Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 846
Vel, jeg har nettop kjøpt meg en minidisc, MZ-R91... flott liten tøffing....
Nå skal jeg begynne å ta opp fra pc, noe som jeg trodde ble peace of cake... men neida...


Det begynte med at jeg lastet ned Meracl MD Recorder, http://come.to/meracl
Fyrte opp progget. og la til 2 sanger som test, plugga en audio kabel med 2 hann plugger mellom MD Mic og Speaker på pcen...
Tok på Synchron Record på mden, og trykket rec på md og så på pc...
Det som ble resultatet var at det ikke kom shiten inn på mden.

Jeg har sikkert gjort en teit feil, men drit i det, hvis noen vet hva som er galt er jeg takknemlig for hjelp.

Hvis jeg ikke har gjort noe feil og jeg ikke kan gjøre noe annet en å kjøpe digital out til pcen min lurer jeg på hva jeg trenger av utstyr da...
trenger vel ikke superhichtechutstyrtilflerehundrelapper??


peace, suppefaen!
Sist endret av tore-; 13. august 2001 kl. 21:36.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
bruker bare vanlig audiokabel ("hannplugg - hannplugg") ifra speaker og inn i line in på md'en.. så spiller jeg av musikk på pc'n i f.ex winamp.. så trykker jeg bare rec på md'en.. så spiller den inn.. vet ikke noe om syncronized recording og slikt.. tror det bare er bersj som man egentlig ikke trenger
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
klarte det nå, hadde ikke kontakten skikkelig inni, ble rævis lyd så jeg må finne en annen løsning....
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
fikk det til nå, måtte skru ned lyden på winamp og windows generelt... fikk lyd da, men nå er det en svak skurring når jeg spiller inn/av... noen som vet hva dette er årsaken til?
Crappy lydkort?
Prøv å spill inn fra en CD...
Forstyrrelse på 'linja'? (lite vits å tvinne kabelen runt en hekksaks..)

'analog syncronized recording' funka bra hos meg - Da jeg hadde den gode gammle MD'n - laget nytt spor når det var 'sån ca. stille'...
hold pause inne samtidig som du drager den røde knappen bortover. så men det blinker trykker du på noen sanger og finner ut at ikke den borteste firkanten som viser hvor høy lyden er ikke lyser. du juseter volumet i recvolume i menyen. når det ser bra ut går du opp et hakk.

det er også lurt å ha en tom wavfil på et par sekunder mellom hver sang så slipper du å lage sporskillene etterpå.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
har jeg lydkort interegert i hovedkortet, det skjer ikke på de andre pcenen (tror jeg, hverffall det min bror sa) så jeg skal prøve der og hvis ikke det funker går jeg og klager, rett og slett...

'

kan dårlig kabel være årsaken?
er lineout utgangen på, og klargjort for bruk?
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Vel, jeg har ikke line out, kun speaker, mic og line it, men jeg fant problemet...

problemet var ei lydkabel.... det var nok pga. at jeg hadde interegert lydkort så ble det ikke så bra. prøvde på en annen pc med lydkort, der gikk det fint fint...
mitt problem har vært en slags overdøvende bass i bakgrunnen
høres ikke med ørepropper, men med litt orntli' koss blir det umulig å bruke med en gang...
har ikke forsøkt mer etter første gangen, så det kan være no' simpelt som ødelegger for en god lydopplevelse
se i lydinstillinger om basspaken står høyt oppe. hvis den gjør det dra den ned til midten.