Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 2986
Better than thou.
Nå har det seg slik at jeg skal begynne på IT-Akademiets webmaster linje om to uker, og jeg regner med at de har en rimelig feit internettlinje. Tenkte jeg skulle laste ned litt forskjellig stæsj, slik som divx, noen spill av og til, en psx iso her og der, og noen os'er. MEN denslags er jo som oftest forbudt, og jeg lurer på hvordan IT-A sine 'regler' er når det gjelder dette..? Vil jeg bli kastet ut av skolen hvis de finner ut at jeg bruker linjen dems til å laste ned en 700meg linux iso (ja, jeg vet linux er gratis, men jeg teknte på båndbredde etc.) eller gir de faen i det? Hva med en divx? Eller en psx iso? Hvordan står det til med computerene der? Har de en server på klasserommet som har brenner f.eks., eller må jeg ta med eget skit? Mange spørsmål her ja.. Håper noen kan besvare dem. Og btw, hvis noen her skal gå på IT-A i Drammen til høsten, så si ifra, for det skal jeg!
For min del ville jeg ikke gått på en skole som blir saksøkt av sine egne elever.
Ikke regn med at du lærer så ALTFOR mye der. Ihvertfall ikke hvis du kan litt fra før.
De er jævli bra i trondheim iallefall....en kammerat av onkel min gikk der fikk jobb i løpet av året,men det hjalp ikke så mye når hanj kjørte seg ihjæl en uke etterpå da!
Sjekk opp om du får bruke bærbar pc på nettverket der, det fikk vi på Nærinsgakademiet,så laster du ned alt du finer og tar det med hjem og brenner det ut.....

På NA så hadde vi ca 90k i gjennomsnittlig nedlasting,ble litt gratis programmer.

Forresten så har jeg bærbar til salgs... p3 600 med mye equipment,ny i Desember 2000
Linja til Oslo suger bigtime.
Masse pes med noen switcher de hadde der, satt opp nettverket helt mongo. Men bare mas---> det hjelper.
Når det gjelder warezing...slapp av..
hadde access inn på admin-domenet, jeg bare sier OMG!

Sael™
I Stavanger er det hvertfall slik at du får(låner seff.) en harddisk på 3-10GB i en sånn skuffe, som du kan ta med hjem... Det enkleste da er vel å kjøpe en identisk skuffe slik at det bare er å putte den inn hver gang, stress å skrue den ut av skuffen hver dag...
kanskje ikke så mye med spørsmålet her men..vel..jeg kjenner en fyr som trolig går til rettsak til IT akademiet..har også hørt at noen lærere er folk som har tatt samme kurs året før..og det er alt de kan..OGSÅ hørt at de kun er ute etter pengene dine, og at det du lærer kan være av en ganske lav nytteverdi..(har jeg hørt altså) Har hørt at Noroff skal være mye bedre, har tenkt å søke der neste år..menne...dette er ting jeg har hørt, varierer jo sikkert fra plass til plass..
web0: Du la veldig press på at du kun hadde _hørt_ dette, så sjangsene er vel for at det ikke er fullt så ille som du har _hørt_. Men når det gjelder Noroff kjenner jeg en som går der og det virker som de har utrolig frihet der, for å si det sånn. Han pleier sitte der om kvelden, i helgene osv.
noen som har noe konkret å komme med det at
lærerne ikke har peiling og sak søkerne?
På Næringsakademiet hadde vi faktisk lærere som var gått ut fra skolen året før....Han ene ble sparka fordi han ikke kunne nok og hu som tok over får sikkert fyken snart hu å,for hu kunne visst bare å lese fra boka etter min mening....Dårlige skoler...Eneste som kan være verdt å ta er nok Webmaster....
Kjenner en som gikk på IT-akademiet i Trondheim i fjor og han syntes det var bra å gå der lærte en del som jeg forsto...det virka som det var ganske frihet der å han brukte å være der på kveldene og tror han snakka om at han hadde vært der i helgene å (?)
Hehe, jeg har nå nettop slutta på ungdommskolen. Skal gå på almennfag til høsten (er vistnok lurt). Etter det skal jeg på noroff. Satser nemlig på å få et bra avslag i pris, siden jeg har slekt som jobber der *hirrihrr* Anyway, jeg var der inne i sommer og såg meg litt rundt om kring. Råfett, fult av switcher og digg, boklageret var til å få orgasme av hihi. Anyway, så var det i-nett linja da, den var bra fet må jeg si, hehe Og de holder det opent langt utpå kvelden der så elevene kan komme og gå og laste ned o.s.v. De sier også at de ligger forran it-akademiet når det gjelder kurs o.l. Når jeg var der, så var det tomt for elever der da, men jeg såg faktisk maskiner som stod på nedlasting og andre barske prosesser, hehe (det var i bergen)
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
prazor: jeg hadde tenkt å begynne på noroff i bergen denne høsten, men jeg satset på dph i stedet. litt billigere. og mer seriøst har jeg fått høre. noroff lover et 3. år i australia, men de hadde et meget dårlig støtteapparat for dem som reiser. det sa i allefall en organisasjon som hjelper studenter som skal til utlandet pga studier.
Prazor: Holder det med 1 år allmen før man begynner på noroff e.l? Har jeg samme innstilling som nå (skal begynne på allmen om få dager) så gidder jeg ikke gå mer enn ett år uansett, men kan jo hende jeg syns det blir "gøy".
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
zeth: tror det eneste du trenger for å gå på noroff er gryn
Originally posted by zeth
Prazor: Holder det med 1 år allmen før man begynner på noroff e.l? Har jeg samme innstilling som nå (skal begynne på allmen om få dager) så gidder jeg ikke gå mer enn ett år uansett, men kan jo hende jeg syns det blir "gøy".
Vis hele sitatet...
Jeg er ferdig med 1.st året nå og fortsetter faktisk... Men 1.st året er HELT forferdelig, jeg holdt på å seriøst slutte 5 ganger i løpet av året... Men tror det blir litt bedre iår.

Jeg tror du må ha studiekompetanse for å komme inn på alle høyskoler også noroff...
Og hva skal du med bare et år på allmenn?
Originally posted by wwwking

Og hva skal du med bare et år på allmenn?
Vis hele sitatet...
Har faktisk fått 2 jobb tilbud jeg ikke kunne ta alikavell, fordi jeg ikke ha "minst" et år videregående skole, men jeg har lissom tenkt å søke noe annet 2. året, eventuelt ta et friår.
jeg er da ferid paa it-akademiet etter 1 aar paa it-kandidat.

det staar i reglene at du selvsagt ikke har lov til aa laste ned og slokt no , internettet skal kun brukes i kursets sammenheng,
though dette ikke varer saa lenge ,, ikke la det vere det forste du gjor nar du moter opp er at du laster ned en film ,, ikke bar3e det at du gir eet dorlig inntrykk avd eg selv , men da kan du ogsa faa litt tilsnakk, det fikk iallefall jeg av en medelev.

han var teit,, jeje venbt enb maaned saa det blir litt kompis med lerern saa er det meste lov ,, spilling i timene var et kjent tilfelle,, det at noe er freeware har ingenting med om du har lov eller ikke. du bruker jo bandwidth en deres selv og progwaren er free.

saa et lite tips det er ikke saa goy som reklamen sier, men det er selvsagt en fordel og ha dette kurset..

et annet tips er at du maa ta testene etter du er ferdig med dem forskjellige modulene dere skal gjennom ellers kommer du aldri til aa ta dem,, dette kan da bli et problem selv om du har 2 aar paa deg til aa ta dem etter kurset er gjennomfort,,
det er ogsaa en fordel aa soke etter jobber mens du studerer da du hele tiden for bruk for det du lerer paa skolen,, det du lerer er nemlig ikke alltid slike ting du driver med hjemme,,


jejej dette var mine tips
lykke til dah
Jeg har også tenkt å gå en webmaster linje eller.no etter vgs
Begynner 1. vgs på allmen nå til høsten, hva jeg i bunn og grunn kommer til å gjøre etter 3 år vil tiden vise.
Jeg vet ikke om jeg skal gå noe form for web eller utviklingslinje, eller om jeg skal begynne å jobbe med å sette sammen pcer og slikt.
Synes begge tingene er like gøye å jobbe med.
Så jeg går nok for det jeg tjener mest på, og det er vel webmaster linjen eller en annen linje(?)


Hva er begynner lønnen for en som nettop er blitt utdanna?
Tjener ikke webmaster folk fetT?
zeth: I teorien kan du begynde allerede nå som du er ferdig med ungdommskolen Men dem anbefaler ikke det. Mange av de som gjør det klarer ikke å følge opp "studiene" og ender ofte opp med for eks. spilling, og må dermed slutte. Det skjedde faktisk med søskenbarnet til en kompis.

Så de anbefaler, og vil helst ha inn folk som har fullført for eksempel almennfag. Selv synest jeg også det vil være lurt å fullføre almenn, siden jeg da får studere hva jeg vil senere på høgskole. Er jo kjekt å kunne gjøre det da

Gusto: hehe, anng. gryn, jeg får bra avslag
Jeg skal begynne på IT-Akademiet. I Trondheim, seff. Men jeg skal gå webdesign. Rah rah. Jeg er storfan av form, farger og å leke meg. Det MÅ bli bra.
Jeg har en slags syk besettelse av form og farge, og derfor går jeg tegning, form og farge neste år. Trenger forresten en aktmodell.. Camilla? :P
Jeg begynner på IT-Akademiet i drammen om en uke. Jeg fikk vite at vi får vår egen hardisk. Da er det bare å ta med hjem å brenne
Better than thou.
Trådstarter
Hørte det jeg og.. Hvilket studie da? Røyker du? Da har jeg røykepartner
Skal begynne på IT-Kandidat. Jepp jeg røyker jeg
Better than thou.
Trådstarter
Moro.. Nå er du litt eldre enn meg og da..
Jeg har tenkt litt på Multimedia Design studiet på Noroff til neste år. Noen som kjenner noen som har gått på det, eller vet noe om det?

Ser ut som at det virker bra Sjøl om det blir noe dyrt å gå der. Jeg bestemte meg for Bachelor of Multimedia lenge før jeg fant ut at Noroff eksisterte, og syns det virker som et fett studie. Hva tror dere?

Zeth: Tror du bør fullføre allmennfag uansett om det går an å begynne på noroff nå. Men ikke velg fag på allmenn som du IKKE trenger! Det gjorde jeg og det var jævla kjipt. Bare glad jeg er ferdig med matte og fysikk.
Annbefaler dere å fullføre videregående folkens...ta dere noen år å "vokse" litt på. En utdannet datakar/dame er helst ønskelig med en alder som er myndig. Snittaldern i klassen min på it-akademiet lå på en 25-26 år. Og ofte dersom man søker seg it jobber ute i det store arbeidsliv er det greit å vise til videregående og litt arbeidserfaring oxo.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
ja, sael har rett. synd for folk som er unge men har kunnskapen som trengs for å kjøre en god jobb. men uansett, generell studiekompetanse er greit å ha.
Jeg er naboen til IT-akademiet i Molde. For 2 dager siden kl. midpånatta satt jeg og no venner på trappa mi og røyka (ute). Høylydt latter for oss til å vende oppmerksomheten mot bygget der IT-akademiet holder til.. Det observeres 2 mannfolk og et stk. dame ved inngangen. Mannfolka er opptatt med å vanne hvert sitt blomsterbedd mens kvinnfolket står og ler. Etter de har endt sitt fornødne drar damemennesket og mannfolka går inn igjen på akademiet...

Om dette var studenter ved akademiet så sier dette litt om reglene...
Btw: Akademiet deler bygning med ADcomdata og noe annet møkk, så det er ikke sikkert det var studenter der, vennene mine trodde veffal sudentene der hadde full tilgang til alt.
Etter det jeg har hørt fra de som har gikk it-a i Molde så hadde de ihvertfall tilgang til data/utstyr morgen, ettermiddag og kveld...
Så jeg skulle tro det ikke er så vanskelig å få downet det du trenger.

Men en annen ting... de jeg kjenner som gikk ut i fjor (som hadde gode resultater), de står fremdeles like langt som de gjorde før de begynte der...

Men dette var som sagt i molde, er vel kanskje litt forskjellig fra sted til sted...
Better than thou.
Trådstarter
Tror ikke det..
I Oslo var de i hvertfall ganske strenge ..etter hvert, da en del utstyr ala prosjektorer til 60000,- forsvant på dagtid, og colaautomaten blei knekt i lunsjen.

Sael™
Originally posted by dephic
Jeg har en slags syk besettelse av form og farge, og derfor går jeg tegning, form og farge neste år. Trenger forresten en aktmodell.. Camilla? :P
Vis hele sitatet...
DØNN DEAL, MÆN!

Vel, igrunn ikke.
Jeg begynte på IT-Akademiet idag, og dem var ganske restriktive på nedlastninger.
Dem sperra internett tilgangen din hvis dem fant det ut, og hvis du først blei tatt så måtte du lever inn disken hverdag for å sjekke hva du hadde på den.
Det var da veldig.. men alle virker strengere i starten uansett, roer seg sikkert etterhvert.
Originally posted by Camilla

DØNN DEAL, MÆN!

Vel, igrunn ikke.
Vis hele sitatet...
OI FS
hvorfor ikke? alle som går på romsdal er snille som lam..
eller... eval lambs anyways
Better than thou.
Trådstarter
Originally posted by proXima
Jeg begynte på IT-Akademiet idag, og dem var ganske restriktive på nedlastninger.
Dem sperra internett tilgangen din hvis dem fant det ut, og hvis du først blei tatt så måtte du lever inn disken hverdag for å sjekke hva du hadde på den.
Vis hele sitatet...
Jeg skal gå på webmaster da.. Skal de kutte ut internetten min da? hehe..
Grunnen var faktisk at dem som gikk web studie trengte båndbredda. Er bare en 2Mbps linje der delt på alle.
Better than thou.
Trådstarter
w00t!? 2mbit linje?! Holy shait.. Trodde det var mer enn det.. Men det er jo mulig å sitte etter på skolen og da.. Det kommer sikkert jeg til å gjøre de dagene jeg slutter 16:00.. De andre skal jeg trene på sats eller noe.. Hvor i Drammen ligger egentlig Sats? Og hvis du rekker å svare før klokken 10:00 på Onsdag, er det 01 bussen jeg skal ta fra Bragerness Torg?
Det ligger ved siden av CC, og CC ligger ved siden av motorveibrua der du kommer inn til drammen, Det er en jet stasjon inn på plassen der å. Nå finner du sikkert fram til SATS