Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1503
Skal ha møte på jobben om et par dager...

Er det noen klare regler som står i lov-verket som tilsier at man skal ha UB tillegg etter en hvis tid.

Der jeg jobber får vi ikke det, er et kjøpesenter, mens alle de andre butikkene får det.... Synes det er spaced...
Better than thou.
Dette går vel på hver enkel butikk sin UB politikk. Om dere har et x antall timer i månden før dere får UB tillegg kan du ikke kreve noe, men hvis det er UB tillegg f.eks. etter klokken 19 på hverdager burde du få det om møtet begynner klokken 19.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Greit nok, men de andre butikkene har det slik at etter 6 får de 5 kr tillegg f.eks, og de ungdommene der jobber faktisk mindre enn oss i mnd. Strange...
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Dam lite respons, i want respechpa!
der jeg jobbet for noen år siden. (bolig-tekstil-butikk) fikk vi 30 kr tillegg kl 18-20 på hverdagene + 13-16 lørdagene, 50 kr tillegge 16-18 på lørdag, og 100% tillegg på søndager.

dette gjalt både vanlig jobbing, og møter. og det gjalt fra første dag man begynnte i jobben, totalt uavhengig av hvor mye man jobbet (dette var for de over 18 år, men tror de under fikk samme tilleggene, bare lavere timelønn)

mener sjefen nevnte en gang at han gikk etter noen handel & kontor satser...(?)
Expert i haugesund kjører UB21 og UB42....
UB21 = etter kl 6
UB42 = etter k 13 på lørdagene

...om jeg husker korrekt.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Så det finnes ingen lover som sier at man skal ha? Synes det virker litt rart