Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1444
Hei.

Jeg har en flaske med CBD olje, men blir ikke helt klok å lese hvordan man skal regne ut dosering..



Jeg veier 70kg og ønsker å bruke det mot søvnvansker, noen som kan komme med riktig formel?

Hvilket jeg forstår det, er det 20 ml CBD olje i flasken? Så 20 ml ÷ 50ml = 0,4 ml

Om jeg veier 70kg og ønsker middels styrke blir det da [70] ÷ [4.5] = 15.5

[15.5] x [3 mg] = 46.5 mg CBD

Så om 1 dråpe er 0,4 mg.. Vil det si jeg trenger 116 dråper? Det hørtes veldig mye ut, eller har jeg bommet fullstendig på utregningen?

Sist endret av Abc123321; 18. desember 2020 kl. 13:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis en dråpe et 0.4 mg er ikke det produktet der brukbart til noe jeg kan komme på i farten. Det må være til en reumatisk hamster eller noe sånt.

Jeg bruker 30 mg i døgnet, hunden min bruket 20 mg. Da må jeg ha en sterkere oppløsning til for at det skal være praktisk å bruke.
Sist endret av KnutAnkhAton; 18. desember 2020 kl. 14:25.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Hvis en dråpe et 0.4 mg er ikke det produktet der brukbart til noe jeg kan komme på i farten. Det må være til en reumatisk hamster eller noe sånt.

Jeg bruker 30 mg i døgnet, hunden min bruket 20 mg. Da må jeg ha en sterkere oppløsning til for at det skal være praktisk å bruke.
Vis hele sitatet...
Det er mulig jeg regnet helt feil, syntes også det hørtes veldig lite ut. Hvordan tolker du det ifht hva som står på flasken?

På resepten står det Cannabidiol inntil 40 mg/ml pr. Døgn.
Tolker at en ml inneholder 20mg. Så inntill 60 dråper i døgnet. Skal du ta de på kvelden? Hvis ikke kan du jo ta 20 dråper 3 ganger daglig. Du får høyere opptak hvis du fordeler det
Sist endret av KnutAnkhAton; 18. desember 2020 kl. 14:43.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Tolker at en ml inneholder 20mg. Så inntill 60 dråper i døgnet. Skal du ta de på kvelden? Hvis ikke kan du jo ta 20 dråper 3 ganger daglig. Du får høyere opptak hvis du fordeler det
Vis hele sitatet...
Det kan vel høres mer riktig ut ja!

Ja, 2ml om kvelden mot søvnvansker..

Ser også på bildet så kom det ikke med noen tall

Cannabidiol = 2g
Ascorbylpalmitat = 50 mg
Triglycerider, middelkædelængde op til 100ml
Du har resept på CBD, og så har du ikke fått noen doseringsanvisning av legen din? Det høres veldig rart ut. Du kan jo ta kontakt med apoteket som produsere dette for å få hjelp med dosering. https://www.glostrup-apotek.dk/kontakt
går vel å finne noe annet å måle 2 ml med en en sånn dråpedings?
Sitat av voktern Vis innlegg
Du har resept på CBD, og så har du ikke fått noen doseringsanvisning av legen din? Det høres veldig rart ut.
Vis hele sitatet...
Helt riktig, står kun 2ml om kvelden. Noe som sier meg lite hvor mye jeg faktisk får i meg

Sitat av voktern Vis innlegg
Du kan jo ta kontakt med apoteket som produsere dette for å få hjelp med dosering.
Vis hele sitatet...
Skal gjøre et forsøk på det
Godkjenningsfritak, kan notifiseres. Sjekk at medisinsk begrunnelse foreligger. Alle leger som har rett til å forskrive legemidler i gruppe A kan søke om godkjenningsfritak for medisinsk cannabis (f.eks CBD-produkter) som inneholder inntil 1 % THC. 1 ml = 30 dråper. Man doserer en dråpe ved å holde flasken loddrett ned med bunnen opp. Første gang må man trykke 1-2 ganger for å få ut en dråpe. Holdbarhet er påtrykt, men etter åpning er produktet holdbart i 6 mnd.
Vis hele sitatet...
https://www.apotek1.no/produkter/can...0mg-ml-361103p
R.i.p 23.04.2021
Dra innom apoteket og hent 1 2.5ml pumpe.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Dra innom apoteket og hent 1 2.5ml pumpe.
Vis hele sitatet...
Milliliter pipette er vel kanskje mer optimal, men takk!
R.i.p 23.04.2021
Yea du får dem også. På mine står det 0.5.ml på pipetdrypern når den har dratt opp max innhold fra flasken, 0.5ml gir ca 10 dråper. Rart du ikke har målestrek på den