Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  191 25146
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Tror du virkelig ikke en schäfer klarer å fange en 10-årig gutt hvis den vil? Den er mye raskere, og har MYE bedre utholdenhet. Beklager hvis jeg ødelegger glansbildet du har hatt i noen år nå, men jeg tror neppe det var ditt eget enorme løpspotensiale som berget deg fra schäferen.
Vis hele sitatet...
Du ødela nok ikke noe glansbilde, så ta det med ro. Har heller aldri hatt noe spesielt løpspotensiale, men kroppen klarer mye rart hvis nok adrenalin blir pumpet rundt, sånn tilfelle du ikke visste det.

Seff kan en schæfer ha mer utholdenhet, men det er jo forskjell på kondisjonen på forskjellige dyr, og hos hunder spiller også "mental kondisjon" en stor rolle.

Og jeg veit da faen hvor godt trent bikkja var, men du får tro hva du vil
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Ellers gjelder det en regel: gjør det du må for å vise at du er sterkere en den. Får du overtaket på den vil den bakke ut.
Hvordan dette gjøres finnes det ikke fasit svar på. Men redsel er vel det verste du kan utføre. Jobber selv i dyrebeskyttelsen og har vært borti mange forskjellige hunder. Har logget oppå en hund i 15min for den ville ikke godta at jeg var sjefen. Han angrep blandt annet min egen hund. Noe som ikke er et problem siden hunden min legger seg flat og da har den andre hunden fått det som den ville.
Vis hele sitatet...
Det du snakker om her er ikke aggresjon, men dominans. Det er to helt forskjellige ting. Er hunden dominant er det ikke noe særlig problem å unngå konfrontasjon som jeg skrev tidligere. Hvis du må ligge oppå hunden i 15 minutter er det et tegn på at du forsøker å dominere fysisk fremfor psykisk, noe som ikke vil fungere. Sinnstilstand er alt, og hvis du hanskes med dominante hunder, eller hunder i det hele tatt, ofte vil jeg igjen anbefale Millan (bare pass på å se/les nok før du setter det i aksjon, slik at du ikke gjør generaliseringer ut av hvordan han hanskes med enkelttilfeller ). Har mange andre bøker å anbefale også, men han er og blir den ubestridte kongen.

Sitat av penelope
Du ødela nok ikke noe glansbilde, så ta det med ro. Har heller aldri hatt noe spesielt løpspotensiale, men kroppen klarer mye rart hvis nok adrenalin blir pumpet rundt, sånn tilfelle du ikke visste det.

Seff kan en schæfer ha mer utholdenhet, men det er jo forskjell på kondisjonen på forskjellige dyr, og hos hunder spiller også "mental kondisjon" en stor rolle.

Og jeg veit da faen hvor godt trent bikkja var, men du får tro hva du vil
Vis hele sitatet...
Jada, kroppen kan gjøre utrolige ting med nok adrenalin, men tror du ikke raneren i videoen jeg linket til hadde rimelig mye adrenalin i kroppen? En ting du ikke kan gjøre på adrenalin er å løpe i 50 km/t - eller 40 km/t for den saks skyld, spesielt ikke som 10-åring. Til sammenlikning har Usain Bolt en toppfart på 37 km/t. En sofagris av en schæfer vil uansett kunne løpe vesentlig fortere, og i en mye lenger tidsperiode, enn et menneske. Jeg kan garantere deg at hunden var leken, og ikke aggressiv
biter den, tar du tak i halen og bender den mot hodet.. knekker ryggraden på den, og du er fri..
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av juzz Vis innlegg
biter den, tar du tak i halen og bender den mot hodet.. knekker ryggraden på den, og du er fri..
Vis hele sitatet...
hehe, hadde det blitt kamp mellom deg og ei bikkje hadde jeg lett satt sparepengene mine på bikkja
Sist endret av Bombasa; 9. mars 2010 kl. 13:21.
Det du snakker om her er ikke aggresjon, men dominans. Det er to helt forskjellige ting. Er hunden dominant er det ikke noe særlig problem å unngå konfrontasjon som jeg skrev tidligere. Hvis du må ligge oppå hunden i 15 minutter er det et tegn på at du forsøker å dominere fysisk fremfor psykisk, noe som ikke vil fungere. Sinnstilstand er alt, og hvis du hanskes med dominante hunder, eller hunder i det hele tatt, ofte vil jeg igjen anbefale Millan (bare pass på å se/les nok før du setter det i aksjon, slik at du ikke gjør generaliseringer ut av hvordan han hanskes med enkelttilfeller ). Har mange andre bøker å anbefale også, men han er og blir den ubestridte kongen.
Vis hele sitatet...
Det er akurat aggresjon jeg snakker om, om det er det jeg beskriver er noe annet. Hadde jeg sluppet bikja hadde den tatt meg, kompis eller min egen hund.
Dette er både psykisk og fysisk. Jeg mener også du tar feil i det at fysisk dominans ikke vil fungere. Du skal bruke psykisk til psykisk og fysisk til fysisk.
Og la oss nå ikke favorittisere Millian. Der er mange der ute som er flink med hunder. Og at det faktumet at han er på tv, sier at det er mye du ikke får se. Men budskapet han bringer er jeg enig i. Han kommer inn i hjemmet til den "uhelbredelige" hunden, og kan velge og vrake i fremgangsmetoder. Men en hund du ser ute på gata, som du skal fange nå, som er i angreps "state of mind" -om du vil- der er det bare det som vil funke. Milian sier selv at han har brukt fysisk angrep men det er ikke det som er budskapet derfor får vi ikke lære det eller se det\lese det. (All ære til Milian, mens syns han har en patetisk karakter på tv og kke på papiret) Men nok om det. Det var snak om hvordan forsvare seg. Og det handler om dominans og der må du kommer med Fysiske reaksjoner, du har ikke mulighet til noe annet.
Sitat av juzz Vis innlegg
biter den, tar du tak i halen og bender den mot hodet.. knekker ryggraden på den, og du er fri..
Vis hele sitatet...
Dere får ha lykke til med å sparke disse bikkjene i ballene, la de spise skoene deres, knekke ryggen på de eller hva dere nå mener gir dere en sjangs:

http://www.liveleak.com/view?i=bebd363ea9
http://www.liveleak.com/view?i=f8a_1267244766
http://www.liveleak.com/view?i=617_1258671338
http://www.liveleak.com/view?i=d34_1203756662
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Det er akurat aggresjon jeg snakker om, om det er det jeg beskriver er noe annet. Hadde jeg sluppet bikja hadde den tatt meg, kompis eller min egen hund.
Dette er både psykisk og fysisk. Jeg mener også du tar feil i det at fysisk dominans ikke vil fungere. Du skal bruke psykisk til psykisk og fysisk til fysisk.
Og la oss nå ikke favorittisere Millian. Der er mange der ute som er flink med hunder. Og at det faktumet at han er på tv, sier at det er mye du ikke får se. Men budskapet han bringer er jeg enig i. Han kommer inn i hjemmet til den "uhelbredelige" hunden, og kan velge og vrake i fremgangsmetoder. Men en hund du ser ute på gata, som du skal fange nå, som er i angreps "state of mind" -om du vil- der er det bare det som vil funke. Milian sier selv at han har brukt fysisk angrep men det er ikke det som er budskapet derfor får vi ikke lære det eller se det\lese det. (All ære til Milian, mens syns han har en patetisk karakter på tv og kke på papiret) Men nok om det. Det var snak om hvordan forsvare seg. Og det handler om dominans og der må du kommer med Fysiske reaksjoner, du har ikke mulighet til noe annet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du misforsto meg. Jeg mener ikke at man aldri kan benytte fysiske metoder, men at de fysiske metodene ikke har noen funksjon hvis det psykiske ikke er på plass. Å legge hunden på siden, for eksempel, har ingen funksjon hvis du er redd, sint, frustrert, stresset eller liknende. Og hvis du lå på hunden i 15 minutter og holdt den nede før den roet seg, og hunden faktisk var dominant, så var det sinnstilstanden det skortet på. Har du noen gang sett en hund være nødt til å holde en annen hund i bakken i 15 minutter for å få frem et poeng? Uansett, poenget var ikke å kritisere tiden det tok - tok det 15 minutter, så tok det 15 minutter, uansett hva som var årsaken til det.

Hovedpoenget mitt var imidlertid at hvis hunden du snakker om var aggressiv, så var det rett og slett det at du klarte å pasifisere den til den roet seg ned som var greia. Aggresjon og dominans er to helt forskjellige ting, og å dominere en aggressiv hund er en moot fremgangsmåte. Du kan like så godt prøve å klø den bak øret - det vil ikke fungere. Nå gjør du sikkert en fabelaktig jobb med å hente og fange hunder for dyrebeskyttelsen (mengder med creds til deg), men hvis man skal drive med adferdsendring så er det fullstendig kritisk å vite forskjellen på dominans og aggresjon.

Det er klart, dominans kombinert med høyt energinivå og frustrasjon kan trigge aggresjon hos enkeltindivider, slik at aggresjon kan eskalere fra en dominant sinnsstemning, men det er likevel en vesensforskjell på de to. Et dominansbitt er en beskjed om at den ikke liker det du gjør og er i en posisjon til å si fra, men det er ingen intensjon om å skade, selv om det kan virke voldsomt for oss mennesker. Dominans og underkastelse er faktisk begrensede og ritualiserte varianter av aggresjon og frykt som sørger for at flokken skal ha mest mulig effektiv orden i systemet, i form av posisjon og opprettholdelse av regelverk, og åpner for muligheten for posisjonsendringer i hierarkiet, uten at noen står i fare for å bli skadet. Så hele poenget med dominante handlinger som begrensede bitt er nettopp å unngå skade. Det er en god, men dessverre litt tynn bok om akkurat dette som heter The Evolution of Canine Social Behavior, skrevet av Roger Abrantes, som går litt mer i dybden på det rent tekniske.

Angående Millan, så har du rett i at ting selvfølgelig klippes, men i følge de han er hos, og programledelsen selv, så er det stort sett samtaler som klippes, ikke interaksjonen med hundene. Det er nettopp fordi de ikke vil gi et feil inntrykk av hvordan det gjøres. Den uttalte intensjonen hans, ved siden av å hjelpe hunder, er å bedrive folkeopplysning om hvordan man unngår og "fikser" problemer med hundene sine. Det var opprinnelig mange TV-selskaper som konkurrerte om å få lage en serie med han i hovedrollen, og de som "fikk jobben" fikk den nettopp på grunn av at de var villige til å inngå en avtale om at alt skulle vises som det var, og at han fikk gjøre som han ville (dette kan du lese mer om i hans første bok Cesar's Way). Dette kan også delvis bekreftes av enkelte klipp som er gitt ut hvor hele hendelsen er uklippet fra én kameravinkel.

Millan sier selv at han har brukt fysisk angrep, sier du, men etter å ha sett samtlige 5 sesonger ++ av programmet og lest alle hans fire bøker har jeg aldri sett eller hørt noe slikt utsagn. Han har sagt at han har vært nødt til å forsvare seg selv fysisk, men jeg har aldri hørt et knepp om angrep.

Jeg er helt enig i at det er mange som er svært flinke med hunder der ute, og jeg har sett mange av de, og lest hyllemetre med bøker om hundepsykologi og hundetrening skrevet av svært dyktige mennesker, men jeg velger fortsatt å favorisere Millan. Resultatene han oppnår er virkelig enestående, og mye av det tror jeg skyldes at han tar hele hundepsykologien inn i rehabiliteringen, og ikke bare behandler de som en black box med input, output og B. F. Skinner i midten, slik som mange andre.
Sitat av TropicThunder Vis innlegg
kaller du det der humor? utsette familie og venner for resten av livet i sorg? neste gang han hopper så hopper han kanskje 1 cm for kort? bare øderlagt livet til alle rundt seg fordi han ville ha det "gøy" som du kaller det! er det mulig. voks opp og få noen andre interesser!
Vis hele sitatet...
Haha det var da svært så moden du var da. Sa jeg noen gang min personlige mening om det å hoppe foran tog var morsomt eller ikke ? Her var du bare interessert i å lese det du ville lese.

Jeg skrev at jeg syntes tanken på at folk kunne finne på å slåss med hunder for underholdning var humoristisk/morsom.
Sitat av TropicThunder Vis innlegg
kaller du det der humor? utsette familie og venner for resten av livet i sorg? neste gang han hopper så hopper han kanskje 1 cm for kort? bare øderlagt livet til alle rundt seg fordi han ville ha det "gøy" som du kaller det! er det mulig. voks opp og få noen andre interesser!
Vis hele sitatet...
Fyi; videoen er fake..
treffer bikkja er du fuckd, bommer bikkja har du kjans, IKKE bruk kroppen i kampen, da biter den seg fast, bruk stokk, sten el.
politiman med stokk. har ikke sjans mot hunden og rakk ikke å reagere selv om hunden dukket opp 6-7 meter unna.

så dere som trur dere kan ta en hund som ingenting, herregud trur ikke dere har hatt en hund en gang.

http://www.youtube.com/watch?v=9erwN...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=MZm037jPNgc
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Fyi; videoen er fake..
Vis hele sitatet...
Og det baserer du på ? Det var bare for å illustrere, finnes andre videor på youtube der det ekstremt underholdende stuntet utføres.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Tviler på at avereage Joe har noen som helst kjangs mot en hund..Når jeg var i Hellas i høst skulle jeg gå fra stranda og opp til butikken (CA 200M) Det var en grusveg og ganske vond å gå på..Jeg begynte å gå, og plutselig hører jeg tre hunder bjeffe som faen vedsiden av meg, jeg skvatt no inn i hælvette og spurta som faen opp grusvegen..Når jeg kom opp til enden av vegen så jeg hundene stå I BÅND helt nederst på vegen..Fyfaen som jeg hadde puls... Blødde under føtta gjorde jeg og :/ Men der aksellererte jeg jævlig fort..

Tviler dog på at jeg kunne løpt fra en hund med den farta...Men kommer jo seff ann på hunden da..Er det Paris Hilton som pusser chihuahahuahuan sin på deg går det nok greit, snakker vi derimot politihund er du pretty much fucked..
Sitat av transam Vis innlegg
politiman med stokk. har ikke sjans mot hunden og rakk ikke å reagere selv om hunden dukket opp 6-7 meter unna.
Vis hele sitatet...
Riktig, men se på klippet.
Hunden kommer jo bare luntende mot han!
Jeg vil tro at denne mannen lot seg lure av at hunden ikke så spesielt aggressiv ut i det den gikk til angrep.
hunden vil gå mot nakken din, siden det er naturlig for den som ulvene gjør. So eg ville ha prøvd å beskytte hodet å bruke albågene som er vanskligere å bite over.
Sitat av bluesnuff Vis innlegg
hunden vil gå mot nakken din, siden det er naturlig for den som ulvene gjør. So eg ville ha prøvd å beskytte hodet å bruke albågene som er vanskligere å bite over.
Vis hele sitatet...
skjønner tankegangen din. men det vil lite trolig hjelpe noe stort mer enn og slå og sparke vilt. albuen får fint plass i munnen på en hund. du vil i 90% av tilfellene bli blodig i et angrep om du ikke har en stokk e.l. om du har det så ikke slå hunden. det vil trigge den mer. psyk den ut ved og beskytt deg med den. det viser hunden at angrepe dens ikke fungerer som den har planlagt.
Jeg har hørt at man skal la hunden bite armen din og så sette kneet i brystregionen. Grunnen til at man skal la hunden bite er vel at du kommer til og bli bitt uansett. Men igjen er bare noe jeg har hørt og kan ikke akkurat gå god for teorien.

Selv tror jeg ikke at jeg hadde klart og holde hodet kaldt med skarpe tenner i armen. Så man kan sannsynligvis lese så mange tips man vil uten at man klarer og gjennomføre noe. Jeg tror selv at jeg hadde bare prøvd og beskytte hals og øyne.
▼ ... over en måned senere ... ▼
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Vil bare starte med og si at dette sannsylgvis er en av de beste trådene jeg har lest når det gjelder innhold ifra flere brukere.

1

For det første, når man slåss med en hund så lekslåss man. Dette er ikke dyreplaging, men er en trening og du kan sette grenser for din egen hund hva angår biting.

Du kjenner forskjell på et lekebitt og et innstinktbitt for og si det slik, har selv blitt bitt av begge og vet hva jeg snakker om når det angår bitt.

2

Vis aldri frykt, mange innlegg er inne som nevner dette med og ikke være redd og iallefall ikke vise det.

Forsøk og være så rolig som mulig og vis dominans over hunden. Så lenge du viser at du ikke vil stikke avgårde vil stort sett hunden ikke gå til angrep.

Uansett, skulle hunden angripe stikk aldri ifra plassen, stå heller klar og bruke de dyrebare sekundene til og tenke over hva faen gjør du nå, stikker du av har du uansett bare utganger.

1) Du heter Justin Gatlin og løper som faen, du vil sannsynligvis også bare her utsette tidspunket for angrep med litt. Og samtidig ha lite krefter igjen.

2) Hunden får tak i deg ifra en vinkel hvor du har null kontroll (bakfra) og du blir totalt forsvarsløs.

3

Når hunden angriper er det viktig og beskytte enkelte plasser på kroppen.
I kronologisk rekkefølge;
Beskytt følgende deler best mulig; Hals, Hode, Hender, Legger.

Får hunden tak i Halsen din er du fucked, den vil rive av deg halsarterien som spagethi og du vil forblø iløpet av få strakser.

Blir du bitt i hodet kan dette være utrolig farlig, du kan bli bitt på steder som er utrolig viktig som eks; Pustesenter, nervesenter, hjertesenter o.l.
Og du kan ende opp som en levende filledukke.

På undersiden av hendene har du arterier som frakter blod, hendene krever ikke så mye blod men disse pumper store mengder med blod og skulle en av disse bli avrevne har du 1) En hånd som er ubrukelig. 2) To hender som er ubrukelige for du må støtte hånd 1. med hånd 2.

Leggene er også en del av kroppen som frakter mye blod, her har vi også en sen (akilles) som gjør at nedre fot er funksjonell. Skulle så denne bli avrevet har du samme dilemma som ovenfor. 1) Du blir en levende filledukke. Du kan ikke lenger sparke hunden. 2) Du blør ihjel på grunn av avrevet aorta i ben. 1 & 2) Ja?

Spark ikke hunden

Som mange tidligere har nevnt spark ikke hunden, med mindre du har vernesko på deg . Og skulle du være så dum at du sparker, må du mene det du gjør. Det nytter ikke og ha et halvhjertet spark da dette bare vil gjøre hunden mer forbanna og foten din vil være et helt ultimat mål for hunden.

Hele hundekroppen inklusiv skalle er veldig fleksibel så dette er en veldig dårlig løsning.

Motangrep

Mange har foreslått og gå mot hodet til hunden, dette er det smarteste. Gå mot hodet og hold rundt halsen. Den ned på rygg, da det er den posisjonen hunden kan forsvare seg dårligst i.
Og bare hold den.

Er imdilertid hunden utrolig sterk, så er nakken det mest sårbare. Ta et saftig grep over og under på nakken og vri rundt, her er det også nødvendig og gjøre det skikkelig hvis ikke ender det bare opp med at hunden vrir seg og biter deg jævlig hardt.

Som sagt, skal du gjøre noe av dette. Det viktigste ER og gjøre det skikkelig.

Dette var mine meninger og forslag, og har holdt på med hunder siden jeg ble født. Noe du lurer på, send meg en melding.
hunder er som mennesker, blir lett skremt om det er noe som truer dem, så det er lurt å rygge unna slik at den føler seg trygg igjen. men har det gått så langt at hunden har gått til angrep handler det om å gjøre seg størst å vise at du er sjefen. funker ikke dette er det som flere sier er å gjøre selvforsvar om man må så må man avlive dyret om det er en fare for livet til vedkommende.
Hvis en bikkje står og gjør mot deg og ser truende ut, gå langt ned i magan og dra fram krigsropet ditt. Rop hver gang han bjeffer. Gjorde det med border collien min når han bjeffa mot andre bikkjer, og det endte ofte med at vi sto der og skreik noen ganger hver, så la han seg ned og klynka. Funka bra på en retriever som ikke var min også. Hjelper så klart hvis du har vært i stemmeskiftet, men det kunne vel tenkes at et høy-pitcha skrik med skikkelig styrke også virker.
Nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden her. En hund som en trent for å stoppe deg vil angripe deg i bein og armer. Og den vill dra deg ned, du kan kjempe imot, men du ender nok nok opp med seksti sting. Beste du kan gjøre viss hunden kommer rett mot deg er ikke løpe ifra, beskytt armer og spark mot snuten/hodet.

Ikke i sandaler, men med vintersko og bra kraft vil dette få en hund som ikke er trent til å gi seg. Når tennene sitter i deg så kommer du deg ikke løs, det vil rett å slett gjøre for vondt.
Se her over bittstyrken på de forskjellige vanlige raser her i landet. Pitbull er forbudt, men den finnes fluss av, men de som eier dem trener dem ikke nok neppe skikkelig.
Den skal også kunne slippe på komando, ikke være agressiv før den trenger det å ellers gå godt rundt folk.
http://www.youtube.com/watch?v=ADDxe24ud90
Sist endret av InTrance; 20. april 2010 kl. 20:00.
Jeg har blitt angrepet av en hund (En som ligner Den store på dette bildet), og det jeg gjorde var å sparke til rett i brystet. Hunden gav fra seg et hyl og sprang vekk.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
To bilder av hunder der, forstår den minste. Schäeferen har jeg litt mer vondt for og tro på .
Sitat av diabolus Vis innlegg
Lurer på hvorfor denne dama her som skal være en trent dyrepasser ikke bare tar tak i forbeina på bikkja å slenger den i bakken?
http://www.youtube.com/watch?v=fQzu9s-oe2M
Vis hele sitatet...
Fordi dama er en pussy?

Kan garantere deg at kampen ikke er så vanskelig hvis hunden angriper barnet ditt for eks.

Jeg sparker til hunder som rører meg uten min tilatelse. de hyler og går tilbake til eiern. Sånn er livet, ikke la dem gå uten bånd offentlig.

Sitat av GothQueen Vis innlegg
Hunder som bjeffer og knurrer er som oftest redde fordi du er på området deres.
Vis hele sitatet...
området deres? haha.

Jeg er ikke interessert i hva hunden tror den eier fordi den pisser der.
Geiten: gratulerer nok enn gang med tidenes mest flåsete innlegg. Totalt blottet for kunnskap og innsikt i hundepsykologi. Er du oppriktig seriøs i din deltagelse i denne tråden/forumet? Du prøver å fremstå som kul, men ender alltid opp som tidens største aprilsnarr.

Jeg skulle likt å sett deg «sloss» med en aggressiv hund, det være seg en schæfer eller en pitbull. Først drar du sitatene ut av ens opprinnelige kontekst, forså å latterliggjøre deg selv med en gigantisk skivebom etter du har vridd utsaget til din egen fordeler. Gratulerer, virkelig.

onClipEvent: Det er vanskelig å vite hva som skjedde, uten å ha vært der: men hadde det hvert en aggressiv schæfer kan jeg love deg at den ikke hadde løpt hylende. Bare en baktanke, dersom du skulle tro at dette er noe som normalt sett fungerer. Best guess: hunden var litt ivrig og leken, ikke aggressiv.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Jeg sparker til hunder som rører meg uten min tilatelse. de hyler og går tilbake til eiern. Sånn er livet, ikke la dem gå uten bånd offentlig.
Vis hele sitatet...
Til din opplysning er det ikke båndtvang året rundt. Dessuten skal du være veldig forsiktig med den sparkingen, ettersom du risikerer bøter og fengselsstraff for dyreplageri, for ikke å nevne massive mengder juling av eieren. Det hadde for eksempel ikke vært så mange sekunder hvor det var moro å være Geiten etter du hadde sparket en av mine hunder.

Sitat av Geiten
området deres? haha.

Jeg er ikke interessert i hva hunden tror den eier fordi den pisser der.
Vis hele sitatet...
Og den er ikke interessert i hva du tror du eier bare fordi du står der.
Geiten kan ikke ha møtt mange hunder i sitt liv,med holdningen hans burde han ha vært skambitt for lenge siden...
Sitat av Provo Vis innlegg
Til din opplysning er det ikke båndtvang året rundt. Dessuten skal du være veldig forsiktig med den sparkingen, ettersom du risikerer bøter og fengselsstraff for dyreplageri, for ikke å nevne massive mengder juling av eieren. Det hadde for eksempel ikke vært så mange sekunder hvor det var moro å være Geiten etter du hadde sparket en av mine hunder.


Og den er ikke interessert i hva du tror du eier bare fordi du står der.
Vis hele sitatet...
Talk is cheap, du har da aldri møtt meg så hvem som mottar julingen her kan diskuteres.

Jeg tror ikke jeg eier noe, jeg vet. Min kropp er min eiendom og i det en fremmed går over grensa og tar på min kropp uten min tilatelse så kan det få konsekvenser.

Jeg ønsker ikke kontakt med dine hunder, det må du som hundeeier forstå og respektere. Jeg søker aldri kontakt med en hund heller, hverken øye kontakt eller signaler. Så om den hopper på meg og biter uten grunn så ja, vil det få konsekvenser.

Ikke alle bryr seg om fengselstraff eller bøter, men jeg vil tro at du bryr deg om hunden din, så om du ønsker den et godt liv så hold den unna fremmede.
Du vet, slik man sier til barna sine også fordi loven vil aldri gjøre det godt igjen hvis noe skulle skje med din kjære.
Sist endret av Geiten; 21. april 2010 kl. 10:30.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Talk is cheap, du har da aldri møtt meg så hvem som mottar julingen her kan diskuteres.

Jeg tror ikke jeg eier noe, jeg vet. Min kropp er min eiendom og i det en fremmed går over grensa og tar på min kropp uten min tilatelse så kan det få konsekvenser.

Jeg ønsker ikke kontakt med dine hunder, det må du som hundeeier forstå og respektere. Jeg søker aldri kontakt med en hund heller, hverken øye kontakt eller signaler. Så om den hopper på meg og biter uten grunn så ja, vil det få konsekvenser.

Ikke alle bryr seg om fengselstraff eller bøter, men jeg vil tro at du bryr deg om hunden din, så om du ønsker den et godt liv så hold den unna fremmede.
Du vet, slik man sier til barna sine også fordi loven vil aldri gjøre det godt igjen hvis noe skulle skje med din kjære.
Vis hele sitatet...
Kan garantere deg at du skulle fått kjørt deg både fra meg og begge hundene mine hvis du forsøkte å sparke noen av dem uten en veldig god grunn.Helst en grunn som var litt bedre enn at de kom i nærheten av deg.
Men som jeg skrev litt lenger opp her så kan du umulig ha møtt på mange hunder i ditt liv og de du har møtt kan ikke ha vært de største hundene i gata!
Hadde du forsøkt noe sånn på ei bikkje med litt krutt i så hadde du vært skambitt for lenge siden.
Sist endret av diabolus; 21. april 2010 kl. 11:31.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Tåpelig av deg Geiten! Du starke mann, trenigsforumet.no høres mer ut som din greie! Siden du er så åpenbart glad i og diskutere hvem som er sterkest av hvem.

Anyhow en hund angriper ikke uten en grunn, og skal jeg si deg noe spennende? Hunder har faktisk en grense de også. Den kan kanskje være litt større en deg (det er en grunn til at markerer seg) you see? Så du burde kanskje sette deg inn hva et revir er for en hund.

Og vi som hundeeiere forstår naturligvis hvilke folk som er redde for hunder OG respekterer dette, men folk som reagerer aggresivt ovenfor meg og min hund når vi er ute blir jeg forbanna over. Er det ikke båndtvang der (båndtvang er på plasser med mye folk, som du kanskje vet). Så slipper jeg faktisk hunden min løs, for jeg har kontroll. Og dette skal folk respektere, det er min hund og jeg har kontroll over den. På bakgrunn av dette er det ingen grunnlag for å være bekymret, om det så skulle være ei stor svær bikkje som kanskje ser litt farlig ut.

Og forresten, sparker du hunden min. Så sparker jeg jævlig hardt tilbake.
Sitat av diabolus Vis innlegg
Kan garantere deg at du skulle fått kjørt deg både fra meg og begge hundene mine hvis du forsøkte å sparke noen av dem uten en veldig god grunn.Helst en grunn som var litt bedre enn at de kom i nærheten av deg.
Men som jeg skrev litt lenger opp her så kan du umulig ha møtt på mange hunder i ditt liv og de du har møtt kan ikke ha vært de største hundene i gata!
Hadde du forsøkt noe sånn på ei bikkje med litt krutt i så hadde du vært skambitt for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Kan garantere deg også at hvis du hadde sendt bikkjene dine løs på meg via kommando så hadde jeg sørget for at de hadde blitt avlivet. Hva som hadde skjedd med deg etter det er privat.

Og jeg har møtt mange hunder og jeg har forsatt et arr på hodet mitt hvor det ikke vokser hår lenger fordi en hund gikk amokk på meg mens jeg lå og slappet av i en park.

Jeg har også blitt bitt på siden av kneet av en hund som var bundet fast utenfor en cafe.Den penetrerte buksa og huden min. Den bare la seg ned igjen og latet som ingenting.

en annen hund bet meg på hånda for å ta pølsa jeg holdt.
Jeg satt i en park og spiste en pølse, så kommer det en giga hund og bare jafser hele hånda mi.

Lista er lang.Det får være grenser på hvor mye driit man skal tåle.

alt jeg ber om er at du holder hunden din vekk fra meg og min kropp eller eiendeler. Hvis du mener det er for mye å forlange så har du problemer.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Kan garantere deg også at hvis du hadde sendt bikkjene dine løs på meg via kommando så hadde jeg sørget for at de hadde blitt avlivet. Hva som hadde skjedd med deg etter det er privat.

Og jeg har møtt mange hunder og jeg har forsatt et arr på hodet mitt hvor det ikke vokser hår lenger fordi en hund gikk amokk på meg mens jeg lå og slappet av i en park.

Jeg har også blitt bitt på siden av kneet av en hund som var bundet fast utenfor en cafe.Den penetrerte buksa og huden min. Den bare la seg ned igjen og latet som ingenting.

en annen hund bet meg på hånda for å ta pølsa jeg holdt.
Jeg satt i en park og spiste en pølse, så kommer det en giga hund og bare jafser hele hånda mi.

Lista er lang.Det får være grenser på hvor mye driit man skal tåle.

alt jeg ber om er at du holder hunden din vekk fra meg og min kropp eller eiendeler. Hvis du mener det er for mye å forlange så har du problemer.
Vis hele sitatet...
Kunne du ikke bare sagt ifra før at du har blitt misbrukt av en hund, så hadde vi skjønt instillinga di til bikkjer?
Sist endret av Frende; 21. april 2010 kl. 12:57.
Sitat av bavarai Vis innlegg
Tåpelig av deg Geiten! Du starke mann, trenigsforumet.no høres mer ut som din greie! Siden du er så åpenbart glad i og diskutere hvem som er sterkest av hvem.

Anyhow en hund angriper ikke uten en grunn, og skal jeg si deg noe spennende? Hunder har faktisk en grense de også. Den kan kanskje være litt større en deg (det er en grunn til at markerer seg) you see? Så du burde kanskje sette deg inn hva et revir er for en hund.

Og vi som hundeeiere forstår naturligvis hvilke folk som er redde for hunder OG respekterer dette, men folk som reagerer aggresivt ovenfor meg og min hund når vi er ute blir jeg forbanna over. Er det ikke båndtvang der (båndtvang er på plasser med mye folk, som du kanskje vet). Så slipper jeg faktisk hunden min løs, for jeg har kontroll. Og dette skal folk respektere, det er min hund og jeg har kontroll over den. På bakgrunn av dette er det ingen grunnlag for å være bekymret, om det så skulle være ei stor svær bikkje som kanskje ser litt farlig ut.

Og forresten, sparker du hunden min. Så sparker jeg jævlig hardt tilbake.
Vis hele sitatet...
Takk, men jeg er ikke særlig trenings interessert.

Du kan ikke forvente at jeg skal ha 100% tillit til deg som en fremmed person.

Jeg har gjort det klart og tydelig, jeg forsvarer meg fra en hund kun når den kommer i kontakt med meg på samme måte som hvis et menneske slenger seg oppå meg så vil jeg også dytte han bort. Spark tilbake, da har du nettopp startet en spiral med endeløs hevn. Hvis du mener at du kan takle den leken så spark tilbake ja.

Sitat av Frende Vis innlegg
Kunne du ikke bare sagt ifra før at du har blitt misbrukt av en hund, så hadde vi skjønt instillinga di til bikkjer?
Vis hele sitatet...
Misbrukt har jeg ikke blitt, men angrepet.

Og hvorfor må jeg si det?
Sitat av Geiten Vis innlegg


Misbrukt har jeg ikke blitt, men angrepet.

Og hvorfor må jeg si det?
Vis hele sitatet...
Fordi du er den mest negative til hunder i hele denne tråden, og viser en generell årlig innstilling til dyrene.
Men siden du har en grunn til det (angrepet), så skjønner jeg utsagnene dine, men støtter dem jo såklart ikke.
Sitat av Frende Vis innlegg
Fordi du er den mest negative til hunder i hele denne tråden, og viser en generell årlig innstilling til dyrene.
Men siden du har en grunn til det (angrepet), så skjønner jeg utsagnene dine, men støtter dem jo såklart ikke.
Vis hele sitatet...
Okay. *titegn*
Sitat av Geiten Vis innlegg
Talk is cheap, du har da aldri møtt meg så hvem som mottar julingen her kan diskuteres.
Vis hele sitatet...
Åja, vi er på jeg-er-sterkere-enn-deg-stadiet? Vel, du har aldri møtt meg heller, så jeg ser ikke helt at argumentet ditt har noen verdi. Dessuten vil en voksen mann pluss to 30 kilos hunder bli en tøff match om du så driter ren testosteron.

Sitat av Geiten
Jeg tror ikke jeg eier noe, jeg vet. Min kropp er min eiendom og i det en fremmed går over grensa og tar på min kropp uten min tilatelse så kan det få konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Sier du det? Så neste gang noen tar meg på skulderen for å slippe forbi i en smal korridor, eller noen strekker ut hånden for å håndhilse på meg, så kan jeg smelle de rett ned i rettferdighetens navn? Jeg er glad verden generelt forstår bedre enn å følge din påtatte bråkjekkasfilosofi.

Sitat av Geiten
Jeg ønsker ikke kontakt med dine hunder, det må du som hundeeier forstå og respektere. Jeg søker aldri kontakt med en hund heller, hverken øye kontakt eller signaler. Så om den hopper på meg og biter uten grunn så ja, vil det få konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Hvis du velger å oppholde deg på et sted og en tid hvor hunder har lov til å løpe fritt, så er det ditt forbanna problem om en hund kommer bort til deg. Det blir som å stille seg opp midt i en lekeplass og begynne å sparke barn som kommer for nærme. Uansett er det du som bryter både Norges lover og vanlig folkeskikk, så ikke kom her og si at jeg skal forstå og respektere den slags tull. Dessuten sa du opprinnelig ingenting om biting, men enkelt og greit at du sparket hunder som "tar på din kropp".

Sitat av Geiten
Ikke alle bryr seg om fengselstraff eller bøter, men jeg vil tro at du bryr deg om hunden din, så om du ønsker den et godt liv så hold den unna fremmede.
Du vet, slik man sier til barna sine også fordi loven vil aldri gjøre det godt igjen hvis noe skulle skje med din kjære.
Vis hele sitatet...
Beklager, Geiten, not gonna happen. Kanskje du er så kjempetøff at du ikke er redd for hverken fengsel eller bøter, men det er som sagt ikke nødvendigvis de eneste konsekvensene du risikerer å få midt i trynet hvis du fortsetter å sparke hunder.

Sitat av Geiten
Kan garantere deg også at hvis du hadde sendt bikkjene dine løs på meg via kommando så hadde jeg sørget for at de hadde blitt avlivet.
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt noe om kommando? Det er naturlig at hunder i samme flokk beskytter hverandre - spesielt lederen sin. Det vil si at når du angriper en hund og den med sin flokk forsvarer seg ved å angripe tilbake, er det ikke grunn god nok for å begjære avliving.

Sitat av Geiten
Hva som hadde skjedd med deg etter det er privat.
Vis hele sitatet...
Hva er det her for slags tull? Skulle du "tatt igjen" fordi dine voldshandlinger endte opp med å gi deg umiddelbare konsekvenser? Du prøver stadig å fremstå som den tøffeste tøffe, men du feiler katastrofalt, bare så du er klar over det.

Sitat av Geiten
Misbrukt har jeg ikke blitt, men angrepet.
Vis hele sitatet...
Det forundrer meg ikke et sekund, med en så totalt hjernedød tilnærming til hunder. Kanskje hvis du ikke går rundt med en intensjon om å sparke alle hunder som kommer for nærme, så går det litt lettere for deg. Jeg anbefaler deg oppriktig å bygge deg opp litt kunnskap om temaet, for hvis du virkelig blir angrepet av hunder så ofte som du gir uttrykk for så gjør du ett eller annet skikkelig galt.
Jeg har en teori om at hunder lukter forumtroll.
Sitat av Geiten Vis innlegg
...
Og jeg har møtt mange hunder og jeg har forsatt et arr på hodet mitt hvor det ikke vokser hår lenger fordi en hund gikk amokk på meg mens jeg lå og slappet av i en park.

Jeg har også blitt bitt på siden av kneet av en hund som var bundet fast utenfor en cafe.Den penetrerte buksa og huden min. Den bare la seg ned igjen og latet som ingenting.
...
Vis hele sitatet...
Det er en kjennsgjerning at noen mennesker blir bitt av hunder oftere enn andre.

Min erfaring er at dette gjerne er mennesker som oser av generell usikkerhet, agressivitet, mindreverdighetskomplekser, psykiske lidelser, rus, mm.

Men det er ikke alltid slik.

Men det er ikke vanskelig å koble din tilsynelatende ekstremt kritiske holdninger til hund til en frykt for noe. Denne frykten sanser en hund lett. Hunder fatter ofte en spesiell interesse for folk som skiller seg ut i en mengde. Det er et flokkinstinkt.

Jeg er forøvrig enig med deg at folk må ha kontroll på hundene sine. Og det finnes dessverre hunder som ikke er helt friske i hodet.

Jeg har jobbet mye med hund i forskjellige organisasjoner og etater gjennom årene. Men jeg har aldri vært nødt til å sparke hunder som har vært pågående. En skikkelig sint hund lar seg ikke avvise av et spark forøvrig, slik mange har argumentert for i tråden allerede.

Det finnes så mange andre triks å bruke når man er hundevant, som ikke innebærer hard fysisk konfrontasjon. Har du angst for hunder, kunne du med fordel oppsøke noen som er villig til å lære deg litt om dette. Da vil du sannsynligvis få en bedre livskvalitet.
Åja, vi er på jeg-er-sterkere-enn-deg-stadiet? Vel, du har aldri møtt meg heller, så jeg ser ikke helt at argumentet ditt har noen verdi. Dessuten vil en voksen mann pluss to 30 kilos hunder bli en tøff match om du så driter ren testosteron.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg forteller bare hvordan det er. Du kan godt være sterkere enn meg.Har aldri sett deg. Jeg er heller ikke en boler og ikke den sterkeste heller.
Har heller aldri sagt at det blir en lett "match", man må alltid regne med juling tilbake i en kamp, men en må jo vinne til slutt.

Sier du det? Så neste gang noen tar meg på skulderen for å slippe forbi i en smal korridor, eller noen strekker ut hånden for å håndhilse på meg, så kan jeg smelle de rett ned i rettferdighetens navn? Jeg er glad verden generelt forstår bedre enn å følge din påtatte bråkjekkasfilosofi.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke noe grunn til at en person må ta på meg for å komme forbi en smal korridor. Hvis den er så liten at det absolutt er nødvendig så vil jeg ha en forståelse av det. om en person strekker ut hånden for å håndhilse på meg så gir han meg et valg. Jeg kan da velge om jeg vil håndhilse tilbake eller ikke. Jeg har ikke noe bråkjekkasfilosofi.Jeg er en rolig person, men kort lunte vil jeg heller si.

Hvis du velger å oppholde deg på et sted og en tid hvor hunder har lov til å løpe fritt, så er det ditt forbanna problem om en hund kommer bort til deg. Det blir som å stille seg opp midt i en lekeplass og begynne å sparke barn som kommer for nærme. Uansett er det du som bryter både Norges lover og vanlig folkeskikk, så ikke kom her og si at jeg skal forstå og respektere den slags tull. Dessuten sa du opprinnelig ingenting om biting, men enkelt og greit at du sparket hunder som "tar på din kropp".
Vis hele sitatet...
Jeg holder meg unna hundeparker og fremmede hunder generellt.Krysser gata om jeg må
fordi hunden har like mye rett som meg å gå på gaten, men 90% av alle gangene en hund har angrepet meg så har jeg sittet eller ligget stille.(minus den som var bundet utenfor en cafe og bet meg på siden av kneet)Ergo angrep meg uten grunn. Og jeg kan bare si at du er en dårlig hundeeier hvis du ikke kan respektere at andre ikke vil ha kontakt med din hund.

Beklager, Geiten, not gonna happen. Kanskje du er så kjempetøff at du ikke er redd for hverken fengsel eller bøter, men det er som sagt ikke nødvendigvis de eneste konsekvensene du risikerer å få midt i trynet hvis du fortsetter å sparke hunder.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å være tøff for ikke være redd og jeg vet hva jeg risikerer.
En hundeier er som oftest uendelig glad i hunden sin og vil derfor beskytte den som et familiemedlem.

Men du er enig i at du også risikierer å havne i slagsmål hvis du velger å slå meg i ansiktet?

Hvem har sagt noe om kommando? Det er naturlig at hunder i samme flokk beskytter hverandre - spesielt lederen sin. Det vil si at når du angriper en hund og den med sin flokk forsvarer seg ved å angripe tilbake, er det ikke grunn god nok for å begjære avliving.
Vis hele sitatet...
Vi lever ikke som hunder, hunder lever som oss.
Har snakket med flere hundeiere og de sier at hunden oppfører seg som eiern.
Så, hvis eier er en rolig person så vil hunden mest sannsynlig også være det.
----
Om det er god nok grunn for å begjære avliving er heldigvis ikke opp til deg å bedømme.


Hva er det her for slags tull? Skulle du "tatt igjen" fordi dine voldshandlinger endte opp med å gi deg umiddelbare konsekvenser? Du prøver stadig å fremstå som den tøffeste tøffe, men du feiler katastrofalt, bare så du er klar over det.
Vis hele sitatet...
Hvis din påstand er riktig så har du muligens rett, men den er desverre feil.
Jeg er ikke interessert å tøffe meg foran en skjerm eller noen steder egentlig.
Jeg sier det bare som det er.Om du synes at det høres så sykt ut at du ikke kan tro på det så får det være ditt problem, men analyseringen din kan du spare meg for.

Det forundrer meg ikke et sekund, med en så totalt hjernedød tilnærming til hunder. Kanskje hvis du ikke går rundt med en intensjon om å sparke alle hunder som kommer for nærme, så går det litt lettere for deg. Jeg anbefaler deg oppriktig å bygge deg opp litt kunnskap om temaet, for hvis du virkelig blir angrepet av hunder så ofte som du gir uttrykk for så gjør du ett eller annet skikkelig galt.
Vis hele sitatet...
Feil, jeg gjør ikke noe galt. Det er opp til deg å tro på det jeg sier eller ikke.

Så må dere slutte med å leke internett-psykologer hvor dere kategoriserer folk utifra hva de skriver.

Sitat av capidog Vis innlegg
Det er en kjennsgjerning at noen mennesker blir bitt av hunder oftere enn andre.

Min erfaring er at dette gjerne er mennesker som oser av generell usikkerhet, agressivitet, mindreverdighetskomplekser, psykiske lidelser, rus, mm.

Men det er ikke alltid slik.

Men det er ikke vanskelig å koble din tilsynelatende ekstremt kritiske holdninger til hund til en frykt for noe. Denne frykten sanser en hund lett. Hunder fatter ofte en spesiell interesse for folk som skiller seg ut i en mengde. Det er et flokkinstinkt.

Jeg er forøvrig enig med deg at folk må ha kontroll på hundene sine. Og det finnes dessverre hunder som ikke er helt friske i hodet.

Jeg har jobbet mye med hund i forskjellige organisasjoner og etater gjennom årene. Men jeg har aldri vært nødt til å sparke hunder som har vært pågående. En skikkelig sint hund lar seg ikke avvise av et spark forøvrig, slik mange har argumentert for i tråden allerede.

Det finnes så mange andre triks å bruke når man er hundevant, som ikke innebærer hard fysisk konfrontasjon. Har du angst for hunder, kunne du med fordel oppsøke noen som er villig til å lære deg litt om dette. Da vil du sannsynligvis få en bedre livskvalitet.
Vis hele sitatet...
Jeg er venner med mange hunder. Hunder hvor jeg kjenner eiern.

Alt fra små hunder til store blandingsraser også.

Tanta mi påstår også at hunden reddet henne fra jordskjelv.

en labrador har også stoppet meg og broren min fra å sloss.

men fremmedes hunder holder jeg meg langt unna og ønsker ikke noe kontakt med dem.

Sitat av Geiten Vis innlegg
Nei, jeg forteller bare hvordan det er. Du kan godt være sterkere enn meg.Har aldri sett deg. Jeg er heller ikke en boler og ikke den sterkeste heller.
Har heller aldri sagt at det blir en lett "match", man må alltid regne med juling tilbake i en kamp, men en må jo vinne til slutt.



Jeg ser ikke noe grunn til at en person må ta på meg for å komme forbi en smal korridor. Hvis den er så liten at det absolutt er nødvendig så vil jeg ha en forståelse av det. om en person strekker ut hånden for å håndhilse på meg så gir han meg et valg. Jeg kan da velge om jeg vil håndhilse tilbake eller ikke. Jeg har ikke noe bråkjekkasfilosofi.Jeg er en rolig person, men kort lunte vil jeg heller si.



Jeg holder meg unna hundeparker og fremmede hunder generellt.Krysser gata om jeg må
fordi hunden har like mye rett som meg å gå på gaten, men 90% av alle gangene en hund har angrepet meg så har jeg sittet eller ligget stille.(minus den som var bundet utenfor en cafe og bet meg på siden av kneet)Ergo angrep meg uten grunn. Og jeg kan bare si at du er en dårlig hundeeier hvis du ikke kan respektere at andre ikke vil ha kontakt med din hund.



Du trenger ikke å være tøff for ikke være redd og jeg vet hva jeg risikerer.
En hundeier er som oftest uendelig glad i hunden sin og vil derfor beskytte den som et familiemedlem.

Men du er enig i at du også risikierer å havne i slagsmål hvis du velger å slå meg i ansiktet?



Vi lever ikke som hunder, hunder lever som oss.
Har snakket med flere hundeiere og de sier at hunden oppfører seg som eiern.
Så, hvis eier er en rolig person så vil hunden mest sannsynlig også være det.
----
Om det er god nok grunn for å begjære avliving er heldigvis ikke opp til deg å bedømme.




Hvis din påstand er riktig så har du muligens rett, men den er desverre feil.
Jeg er ikke interessert å tøffe meg foran en skjerm eller noen steder egentlig.
Jeg sier det bare som det er.Om du synes at det høres så sykt ut at du ikke kan tro på det så får det være ditt problem, men analyseringen din kan du spare meg for.



Feil, jeg gjør ikke noe galt. Det er opp til deg å tro på det jeg sier eller ikke.

Så må dere slutte med å leke internett-psykologer hvor dere kategoriserer folk utifra hva de skriver.



Jeg er venner med mange hunder. Hunder hvor jeg kjenner eiern.

Alt fra små hunder til store blandingsraser også.

Tanta mi påstår også at hunden reddet henne fra jordskjelv.

en labrador har også stoppet meg og broren min fra å sloss.

men fremmedes hunder holder jeg meg langt unna og ønsker ikke noe kontakt med dem.
Vis hele sitatet...
----------------------------------------------

Og til slutt og sist så trekker jeg meg ut av denne diskusjonen fordi jeg finner den usaklig. Håper alle jeg har diskutert med kan respektere det.

Om noen skulle ignorere mitt ønske og skrive mer til meg så vil jeg mest sannsynlig ikke svare tilbake, men kan ikke gi en garanti på det.

Takk for meg!

Okay, nå greide jeg å sitere alt jeg skrev i en egen quote-box. aner ikke hvordan,men jeg beklager for det.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Har heller aldri sagt at det blir en lett "match", man må alltid regne med juling tilbake i en kamp, men en må jo vinne til slutt.
Vis hele sitatet...
Nei, man må ikke vinne til slutt. Og det er i grunn akkurat det som kan ende opp med å få deg i solid trøbbel en gang.

Sitat av Geiten
Jeg er en rolig person, men kort lunte vil jeg heller si.
Vis hele sitatet...
At du har en kort lunte er ditt problem, og så fort du lar den korte lunten gå utover andre i form av vold, så kan du gjøre dette problemet veldig mye større på kort tid.

Sitat av Geiten
Og jeg kan bare si at du er en dårlig hundeeier hvis du ikke kan respektere at andre ikke vil ha kontakt med din hund.
Vis hele sitatet...
Og jeg kan bare si at du er rimelig korttenkt hvis du oppholder deg på steder hvor hunder er tillatt å løpe fritt når du er så livredd for hunder. Du har problemet, og da får du ta konsekvensene. Du er helt tydelig ikke i stand til å mestre situasjonen, så da får du unngå den i stedet.

Sitat av Geiten
En hundeier er som oftest uendelig glad i hunden sin og vil derfor beskytte den som et familiemedlem.
Vis hele sitatet...
Nettopp, og derfor bør du være klar over at konsekvensene lett kan bli deretter.

Sitat av Geiten
Men du er enig i at du også risikierer å havne i slagsmål hvis du velger å slå meg i ansiktet?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, akkurat som du risikerer å havne i et rimelig alvorlig slagsmål hvis du sparker en hund.

Sitat av Geiten
Om det er god nok grunn for å begjære avliving er heldigvis ikke opp til deg å bedømme.
Vis hele sitatet...
Ikke opp til meg, nei, men jeg vet likefullt at en avlivningsbegjæring av en hund som forsvarer seg eller sitt flokkmedlem mot fysisk vold ikke vil gå gjennom. Du, derimot, mener det er riktig å avlive en hund som beskytter seg selv mot fysisk vold?

Sitat av Geiten
Om du synes at det høres så sykt ut at du ikke kan tro på det så får det være ditt problem, men analyseringen din kan du spare meg for.
Vis hele sitatet...
Det høres ikke sykt ut, det høres fullstendig idiotisk ut. Analyseringen min har begrenset seg til å fortelle at du kan havne i alvorlig trøbbel ved å gå rundt å sparke hunder. Ja, også at du tydeligvis er redd for hunder da, men det er så åpenbart at det ikke trenger noen analyse. Dessuten, å være redd hunder er en fair sak det, men det rettferdiggjør ikke uprovosert fysisk vold.

Sitat av Geiten
Feil, jeg gjør ikke noe galt. Det er opp til deg å tro på det jeg sier eller ikke.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke gjør noe galt, så innebærer det enten at du er et fullstendig særegent statistisk avvik, eller at alle svært ofte blir bitt av hund. Jeg har ikke tro på noen av de to alternativene. At du i det hele tatt går rundt med intensjonen om å sparke hunder som kommer for nærme er i seg selv noe galt, og den aggressive holdningen kan fremprovosere aggresjon eller forsvarsresponser hos hundene rundt deg. Og du skal jobbe lenge med å overbevise meg om at du kan nok hundepsykologi til å avgjøre om du gjør noe galt eller ikke.

Sitat av Geiten
Og til slutt og sist så trekker jeg meg ut av denne diskusjonen fordi jeg finner den usaklig.
Vis hele sitatet...
Så lettvint, da gitt. Usakligheten er det du selv som har brakt til bordet.
Sist endret av Provo; 21. april 2010 kl. 15:25.
Jeg kommer til å referere dine setninger som punkter slik at du kan forstå hva jeg svarer tilbake på.

øverste kommentar vil da være punkt 1 osv.

punkt 1.
Jeg sa at en vinner til slutt. ikke at man må vinne til slutt.


punkt 2. Helt enig.

Punkt 3.

Jeg vet du kan lese så jeg skjønner ikke hva du babbler om.
Jeg skrev klart og tydelig at jeg holder meg langt unna hundeparker og fremmede hunder generellt.
Hva er det du ikke forstår?


punkt 4.
Det er jo det jeg har sagt heleveien. Det blir bare en endeløs spiral ut av det.
Derfor er det viktig at begge to er klar over hva de risikerer å havne i før handling skjer.

Punkt 5.
Det blir vel mer jeg som beskytter meg mot hunden da det er den som oppsøker kontankt med meg som jeg ikke ønsker.

Punkt 6. Jeg går ikke rundt og sparker hunder, men jeg vil ikke nøle med å gjøre motstand hvis den angriper meg først.
Om det er provoserende er vel ikke opp til å bedømme heller. jeg kjenner ikke hunder, jeg er ikke pålagt å kjenne hunder heller. Det jeg ser er en hund som hopper på meg med kraft og bjeffer villt. Hva den vil kan ikke jeg ane, derfor må jeg forsvare meg selv for mitt eget beste.

Punkt 7.
Jeg trenger ikke å tilpasse meg hundens psykologiske tankegang. Hva den oppfatter av meg er ikke mitt problem.

punkt 8.Ja ikke sant, friheten til å velge selv. Og nei, uskaligheten er det ikke jeg som har brakt på bordet.

Du blåser opp ting som får meg til å virke som en demonisk hundehater som går rundt i hundeparker og jakter etter bikkjer jeg kan sparke. <--Usaklig? Japp. Derfor trekker jeg meg.

Sitat av Provo Vis innlegg

Selvfølgelig, akkurat som du risikerer å havne i et rimelig alvorlig slagsmål hvis du sparker en hund.
Vis hele sitatet...
Jeg skrev jo at jeg vet hva jeg risikerer å starte eller havne i, men av en eller annen grunn valgte du å utelukke det fra sitatet.

Dette skrev jeg bl.a:
Du trenger ikke å være tøff for ikke være redd og jeg vet hva jeg risikerer.
Vis hele sitatet...



-------------------------

Du velger igjen å sitere meg, men utelukker de første setningene og siterer kun:

Og jeg kan bare si at du er en dårlig hundeeier hvis du ikke kan respektere at andre ikke vil ha kontakt med din hund.
Vis hele sitatet...
Og du svarer tilbake med :

Og jeg kan bare si at du er rimelig korttenkt hvis du oppholder deg på steder hvor hunder er tillatt å løpe fritt når du er så livredd for hunder. Du har problemet, og da får du ta konsekvensene. Du er helt tydelig ikke i stand til å mestre situasjonen, så da får du unngå den i stedet.
Vis hele sitatet...

Når jeg skrev klart og tydelig i sitatet du valgte å redigere:
Jeg holder meg unna hundeparker og fremmede hunder generellt.Krysser gata om jeg må
fordi hunden har like mye rett som meg å gå på gaten, men 90% av alle gangene en hund har angrepet meg så har jeg sittet eller ligget stille.(minus den som var bundet utenfor en cafe og bet meg på siden av kneet)Ergo angrep meg uten grunn.
Vis hele sitatet...
Det er veldig usaklig det du gjør.
Klippe og lime kan du gjøre i barnehagen.
Sist endret av Geiten; 21. april 2010 kl. 15:50.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Punkt 3.

Jeg vet du kan lese så jeg skjønner ikke hva du babbler om.
Jeg skrev klart og tydelig at jeg holder meg langt unna hundeparker og fremmede hunder generellt.
Hva er det du ikke forstår?
Vis hele sitatet...
Det finnes flere steder enn hundeparker hvor man må forvente å støte på løse hunder. Hvis du har blitt angrepet av hunder så ofte som du gir uttrykk for, så har du tydeligvis oppholdt deg i slike områder, for løse hunder i tettbygde bykjerner forekommer sjelden til aldri.

Sitat av Geiten
punkt 4.
Det er jo det jeg har sagt heleveien. Det blir bare en endeløs spiral ut av det.
Derfor er det viktig at begge to er klar over hva de risikerer å havne i før handling skjer.
Vis hele sitatet...
Så lenge jeg holder meg innenfor lovverket, så har du ingenting med å forvente at jeg skal være klar over at du tyr til irrasjonell voldelig atferd rundt hunder. Så lenge du gjør som først uttalt, altså sparker hunder som "tar på din kropp", så er det du som overgriperen, og ikke et offer. Det er du som utøver vold, og det er du som må belastes for dine handlinger, ikke offeret. Overfør denne påstanden din om at offeret delvis skal bebreides for overgrepet ved en forventning om at det skal være klar over hva det risikerer, til andre situasjoner, så kanskje du ser det urimelige i det.

Sitat av Geiten
Punkt 5.
Det blir vel mer jeg som beskytter meg mot hunden da det er den som oppsøker kontankt med meg som jeg ikke ønsker.
Vis hele sitatet...
Så å reagere med vold på uønsket oppsøking av kontakt er en ok greie? Kontaktsøking er i utgangspunktet ikke noe du trenger å fysisk beskytte deg mot, hverken når det gjelder hunder eller mennesker.

Sitat av Geiten
Punkt 6. Jeg går ikke rundt og sparker hunder, men jeg vil ikke nøle med å gjøre motstand hvis den angriper meg først. (...) Det jeg ser er en hund som hopper på meg med kraft og bjeffer villt.
Vis hele sitatet...
Dette er et vesentlig annerledes utsagn enn det du først kom med. Hvis du virkelig blir angrepet så har du selvfølgelig rett til å forsvare deg, men det er langt i mellom det og å sparke hunder som oppsøker kontakt eller "tar på kroppen din".

Sitat av Geiten
Punkt 7.
Jeg trenger ikke å tilpasse meg hundens psykologiske tankegang. Hva den oppfatter av meg er ikke mitt problem.
Vis hele sitatet...
Det er plutselig ditt problem når du til stadighet blir angrepet av hunder.

Sitat av Geiten
Du blåser opp ting som får meg til å virke som en demonisk hundehater som går rundt i hundeparker og jakter etter bikkjer jeg kan sparke. <--Usaklig? Japp. Derfor trekker jeg meg.
Vis hele sitatet...
Jeg har kun omtalt ting du selv har sagt. Det er ikke en gang tatt ut av sammenheng. Å påpeke det feilaktige ved dine utsagn og utgangspunkt i en helt spesifikk og relevant kontekst kan vel knapt kalles usaklig.

Sitat av Geiten
Jeg skrev jo at jeg vet hva jeg risikerer å starte eller havne i, men av en eller annen grunn valgte du å utelukke det fra sitatet.
Vis hele sitatet...
At du vet at du risikerer konsekvenser kan ikke på noen måte rettferdiggjøre handlingen.
Sist endret av Provo; 21. april 2010 kl. 16:12.
Jeg er ikke overgriperen nei, hunden er det. jeg handler i frykt av det ukjente og forsvarer meg selv med selvforsvar.

jeg trenger ikke å beskytte meg mot fysisk kontakt med hunder nei, men jeg velger å gjøre det av forskjellige grunner.

Det er riktig at det er mitt problem ja og løser det på min måte.

Sitat av Provo Vis innlegg

At du vet at du risikerer konsekvenser kan ikke på noen måte rettferdiggjøre handlingen.
Vis hele sitatet...

Hvem i all verden har sagt det?

Har da aldri antydet til det.

du skrev til meg at jeg må være klar over hva jeg risikerer å havne i hvis jeg sparker en hund.

jeg fant det veldig unødvendig av deg å nevne det da jeg alerede har nevnt at jeg er klar over hva jeg risikerer.

slutt å dra ting ut av sammenheng.
Sist endret av Geiten; 21. april 2010 kl. 16:27.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
jeg har slått med knyttenever fra begge sidene i hodet på den i et fint håp om at den får veldig veldig vondt, eller rett og slett faller
Sitat av Geiten Vis innlegg
Jeg er ikke overgriperen nei, hunden er det. jeg handler i frykt av det ukjente og forsvarer meg selv med selvforsvar.

jeg trenger ikke å beskytte meg mot fysisk kontakt med hunder nei, men jeg velger å gjøre det av forskjellige grunner.

Det er riktig at det er mitt problem ja og løser det på min måte.




Hvem i all verden har sagt det?

Har da aldri antydet til det.

du skrev til meg at jeg må være klar over hva jeg risikerer å havne i hvis jeg sparker en hund.

jeg fant det veldig unødvendig av deg å nevne det da jeg alerede har nevnt at jeg er klar over hva jeg risikerer.

slutt å dra ting ut av sammenheng.
Vis hele sitatet...
Du kan da ikke mene at alle hunder som kommer i nærheten av deg gjør overgrep mot deg?
Høres seriøst ut som du bør oppsøke hjelp.
Sitat av Geiten Vis innlegg
Jeg er ikke overgriperen nei, hunden er det.
Vis hele sitatet...
Mener du seriøst at hunden er en overgriper ved å "oppsøke kontakt", "ta på kroppen din", eller som du sa i din første post "røre deg uten din tillatelse"? Er du virkelig så stakkarslig at du anser det som et overgrep som hunden kan og bør påføres konsekvenser i form av fysisk vold for?

Sitat av Geiten
jeg handler i frykt av det ukjente og forsvarer meg selv med selvforsvar.
Vis hele sitatet...
Det ville ikke holdt som argument for å fysisk angripe ikke-truende mennesker, og det holder ikke som argument for å fysisk angripe ikke-truende hunder. Tenk om rasistene skulle føre samme argumentasjon, ser du hvor absurd det er da?

Sitat av Geiten
Hvem i all verden har sagt det? Har da aldri antydet til det.
Vis hele sitatet...
Jeg var av den oppfatning at du prøvde å forsvare dine handlinger med det argumentet, men jeg tok kanskje feil? Du vet selv at det du gjør er moralsk forkastelig, for ikke å nevne ulovlig, og ikke minst sannsynligvis gir deg flere problemer enn det tar deg ut av? "Selvforsvaret" ditt er ikke annet enn voldsovergrep på uskyldige dyr basert på en innbilt trussel selv om du innerst inne vet bedre, og jeg kan ikke annet enn å vemmes ved tanken.
jeg tror min instinktive reaksjon hadde vært å gi den en kilevink, for så å gripe igjen kjeften på den mens jeg brøler mine dypeste metallbrøl.
Provo:
Bare lurer, men mener du at hvis en hund kommer springende mot deg og hopper opp på deg å biter deg i armen, så blir det feil å slå den i hodet eller prøve å beskytte seg selv mot hunden?

Men, hvis en hund hadde kommet springende mot meg, ville jeg prøvd å fått frem hånden slik at den har bitt meg i hånda, for å så muligens fått tak rundt halsen på den å kvelt den eller pakket fingrene i øyet på den.
Men, sikkert 100 gang så lett for meg å se for meg situasjonen enn å faktisk gjøre det.

Er igrunn livredd hunder som står i nærheten av meg å bjeffer på meg, så mest sannsynlig ville jeg ha sprunget, hunden har så klart tatt igjen meg å jeg ville mest sannsynligvis ha blitt hundemat, yay.
Jeg tror ikke Provo mener at man ikke skal forsvare seg hvis man blir angrepet av en hund. Jeg tror heller han reagerer på Geitens utsagn om at han vil sparke en hund som "kommer nær ham uten hans tillatelse".

Personlig pleier jeg å snakke hardt til hunder som virker truende. Da viker de som oftest unna. Hvis de angriper forsvarer jeg meg selvfølgelig, og da er spark et godt alternativ. Det er dog ekstremt skjelden, jeg har sparket etter en hund en eller to ganger i løpet av livet. Har bare blitt bitt av en hund en eneste gang.
Som sagt tidligere i tråden, er det bare å sparke bikkjer. Men det er forskjell på en knøttliten amstaff og en napolitansk mastiff på 70 kg. Men, øyne, testikler, mage og lemmer er svake punkter.