Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3953
heyhey. nettop kjøpt meg ny macbook pro 15 tommer 2017 model. har hatt den i litt over en uke, og allerede fått noe som ligner på virus.. har ikke vært på noen shady sider. men får hele tiden popupvinduer når jeg går på nettet. første gangen dette skjedde, stod det at jeg hadde fått trojanske hester på macen, freaket så klart ut, og googlet litt nærmere. fant fort ut av dette bare var scam. MEN. noen som vet hvordan jeg evt får bort junkfilene? må jeg factory reset macen?
Om du ikke har lagret noen viktige filer ville jeg bare resetet maskinen, det er nok det enkleste om du ikke vet om noen spesifikke shady filer du har lastet ned, om du har en mistanke kan du prøve å fjerne de fra maskinen først.
Høres jo bare ut som noe adware - hvorfor ikke skaffe seg noe ala Malwareytes og fjerne det? Kjenner ikke til mac, men det burde vel være noen tilsvarende alternativer?
Skal nok ikke være verre enn å slette cache og history. Verdt å prøve først.
Trådstarter
34 5
Prøvd å slette cache osv. De blir borte i kanskje 5 min. Men så dukker de opp igjen. Tror nok bare jeg reseter den
Har du sjekket om du ikke sitter med et eller annen addon på chrome? Pleier å være det som gir popups.
Forsøk å kjøre en rens med Malwarebytes og Adwcleaner.