Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1655
Nok et tåpelig spørsmål, men hvor kan jeg finne ut hvilken utgave av direct x som er installert på maskinen min?? Både i win2000 og win98...

Takk!
Gå til CProgramfiler\DirectX\Setup

Dobbeltklikk filen og du vil få opp et vindu med all info.

Dette er på Win98. Regner med at det er det samme på 2K.

Maniac.
eller CWindows\System\DXDIAG.EXE
Når vi allikevel er inne på dette med Direct X, så lurer jeg på hvordan uninstallerer jeg det? evt. degraderer versjoner?
Det skal finnes et prog. som tar vekk direct x, men hvis du vil degradere er det nok bare å skaffe en gammel versjon av det.

En ting, kofor skal de NEDgradere?
Av den enkle grunn at noen prog eller spill krever en spesiel vesjon og da nytter det ikke med e nyere..
Har prøvd å installere gamlere versjon av det, men det går ikke, kommer at det ikke er vits siden jeg har en nyere.

Degradere fordi en del ting klikka etter 8.0 kom på maskina.
det sies at det ikke lar se avinstallere..
uten en å installere hele win på nytt.

Men hvis der finnes et program som klarer dette, så er jeg veldig interesert i en link!


Jeg har slitt med directx selv..
En win2k maskin med dv/firewire, og etter directx 8 ble lagt inn.. kommer det hvite pixler over all video en tar inn.
Så kom de med en digital video "fix".. som fjernet noe problemer.. men de j*** pixlene er der ennå.

Nei.. nå blir det millennium og dx7!
Hvis noen av dere faktisk har betalt for Win2000 kan dere jo prøve support hos MS-Norge da (Hmm. hva gjør dere her hvis dere kjøper software?? OKI, lån lisensnummer av naboen ok skriv MAIL/RING INN)

Siden jeg ikke stoler 100% på MS skal jeg lete litt iløpet av dagen (men først må jeg sove litt ZZZZzzzzz )

Free6
Hmm. hva gjør dere her hvis dere kjøper software??
Vis hele sitatet...
Uhmmm... Tror nokk det er en god del av folket her som faktisk kjøper software... nFF er jo ikke ett warez board da....

Burn Hard
Better than thou.
Tror endel her ikke har kjøpt software'n sin.. (blant andre meg).. Vi har jo faktisk en warez seksjon her og.. Men det er vel endel som har kjøpt/fått med software med ny pc etc.. Og du har vel sikkert ikke kjøpt alt ditt du heller Burn-Hard?

Er det ikke ulovlig å ikke si ifra at man er politi når man er på internett, og er på.. uhm.. vakt..? i vårt "vakre" land? Bare lurer..
Nett-spaning er visstnok ikke lov ifølge purken sine regler i Norge, i motsetning til f.eks. USA. Noen som vet mer om dette? Hvordan er det for spøkokrim osv... Dette er interessant...