Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3219
Hei!

Jeg har opplevd flere ganger at venner av meg som tidligere har vært "normale" har blitt påvirket av psykadeliske stoffer i så stor grad at de totalt skifter væremåte. Det er forsåvidt greit nok, men problemet er at de blir helt oppslukt av den "alternative" virkeligheten, og det virker som om de tror at det de opplever når de tripper er "sannheten".

Jeg vet ikke om noen her har erfaringer med at folk skifter totalt personlighet og hvordan dere har hansket med dette? Jeg begynner å bli lei av å bli prakket på youtubefilmer om meditasjon og energier..
Sitat av antagonisten Vis innlegg
Jeg begynner å bli lei av å bli prakket på youtubefilmer om meditasjon og energier..
Vis hele sitatet...
Må le litt her. Det er jo underholdende til en viss grad, helt til det sier stopp, som det har gjort nå.

Har selv vært borti dette, der mine venner lever seg helt inn i den psykadeliske verden og mener ditten og datten. Du får satse på at de slutter eller bare be dem slutte å sende deg videosnutter hele tiden. Nytter ikke med små hint, si det rett ut for at de skal høre deg
Jeg kan relatere, kjenner en som tok det så langt at han var overbevist på at han klarte å flytte på skyer med blikket sitt, splitte de opp og sånn. De dannes seg gjerne små grupper som egler opp hverandre til de ikke lenger klarer å se hvor latterlig det er. Men at noen har interresse for meditasjon og energier er jo ikke nødvendigvis en negativ ting, har du prøvd å snakke med vedkommende om det? Og dersom du ikke liker å bli pøst ned med youtubefilmer får du nesten bare si det til vedkommende så vil det opphøre med stor sannsynlighet.
Problemet er at dette er venner av meg, som plutselig blir har endret personlighet. Jeg føler at de har mistet roten de hadde i virkeligheten, og begynner å bli bekymret for at de aldri skal bli seg "selv" igjen. De går rundt og tror at resten av omverdenen er uopplyst fordi de har opplevd noe magisk på denne trippen sin, som de mener er den eneste sannheten.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Jeg kjenner godt igjen å sitte sammen med en gjeng hippies, alternativtenkende eller lignende, som circlejerker hverandre langt inni evigheten. Enhver kritisk tanke om deres virkelighetsoppfatning blir sett på som et angrep. Disse grupperingene er små, og de er sjeldent høyt nok oppi systemet til å kunne utrette noe som helst. Og det er gode grunner til det.

Nå er det sjeldent jeg møter på den slags i dag, i hvert fall etter som årene går. De fleste våkner jo til slutt og ser galskapen. Kan hende jeg er i minoriteten her, men for meg er psykedelia noe som smelter ned det man måtte ha av oppfatninger, grenser og annet. Man får så mange nye perspektiv, slik at det blir vanskelig å sette fingeren på noe og henge den på en knagg. Kanskje kompisene dine bør ture enda mere, enda hardere? Haha..
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg kan relatere, kjenner en som tok det så langt at han var overbevist på at han klarte å flytte på skyer med blikket sitt, splitte de opp og sånn.
Vis hele sitatet...
DET er en superkraft jeg gjerne skulle hatt! Aldri mer en fridag med regnvær!

Sitat av antagonisten Vis innlegg
Problemet er at dette er venner av meg, som plutselig blir har endret personlighet. Jeg føler at de har mistet roten de hadde i virkeligheten, og begynner å bli bekymret for at de aldri skal bli seg "selv" igjen. De går rundt og tror at resten av omverdenen er uopplyst fordi de har opplevd noe magisk på denne trippen sin, som de mener er den eneste sannheten.
Vis hele sitatet...
Det spørs jo hva som er høna og egget her... sånn alternativ New Age- spiritualitet er in for tiden, og det er sikkert nærliggende for folk med det livssynet/interessen å bruke psykedeliske stoffer for å oppnå en eller annen åndelig innsikt. Så det er ikke nødvendigvis bruken av stoff som har gjort dem sånn.

Uansett, du kan jo ikke akkurat forandre dem, så du får vel bare vurdere om du gidder å henge med dem og høre på tullet.
Veldig enig, noen blir dette alt for intenst for og så ender opp i sitt eget fantastiske fantasi univers uten spørsmål. Men ofte virker det noen får forskjellige meninger også. Ikke så lurt og dra det så altfor langt om man virkelig tror på dette så hart.
Det er kun på 3 tilfeller jeg oplevte noe veldig spesielt. men det var kun måten man kan tenke på og opplever

1. LSD, 700-800mcg, sinnsykt hvordan man kunne tenke, alt på engang fikk man med seg, mange tanker forsto man på engang. veldig spesielt.
2. 15G cubensis mix, dat stoppet tien opp og noien slo inn for fult og bevistheten ble helt merkelig, men fikk syk kontroll på følelsene. kunne føle lysende hallusjoner som kom opp av gulvet og vandret opp kroppen, kjentest ut som ekstrem mdma.
3. n,n DMT, dette var noe helt annet, synsfeltet blir mye større, følelsen av tilstedeværelsen en annen plass, og kommunikasjon me entiteter.
Sist endret av hostilis; 27. september 2016 kl. 16:07.