Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 1522
Noen som hvett hvor jeg kan sende gratis sms fra nettet? Helst med mitt eget nummer.

Før sendte jeg hoss sms1980 men så la dem det ned.
Så mother.no men dem la også det ned.

Edit: mother.no er ikke lagt ned men kun 10 sms for meg i mån. siden jeg ikke er netcom kunde. Før var det 25sms per dag!
eurobate.com funker. 5 mld pr dag elns. nok for meg iallefall.
Sense.no tilbyr dette. Men du må ha ab.
mother.no er best! 25 sms om dagen, ikke noen signatur fra websiden, og det blir sendt fra ditt nummer. (så det står ikke mother.no på nummeret, men ditt nummer)
Better than thou.
Opprinnelig postet av Eristoff
Edit: mother.no er ikke lagt ned men kun 10 sms for meg i mån. siden jeg ikke er netcom kunde. Før var det 25sms per dag!
Vis hele sitatet...
kan man ikke sende via icq da?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
DanBanan: Nei, hverken Telenor eller Netcom har åpnet for dette enda.
Ond^Sofa: sorry, visste ikke det. selv bruker jeg det her i sverige, enkelt og genialt!
Det var nettopp en tråd om dette på forumet på hardware.no (http://forum.hardware.no/viewtopic.p...48697&forum=61), og der var det mest populære en side som heter sms.thurmann.net, men den ser ut til å være nede nå.


edit: nå er den oppe igjen, og den viser eget nummer.

Ellers er vi fortsatt norges eneste sms-tjeneste med meldings-sporing inn mot de mobile telefonsystemene, samt at vi trolig er den raskeste til å vidreformidle meldingene.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Xector; 28. august 2002 kl. 16:21.
easysms.no
visst du ikke har penger på kortet ditt, så kan den ikke trekke noe som helst, og derfor så kan du sende så mange sms du vil...
Men jeg kan _ikke_ garantere at du ikke må betale noe, men jeg har ikke betalt noe enda..men så har jeg heller ikke fyllt opp kontantkortet enda heller da. Det er bare til å prøve det ivertfall

/edit: correct me if i'm wrong...
Sist endret av zaronix; 27. august 2002 kl. 20:18.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Når du skriver under ringkontantavtalen, skriver du jo under på at du ikke skal få regninger, alt betales i forkant. Mao de kan ikke sende deg noe som helst regning, så lenge dette står i avtalen.
Den http://sms.thurmann.net til Xector funka jo fett. Takk ska du ha Xector
http://sms.thurmann.net ... får man reklame sms om man registrerer seg der? er det bare et visst anntall pr dag som eurobate? sto ingenting om det...

Zar0niX: fortell oss hvordan det går når du fyller på kortet...
Sist endret av cavey; 28. august 2002 kl. 21:24.
Opprinnelig postet av cavey
http://sms.thurmann.net ... får man reklame sms om man registrerer seg der? er det bare et visst anntall pr dag som eurobate? sto ingenting om det...

Zar0niX: fortell oss hvordan det går når du fyller på kortet...
Vis hele sitatet...
skal gjøre det ja...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trekker http://sms.thurmann.net deg på regninga?
godt poeng Ond^Sofa..

fra http://sms.thurmann.net :

.... Vi understreker at dette er en gratis og ikke-komersiell tjeneste og at registrering med riktig informasjon er obligatorisk.
Vis hele sitatet...
Sist endret av m|x; 28. august 2002 kl. 22:43.
Vi understreker at dette er en gratis og ikke-komersiell tjeneste og at registrering med riktig informasjon er obligatorisk.
Vis hele sitatet...
Det er gratis ja, men om det er noen limit vet jeg ikke. Det var en på hardware.no som sa at han hadde sendt 400 meldinger på noen få uker tror jeg. Det skulle jo tyde på at man får sende så det holder. De kan ikke kreve noe penger fra deg når det står tydelig at det er gratis.

Av samme årsak har vi også innført et system for overvåkning og automatisk utsendelse av advarsler og eventuelt stengning av konto dersom det blir funnet sms'er som er uønskede. To advarsler fører automatisk til stengning av din konto. At vi nå har en mye strammer politikk på stengning av kontoer er det flere som har merket allerede. Tenk deg derfor om minst to ganger før du prøver å være humoristisk, det er ikke sikkert våre systemer er enig med deg i hva som er artig og hva som ikke er det.
Vis hele sitatet...

Så det eneste du trenger å bekymre deg for er vel innholdet i meldingene.


edit: ack, var litt sein der
Jeg har sendt over 450 meldinger fra sms.thurmann.net på kun 2-3 uker.

Siden har vært nede litt i det siste men var oppe igjen sist jeg sjekka (igår).
www.1stwap.com

Denne viser ditt eget nummer og er kjapp, men du har kun 15 sms i uka :/
(Det er også en spam på sisten av hver sms, men denne forsvinner hvis du fyller ut meldingen.)
sms.thurmann.net var bra. Fint at den viser ditt nr og du kan sende ubegrensa, men det varierer veldig hvor fort meldingene kommer frem. Sendte to til min egen telefon for å teste. Den ene kom med en gang, men den andre brukte ca 40 min.
Sakset fra thurmann

thurmann.net/sms har hatt en enorm pågang siden netcom mother "la ned" sin
gratis-tjeneste. Dette har resultert i at antall meldinger som sendes gjennom
vår tjenester overstiger det vi kan forsvare økonomisk. Tjenesten er derfor
midlertidig tatt ned. Vi kommer opp igjen, i en eller annen form.

Om det blir med bannere på siden eller en mer lukket tjeneste med en eller annen
form for begrensning. (det vil aldri komme på tale med reklame i meldingen
slik mange har undret seg over. Det er en ren teknisk grunn som gjør at vi ikke
sender mer enn 140 tegn pr. melding, ikke markedsøkonomsike).

Mvh
Erich Thurmann


huff... easysms sendte ikke med eget nr en gang... dårlig når det er betalingstjeneste!

velvel.... har eurobate da, bare 5 meld om dagen riktignok, men der får du ihvertfall eget nr som avsender!
/me samme metode som Zar0niX, enkelt genialt... Men hva er vitsen og fylle på kortet igjen da,,, Selv har jeg ikke lada op side 12 - mai... Jeg får skrevet meldinger "gratis" ,,, og jeg gidder ikke ringe...

Hvorfor bare ikke gjøre det slik?
Man kan jo ta seg den tida det tar og slå inn ett mobil nr... Om å gjøre og bli grinete for man ikke får eget nr.... heh.... :P
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Finnes folk som faktisk bruker telefonen til andre ting enn å motta meldinger og spille snake spexzter
Opprinnelig postet av q_Werty
mother.no er best! 25 sms om dagen, ikke noen signatur fra websiden, og det blir sendt fra ditt nummer. (så det står ikke mother.no på nummeret, men ditt nummer)
Vis hele sitatet...
mother.netcom.no er IKKE lagt ned, som noen skrev. For å bruke det må du imidlertid ha netcom abb. eller kont.kort, og uansett får du bare sende 25 gratis meldinger i måneden.

Dette er forresten min første post er på nermere ett år! Hei alle sammen, fint å være tilbake!
heh, velkommen tilbake psy_illusion.

Tror det er 15 meldinger gratis i månden for telenor kunder og 25 for netcom på mother/planit.
Opprinnelig postet av Psy_Illusion


mother.netcom.no er IKKE lagt ned, som noen skrev. For å bruke det må du imidlertid ha netcom abb. eller kont.kort, og uansett får du bare sende 25 gratis meldinger i måneden.

Dette er forresten min første post er på nermere ett år! Hei alle sammen, fint å være tilbake!
Vis hele sitatet...
Det spiller ingen rolle om du har NetCom abb. eller ikke. Gjeller baade NetCom Mother og NetCom PlanIt.
Btw, er det noen som vet om det finnes noen SMS tjenester paa nettet for dem som bor i utlandet?

Det gaar ikke aa sende fra NetComs sine tjenester utenfor Europa...