Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3251
Har vært gjennom så mange forskjellige psykologer nå og er lei. Er diagnostisert med ptsd og depresjon og blir aldri bedre. Noe tips? De prøver så godt de kan men føler ikke noe funker..
Beste for min del er å gjøre hva jeg kan for å komme ut av mitt eget hode. Tror det ofte er tankekverninga og traumene som tar knekken på folk. Om det så er jobb, kveldstur, sex, gaming, weed eller antipsykotika. Så lenge man får en pause.

Alkohol derimot gjør det bare verre, i hvert fall for meg.
Sitat av Kebabmissbruker Vis innlegg
Beste for min del er å gjøre hva jeg kan for å komme ut av mitt eget hode. Tror det ofte er tankekverninga og traumene som tar knekken på folk. Om det så er jobb, kveldstur, sex, gaming, weed eller antipsykotika. Så lenge man får en pause.

Alkohol derimot gjør det bare verre, i hvert fall for meg.
Vis hele sitatet...
Motsatt effekt av alkohol her, der og da. Du tenker kanskje dagen etter av alkohol?
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Motsatt effekt av alkohol her, der og da. Du tenker kanskje dagen etter av alkohol?
Vis hele sitatet...
Kan bli deprimert og psykotisk der og da, dagen etter går det mest i angst
Sitat av Lsdmann Vis innlegg
Har vært gjennom så mange forskjellige psykologer nå og er lei. Er diagnostisert med ptsd og depresjon og blir aldri bedre. Noe tips? De prøver så godt de kan men føler ikke noe funker..
Vis hele sitatet...
Jeg har samme diagnoser som deg, hva er det du sliter med og hva er det du ser for deg som en løsning?
Trening er sinnsykt digg for meg, hjelper mot depresjonen min Sorry, garantert bare et ekko av noe du har hørt fra noen andre men faen ass, det hjelper så sjukt!
For guds skyld hvertfall begynn med å gå tur i skog og mark minst 1 time om dagen, kan garantere deg at det gjør livet enklere om kort stund!
Har du hatt terapi beregnet på PTSD, eller har du "bare" hatt samtaler med terapeut? Jeg begynte med psykolog hos DPS, som søkte med videre til gruppeterapi og EMDR. Er så glad for den behandlingen, og har i dag et mye bedre liv selvom jeg har psykiske sykdommer. Anbefales.
Ketamin behandling kan jo være en idé
Trådstarter
39 5
Til som nevner trening så er jeg treningsnarkoman fra før as, elsker trening men så fort jeg drar fra gymmet så kommer alle de vonde minnene og følelsene tilbake for fullt.
Har du prøvd forskjellige medisiner? SSRI? SNRI? Det kan hende medisiner er det eneste som hjelper.
Sitat av Ajajaj Vis innlegg
Trening er sinnsykt digg for meg, hjelper mot depresjonen min Sorry, garantert bare et ekko av noe du har hørt fra noen andre men faen ass, det hjelper så sjukt!
Vis hele sitatet...
Hjelper det når du trener? Eller fordi du ser progresjon?
Trådstarter
39 5
Sitat av Kokosnøtt Vis innlegg
Hjelper det når du trener? Eller fordi du ser progresjon?
Vis hele sitatet...
I det siste føler jeg at jeg har sett jævlig lite profesjon og føler ikke Jeg når målene mine i det hele tatt. Har også jævlig lite glede av trening. Det hjelper akkurat der og da men så fort jeg er ferdig er jeg helt i bunnen psykisk igjen.

Sitat av something Vis innlegg
Har du prøvd forskjellige medisiner? SSRI? SNRI? Det kan hende medisiner er det eneste som hjelper.
Vis hele sitatet...
Prøvd ssri as, hjelper bittelitt men jævlig lite.
Sist endret av Lsdmann; 15. november 2022 kl. 19:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Små mål, litt og litt, dag for dag er mitt råd. Ikke gap over for mye, og husk å gi deg selv en klapp på skuldern for det du faktisk får til.

For bare et par måneder siden var jeg håpløst deprimert og ting var mørkt. Men det er alltid lys i enden av tunnelen. Du er sterk som står i det og det vil bli bedre
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Små mål, litt og litt, dag for dag er mitt råd. Ikke gap over for mye, og husk å gi deg selv en klapp på skuldern for det du faktisk får til.

For bare et par måneder siden var jeg håpløst deprimert og ting var mørkt. Men det er alltid lys i enden av tunnelen. Du er sterk som står i det og det vil bli bedre
Vis hele sitatet...
Lov og spørre hvorfor du er deprimert? Inne i en mørk periode sjæl.
Du burde prøve SNRI. Jeg fikk heller ingen effekt av SSRI. Men når jeg begynte på Effexor som er SNRI så merket jeg stor forskjell.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Også verdt å nevne: både forskjellige typer medikamenter (SSRI vs SNRI vs 3CA vs 4CA vs diverse andre klasser) og forskjellige medikamenter innenfor hver gruppe kan ha noe å si, selv gitt at man har fått dårlig effekt av et annet et.
Sitat av something Vis innlegg
Har du prøvd forskjellige medisiner? SSRI? SNRI? Det kan hende medisiner er det eneste som hjelper.
Vis hele sitatet...
SSRI og SNRI er møkkamedisiner som føkker med den kjemiske hjernebalansen i uant grad. MDMA brukes mot PTSD, og for meg har også mikrodosering av LSD virket for å få fatt i det som er utilgjengelig for det bevisste
Ok. Synd at du har dårlige erfaringer med medisiner. For meg var det som natt og dag å starte på Effexor.
Trådstarter
39 5
Sitat av something Vis innlegg
Har du prøvd forskjellige medisiner? SSRI? SNRI? Det kan hende medisiner er det eneste som hjelper.
Vis hele sitatet...
Sitat av robhol Vis innlegg
Også verdt å nevne: både forskjellige typer medikamenter (SSRI vs SNRI vs 3CA vs 4CA vs diverse andre klasser) og forskjellige medikamenter innenfor hver gruppe kan ha noe å si, selv gitt at man har fått dårlig effekt av et annet et.
Vis hele sitatet...
Eneste jeg har prøvd er lexapro men kan høre om det er mulig å prøve noe annet.
Man må gjerne prøve forskjellige medisiner for å finne den rette. Man føler seg forskjellig på alle sammen.
Mennesker, og deg selv i den relasjonen, hjelper mer enn medisiner, herunder SSRI og slik. Det er nå min erfaring, som også har det samme, med langt mye mer
Fortiden eksisterer ikke. Tanker og minner eksisterer ikke. Bør bevege deg i en retning hvor slike ting ikke påvirker deg like mye. Å være en slave til negative tanker og minner er ikke morsomt. Men det kan overkommes. Du har ingen fortid. Fortid eksisterer ikke.
Jeg har også kompleks PTSD og en dissosiativ lidelse, og noe som blir sterkt anbefalt er EMDR. Det skal visst være veldig effektivt i forhold til enkeltstående traumer, og jeg kjøpte meg ett abonnement hos http://virtualemdr.com så det kan være verdt ett forsøk - men jeg vil fraråde det hvis du har en kompleks traumelidelse for det kan destabilisere veldig når grunnlaget er litt skjørt.
Sitat av Lsdmann Vis innlegg
I det siste føler jeg at jeg har sett jævlig lite profesjon og føler ikke Jeg når målene mine i det hele tatt. Har også jævlig lite glede av trening. Det hjelper akkurat der og da men så fort jeg er ferdig er jeg helt i bunnen psykisk igjen.



Prøvd ssri as, hjelper bittelitt men jævlig lite.
Vis hele sitatet...
Sett mindre mål som er realistiske, og som er enkle å nå. Har du en annen hobby/interesse enn trening? Om det eneste du har i hverdagen er trening så kan jeg skjønne at du kommer litt til kort. Det er for øvrig vanskelig å holde ved hobbyer og interesser når man er deprimert.

Jeg syns ikke noe hjelper heller. Depresjonen er slik den alltid har vært. Å ha rutiner og noe å gjøre kan lindre litt, men den dystre og vonde følelsen forsvinner aldri. Jeg fokuserer mer på å leve med det og takle det, fremfor å bli "frisk" og bli kvitt det.

Om du vil skrive og blåse ut til noen så er innboksen min åpen. Det gjelder han lengre her oppe i tråden som er inne i en tung periode også.
Hva med en innleggelse? Går litt mer aktiv til verks da, så får man distansert seg fra hverdagens mas og kjas, samtidig som man får samtaler og behandling.
Sist endret av nattenssønner; 16. november 2022 kl. 01:10.
Sitat av nattenssønner Vis innlegg
Hva med en innleggelse? Går litt mer aktiv til verks da, så får man distansert seg fra hverdagens mas og kjas, samtidig som man får samtaler og behandling.
Vis hele sitatet...
Er det så lett å få innleggelse for en depresjon? Trodde det var noe som ble mest behandlet med medisiner poliklinisk. For å få innleggelse må man vel være psykotisk eller suicidal?
Ketamin hos veileder hjelper.
Sitat av something Vis innlegg
Er det så lett å få innleggelse for en depresjon? Trodde det var noe som ble mest behandlet med medisiner poliklinisk. For å få innleggelse må man vel være psykotisk eller suicidal?
Vis hele sitatet...
Er mange andre avdelinger enn akutt. Avdelinger som tilbyr frivillig planlagt innleggelse. Dette er jo noe en kan drøfte nytten av med sin polikliniske behandler.
Det er klart man blir preget av at far stakk av og å vokse opp med en psykisk syk mor...

Det er vel der offermentaliteten og hjelpesløsheten kommer fra.

Du må følge opp psykologtimene og få sortert tankene.

Du kan jo øve deg på å ta ansvar med å bytte den lyspæra på egenhånd...
Trådstarter
39 5
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Det er klart man blir preget av at far stakk av og å vokse opp med en psykisk syk mor...

Det er vel der offermentaliteten og hjelpesløsheten kommer fra.

Du må følge opp psykologtimene og få sortert tankene.

Du kan jo øve deg på å ta ansvar med å bytte den lyspæra på egenhånd...
Vis hele sitatet...
Hah det er ikke i nærheten av så mildt som du beskriver det her, de fleste hadde blitt traumatisert av shitten jeg har opplevd gjennom ungdomstida. Slutt med sånn ovenpå og ned tenking og kom heller med spesifikke tips. Glem nå den jævla lyspæra, det var en prinsippsak uansett og det var muggen jeg var mest bekymra over. Grunnen til at jeg nevnte lyspæra er for å understreke hvor lat huseier er, det tok han to uker for å sette inn en stol i hybelen min. Stol ikk jeg beskjed om at skulle fikses når jeg signerte kontrakt og det tok han to uker. For ikke å snakke om edderkoppene som kravler ut av sluket i vasken. Eller dusken som funker halvparten av tiden som han ikke gidder å gjøre noe med.
Føler innleggelse gjør vondt verre. Sykeliggjør mennesker mer. Bedre å få et opplegg der UTE hvor personen befinner seg, enn å isolere vedkommende i en verden som ikke finnes der ute
Sitat av acid-übermensch Vis innlegg
Føler innleggelse gjør vondt verre. Sykeliggjør mennesker mer. Bedre å få et opplegg der UTE hvor personen befinner seg, enn å isolere vedkommende i en verden som ikke finnes der ute
Vis hele sitatet...
Trenger vel ikke å legges inn, men følge opp behandling slik at han får sortert ift. Edderkoppene, lyspæra og mor si.

Må bare forstå at det er valgene han tar i dag som skaper fremtiden, og slutte å oppføre seg som et offer.
Det er bare du som kan løse det, mer kjærlighet er det du trenger så søk utover og skaff deg nye betydningsfulle forhold, flytt sammen med noen gode venner eller noe
Sist endret av thetech; 19. november 2022 kl. 18:29.
Trådstarter
39 5
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Trenger vel ikke å legges inn, men følge opp behandling slik at han får sortert ift. Edderkoppene, lyspæra og mor si.

Må bare forstå at det er valgene han tar i dag som skaper fremtiden, og slutte å oppføre seg som et offer.
Vis hele sitatet...
Du drar fram små bagateller og får det til å høres ut som det er basisen min for den elendige psykiske helsa Mi, jeg har opplevd shit som de fleste aldri kommer til å oppleve og om du faktisk er interessert i å ikke høres ut som en komplett idiot kan du sende meg en pm å faktisk få høre det som har ødelagt psyken min. Det er ingenting som kan postes her offentlig.
Siden du har prøvd med allslags psykologer, kanskje det er på tide med en psykiater?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anbefaler alle som slier med traumer, skam ec, les dere opp på denne siden om det nyese nå inne raumebevis tilnærming/ rusomsorg til oss som bruker rus som smerte urykk. DPS hverfall i viken er full av uvitenenhet, stigma, hets fordommer og nekter brukere som selvmedinerer seg traumebehandling og de er lov brudd.

ersom staten formelt eller uformelt begrenser tilgang til goder og tjenester i helsevesenet for bestemte grupper, og særskilt mer marginaliserte pasientgrupper, og det er sannsynlig at dette fører til skade, unødvendig morbiditet (sykdom) eller unngåelige dødsfall, utgjør dette et brudd på statens forpliktelse til å respektere innbyggernes rett til helse etter ØSK artikkel 12.


https://stokurs.rvtsnord.no/delkapit...il-fordypning/

Faglige retningslinjene mener jeg går på kant med pasientenes rett til en konkret, individuell vurdering.
Boka :Til meg selv av Marcus Aurelius har gjort mye for meg og min mentale helse. Verdt et forsøk, mener jeg.
Har i grunn gitt litt opp å tro at livet skal bli så veldig mye bedre ,for min del handler det mest om å lindre det verste ihvertfall for ett øyeblikk i form av fysisk aktivitet. Er depresjon og angst som har gjort det kjipt for meg.

Mistenker at det kan være en mild PTSD å lurer i underbevisstheten også. Har en tendens til å tenke på gamle ting og episoder som har vært, kan gjerne være 10 år gamle greier som plutselig popper opp.

Ting folk har sagt og gjort får også stor plass i tankespinnet, noe som resulterer i at man går rundt å føler seg dønn svak ,det er veldig krevende i lengden...

Ønsker det beste for deg på din vei og at du finner ut av det
Sist endret av Bjørneboe; 2. april 2023 kl. 18:55.