Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1518
Jeg bor sentralt på østlandet, ikke mange kilometrene fra Drammen. Bredbåndsfabrikken legger fiberoptisk kabel 500 meter unna, men ikke snakk om jeg skal få det nei, i alle fall ikke før i september, men når de sier september så mener de september 2003 eller noe for jeg ble lovet ADSL og bredbånd og gull og grønne skoger innen desember i fjor og ikke har jeg hørt noe, jeg har ringt til de fleste leverandører av bredbånd og overalt får jeg det samme svaret.
Stedet du bor på inngår ikke i vår ettårsplan. Men jeg har ikke tid til og vente for 1"%"#€&", om ett år så skal jeg studere da har jeg ikke tid til og sitte dag ut og dag inn online, jeg vil ha vid-linje nååå.
Leste at regjeringa har bestemt at utbygginga skal speedes opp, men det betyr bare at de legger en meter med kabel lenger om dagen, argh hater grunnlaget for alt ondt, penger. Hadde det ikke vært ett spm. for leverandørene og tyne mest mulig ut av kundene så hadde jeg hatt bredbånd for mange mnd'er siden

ARGHHHHHH btw typisk norge
føler med deg... de som bor på andre siden av gaten, og huset ved siden av vårt, har kunnet fått adsl i et år nå og jeg må vente enda et. bestilte for et år siden. de har bare utsatt det og utsatt det. skulle egentlig fått i oktober i fjor
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
føler med deg... de som bor på andre siden av gaten, og huset ved siden av vårt, har kunnet fått adsl i et år nå og jeg må vente enda et. bestilte for et år siden. de har bare utsatt det og utsatt det. skulle egentlig fått i oktober i fjor
Vis hele sitatet...
det kunne jeg ha skrevet selv. AKKURAT samme situasjon her. utrolig irriterende.
Hadde jeg bodd 1 km nærmere et stad hadde jeg fåt adsl i vår, jeg vet ikke når jeg kan få det..

Men hvem bryr seg om adsl når jeg får ordentlig bredbånd til mandag!! opptill 11 Mbit..
får det hos accessit.no foresten..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg gikk inn på accessit.no og tenkte *håpe* *håpe*, men neida, bare i deler av rogaland og arendal
ja men hvis dere er mange nok der dere bor så bygger de det nok ut FØR telenor ol selskaper...
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
ngt har bygget ut her, og nabohusene får adsl nå og de bestilte for 3-4 uker siden. vi bestilte i februar, og når jeg ringer dem sier de bare: ja, jeg skal se på det og ja vi kommer snart. de kommer faen aldri. de bygget ut i mars btw.
Jeg tror ikke bredbånd fra andre firmaer enn dem som leveren adsl blir så veldig utsatt, ihvertfall ikke i mitt tillfelle. Sånn som det ser ut nå så kan jeg få SmartCall (www.smartcall.no) i allerede neste mnd, mens Enit Sør (Agder Energi, www.enit.no) skal bygge ut i fiber (10/100mbit) innen et halvt år ca. ADSL ga jeg opp for leeenge siden.
Jeg sjekket med Telenor om leveranse av ADSL, men fikk til svar at jeg måtte vente til midten av Juni (2001). Telenor holdt løftet. Videre sjekket jeg mulighten for SDSL (Symeterisk lik hastighet ut/inn).

Ramlet bort i et firma i Bergen som kunne levere SDSL under visse betingelser m.h.t. til kvalitet på kabel osv. Les mer her: http://www.bgnett.no/ Selfølgelig så koster dette endel mere en Telenor UPC og alle andre brebbåndsleverandører. Men, men det koster å være kar.
35 kroner for 100 mb..? du laster ned 1 mb i sekundet og det er 3600 sekunder i timen... det blir 1260 * 24 * 30 = 907200

Tjenesten kan leveres med flere hastigheter. Vår standardtjeneste er 2-8Mbit/s inn til kunde og 512-832Kbit/s ut fra kunde med 3GB/mnd dataoverføring inkludert i grunnprisen på kr. 750,- inkl mva. per måned. Etableringskostnaden er kr 2.400,- inkl mva. Ekstra bruk etterskuddsfaktureres hver måned med kr. 35,- inkl mva. for hver påbegynte ekstra 100MB. Abonnementet løper med en gjensidig oppsigelsestid på 30 dager. I tilegg til aksess er følgende tjenester inkludert i prisen:
Tar jeg ikke helt feil så er det SDSL levert fra Catch som er den typen bredbånd som har mest dekning i Norge, men tilgjengjeld er det vel også den bredbåndstypen minst folk i Norge har, om vi da ser bort i fra VDSL
Mangel på bredbånd begynner snart å bli et like stort problem for meg som at jeg har en pc i pensjonsalderen...
I min hjemkommune er det ingenting som heter bredbånd, hverken ekte eller uekte.. MEN, ikke så langt unna i nabokommunen min, der sitter de med 2mb/s på grunn av den helsikkes hovedflyplassen.
(gir ekstra mye støy også)

Har sjekket opp litt blant annet med Dinsides.no's supreme bredbåndsoversikt:

2 Mbit/s SDSL fra DataGuard AS :
(mitt tlf) har ikke støtte for SDSL leveranse enda.
Det er ikke planlagt noe tilrettelegging av SDSL foreløpig.

SDSL, Catch Communications :
Catch bredbånd til samme adresse som telefon (mitt tlf) kan dessverre
sannsynligvis ikke leveres i løpet av år 2001.

Telenor ADSL :
ADSL er dessverre ikke tilgjengelig for dette telefonnummeret på det nåværende tidspunkt. Vi setter deg gjerne på venteliste for å kunne kontakte deg når du kan få ADSL.

chello plus, UPC :
Du kan dessverre foreløpig ikke få Internett- eller telefontjenester fra UPC der du bor.

Nextgentel :
Du har søkt informasjon for telefonnummer (mitt tlf).
Dette nummeret hører til en sentral som vi ikke planlegger å bygge ut akkurat nå.


Noen oppfatter dette som sutring og klaging, men dette er virkeligheten for en del av oss. <-- med klar adresse til enkelte blærer på #nff !!
Gledet meg kjempe lenge til ADSL kom hit til Det Lille Stedet Utenfor Oslo.

Og nummeret mitt, sjekker det, og JA!!! Jeg kan få ADSL!!!
*bestille*
Men får jeg det? NEI!!! Fordi sentralen er OVERBELASTET. De må BYGGE den ut først. er det mulig?!!?

First thing monday morning: ringe sdsl.no og spørre hvor f*** fort de kan levere.
Jeg gir beng i at det koster 3.3k å få det, JEG SKAL HA 1Mb inn/ut nå!!!!
Better than thou.
Asker? Jeg bor 11 minutter, med toget, unna Asker..
Ikke Asker nei... sørover, ikke vestover.
vel jeg har adsl så jeg er fornøyd
Chello hjemme...men på jobben derimot
og da kommer montøren 28. august..