Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1133
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, lurer på hva forskjellen er på melatonin kjøpt på apotek, kontra f.eks tights.no.
På tights.no kan jeg kjøpe en multipack med 500 tabletter for 242kr, mens på apotek1 så er det igjen mye dyrere, f.eks 30stk for 106kr.

Er det noe forskjell på disse, eller er apoteket bare helt latterlig overpriset på akkurat dette?

Ref linker:
https://www.apotek1.no/produkter/ori...nesium-809817p

https://www.tights.no/butikk/bodyfue...ack-500-doser/
ingen forskjell, 1mg melatonin er 1mg melatonin.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sæd Vis innlegg
ingen forskjell, 1mg melatonin er 1mg melatonin.
Vis hele sitatet...
Mulig det er placebo, men jeg føler de fra apotek1 funker bedre/mer(?) enn de fra tights. Jeg har begge to, men har aldri skjønt prisforskjellen, er det noe god grunn til det? Jeg mener også at 1mg melatonin er 1mg melatonin forsåvidt, men prisforskjellen er så syk at jeg ikke forstår greia.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Melatonin fra apotek funker bedre enn de fra tights, samtidig som melatonin på resept (ABC 3 MG), funker bedre enn fra apotek. 100 stk koster over 500 kr, men er egt verdt det fordi de funker og man får kule drømmer.
forresten drit i melatonin på resept , det er den største svindel.. apotek1 selger nå 3mg og 5mg melatonin reseptfritt for en mye billigere peng..

https://www.apotek1.no/produkter/mel...ab-5mg-170943p

https://www.apotek1.no/produkter/mel...tab-3mg-65403p
Sist endret av Sæd; 5. januar 2023 kl. 14:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du kan finne et tilsvarende produkt, som et apotek selger, så sparer man generelt ganske mye penger. Apotek er overpriset AF.

På en annen side, så er placebo sterkt undervurdert. Hvis det alene hjelper så ser jeg ikke problemet, men effekten er lik uansett

Sitat av Sæd Vis innlegg
forresten drit i melatonin på resept , det er den største svindel.. apotek1 selger nå 3mg og 5mg melatonin reseptfritt for en mye billigere peng..

https://www.apotek1.no/produkter/mel...ab-5mg-170943p

https://www.apotek1.no/produkter/mel...tab-3mg-65403p
Vis hele sitatet...
Så.. 15 kroner pilla er en billig penge når man kan få det til 1/30 av prisen på tights?

Til info så er apotekteknikere nærmere selgere enn helsepersonell
Sist endret av Superspurv; 5. januar 2023 kl. 14:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mulig det er placebo, men jeg føler de fra apotek1 funker bedre/mer(?) enn de fra tights. Jeg har begge to, men har aldri skjønt prisforskjellen, er det noe god grunn til det? Jeg mener også at 1mg melatonin er 1mg melatonin forsåvidt, men prisforskjellen er så syk at jeg ikke forstår greia.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor? 1 mg melatonin tilsvarer jo 1 mg melatonin?
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Melatonin fra apotek funker bedre enn de fra tights, samtidig som melatonin på resept (ABC 3 MG), funker bedre enn fra apotek. 100 stk koster over 500 kr, men er egt verdt det fordi de funker og man får kule drømmer.
Vis hele sitatet...

(Den over ble feilquote)
Men hvorfor? 1 mg melatonin tilsvarer jo 1 mg melatonin?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
(Den over ble feilquote)
Men hvorfor? 1 mg melatonin tilsvarer jo 1 mg melatonin?
Vis hele sitatet...
Hvorfor du opplever placebo? Hvis jeg skal gjette så vil jeg tro at underbevisstheten din tenker at apoteksvarer er bedre enn det samme man kan kjøpe fra en nettbutikk.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvorfor du opplever placebo? Hvis jeg skal gjette så vil jeg tro at underbevisstheten din tenker at apoteksvarer er bedre enn det samme man kan kjøpe fra en nettbutikk.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg lurte egentlig på hvorfor melatonin fra apotek funker bedre enn fra tights som Sæd sa.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvorfor du opplever placebo? Hvis jeg skal gjette så vil jeg tro at underbevisstheten din tenker at apoteksvarer er bedre enn det samme man kan kjøpe fra en nettbutikk.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, jeg lurte egentlig på hvorfor melatonin fra apotek funker bedre enn fra tights som Sæd sa.
Vis hele sitatet...
Som «Rik Svin» sa*
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvis du kan finne et tilsvarende produkt, som et apotek selger, så sparer man generelt ganske mye penger. Apotek er overpriset AF.

På en annen side, så er placebo sterkt undervurdert. Hvis det alene hjelper så ser jeg ikke problemet, men effekten er lik uansett



Så.. 15 kroner pilla er en billig penge når man kan få det til 1/30 av prisen på tights?

Til info så er apotekteknikere nærmere selgere enn helsepersonell
Vis hele sitatet...
Billigere en og få på resept. tights er billigst men de har bare 1mg tab/dråper . reffererte til han som nevnte 3mg på resept.
Problemet er at melatonin ofte er feildosert i de pillene. Spesielt billige piller du får reseptfritt. Se lenken https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5263069/
"Melatonin content varied from an egregious −83% to +478% of labeled melatonin and 70% had melatonin concentration ≤ 10% of what was claimed. Worse yet, the content of melatonin between lots of the same product varied by as much as 465%."
Har selv erfart dette hvor forskjellige piller i samme pakke gir mer eller mindre effekt.
Sist endret av Rudmann; 5. januar 2023 kl. 17:14.
Nå er det jo forskjell på, Sr og rl.
Tipper circadin er slow release.
Og de fleste billigmerker er rapid release.
Selv marker jeg de til tights virker om man tar 3 stk. Men ikke alltid, som allt annet.
Noen mener apodorm er the shit, selv merker jeg ikke noe om jeg tar 1 eller 10.
Sitat av BrewGrow Vis innlegg
Noen mener apodorm er the shit, selv merker jeg ikke noe om jeg tar 1 eller 10.
Vis hele sitatet...
Sammenlikner du virkelig melatonin med benzo? Jesus
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får 5mg melatonin på resept fra fastlegen. Det fungerer veldig bra. Jeg fortalte han at jeg har kjøpt melatonin på apoteket i noen måneder, han sa at selv om det skal være 1mg melatonin i de tablettene på apoteket, så blir det langt svakere virkning om noen tar 5 stykk tabeletter (5mg) fra apoteket fremfor å ta en 5mg som gies på resept. Det er stor forskjell fra apotek melatonin på 1mg til resept melatonin. Uansett.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Sammenlikner du virkelig melatonin med benzo? Jesus
Vis hele sitatet...
Han gjør da ikke det.
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Får 5mg melatonin på resept fra fastlegen. Det fungerer veldig bra. Jeg fortalte han at jeg har kjøpt melatonin på apoteket i noen måneder, han sa at selv om det skal være 1mg melatonin i de tablettene på apoteket, så blir det langt svakere virkning om noen tar 5 stykk tabeletter (5mg) fra apoteket fremfor å ta en 5mg som gies på resept. Det er stor forskjell fra apotek melatonin på 1mg til resept melatonin.Uansett.
Vis hele sitatet...
Men jeg sliter med å forstå HVA som er forskjellen. Om man tar 1mg melatonin fra tights, 1mg fra apoteket eller 1mg resept så er jo alle 1mg melatonin?
Om man tar 5mg melatonin fra tights, hvorfor tilsvarer dette ikke f.eks 5mg melatonin man får på resept?
Ja hva faen er forskjellen? Melatonin er melatonin, bare forskjellige merker
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men jeg sliter med å forstå HVA som er forskjellen. Om man tar 1mg melatonin fra tights, 1mg fra apoteket eller 1mg resept så er jo alle 1mg melatonin?
Om man tar 5mg melatonin fra tights, hvorfor tilsvarer dette ikke f.eks 5mg melatonin man får på resept?
Vis hele sitatet...
Ja høres rart ut det synest jeg også, men legen hadde en grei forklaring på det. Husker ikke alt han sa, men 1mg med melatonin uten resept er ikke det samme som med resept i styrke.