Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1073
Jeg har en "gammel" PC.. først brukte jeg onboard 8mb skjermkort, så kjøpte jeg meg et 16mb PCI skjermkort (Den har bare PCI slots). For å gjøre dette måtte jeg bytte på en jumper på hovedkortet som "het" VGA_DIS.. Etterhvert flyttet jeg dette kortet inn i en annen pc, og jeg skulle bruke min som server en liten stund, for å se hvordan det virker etc, da trengte vi et PCI kort og siden ikke vi hadde manualen med oss satte vi inn et 4mb PCI kort som vi hadde til overs, hvem bryr seg, skulle jo være en server.. Men nå har jeg tenkt å fyre opp pc'en hjemme igjen, men får ikke bytta tilblake til Onboard skjermkortet, det kommer bare rare "dos tegn i farger" når jeg prøver å starte den opp slik jeg gjorde når jeg kjøpte den, jeg har stilt på VGA_DIS osv.. jeg vil lissom heller kjøre på 8mb onboard enn et 4mb pci kort selv om det ikke er så veldig nøye med tanke på hva pc'en skal brukes til.. uansett, noen som kan hjelpe meg??

(lang og rotete post, men måtte få det ut)
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Bare rare tegn som smily'er og krøllalfa'er, eller får du noe relevant info?
zeth's Avatar
Trådstarter
Bare rare tegn, det kommer noe lyd fra hovedkortet som skal bety noe, et par tre beep kan man vel si, men jeg finner ikke riktig manual tror jeg *sliter*
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Høres mest sannsynlig ut som om pc'n prøver og si at enten skjermkortet ikke står i, eller er skadet.. Det er som regel det slike lyder betyr