeg holdt på å skrive når den ble postet, var ikke meningen å fornærme deg.

Uansett, som en trofast FL bruker i omtrent 8 år så begynner jeg å bli lei av folk som mener at det er "dårligere" enn andre DAWs. Jeg ser slike meldinger ofte, og det var slik jeg tolket din første post
Vis hele sitatet...
Skjønner. Jeg har selv brukt FL i 7 år og har blitt tvunget over på Logic pga. overgang til Mac.
Dette var dårlig. Prøv å master bedre slik at vi faktisk hører hva han sier.
Og beaten er nesten direkte "cheezy".
Sist endret av Juicekongen; 5. oktober 2012 kl. 17:24.
Skolebærbar pc mic?
Jeg har ikke mere å si, annet en at det er stygt å le.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Håper dette er tull, for det var så forpult dårlig at jeg nesten begynte å gråte.

Virkelig. Helt forjævlig.
Jeg synes heller ikke dette var så veldig bra forbedringpotensiale på alt, men det var ihvertfall bedre enn dette http://youtu.be/drDT2uVBvgQ. :P
Stå på så blir det nok bedre. Og ja, jeg er også enig i at mikrofonen var drit og musikken høres ut som kommer fra en høyttaler som videre går inn i den drit mikrofonen.
Mitt største problem med låta var at det ikke var noen innlevelse i det hele tatt. Monoton stemme gjennom hele greia. Og teksten var dårlig, random og lite gjennomtenkt, etter min mening. Eneste måten jeg kan høre på rap på, er når jeg føler det rapperen føler, om det gir noen mening.