Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4290
Hey freaks.
Skal til Sverige om noen dager og lurte på om det var noen kjøp som lønner seg?
Har ihvertfall tenkt og kjøpe:
Alkohol, Tobakk, Trening tilskud (Forslag til noe som funker bra? Skal bygge muskler) og klær visst jeg finner noe.
Skal reise med folk over 18, så er ikke stress og få kjøpt visst noen bekymmret seg for det

Noen som har noen forslag til hva jeg kan kjøpe som lønner seg?
Evnt butikker jeg bør besøke på Strømstad som har mye tøft eller er billigere enn andre?
Litt om meg som kansje hjelper;
Bor hjemme og får mat (hehe), kjører cross, skal begynne og trene, er 16år.

Takk på forhånd! :-D
Gone for good
39 9
Bacon.
titegn
Sitat av simenb Vis innlegg
Bacon.
titegn
Vis hele sitatet...
ja, selvfølgelig kjøper man sitt eget bacon når man bor hjemme hos mor og far og får mat gratis
Sitat av simenb Vis innlegg
Bacon.
titegn
Vis hele sitatet...
Vet bacon er billigere, men var derfor jeg skrev at jeg får mat hjemme og derfor ikke gidder og bruke cash på det
Det er mye som lønner seg å kjøpe i Sverige! Som du nevner er tobakk, alkohol og treningstilskudd rimelig billig. Det som ikke er billig, er elektronikk! Så ikke kjøp det.

Det er greit å starte litt rolig, så du ikke kjøper deg ihjel på masse forskjellig. 3000g Whey protein fra Proteinfabrikken med jordbærsmak er å anbefale. Ellers så ligger det et stort kjøpesenter Nordby ca 15 min fra Strömstad. Har det aller meste der.

God tur
ALT er billigere i sverige. Selv elektronikk! (På prislappen står nok samme sum som i Norge, men når du regner om på kursen, så ser du at du sparer penger!)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
ALT er billigere i sverige. Selv elektronikk! (På prislappen står nok samme sum som i Norge, men når du regner om på kursen, så ser du at du sparer penger!)
Vis hele sitatet...
Nei, spill er en del dyrere i Sverige. Bor nær grensa, og spill er alltid 100-200kr billigere på el-kjøp en på Gamestop på Norby.
Vil anbefale å stikke innom Nordby slik som andre nevner her.

Forøvrig er det noe som må oppleves: Kebabrullen på Buktens Pizzeria. Et annet godt valg mtp. kebab er Simons Hørna.
Kjøp en stor ost til din mor å far så blir de glad
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
ALT er billigere i sverige. Selv elektronikk! (På prislappen står nok samme sum som i Norge, men når du regner om på kursen, så ser du at du sparer penger!)
Vis hele sitatet...
Dette stemmer dessverre ikke. Selv om du får kursen, så betyr det ikke du får det billigere. Se denne linken
I tillegg er det en fordel å kjøpe hjemme om det er noe feil med produktet, med tanke på support/reklamasjon

Når du skal betale med kort, får du ofte spørsmål om du skal betale med norske eller svenske penger. Da svarer du svensk! Om du svarer norsk, vil du få en kurs som butikken har bestemt. Svarer du svensk, får du kursen som banker setter, og det er bedre for deg!
Sist endret av Kvalifikasjon; 7. juli 2012 kl. 21:40.
husk at 0-3,5%=18 og 3,5+=20 år, så hvis du er under 20 får du ikke kjøpt alkohol med mer en 3.5%
Nordby blir får nok ett besøk av meg ja.
Glømmte og legge til at jeg har ca 6000kr or bruke, og 4000 går nok til og tobakk, så 2000kr på alt mulig annet.
Keep em' comin!

Sitat av loord Vis innlegg
husk at 0-3,5%=18 og 3,5+=20 år, så hvis du er under 20 får du ikke kjøpt alkohol med mer en 3.5%
Vis hele sitatet...
Har tenkt på det.
Og vet ikke helt hva det skal bli til, men er jo i sammenheng med Gatebil i Rudskogen vi skal, og er mangen bekjente som skal, så håper på og enten få de til og kjøpe eller spørre en random
Evnt noen kjekke Freaks der ute som skal dit den 12-13?
Nå nytter det jo ikke å sammenligne 2 forskjellige forhandlere da. Siden det er store prisforskjeller mellom gamestop og elkjøp i norge også.

F.eks så er dette prisene på Duke nukem til PS3:

Elkjøp Norge: 99 NOK
Elkjøp Sverige: 69 SEK (60 NOK)
Gamestop Norge: 170 NOK
Gamestop Sverige:198 SEK (172 NOK)

Som man ser, så er prisene mellom Gamestop i sverige og norge, ganske lik. Mens elkjøp er billigere på begge plasser, og ganske så mye billigere i sverige.
Dette er noe som går igjen på ganske mange spill.

Dette gjelder egentlig generelt alle STORE forhandlere. Skal man gjøre kupp, så går man innom de lokale, da man kan finne mange godbiter der =)
Sist endret av Blackkoz; 7. juli 2012 kl. 21:42.
Det er jo også en liten headshop ved gamle veteranen på Svinesund som har et rimelig godt utvalg av bonger, røykeutstyr og den slags ting hvis du intresserer deg for sånt.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Nå nytter det jo ikke å sammenligne 2 forskjellige forhandlere da. Siden det er store prisforskjeller mellom gamestop og elkjøp i norge også.

F.eks så er dette prisene på Duke nukem til PS3:

Elkjøp Norge: 99 NOK
Elkjøp Sverige: 69 SEK (60 NOK)
Gamestop Norge: 170 NOK
Gamestop Sverige:198 SEK (172 NOK)

Som man ser, så er prisene mellom Gamestop i sverige og norge, ganske lik. Mens elkjøp er billigere på begge plasser, og ganske så mye billigere i sverige.
Dette er noe som går igjen på ganske mange spill.

Dette gjelder egentlig generelt alle STORE forhandlere. Skal man gjøre kupp, så går man innom de lokale, da man kan finne mange godbiter der =)
Vis hele sitatet...
Ok da. Var kankje litt rask på avtrekkeren der. Eneste svenske "spill-sjappa" her i nærheten er gamestop på Nordby. Har aldri sjekka prisene hos el-kjøp i sverige. Har aldri sett noen. Ikke på veien herfra(svinesund) til gøteborg.
Kan legge til at det finnes en øvre kvote på 3000,-NOK for reisende som har vært utenlands mindre enn 24 timer. Jeg har dog aldri opplevd noe form for slik kontroll, men det er greit å bare ha i bakhodet.

Les mer her
Sist endret av Kvalifikasjon; 7. juli 2012 kl. 21:54.
Sitat av Kvalifikasjon Vis innlegg
Kan legge til at det finnes en øvre kvote på 3000,-NOK for reisende som har vært utenlands mindre enn 24 timer. Jeg har dog aldri opplevd noe form for slik kontroll, men det er greit å bare ha i bakhodet.

Les mer her
Vis hele sitatet...
Har ett fam medlem som bor 10min fra grensa, så blir att og fram ett par turer
Wtf. 4000 ! til alkohol og tobakk? For å ta et eksempel, så koster ett brett sofiero ca 200 kr. Likører og annet brennevin er ganske rimelig i forhold til norge, men ikke like billig som tax-free på utenlandsbåter. Uansett verdt å kjøpe.

Jeg tror røyk i den godtebutikken ved eurocash er billigst.

Kan legge til at dere blir ikke tatt alikevel. Det kjører så mye biler over og jeg ser aldri noen kontroll.
Sist endret av Taurean; 7. juli 2012 kl. 21:58.
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Har ett fam medlem som bor 10min fra grensa, så blir att og fram ett par turer
Vis hele sitatet...
Husk at de filmer alle som kjører fram og tilbake over grensen.

Ser de at dere kjører flere turer med samme bil, kan du nesten garantere at dere blir stoppet.

Kvotegrensene gjelder per 24. time, og ikke per tur.
Et lite tips; Aldri kjør over den nye broen på vei tilbake. Der er det nesten alltid kontroll. På den gamle broa derimot, har jeg ikke blitt stoppet på over et år. Og jeg kjører den veien minst 2 ganger i uka.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Wtf. 4000 ! til alkohol og tobakk? For å ta et eksempel, så koster ett brett sofiero ca 200 kr. Likører og annet brennevin er ganske rimelig i forhold til norge, men ikke like billig som tax-free på utenlandsbåter. Uansett verdt å kjøpe.

Jeg tror røyk i den godtebutikken ved eurocash er billigst.

Kan legge til at dere blir ikke tatt alikevel. Det kjører så mye biler over og jeg ser aldri noen kontroll.
Vis hele sitatet...
Bor liksom 10timer fra grensa, så føler jeg må bruke kjangsen
Kjører en ganske harry bil, så tror ikke du skal garantere det :/

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Husk at de filmer alle som kjører fram og tilbake over grensen.

Ser de at dere kjører flere turer med samme bil, kan du nesten garantere at dere blir stoppet.

Kvotegrensene gjelder per 24. time, og ikke per tur.
Vis hele sitatet...
Men hvordan skal de bevise hva jeg hadde i bilen de 2 første gangene?

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Et lite tips; Aldri kjør over den nye broen på vei tilbake. Der er det nesten alltid kontroll. På den gamle broa derimot, har jeg ikke blitt stoppet på over et år. Og jeg kjører den veien minst 2 ganger i uka.
Vis hele sitatet...
Takker for tipset!
Husker jeg hørte det var ett fett tidligere, men stoler på din version
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Men hvordan skal de bevise hva jeg hadde i bilen de 2 første gangene?
Vis hele sitatet...

1. De som selger slikt, tipser om store kjøp. Så da må du evt handle på flere plasser, istedet for å samle det.
2. Du vil få et forklaringsproblem, når de ser at dere allerede har kjørt over grensen 2 ganger. Hvorfor gjør dere dette? Så husk å ta vare på kviteringer
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
1. De som selger slikt, tipser om store kjøp. Så da må du evt handle på flere plasser, istedet for å samle det.
2. Du vil få et forklaringsproblem, når de ser at dere allerede har kjørt over grensen 2 ganger. Hvorfor gjør dere dette? Så husk å ta vare på kviteringer
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det at de tipser?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvordan vet du det at de tipser?
Vis hele sitatet...
Det har vært saker tidligere, der det har vært dedikert personell som har jaktet på "smuglere". Folk som har lusket på parkeringsplasser og notert regnr og sendt rett til tollen. Vet ikke om det er noe sånt i dag, men vet aldri.

Den gamle bruen er det mindre kontroller på, ja.

Uansett så er dette veldig "hypet". Det meste går nok greit skal du se
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
1. De som selger slikt, tipser om store kjøp. Så da må du evt handle på flere plasser, istedet for å samle det.
2. Du vil få et forklaringsproblem, når de ser at dere allerede har kjørt over grensen 2 ganger. Hvorfor gjør dere dette? Så husk å ta vare på kviteringer
Vis hele sitatet...
De som selger det tipser nok aldri, da de kun tenker profitt. Hvis man blir tatt en gang drar man vel ikke tilbake til det samme stedet neste gang. Er nok heller spanere som utgir seg for å være turister eller andre smuglere, osv.
Jeg trodde handelen i sverige ville tjene mest mulig. Men det er vel da tollere som har sivile som spaner i butikkene. Dette vil vel igjen bli veldig tydelig og butikkene vil vel ikke like det. Så igjen, det er vel i tråd med loven å kontrollere store kjøp.

Mange "men" her..
Tror slettes ikke på at butikk annsatte går og spaner etter folk som skal frakte for mye over grensa!
De tjener ingen ting på det, tvert i mot, så hvorfor i alle dager skulle de gjort det?
Hadde du derimot fullt en hel trailer full av alkohol og tobakk hadde de muligens gjort det.
Men for all del, kilder er en awesome ting!

On topic; Noen som vet om noe bra trenings tilskud som faktisk funker fett?
Gjerne slanke middel og noe for raskere muskel bygging!
Husk at selv om du kjører flere turer over grensa. Så kan tollen forsatt ta deg på veien over grensa, når du kommer hjem og en stund etter du har vært hjemme.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
ALT er billigere i sverige. Selv elektronikk! (På prislappen står nok samme sum som i Norge, men når du regner om på kursen, så ser du at du sparer penger!)
Vis hele sitatet...
Ja, mhm.. Nei, elektronikk er nok ikke billigere i Svergie. Norge er faktisk veldig billig på det området i forhold til andre land, du sparer sjeldent mer enn en 1000lap på div. varer når du handler i f.eks; USA.
Sitat av random12345677 Vis innlegg
Tror slettes ikke på at butikk annsatte går og spaner etter folk som skal frakte for mye over grensa!
De tjener ingen ting på det, tvert i mot, så hvorfor i alle dager skulle de gjort det?
Hadde du derimot fullt en hel trailer full av alkohol og tobakk hadde de muligens gjort det.
Men for all del, kilder er en awesome ting!

On topic; Noen som vet om noe bra trenings tilskud som faktisk funker fett?
Gjerne slanke middel og noe for raskere muskel bygging!
Vis hele sitatet...
Efedrin på Bodypower i Strömstad. Fåes under disken.
*insert tittel her*
Smugle snus i pringles bokser, om du skal ha snus.
Sitat av kodi4k Vis innlegg
Smugle snus i pringles bokser, om du skal ha snus.
Vis hele sitatet...
Haha, denne har jeg faktisk ikkje tenkt på
Men noen som har tips til sjapper og besøke?
Gjerne noe mc greier, trenger trim til moppo!
på heltid
iSkurk's Avatar
Har vært endel store kontroller i det siste, da har dem stoppa absolutt alle bilene, ble tatt ifra en snusboks....
Husk at også tollerne er obs på at det er masse ungdommer som skal til Rudskogen i helga, og i den sammenheng bruker de og ha et ganske jamt løp på kontrollene.
Sitat av FoFoFo Vis innlegg
Husk at også tollerne er obs på at det er masse ungdommer som skal til Rudskogen i helga, og i den sammenheng bruker de og ha et ganske jamt løp på kontrollene.
Vis hele sitatet...
Er dette jeg også har tenkt på.
De MÅ jo nesten kjøre ekstra kontroller når det er ett såpass stort ungdoms arrangemang i nærheten.
Men Noen tidspunkter det er bedre og passere grensa på enn andre?
Evnt hvor safe det er og kjøre 10min fra grensa og droppe det i skog kanten for så og kommer tibake og hente det?
Bare jeg har liksom tenkt og bruke 5k på sprit + det er 4 andre