Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1091
Plutselig fucker alle ikonene seg, .txt filer har fått BMX ikon, .bat filer har UltraEdit ikon .zip filer har fått visual interdev ikon osv.. dem var vanlige for 10 minutter siden, jeg spilte litt CS og vips dem er helt fucka.

Det jeg lurer på er om dette er et slags virus eller bare en av de vanlige MS bugsa? (win98se kjører jeg)

zeth
Ja, er det ikke morsomt at det meste kan gå galt med programvaren fra penge-nerdene i Sillicon Valley ?
Det samme har skjedd på hos meg og en kamerat. Begge har win98se, så det mulig det er av de mange bugsene i windows .

Det pleide å forsvinne når jeg restarta.
zeth's Avatar
Trådstarter
jepp det pleide å skje før, er bare litt irriterende men life goes on?
Patient zero
iblis's Avatar
har det samme selv noen ganger.. jeg kjører winME .. men som Tjodalv sier så pleier det å fixe seg etter en reboot.. trur ikke det er no virii..
jeg fikk det probl. med win98 first edition.
ikke virii, nei. men plagsomt... tror det var noe med ikon cachen
har skjedd meg mange ganger, det går over etter en reboot.
Det er riktig at det er iconcachen som blir fucket, men det er ikke nødvendig å reboote for å fixe det. Det finnes flere programmer som kan gjøre det bl.a. TweakUI, Iconpackager og Microangelo.
I TweakUI er det under "repair"- tabben -> Rebuild icons.
Vis -> Mappealternativer -> Filtyper, rediger en av filtypene som har fått feil ikon, så skal resten fikse seg sjøl.

Bruker å funke når det klikker med meg.
men tweak ui er enklere enn å stresse med mappealternativer og alt det der.
zeth's Avatar
Trådstarter
meg begge to fungerer sikkert og jeg er like takknemlig for begge