Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 745
Påvirker N-acetylcysteine effekten av Attentin? Jeg plukker på huden min etter at jeg startet med adhd-medisiner, og har lest at N-acetylcysteine kan hjelpe. Men usikker på om det er noe jeg kan ta i kombinasjon med Attentin. Noen som vet?
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Muffin Vis innlegg
Påvirker N-acetylcysteine effekten av Attentin? Jeg plukker på huden min etter at jeg startet med adhd-medisiner, og har lest at N-acetylcysteine kan hjelpe. Men usikker på om det er noe jeg kan ta i kombinasjon med Attentin. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Fra Felleskatalogen:
•Et hvert legemiddel som inneholder glutaminsyre HCl, askorbinsyre, ammoniumklorid, natriumpyrofosfat, natriumbikarbonat, acetazolamid, tiazider

•Noen av følgende legemidler: betablokkere, antihistaminer, litium, noradrenalin, morfin og meperidin

Ut ifra som jeg tolker FK, bør ikke attentin kombineres med bla. glutaminsyre, noe jeg er usikker på om
N-acetylCysteine inneholder.

Mener å huske at NAC er en aminosyre(?). Gjør en liten innsats i å google deg resten av veien, mulig du kan kontakte reseptformidleren din, så kan nok enten de eller ansatte på apoteket hjelpe deg!

Av egenerfaring med NAC, så har det blitt kombinert utallige ganger med gateflass/amfetamin her i gården, uten noe bivirkninger
Ifølge en haug med folk på reddit så skal NAC redusere effekten til stims. Fordi NAC prøver å balanserer dopamin nivået. Hvor mye det reduserer effekten til simulanter i praksis vet jeg ikke.
NAC reduserer som nevnt over effekten av stimulanter da det forsøker å balansere dopaminnivået ditt. Dette kan være veldig praktisk etter bruk av stimulanter - men ikke før eller under. Du bør også unngå inntak av appelsinjuice o.l. etter oralt inntak av stimulanter. C-vitamin er effektiv i å flushe kroppen for denne type stoffer - i tillegg til at det er akalisk (høy pH) noe som ikke er bra for opptak (på den motsatte siden kan du forsterke og forlenge virkning ved bruk av natron e.l. med lav pH).

NAC er også et godt hjelpemiddel for å trappe ned eller slutte med diverse rusmidler av samme grunn som nevnt over (balanserer dopaminnivå).
Og det er veldig effektivt mot fyllesyke hvis det tas FØR man begynner å drikke (forutsatt at man ikke planlegger å ta stimulanter i tillegg).
Sist endret av Uten Agenda; 17. februar 2023 kl. 13:34.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
NAC reduserer som nevnt over effekten av stimulanter da det forsøker å balansere dopaminnivået ditt. Dette kan være veldig praktisk etter bruk av stimulanter - men ikke før eller under. Du bør også unngå inntak av appelsinjuice o.l. etter oralt inntak av stimulanter. C-vitamin er effektiv i å flushe kroppen for denne type stoffer - i tillegg til at det er akalisk (høy pH) noe som ikke er bra for opptak (på den motsatte siden kan du forsterke og forlenge virkning ved bruk av natron e.l. med lav pH).

NAC er også et godt hjelpemiddel for å trappe ned eller slutte med diverse rusmidler av samme grunn som nevnt over (balanserer dopaminnivå).
Og det er veldig effektivt mot fyllesyke hvis det tas FØR man begynner å drikke (forutsatt at man ikke planlegger å ta stimulanter i tillegg).
Vis hele sitatet...
Mente selfølgelig kombinert som i etter bruk av amfetamin