Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2284
Meditasjon ledsaget av Hemi Sync lydmønster, er dette bare New Age BS?
Om det har noen effekt, hva?

Noe negativt ved det?
Tenker f.eks. på att noen reagerer negativt på raskt blinkende lys (strobe)
Kan lyder som dette også virke negativt på enkelte?

Har søkt litt her og funnet ett par tråder hvor dette er nevnt, men ikke veldig godt forklart.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Aldri hørt om og vet derfor ikke hva poenget liksom skal være, men regn med at det er bullshit helt til overbevisende gjennomførte studier viser noe annet.
Har prøvd det men stoppa etter at jeg hadde noen jævlig snåle hypnagogiske opplevelser. Etter det sa magefølelsen min at det var best å la være med det.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Meditasjon ledsaget av Hemi Sync lydmønster, er dette bare New Age BS?
Om det har noen effekt, hva?

Noe negativt ved det?
Tenker f.eks. på att noen reagerer negativt på raskt blinkende lys (strobe)
Kan lyder som dette også virke negativt på enkelte?

Har søkt litt her og funnet ett par tråder hvor dette er nevnt, men ikke veldig godt forklart.
Vis hele sitatet...
Er dette samme konsept som lucid dreaming? I såfall så burde det være en del tråder om temaet.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Rosander:
Tror det henger litt sammen,
Når jeg søkte på dette på freak fikk jeg 6-7 oppslag.
Så att flere av de handlet om bla. LD
CIA undersøkte dette i sin tid og kom frem med en svært kvasivitenskapelig rapport: https://www.cia.gov/readingroom/docu...001700210016-5
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Meditasjon ledsaget av Hemi Sync lydmønster, er dette bare New Age BS?
Om det har noen effekt, hva?

Noe negativt ved det?
Tenker f.eks. på att noen reagerer negativt på raskt blinkende lys (strobe)
Kan lyder som dette også virke negativt på enkelte?

Har søkt litt her og funnet ett par tråder hvor dette er nevnt, men ikke veldig godt forklart.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser boken Journeys Out of the Body av Robert Monroe så kanskje du forstår litt mer om bakgrunnen.
Han er opphavet bak Monroe Institute som har patentert Hemisync, han påstår han bruker noen teknikker for å oppnå "ut av kroppen" opplevelser, om det er akkurat Hemisync vet jeg ikke, men såklart en meget spennende bok hvis innholdet er sant
Det er absolutt noe med det, men hør på ordentlige lyder som den Fra Monroe Institute istedenfor tilfeldige ting på YouTube. Fikk ut av kroppen opplevelse etter tredje forsøk og det var ganske fett. Har hatt flere "astrale projeksjoner" etter dette, og dere hadde ikke trodd om jeg hadde fortalt hva jeg har opplevd og sett.

Dere kan jo prøve selv, men anbefaler å lese boken @attz nevnte. Du får en ut av kroppen opplevelse og navigerer via tankekraft. Du kan besøke parallelle dimensjoner, du kan gå inn i fokusstadier. Tenk på det mørket i Stranger Things, omtrent sånn, også kan du skape ting, snakke med deg selv, meditere, besøke tidligere minner osv.

https://concen.org/content/monroe-he...aves-1996-pack
Sitat av Antonym Vis innlegg
.. Fikk ut av kroppen opplevelse etter tredje forsøk og det var ganske fett. Har hatt flere "astrale projeksjoner" etter dette, og dere hadde ikke trodd om jeg hadde fortalt hva jeg har opplevd og sett...

https://concen.org/content/monroe-he...aves-1996-pack
Vis hele sitatet...
Jeg tror deg etter å ha hørt og lest om utallige såkalte mystiske opplevelser av haugevis folk, når man først begynner å oppsøke informasjonen

Et spm: hørte du gjennom alle albumene i Hemisync gateway for å oppnå dette?
Sitat av attz Vis innlegg
Et spm: hørte du gjennom alle albumene i Hemisync gateway for å oppnå dette?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg hørte kun på den første CDen og spor 1 og 2. Første spor er den grunnleggende teknikken, den er det lurt å lære seg så man ikke stresser for mye. Så går du over til spor 2, du må komme inn i rytmen og ikke tenke for mye. Begynte å vibrere over hele kroppen også skjøt jeg ut av kroppen og dundret inn i taket på den andre siden av rommet. Måtte bruke tankekraft til å styre, klarte til slutt å stå og gå rundt, så meg selv ligge "sovende" på sofaen, det var merkelig å se seg selv fra det perspektivet. Gikk til vinduet og så ut, verden var litt annerledes, det snødde for eksempel, jeg så mennesker ute, noen bygninger så litt annerledes ut. Har ikke våget å gå ut, men har så vidt åpnet utgangsdøren og gangen var annerledes.