Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3302
Skal flytte til Spania, så jeg lurer på; Hva mobil abb. er gunstigst for meg? Blir ikke så veldig mye ringing hjem til norge, men litt. Største bruken blir vel mobildata tenker jeg. Best og finne seg en spansk leverandør?
Sist endret av et eller annet; 4. desember 2016 kl. 23:24.
Hvis du skal flytte til Spania ville jeg valgt en spansk leverandør. med evnt. ringing hjem til Norge ville værtfall jeg ringt over internett. altså f.eks bruke facetime, som kan brukes med både video og kun samtale
Det funker fint å bruke selvskaper som Telenor eller Telia, fordi du vil ikke pådra ekstra kostnadder der nede.
Har bodd i spania selv halvannet år.

Men om du absolutt skal ha spansk abonnement så anbefaler jeg Movistar eller vodafone, men da trenger du også NIE nr (spansk personnr)
Bruker helst norsk leverandør jeg så lenge det ikke koster skjortet med mobildata. Hva abb. er det du har om du ikke pådrar deg ekstra kostnader? Vet de fleste har 45 dager gratis i utlandet, men etter dette blir det dyrere hos de fleste.
Ville absolutt ikke anbefalt Vodafone da det koster skjorta. Selv har jeg Lebara, veldig enkelt og ikke minst billig!
etter 45 dager med norsk abb blir det dyrt

det tre største i Spania er
Movistar: http://www.movistar.es/

Vodafone: http://www.vodafone.es/

Amena: http://www.amena.com/
Sist endret av gekko4u; 5. desember 2016 kl. 15:56.
Chilimobil har abonnoment som gjør at du kan bruke anonomange ditt i eu som i norge for 50 kr ekstra i mnd altså feks 5 gb data fri ring sms mms i norge og det eu land du er og det eu landet du er i til norge.
Det høres jo ut som en sykt god deal
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mollypolly har personlig erfaring med chili eller? For jeg bytta til det pga. Det du sa og hvordan de selv legger det frem på nettsiden sin...men 1gigabyte koster 1600. Er bare tale sms og mms som er gratis. Godt tips du kom med!
Mest fornøyd med Vodafone på mine jevnlige turer til Spania. Har alltid spansk simkort når jeg er på tur der. Ikke minst pga. gode datapriser.
Sitat av hideout Vis innlegg
Mollypolly har personlig erfaring med chili eller? For jeg bytta til det pga. Det du sa og hvordan de selv legger det frem på nettsiden sin...men 1gigabyte koster 1600. Er bare tale sms og mms som er gratis. Godt tips du kom med!
Vis hele sitatet...
Har du kjøpt et abonnoment som står her med bruk i eu? https://www.chilimobil.no/no/kundeservice/prisoversikt/

Her bestiller du og huker av for eu : https://www.chilimobil.no/no/abonnement/ , og det skal være data inkludert i eu, akkuratt som i norge. Og ja jeg vet av erfaring.
"Chilimobil lanserer mulighet for inkludert bruk i EU/EØS og Sveits for abonnement. Som eneste aktør i Norge så skal alle ha muligheten til å benytte seg av lik pris og vi gir deg mulighet til å bruke telefonen akkurat som hjemme når du er i disse landene. Du bruker da av dine inkluderte mengder og får ingen ekstra kostnader ut over dette. Vi dekker ikke samtaler og meldinger mellom land i Europa, men samtaler og meldinger til Norge er inkludert eller har samme pris som hjemme.

Vil du ha bruk I EU/EØS inkludert må du huske å krysse av dette før du bestiller."

Om du har gjort rett og likevell har måtte betale så burde du klage for du har jo rett! Eller prøve å komme til en løsning med dem, de vil jo sikkert ha fornøyde kunder
Ordnet seg etter mye frem og tilbake med kundeservice. De har et helt jallaopplegg hvor du får smser heletiden om at du har brukt data for 500, 1000, 1500, selv om du skal ha det inkludert i vanlig eøsabb. Hu dama på kundeservice kunne ikke se at data skulle være inkludert, så når jeg sa at jeg ville snakke med en eller annen form for sjef ble jeg ringt opp igjen etter 2 dager som beklaget hele greiene. Så da er det vel det beste alternativet for folk som er mye i utlandet slik som du sa.
Vil absolutt anbefale spansk abbonement om du skal bli i Spania over lengre tid.

Selv var jeg veldig fornøyd med Yoigo når jeg bodde i Spania.
En mobil trådløsrouter til noen hundrelapper og et datasim kort med 3.2GB data fra vodafone til 20euro er også greit om du skal bo på hoteller.
Slik jeg ser det er chili helt kanon. 299, kan ringe/sms/mms så mye jeg gidder innad i spania, og hjem til norge+har 5gig mobildata hver måned.

Noen som har styrt med IPTV i spania før? Har internett så burde vel la seg gjøre og få evig med kanaler via IPTV?
Sitat av hideout Vis innlegg
Slik jeg ser det er chili helt kanon. 299, kan ringe/sms/mms så mye jeg gidder innad i spania, og hjem til norge+har 5gig mobildata hver måned.
Vis hele sitatet...
299 i mnd syntes jeg hørtes litt dyrt ut. Hvor mange kommer du til å ringe her nede? Hvor mye mobildata kommer du til å bruke? Har du internett hjemme og på jobb, da trenger du ikke så mye i mnd. Personlig så ringer jeg veldig lite her nede, det går som oftest i kjappe samtaler som er over på under minuttet.

Jeg bruker som sagt Lebara. Da kjøper jeg kontantkort når det går tomt for 15 euro og det holder i en mnd om ikke mer. Da får jeg også 3GB med mobildata. Dette fyller du på når det trengs, kan også gjøres over internett så det er jo veldig greit. Om du skal ringe mye til Norge da kan det være greit, men av erfaring så holdes kontakt med Norge ofte gjennom internett. Både av meg, og alle jeg kjenner her nede.
sertifisert idiot
Heisann,
Kan anbefale deg vodaphone, med den pakken du ønsker. Det som er mest likt Telenor.
En god grunn til å ha Spansk Nr er at når du skal ringe og se etter leiligheter, så er det veldig mange av utleierne som ikke tar tlf fra utenlandske nr.
Bodd i Spania i ca 1 år, fordelt på 2 runder x 6 mnd så vet hvordan dette er.

Lykke til!