Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1479
Skulle spille counter-strike med en kamerat over LAN.

Men når jeg skulle joine han fikke jeg en feilmelding:

"Local area nettwork are restricted to local client class c"

Denne fikk jeg hver gang jeg skulle joine!

Så prøvde jeg og crate men da fikk jeg en melding: NET_SEND ERROR.

Kan noen hjelpe?
Høres ut som en eller annen sperre i en firewall.. Har ikke opplevd det selv..
1.6 eller 1.5?
det kan hende dere ikke er i samme "arbeids gruppe" i windows, men det burde vel ikke være det helt store problemet. Du kan jo prøve det
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg kan vedde veldig mye penger på at dette:

"Local area nettwork are restricted to local client class c"
Vis hele sitatet...
Ikke var feilmeldingen du fikk.

Nettwork -> Network

dessuten "network is restricted" eller "networks are restricted", ikke "network are restricted"

Med mindre du klarer å komme med en nøyaktig feilmelding, hvordan tror du vi skal kunne klare å hjelpe deg?
å herregud. det er jo den samme feilmeldingen selv om han skrev den ned litt feil
hehe.. du, dere har samme ip eller så har dere på "motta ip-adresse automatisk"

dere må sette på ip selv så får du ikke den feilen!"!
det er cs 1.5. har IKKE samme ip.
Har prøvd ut mange arbeidsgrupper.

Men det funker ikke!
arbeids gruppene skal være like isåfall
fungerer andre spill?

hvis ja: det er noe galt med cs, reinstaller eller finn på noe annet

hvis nei: det er noe feil med nettverket deres, rekonfigurer, feilsøk, gjenta til det funker

og link\\moo: vet du i det hele tatt noe som helst om nettverk? at arbeidsgruppene er forskjellige er null stress...vi gidder aldri skifte ting når vi har lan, og det fungerer alltid. Merkelig det der du
sånn feil fikk vi, da bare satt vi en ip selv.. så kom det ikke mere
Ut ifra det du sier kan det virke som dere ikke befinner dere i samme nettverk. Et C klasse nettverk kan ha 255 adresser, så hvis f.eks kameraten din sin ip er 192.168.0.1 så må din ip være i samme nettverk (192.168.0.x). Hvis ikke greier de ikke å kommunisere med hverandre.
sett opp følgende:
- fast ip på hver maskin.
- drit i arbeidsgruppe; dette har ingenting å si.
- disable alt av brannmurer, selv den innebygde i windows.
- sjekk at ping fungerer ved å gjøre følgende:
start -> kjør -> cmd -> skriv"ping <iptildenandremaskinen>"
får du ikke svar har du et problem.
Sånn feil får vi i "gjengen" laner, vi får den enten når en på switchen ikke har satt på motta automatisk ip eller at to personer har samme ip.
sett opp følgende:
- fast ip på hver maskin.
- drit i arbeidsgruppe; dette har ingenting å si.
- disable alt av brannmurer, selv den innebygde i windows.
- sjekk at ping fungerer ved å gjøre følgende:
start -> kjør -> cmd -> skriv"ping <iptildenandremaskinen>"
får du ikke svar har du et problem

Har gjort alt de som står ovenfor, men får fortsatt feilmeldingene.
får du svar når du pinger han da?
da sier jeg bare!! legg inn cs på nytt:P
Får svar når jeg pinger han!

Har lagt inn cs mange ganger på nytt!
sist jeg hjalp CS kiddies var det IPX/SPX protocolen som var problemet, fjern IPX/SPX på maskinen som setter opp server.
Probleme er vel at de spille med forskjellige versioner. Jeg fikk hvertfall dette problemet når jeg prøvde å joine en server med en annen version
hadde samma problemet en gang...det viste seg att jeg ikke kunne ha trådløs internetttilkobling, samtidig som jeg hadde nettverkstilkobling...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Link\\m00
å herregud. det er jo den samme feilmeldingen selv om han skrev den ned litt feil
Vis hele sitatet...
Nei det er det ikke. Hvordan skal man kunne feilsøke på en feilmelding som er stavet feil? Datamaskiner gir deg ikke rom for slike småfeil og skal du arbeide med disse så må forholde deg til reglene.

Hvis en av brukerne kan tolke feilmeldingen og vet hva det går i så er det en helt annen sak, men skal man søke i databaser og lignende så kommer man ikke langt med gal feilmelding.
Mm set på ip på begge maskina eks. 192.168.01 og 192.168.0.2 på den andre maskina .. da skal det funke