Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4680
Er det noen som kan fortelle meg hvor i systemet alle de søkene man har gjort ligger. Hvis du f.eks. skriver ned første bokstav i SØK på kvasir e.lign. så dukker alle andre tidligere søk du har hatt på den bokstaven. Det samme gjelder adressefeltet på Outlook. Noen som har kunnskaper om dette.
Spydigheter og annen drittkasting kan jeg stå over.

På forhånd takk!
LOFFEN


------------------
Patient zero
iblis's Avatar
hmm.. hvis jeg ikke tar feil (som jeg sikkert gjør) så tror jeg det meste ligger her: XWINDOWS_FOLDEREN\Temporary Internet Files

Hvis du går inn på Tools/Internet Options/General (i ie4.x +) kan slette det meste av internet historien din der..

btw: Spydigheter og annen drittkasting driver ikke med her på nFF =)

sign. iblis
Er det ikke cookies som husker det man tidligere har skrevet inn da? disse er i form av tekstfiler og lagret under cookies i hjemmekatalogen din i win2000. i win9x vet jeg ikke
Jeg er ikke helt sikker på hva du lurer på, men jeg er interesert i å få vite hvilke passord som er lagret med autofullfør.. Hvor ligger de?

De er ikke på cookies, for de har jeg slettet flere ganger uten at det har noen innvirkning på autofullfør.

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
Patient zero
iblis's Avatar
Originally posted by wwwking:
Jeg er ikke helt sikker på hva du lurer på, men jeg er interesert i å få vite hvilke passord som er lagret med autofullfør.. Hvor ligger de?

De er ikke på cookies, for de har jeg slettet flere ganger uten at det har noen innvirkning på autofullfør.

Vis hele sitatet...
hmm.. har du prøvd Tools/Internet Options/Content/AutoComplete/Clear Passwords ? http://www.iblis.nu/ubb/wink.gif

sign. iblis
Sletter den ikke de da? Jeg skal bare lese de. (se hvilke passord jeg har, jeg har glemt noen. ol.)

Blir ALLE passord som er tastet lagret et sted? (Bare for å se de, ikke slette)

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
Fant det ut via gamle Radikal. Takk til Vikingen. Iblis har også rett, denne funksjonen ligger under verktøy i IE.5,0 deretter altternativer for internett>Innhold>Personlige opplysninger>Autofullfør OBS Jeg er ikke sikker på om denne sletter lagrede passord, for det gjør jeg av prinsipp aldri. (Jeg skriver de på en lapp og henger de på skjermen He,he,he :-)
Takk for hjelpen alle sammen
Fleinsoppen
Patient zero
iblis's Avatar
Originally posted by wwwking:
Sletter den ikke de da? Jeg skal bare lese de. (se hvilke passord jeg har, jeg har glemt noen. ol.)

Blir ALLE passord som er tastet lagret et sted? (Bare for å se de, ikke slette)

Vis hele sitatet...
hmm.. de blir nok kryptert et sted.. men du kan bruke Revelation v1.1 dah.. slik at du ser passordet under de ekle stjernene!

sign. iblis
Better than thou.
Originally posted by iblis:
hmm.. de blir nok kryptert et sted.. men du kan bruke Revelation v1.1 dah.. slik at du ser passordet under de ekle stjernene!

sign. iblis
Vis hele sitatet...
Har du en url'?



------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
Patient zero
iblis's Avatar
Originally posted by Carlo:
Har du en url'?
Vis hele sitatet...
klart jeg har: http://www.snadboy.com/Revelation.shtml

sign. iblis
Mens vi er inne på det med sletting: Sikkert noen som vet, men noen som ikke vet. Visste dere at filene i temporary internett files ikke slettes fulstendig når du fjerner dem fra mappa? Det er tilfelle. Jeg gikk inn i "Temporary Internet Files" under Windows og slettet sånn ca 15.000 filer. Trodde alt var borte, men sånn var det ikke. Fikk et tips om at jeg kunne kjøre en filforespørsel under "søk etter filer og mapper" med følgende tekst: GATECRACHER,1 Det som skjedde da var at innholdet på maskinen kom opp som ei kule, mer eller mindre alle filene i maskinen sprutet ut. Til min store overaskelse var det fortsatt 109 filer fra "Temporary Internet Files" som lå der. Markerte disse, og slettet de, da var de borte for godt. Skjønt, de er jo der forsatt, men de legger ikke igjen noen fingreavtrykk på nettet. Skal de fjernes totalt tror jeg at det eneste som hjelper er å fjerne disse med prog.fra Ibas på Kongsvinger. VÆR IMIDLERTID OBS PÅ AT DU KUN SLETTER FILENE SOM GJELDER "Temporary Internet Files". DETTE GJØR DU SELVFØLGELIG PÅ EGET ANSVAR, OG JEG VIL IKKE "GRILLES" HVIS DU GJØR NOE FEIL. M.A.O. JEG FRATAR MEG ETHVERT ANSVAR OM DU FEILER.

Greit med en tilbakemlding om noen har synspunkter denne orienteringen.

Fleinsopp (det er soppsesong hele året)
Samme med logg-mappen. Det er en tre-fire Mb der som jeg ikke får slettet:-((
Menmen, det gjør ikke meg noe egentlig, men jeg liker det ikke når jeg ikke har kontroll over filene som blir lagret uten at jeg har bestemt det, og ikke kan få slettet de...

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
filene blir ikke helt vekke hvis du bare sletter de i windows uansett. det ser ut som de er fjernet. men det er litt stress å finne de igjen, men kripos og andre profesjonelle mennesker kan gjære det.

det går ann å bruke sletteprogrammer som sletter det helt. da er det umulig å finne filene igjen. det er særlig lurt for folk som driver med litt snuskete ting...

jeg bruker et program som heter PGP og det virker helt fint.
Jeg installerte PGP, men da klikka
Windows [ME]

------------------
sugx
hvordan klikket..?
Windows lagrer saker overalt!

I temporary internet files, i coockies, og i registeret..

Selv om du sletter det du kan fra mappene, og fra i-explorer>verktøy menyen, så finnes det ennå flere steder i registeret som logger adressene du har besøkt etc..
Jeg har ikke klister hjerne, og husker derfor ikke under hvilke nøkkler i registeret det lagres.

Men jeg husker et sted det stod noe fornuftig om saken.. på neworder.box.sk >i en av "happy hacker" filene du finner på siden.
Faktisk en bra side, som er verdt både ett og to besøk.
Og "happy hacker" filene er noe alle internettere burde lese i løpet av livet

Grunnen til at du ikke får slettet alt fra coockies og temporary int. files mappene,
er at de er system mapper, og er avhengige av en "index-fil" for å fungere som de skal.
Du har sikkert fått endel feilmeldinger om sharing violation hvis du har prøvd å slette dem. Sharing violation i win98?? who are they kiddi'n?

hehe

------------------
___________________
www.G N E S E R.com
Better than thou.
Originally posted by EO2:
Jeg har ikke klister hjerne
Vis hele sitatet...
Har du ikke? Trodde det jeg! :P http://www.iblis.nu/ubb/biggrin.gif



------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
Noe du hinter til som vi ikke har fått med oss?
eller bare fordi han har robot-avatar?

Bare lurer... ,, hehe

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser