Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1536
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Denne må bare leses av folk fra bergen.. som tidligere sagt(les: Narkotika forum) har jeg gått igjennom gamle txt filer..
jeg fant en txt fil jeg skrev om Sotra(en øy 15-20 min utenfor bergen) der jeg bodde en stund..(frem og tilbake) og som du kanskje vil forstå..så har (hadde) jeg noe MEGET imot den øyen.. sammtidig som jeg ikke var så glad i forskjellige stoffer... som hasj.(var en periode jeg var streit) Dette er kanskje ikek så morsomt for folk som ikke vet hva/hvor Sotra er.. Men men:


Her skal dere få endel punkter over hvor kule vi sotra ungdommer egentlig er!!

1. Det er tøfft å beggynne å røyke i tidlig alder. Helst en 12-13 år.Da blir man automatisk akseptert.

2. Og når man er begynt å røyke er det jo en naturlig sak at man skal henge på straume.
Så man er rett og slett NØDT til å henge på straume blandt fjortisene for å bli kul.

4. Når helgen kommer er man nødt til å drikke.Alle drikker seg "dritings".Målet er å komme
seg opp på straume klubben for å ha "partyyy"

5. Når man først har kommet seg opp på straume klubben blir man ekstra helt av å bråke med vaktene,
og hvis man ikke kommer inn er man enda kulere for da kan man henge utenfor.Hvis vi er så heldig at politet
kommer blir man automatisk helt hvis man klarer å få igang en krangel med politet.og i beste fall bli tauet.
Da har jo personen noe å skryte av i flere uker etter på.

6. Når vi drikker her er det ganske så vanlig at vi tar en busskur fylla.det liker alle ungdommer på sotra.
Og terminalen blir jo da en passende plass hvor fulle sotra ungdommer samler seg for å tøffe seg.

7. Det hender jo og at det bli slåsskamp. Etter at de som skal slåss har snakket om det i 4 månder før det endelig skjer
en gang.(kanskje)

8. Rote med andre sine damer er også en sport på sotra. Eller å bare rote med folk i det hele tatt.
Hvis man er på fest kan ikke sotra ungdommen klare å rote med bare 1.NEI, de må rote med 2-6 MiNsT.
Og det verste er at det er faktisk ingen som reagerer på det.På en eller måte får man status.

9. Henge på sartor senter er alltid like kjekt. Hver gang man er der kan man alltid se de samme gamle som ALLTID
til en HVER tid er der.UTEN Å STUSSE.De vet vel egentlig ikke selv hvorfor de gjør det men,
det faller vel seg helt naturlig å bare slenge bortom en tur.

10. Så er det narkotikaen da. Alle ungdommene på sotra syns det er tøfft å røyke hasj.
Røyker man hasj er man tøff. Hvis man har ORDNING på hasj er man enda kulere. OG selger man hasj er MAN
kulest i hele verden.Hvis man spiser "nøtter"(tabeletter) så er man så kul at det ja..
Altså sotra folk får respekt hvis man har øynene så langt nede at man nesten kan kjenne øyenvippene på nese tippen.
Det som er så merkelig er at det er bare folk fra sotra som blir slik. Det er vel noe magisk med øy'en.
Hvis man blir tatt av politet er man drit kul.Da har man også noe å skryte over i flere uker/månder.
Foreldrene skal man også bare drite i. OM man ødelegger livet sitt på "bare" hasj så er det helt greit.
Det har jo ikke så mye å si. man har jo bare ett liv!

11. Hvis man drikker i ukedagene får man også på en eller annen merkelig måte respekt. Det er visst tøfft at folk
"tørr" å drikke i uke dagene.(for de fleste på sotra får ikke LOV å drikke av mammsen og pappsen)

12. Blir man ransaket på åpen gate er man sinnsykt heldig.Ihvertfall hvis det er noen som ser det.For på sotra
er det kult å bli ransaket av politet.

13. Hvis man har drukket eller spist "nøtter" er det spessielt kult hvis man ikke husker noe.
da har man masse å le av og "NÆH.GJORDE EG DET?"(noen som kjenner seg igjen?)

14. Har man røykt seg "skeiv" er det ekstra kult at øynene er LANGT nede og hvis man blir litt sløv i stemmen virker man
som en erfaren hasj røyker og da blir man sett opp til.(er det ikke livet utrolig?)

Nå har jeg vel forklart åssen sotra ungdommene er.Dette gjelder ikke alle.men de som henger på Sartor senter.
Jeg vet at det er en eller flere som vil føle seg spessielt truffet men dette er ikke tenkt på enkelt personer.
Dette er bare fakta opplysninger om hvordan Sotra faktisk er!
Håper dere forstår ironien i dette og at det ikke misforståes.
-------------------------------------------------------------------
saken er at sotra er den største dritt plassen i hele verden!!!!!

-sp3q
Jeg bare skiftet "Sotra" til et litt avsidesliggende sted med mange ungdommer i nærheten, og det stemte, og det var morsomt.
hehe. Gammel tekst. hehe =). Men enda tidig. hehe =). Husker den artikkelen fra gamledager acid =).. hehe. =P..

Å mange av tingene stemmer sikkert enda tror nå iallfall jeg tror jeg? så om ikke alle gjør ting med vilje =]
Hardt miljø.. huh? Faktum er vel at slik er det overalt...
artig barndom her sp3q? høres jo ganske kjent ut fra slåtthaug, bortsett fra at noen av tingene er helt motsatt (tror jeg)
Trukke jeg ville bodd der jeg.. men det er vel mest det samma her også..
Det kunne ha vært hvilket som helst lite drittsted. Ikke Trondheim, da. ;D Men her er det så mange rånere at man får angst. Dra utenfor utestedet "på G"(som forøvrig suger massiv flaggstang) og opplev dette herlige fenomenet selv. Jeg henger aldri nedi de lugubre strøkene der, men jeg dro dit engang for å få en patetisk råner til å kjøre meg til en kompis. Enkleste saken i verden. "Så kul bil du har, kan vi ta oss en liten tur?". PS: Wunderbaumer er turnon, esse. Jeg blir så våt i trusa at..ÅH!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
jeg kan faktisk bekrefte at sotra er helt slik som det blir beskrevet av spekkberget.. sotramennesker er dem mest harr y rånerne som eksisterer.. jeg er klar over at "alle" byer har slikt.. men dette er så jenki at dere ikke vil tro det før dere får sett det sjæl..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
jeg har vært på sartor senter 2-3 ganger, og du har rett, det kryr av fjortiser der. og senteret suger generelt også. og ja, sotra er helt vilt. stakkars de som vokser opp der.

* gusto gir sp3q en klapp på skulderen.

men som sagt, dette gjelder vel i de fleste distriktene.
Jaggu kaku!vi har nokk rånere her oxo =) sikkert ikke så rart siden trøndelags bygda er råneland i seg selv ;p BAUM å Offentlig Dass såpelukt wannabe dame i i ruta er vel kult det?
noob killer
elukS's Avatar
For en som er oppvokst på ei lita øy på helgeland er dette som ren nostalgi å regne, fint å se at det er slik andre plasser i landet og