Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3202
Jeg er nå tatt for andre gang for bruk av cannabis. Jeg har aldri vært en stor forbruker av cannabis. Første gangen jeg ble tatt var i mars 2015. Fikk da en påtalunnlatelse uten bot. Jeg bestemte meg for å gå 8 mnd på pissing hos en helsesøster/psykolog da jeg ikke hadde noe problem med å holde meg uten. Gjennom disse månedene pissa jeg aldri positivt. Etter dette har jeg vært svært forsiktig og kun røyka 4 ganger etterpå, inkludert nyttårsaften.

Så kommer nyttårsaften. Jeg ble dessverre med på en runde da jeg var såpass full og ikke tenkte helt klart. Halvtimen etterpå står politiet i dørkarmen. Politimannen sa at jeg skal pisse uansett hva, dette begrunnet han med de røde øyna og lukta. Jeg innrømte det idet vi gikk inn på badet, dette gjorde jeg fordi han hadde allerede begynt å pakke opp utstyret sitt. Prøven var selvfølgelig positiv, og jeg tilsto bruk av Cannabis og takket ja for ett forelegg, men han snakket om ett forenklet forelegg da jeg hadde vært såpass samarbeidsvillig og lett å ha med å gjøre.

Det jeg lurer på er hva slags konsekvenser dette vil få for meg.
Det at jeg har en påtaleunnlatelse på meg betyr også at jeg på prøvetid i 2 år, og dermed har jeg brutt denne.
Hva slags straff vil jeg få pga dette?

Skal også til USA en uke i sommer, og jeg lurer på om sjansen er stor for at jeg ikke kommer inn, og hva jeg evt må gjøre for å komme inn.
Skal også inn i militæret om ett år fra nå (2 bataljon), og jeg lurer på om denne handlingen vil gjøre at jeg ikke kommer inn.
Kan dette gå ut over førerkortet mitt?

Er også veldig takknemlig for tips for hva jeg burde si og alt det der.

Jeg kan si rett ut at jeg har vært ekstremt uheldig og dette er også noe jeg vil prøve å få frem.
Sist endret av genghiskhan; 8. januar 2016 kl. 00:01.
  • Du for ikke noe annet enn forenklet forelegg for bruk av cannabis, pleier å være normalt 3500,- (Sett hos venner som bruker cannabis).
  • Ved brudd på påtaleunnlatelse, så vil den andre saken også bli tatt opp.
  • Du for mest sannsynlig et forenklet forelegg, muligens to.
  • USA har en streng politikk på narkotikabruk, så jeg vil påstå at dette er noe du kan glemme. Du kan selvsagt lyge til ambassaden og si at du har rent rulleblad. Men konsekvensene er mye større hvis du blir tatt for å lyge.
  • Forsvaret, såvidt jeg har fått med meg, har liberalisert holdningene sine. Sålenge du er ærlig om at du har vært dum og brukt 2 ganger tidligere, men ikke rørt det siden da, så vil du ha størst sannsynlighet for å slippe inn.
Sist endret av 0xFF; 8. januar 2016 kl. 00:10.
blir jo ett forelegg , da forenklet forelegg er noe en får på stedet?

Brudd på påtaleunnlatelse er jo brudd på prøvetid, så blir ett forelegg for begge tilfellene..
ArbeidsledigProletar
HELT FEIL!
Du får KUN forenklet forelegg for små tollforseelser og trafikkrelaterte forseelser.

Du VIL få dette på rullebladet, noe du da ikke får ved forenklet forelegg.
Ved innrykk i Forsvaret innrømte jeg å ha røyket hasj ved en anledning som fjortenåring. Eneste som skjedde var at de putta meg i et telt med et par vannkanner og noen andre "ærlige" sjeler. "Drikk vann og gjør klar for pissing". Tester du positivt er det ut, er den ren er det greit. Dette var for ordens skyld i 2005
elevatormusician
sorrY's Avatar
Bot. Rulleblad. Minimale sjanser for å komme inn i USA, da de er MEGET strenge på hvem som får visum for tiden.

Går du med på urinprøver vil du bevare førerkortet, så lenge prøvene er negative i perioden du avlegger de.
Er det såpass?? Skal bare være i new york 5 dager, og de skal jo vurdere om dette kan evt. skje når jeg er der borte?? Virker jo rimelig strengt det?
Noen tips?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av genghiskhan Vis innlegg
Er det såpass?? Skal bare være i new york 5 dager, og de skal jo vurdere om dette kan evt. skje når jeg er der borte?? Virker jo rimelig strengt det?
Noen tips?
Vis hele sitatet...
Når eg fikk jobbvisum til USA måtte eg ikkje levere politiattest. Det er eit par år sidan, så YMMV.
Sitat av genghiskhan Vis innlegg
Er det såpass?? Skal bare være i new york 5 dager, og de skal jo vurdere om dette kan evt. skje når jeg er der borte?? Virker jo rimelig strengt det?
Noen tips?
Vis hele sitatet...
Bare trykk "nei" i ESTA/visum-søknaden når de spør om du er tatt for noe, er ikke sånn at USA har full tilgang til rullebladet ditt lixm.
Jeg innrømte å ha røyka noen lunde fast i en periode på et år på innrykket. Dette gjorde jeg fordi jeg hadde lyst å avtjene verneplikten og jeg trodde at jeg kom til å bli markert av hund/spray osv(Noe jeg ikke ble for den saks skyld). Jeg tenkte at ærlighet varer lengst. Jeg måtte selvsagt pisse, noe som gikk greit siden jeg hadde sluttet i forberedelsen til tjenesten. Men på innrulleringen måtte jeg møte i et legeutvalg som, basert på mine utalelser bestemte at jeg ikke fikk avtjene. Så et par ganger i mnd over et år er for mye for dem. Endte bare med dimmitering og ikke noe annet. Dette var i garden, de er muligens strengere?