Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 842
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Halla. Har nylig vært i en rusutløstpsykose for ca litt over en uke siden. i går og i natt så har jeg hadd en veldig ekkel følelse i kroppen og allt føles uvirkelig jeg føler jeg ikke jeg er virkelig ting føles ikke ekte ut og sånn men igjen så vet jeg at jeg er ekte. Jeg har nå skullet lagt meg så sekundet før jeg holder på og sovner så hører jeg en person som roper navnet mitt og sier noe med "ikke gå får tilig" og jeg har sjekket utenfor døren min og det er ingen dær jeg klarte endelig og sovne nå også våknet jeg på grunn av at jeg hører roping som går på repeat i hodet mitt og med engang jeg våkner så er pulsen min skyhøy jeg er gjennomblaut av svette. og jeg begynner og bli bekymra at dette kan være symptomer på en ny psykose? Jeg begynner og bli veldig redd usikker på hva jeg burde gjøre, har snakket med de ansatte her men de sier bare "sikkert bare nå mareritt, lægg dæ igjen". Burde jeg bli litt bekymra og forvent en psykose til eller hva kan dette være?! Fått en del panikk i det siste for absolutt ingenting også jeg skjønner ikke hva som skjer med meg. Plutselig så sovner jeg på sofan også plutselig sitter jeg i en stol, allt er så jevla rart og skummelt! Kan noen forklare meg hva dette kan være og om jeg kan ha en risiko for og komme i psykose igjen?
Jeg opplever noe som ligner på det der med av og til. Jeg har ikke funnet ut hva det egentlig er, men jeg tror det er i gata depersonalisering/derealisering for min del. For meg varer dette fra 10 minutter til 2 timer og går over av seg selv. For meg roer det seg fortere ned det hvis jeg snakker med et menneske jeg føler meg trygg på.

Hvis du har ruset deg mye så er det ikke uvanlig med mye svette og intense drømmer i ukene etterpå. Den overgangen mellom våken og sovende tilstand kan være merkelig for oss alle.

Så mitt anslag er at du ikke er på vei inn i psykose. I tillegg er du på en plass der du vil få hjelp hvis du går inn i en psykose, så du er ganske trygg.

Jeg har lest noen av postene dine, og jeg tror at det du opplever er en reaksjon på å være innesperret en plass der du føler deg alene og motarbeidet.

Jeg tror du er en redd og ensom gutt som lengter etter å føle trygghet og nærhet i forhold til voksne. Jeg sier ikke dette for å være nedlatende, jeg har selv vært en slåsskjempe og tøffing utenpå, men en liten redd gutt på innsiden, som egentlig bare savnet gode og trygge voksne rundt meg.

Jeg vil anbefale deg å se litt på de menneskene som jobber på institusjonen du er på. Finn ut hvem du tror du kan stole på og hvem som ser ut til å ha et godt hjerte.

Prøv å slippe denne personen forbi forsvaret ditt, fortell om hva du er redd for, hvem som er inni deg. Hør på denne personen, gjør det denne personen vil at du skal gjøre. Det fører som oftest til at dere får en bedre og tryggere relasjon, og at dette mennesket vil støtte deg.

Du behøver ikke å underkaste deg alle de voksne, men prøv å åpne deg for en person samtidig som du viser denne personen respekt og omtanke.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av TK1 Vis innlegg
Jeg opplever noe som ligner på det der med av og til. Jeg har ikke funnet ut hva det egentlig er, men jeg tror det er i gata depersonalisering/derealisering for min del. For meg varer dette fra 10 minutter til 2 timer og går over av seg selv. For meg roer det seg fortere ned det hvis jeg snakker med et menneske jeg føler meg trygg på.

Hvis du har ruset deg mye så er det ikke uvanlig med mye svette og intense drømmer i ukene etterpå. Den overgangen mellom våken og sovende tilstand kan være merkelig for oss alle.

Så mitt anslag er at du ikke er på vei inn i psykose. I tillegg er du på en plass der du vil få hjelp hvis du går inn i en psykose, så du er ganske trygg.

Jeg har lest noen av postene dine, og jeg tror at det du opplever er en reaksjon på å være innesperret en plass der du føler deg alene og motarbeidet.

Jeg tror du er en redd og ensom gutt som lengter etter å føle trygghet og nærhet i forhold til voksne. Jeg sier ikke dette for å være nedlatende, jeg har selv vært en slåsskjempe og tøffing utenpå, men en liten redd gutt på innsiden, som egentlig bare savnet gode og trygge voksne rundt meg.

Jeg vil anbefale deg å se litt på de menneskene som jobber på institusjonen du er på. Finn ut hvem du tror du kan stole på og hvem som ser ut til å ha et godt hjerte.

Prøv å slippe denne personen forbi forsvaret ditt, fortell om hva du er redd for, hvem som er inni deg. Hør på denne personen, gjør det denne personen vil at du skal gjøre. Det fører som oftest til at dere får en bedre og tryggere relasjon, og at dette mennesket vil støtte deg.

Du behøver ikke å underkaste deg alle de voksne, men prøv å åpne deg for en person samtidig som du viser denne personen respekt og omtanke.
Vis hele sitatet...
Takk for svar og tips setter utrolig stor pris på det å den meldinga di fikk roa meg ned veldig mye. Skal høre på forslaga dine å se hvordan der går