Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 2903
Nå har jeg virkelig fått nok. De sier hele tiden at det ikke er lov å laste ned musik og at det er som å stjele. Men si meg; hvor skal jeg finne "legal" musik ?
Jeg har nå søkt i 2 timer og ikke kommet fram til 1 lyd å laste ned!.. det er utrolig irriterende. Hvis det er noen som vet om slike sider ber jeg dem om å dele det her!

takk
http://www.bittorrent.com/search?cat...ty&filter=free

Hvis du ønsker å kjøpe er iTunes music store å anbefale
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Hva med å bare søke på det du spør etter?
http://www.google.no/search?q=free+music+legal
Sitat av Diablo
Vis hele sitatet...
Jeg ser ingenting her hvertfall. Ingen tegn til fri lovlig musik!

Sitat av Thoryllo
Hva med å bare søke på det du spør etter?
http://www.google.no/search?q=free+music+legal
Vis hele sitatet...
Jeg har besøk mange av de, men de fleste er ubrukelige. Dvs. Det er ikke noe musik der, bare linker og linkene er døde nesten alle sammen!

Sitat av Waffel
http://www.bittorrent.com/search?cat...ty&filter=free

Hvis du ønsker å kjøpe er iTunes music store å anbefale
Vis hele sitatet...
Jeg vil helst ikke betale
Sitat av Ξ-Xpress-Ξ
Jeg ser ingenting her hvertfall. Ingen tegn til fri lovlig musik!



Jeg har besøk mange av de, men de fleste er ubrukelige. Dvs. Det er ikke noe musik der, bare linker og linkene er døde nesten alle sammen!



Jeg vil helst ikke betale
Vis hele sitatet...
Du vil ikke betale? Haha! Du ser altså etter gratis lovelig musikk? Nei, det eksisterer ikke min gode venn.
Jo det eksisterer. NRK Urørt! Kjør på.

Ellers - http://www.mp3sparks.com/ - Gamle allofmp3.ru
Sist endret av wkL; 1. oktober 2007 kl. 15:51.
Du har jo alltids NRK Urørt

Edit: Ugh, for sen
Sist endret av John B; 1. oktober 2007 kl. 15:51.
Sitat av Diablo
Du vil ikke betale? Haha! Du ser altså etter gratis lovelig musikk? Nei, det eksisterer ikke min gode venn.
Vis hele sitatet...
hehe, du har kanskje rett. Men denne bittorrent siden , er det lovlig musik (copyright osv) ? (det ser sånn ut)
Sitat av Ξ-Xpress-Ξ
Nå har jeg virkelig fått nok. De sier hele tiden at det ikke er lov å laste ned musik og at det er som å stjele.
Vis hele sitatet...
Sitat av Ξ-Xpress-Ξ
Jeg vil helst ikke betale
Vis hele sitatet...
Du vil ha lovlig musikk, men ikke betale? Da har du tre alternativer:
1. Last.fm eller liknende tjenester, hvor du ikke laster ned musikken, men spiller av sangene direkte fra nettet.
2. Reklamefinansierte tjenester.
3. Tjenester for promotering, som for eksempel Nrk Urørt

Du kan ikke med hånden på hjertet tro du skal finne en side med all verdens musikk til fri nedlasting, gratis og lovlig?
Sist endret av froskenfredrik; 1. oktober 2007 kl. 15:53.
Det blir feil å si at man ikke finner lovlig gratis musikk..

http://www11.nrk.no/urort/default.aspx NRKs urørt, men det er jo bare drit...

EDIT: Så rask dere skal være da!
Sist endret av Zonked; 1. oktober 2007 kl. 15:54.
Sitat av froskenfredrik
Du vil ha lovlig musikk, men ikke betale? Da har du tre alternativer:
1. Last.fm eller liknende tjenester, hvor du ikke laster ned musikken, men spiller av sangene direkte fra nettet.
2. Reklamefinansierte tjenester.
3. Tjenester for promotering, som for eksempel Nrk Urørt

Du kan ikke med hånden på hjertet tro du skal finne en side med all verdens musikk til fri nedlasting, gratis og lovlig?
Vis hele sitatet...

Nei, du har rett, men de fleste vil til slutt sitte igjen med 1 alternativ:

- Last ned ulovlig
og det er ganske dumt egentelig
Det finnes jo plenty med ukjente musikere som legger ut sanger gratis på sine sider... Bare å leite.
Sitat av Kix
Det finnes jo plenty med ukjente musikere som legger ut sanger gratis på sine sider... Bare å leite.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk ulovlig å laste ned slike, før du har fått "skriftelig" godkjennelse fra artisten. Hvis det ikke står "tydlig" på nettsiden!
Men hva har du engentlig søkt etter? Du sier du har søkt i 2 timer uten å finne noe. På google så står det på andre treffet når jeg søker etter "Gratis musikk":
Finn gratis musikk - Musikk -
Leter du etter gratis musikk på nettet? Vi hjelper deg!
www.nrk.no/musikk
Sist endret av Cybergasm; 1. oktober 2007 kl. 15:59.
Sitat av Ξ-Xpress-Ξ
Nei, du har rett, men de fleste vil til slutt sitte igjen med 1 alternativ:

- Last ned ulovlig
og det er ganske dumt egentelig
Vis hele sitatet...
Folk som ikke er interessert i å betale for det arbeidet andre har utført sitter ofte igjen med ett alternativ: stjele.

Hva pokker er det egentlig du forventer:

"Faen, det er ingen som gidder gi meg det de har jobbet hardt med, uten at jeg må betale for det. Er det rart jeg stjeler"

Du er en snylter, en gjerrig faen som tror at du vil få alt servert på et sølvfat. Kom deg ut av sofaen og bidra litt i verden så vil du se at det ikke er så rart at hardarbeidende mennesker ikke vil gi deg resultatet av sitt arbeid gratis!

Kos deg med det du faktisk får gratis (som er mye og bra, se linkene over) eller hold kjeft og fortsett å last ned piratkopiert musikk. Du får INGEN sympati for slike idiotholdninger!
Sist endret av Cikey; 1. oktober 2007 kl. 16:00.
Sitat av Cybergasm
Men hva har du engentlig søkt etter? Du sier du har søkt i 2 timer uten å finne noe. På google så står det på andre treffet når jeg søker etter "Gratis musikk":
Finn gratis musikk - Musikk -
Leter du etter gratis musikk på nettet? Vi hjelper deg!
www.nrk.no/musikk
Vis hele sitatet...
hehe, .. Jeg søkte på engelsk da (dårlig vane) men takker

Du er en snylter, en gjerrig faen som tror at du vil få alt servert på et sølvfat. Kom deg ut av sofaen og bidra litt i verden så vil du se at det ikke er så rart at hardarbeidende mennesker ikke vil gi deg resultatet av sitt arbeid gratis!
Vis hele sitatet...
Å herregud, for et språkbruk. Jeg vil ikke ha alt servert, men ser det fra en annen perspektiv; flere millioner mennesker laster ned ulovlig musik, hva skjer med dem ? ingenting. Nå kommer jeg hit faktisk for å søke om noen faktisk har erfaring med nedlasting av gratis musik som IKKE er ulovlig. Og du kommer her og sier til meg "Kom deg ut av sofaen og bidra litt i verden"... vet du hva ?
Det er bare folk som deg som ødlegger verden! (bare for å være frekk)
Sitat av Ξ-Xpress-Ξ
hehe, .. Jeg søkte på engelsk da (dårlig vane) men takker



Å herregud, for et språkbruk. Jeg vil ikke ha alt servert, men ser det fra en annen perspektiv; flere millioner mennesker laster ned ulovlig musik, hva skjer med dem ? ingenting. Nå kommer jeg hit faktisk for å søke om noen faktisk har erfaring med nedlasting av gratis musik som IKKE er ulovlig. Og du kommer her og sier til meg "Kom deg ut av sofaen og bidra litt i verden"... vet du hva ?
Det er bare folk som deg som ødlegger verden! (bare for å være frekk)
Vis hele sitatet...
Du ikke her for å søke om gratis musikk. Du kommer hit for å klage over at det ikke finnes noe gratis musikk. Du sier også, etter at folk har servert deg et uttall mulige måter å få tak i gratis musikk at:

De fleste sitter igjen med ett alternativ, nemlig å laste ned ulovlig musikk... Det er bare pisspreik og du får derfor servert overnevnte lekse.

Jeg har litt vanskelig for å se hvordan jeg ødelegger verden, men det blir uansett en annen diskusjon...
Gidder ikke lage en ny tråd for å spørre om dette:

vil det være ulovlig å laste ned sanger ved hjelp av google og denne koden?:
intitle:"index.of" (mp3|mp4|avi|wma|wav|flac|m4a) ozzy.osbourne -html -htm -php -asp -cf -jsp

Evt. gjør de som har lastet disse sangene opp noe ulovlig`?
Det er ulovlig å laste ned materiale som er beskyttet av lov om opphavsrett og/eller er copyrighted. Hvordan du finner de omtalte filene har ingenting med saken å gjøre.

Ja, etter norsk lov har de også gjort noe ulovlig, men ved mindre serveren står i norge har ikke det noe å si. Det skal sies at også mange internasjonale lover forbyr opplasting og deling av rettighetsbeskyttet materiale, men det går altså på den lovgivning som er gjeldende i det aktuelle landet hvor serveren står...
Sitat av Duckyuck
Gidder ikke lage en ny tråd for å spørre om dette:

vil det være ulovlig å laste ned sanger ved hjelp av google og denne koden?:
intitle:"index.of" (mp3|mp4|avi|wma|wav|flac|m4a) ozzy.osbourne -html -htm -php -asp -cf -jsp

Evt. gjør de som har lastet disse sangene opp noe ulovlig`?
Vis hele sitatet...
hvordan du laster ned har ikke noe og si, men hva dy laster ned.
Den der metoden er like ulovlig som P2P.
Her har du også en del gratis "musikk": dosky!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Evelen2
hvordan du laster ned har ikke noe og si, men hva dy laster ned.
Den der metoden er like ulovlig som P2P.
Vis hele sitatet...
Nope. Med P2P deler du selv ut musikken, noe som er et lovbrudd i seg selv. Så P2P er "mer" ulovlig.
for det første er dette en av de dummeste trådene jeg har vært borti!
og når folk prøver og vise deg musikk'en så er du frekk i kjeften ?WTF??
skal du ha bra musikk så må du nokk laste ned!
hva som er så galt med det da? at artisten ikke får pengene de har rett på? de vasser i penger langt over hodene sine så vill ikke tro at det er et problem!
får unskylde meg om jeg er langt ute på jorde
Sitat av nso
Nope. Med P2P deler du selv ut musikken, noe som er et lovbrudd i seg selv. Så P2P er "mer" ulovlig.
Vis hele sitatet...
ikke nødvendigvis.
Er vel bare Torrent som deler ut videre mens den Leecher.
Resten starter vel eventuelt og seede når dem er 100%?.
Som f.eks BearShare, Limewire ol.
www.myspace.com kan du iallefall høre på musikk om ikke laste ned. Her finner du iallefall mye kjente artister, men ettersom du ikke får lastet ned så mye av det er den kanskje ubrukelig for deg.
Sitat av christian.!.!
for det første er dette en av de dummeste trådene jeg har vært borti!
og når folk prøver og vise deg musikk'en så er du frekk i kjeften ?WTF??
skal du ha bra musikk så må du nokk laste ned!
hva som er så galt med det da? at artisten ikke får pengene de har rett på? de vasser i penger langt over hodene sine så vill ikke tro at det er et problem!
får unskylde meg om jeg er langt ute på jorde
Vis hele sitatet...
Artister vasser da ikke i penger?

Et fåtall tjener masse, men den gamene hop tjener veldig lite og det er for de fleste artister og musikere et hardt arbeid hvis de skal klare å leve av det...

En ting er at du laster ned ulovlig, men ikke prøv å gi deg selv god samvittighet ved å finne opp unskyldninger.
Halalgeir : så du laster ikke ned musikk du altså?
www.deezer.com

Jeg vet ikke hvordan det er lovlig, men de sier at det er det og det er masse bra musikk der
Trådstarter, det du spør etter finnes ikke. Rart ingen har sagt det enda, men www.musicjesus.com er muligens nærmeste og beste løsningen for deg.
Sist endret av Christian; 1. oktober 2007 kl. 19:27.
Sitat av PolkagrisLaila
Så lenge det er lettere og laste ned så betaler ingen for det..
Hadde det blitt enklere og prakktisk lønnet seg kunne jeg godt betalt noen kroner for sangen..
Vis hele sitatet...
Så løsninger som iTunes selger altså svært dårlig? Siden det er enklere å laste ned?

Jeg tror aldri man vil få bukt med det ulovlige markedet, men løsninger som iTunes er faktisk meget gode, og hadde f.eks iTunes vært mer brukervennlig (tenker da på formater etc) så hadde antagelig langt flere betalt for musikken sin..

Missforstå meg rett, du har et poeng, men "så betaler ingen for det..."
Limited edition
Moff's Avatar
www.radioblogclub.com har masse sanger som man kan høre på uten å laste ned noe som helst. Jeg er usikker på om dette er lovlig, men det funker i alle fall.
Last.fm har også endel sanger som er nedlastbare. Gratis og lovlig.