Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1137
http://www.digitoday.no/dtno.nsf/pub...8_lmk_18668345

På rekordtid:

Hackere knekker Microsofts
stolthet
AV Lars Kvanum
Publisert 05.04.2001 11:04

Oslo (05.04.2001) - Microsofts nye virkemiddel for å
bekjempe piratkopiering av Windows har mislyktes - i
det minste foreløpig.

Microsoft har med tydelig stolthet fortalt ved flere anledninger
om sin kopibeskyttelse som de mener er tilnærmet helt sikker.

Grunnen til dette er at maskinen kontakter en "moder-maskin" der registreringen
blir mottatt og prosessert. Derfor vil serienumre på avveie fort bli fanget opp og
den piratkopierte versjonen kan sperres for bruk. En snedig beskyttelse - om
den hadde fungert.

I går fikk digitoday.no demonstrert hvor enkelt denne beskyttelsen kan knekkes
- og det med informasjon som har ligget fritt tilgjengelig på Internett i mange uker.
For siste versjon, Beta 2 - som snart sendes ut, ble det ikke gjort noe nytt i det
hele tatt, men bare funnet frem relevant informasjon fra tidligere versjoner.

Det må regnes med at beskyttelsen vil endres før fullversjonen kommer, men det
lover ikke godt at det flyter rundt steg-for-steg-oppskrifter på hvordan man
fjerner beskyttelsen. Versjonen digitoday.no ble presentert var så enkel og godt
forklart at selv de mest ulærde datahatere kunne fullført den uten å møte de store
hindringene.

Alt i alt gikk prosedyren ut på å fjerne to av originalfilene før installasjon, deretter
installere normalt og kjøre tre kommandoer, som var skrevet ordrett i
"installasjons-cracking-manualen" og så var alle problemer glemt. Maskinen ville
ikke lengre prøve å registrere seg, eller mase på at du skulle gjøre det, og
programmene som med jevne mellomrom tar kontakt "hjem" for å rapportere ble
ikke lengre lastet. Hele prosessen, slik vi ble demonstrert, tok omtrent 10
minutter i tillegg til den normale installasjonen på omtrent en time.

I "manualen" var det også et fungerende registreringsnummer for
Windows XP.

- Kopieringsbeskyttelsen som kommer med Beta 2 er mer for å teste
installasjonsveildeningen enn for å ta pirater, men jeg er overrasket over at slikt
ligger fritt tilgjengelig på Internett, sier fungerende produktsjef for Windows XP,
Eva Fors i Microsoft.

gå til forsiden
du er på hard-newsposter'n nå?

vel, microsoft må jo skjønne at det finnes en crack til alt... og spesielt til microsoft produkter!
Det er jo en selvfølge at de klarer å cracke det da. er det noe som har en kopi beskyttelse som funker mot cracking? black and withe prøvde seg jo også.
hehe, joda... men da cracker de bare den anti-crack greia også!
Noen som vet om det står i "lisence agreement" at du godtar tilkobling til en "moder-maskin". Hvis ikke, har vel ikke Microsoft lov til dette i følge norske lover? Men MS har vel garantert noe altomfattende i den avtalen?

BTW: Sikker på at de kunne skrevet av en overlater dem alle eiendeler ved å trykke "I agree", uten at noen ville ha merket det.

- Eudoxos -
Originally posted by Eudoxos:

BTW: Sikker på at de kunne skrevet av en overlater dem alle eiendeler ved å trykke "I agree", uten at noen ville ha merket det.

- Eudoxos -
Vis hele sitatet...
hm jeg har ALDRI lest en licence før jeg

hvem er det som ser over det som står i lisensen da?? Det er jo flere sider!!! Og det er bare dritt som står der alikevel, som jeg aldri har tenkt å rette meg etter... jeg har min egen moral og hva microsoft mener har ikke no å si...
TV-lisens??? Hva er det for noe????
Tv singnalene kommer jo gratis inn i stua, skal vi betale for noe som er gratis også nå? Det er jo svindel!!!

Det var de lisensene. men hvordan er det med TV-lisensen da folkens? Den har dere vel lest nøye og betalt med glede. Hæpp
Originally posted by wwwking:
TV-lisens??? Hva er det for noe????
Tv singnalene kommer jo gratis inn i stua, skal vi betale for noe som er gratis også nå? Det er jo svindel!!!
Vis hele sitatet...
Bra sagt !
Hakke betalt TV lisens en enda gang jeg enda jeg har 2 TVer

Fikk brev i posten fra Norsk Ronke Klubb med krav, men skrev et svar at det var gaver jeg hadde gitt bort til foreldrene mine

Så kom det en kar på døra og spurte om jeg hadde TV, og svarte at jeg ikke trengte TV da jeg har PC med InterNett

Det er jo bare å ikke si at du har TV så er det lite de får gjort da

Free6