Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2083
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min drøm er å finne noen kilo kola amf hasj hva som helst. Så omsette det for stor profit.
Har ikke vært dypt i skogen på en stund. Men små skogholt da sjekker jeg litt men ikke nøye.

Noen andre som tenker og gjør d samme?
Nei. Om noen ser deg grave rundt der de gjemmer ting, finner de et nytt gjemmested med en gang.

Beste sjanse er å trene en hund til å finne det for deg, om du tror du har en som selger stort i nærheten.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Nei. Om noen ser deg grave rundt der de gjemmer ting, finner de et nytt gjemmested med en gang.

Beste sjanse er å trene en hund til å finne det for deg, om du tror du har en som selger stort i nærheten.
Vis hele sitatet...

Bor ikke i en stor by, mellom stor. ikke sånn at alle kjenner alle.

Men er i narko miljøet her og vet om de fleste største dealerne.
Respekterer dem og ville aldri ha Snitcha, stjålet fra dem.
Har tross alt vunnet dems tillit innen 4 år.

Men da er det noen andre drittunger på 18 Som selger ganske stor Hasj, Cola, Molly. Og de jeg er venn med er ikke dumme og gjemmer ting i denne byen, da må det være i en skog et lite stykke unna.

Denne byen har en skog med mange muligheter, ruiner, annlegg fra tyskere, noen gamke hus, og en del skogholt.

Når jeg ser i Media hvor f.eks to tullinger fant massse penger og dop i et gammalt krigsområde fra tyskerne i Moss område også gå til Politiet med pengene???? og dopet??? Da er du så straight som en linjal lol.

Men det er sånne saker jeg leser , hvor kids har funnet drugs og penge r på ganske enkle steder, forbausende enkelt.

Så jeg vil være heldig og finne noe, og gjøre det om til stor profitt.
Ja jeg vet det kan få folk i trøbbel med gjeld osv. Men jeg er en egoist der, og det er dems skyld. Kan alltids ha vært snuten som fant, det, dårlig forklaringsproblem for dem til dem de skylder.

Veddder nok på at mange her tenker likt som meg og har lyst og finne stor profitt skatter i skogen men tviler på at dealere her kommer med tips med akk hvordan steder og hvor langt inn og "bak en stein gravd ned, gjerne skogholt utenfor storbyene, altså detaljer, da ødelegger de for seg selv. Onkel leser også her. Haha
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke bikkje, skulle ønske det, sikkert ganske lett å trene dem opp. har ikke råd, eller energien til det ansvaret nå.
men en av lokale stukerne her har en svær kamp bikkje, han sa at han tenker å trene han opp.
men vi er ikke venner, har en en reinspikka idiot, og de fleste liker han ikke.
Alltid overprisa, jævlig cocky mot de fleste, Skal alltid ha betalt. tror jeg ikke har hatt en samtale med han utenom spørsmål fra han ekstra betaling for ditt og datt. kan ikke fordra fyren. Og det som er snodig er at han hadde razzia, han sier til meg at han fikk beholde 150 xanax. Han har blitt tatt for en del i det siste, men fyker aldri inn, snakka med noen i miljøet, mistenker og lukter informant ass.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ikke uvanlig med Informanter, som får selge og holde på sitt. også snitche ut de andre. har snakka med flere som har fått det Judas tilbudet av onkel blå, onkel er jo faen meg like ille som kriminelle, de gir faen i om en heroin dealer selger masse potensiele ods med litt fentanyl for å få dem avhengig, så lenge han blåser ut de større fiskene , æsj, politiet er ekkle maktfolk flest.
de klarer ikke å gjøre en dritt med utenlandsk mafia, bare sier at de skal prøve å forhindre at de får fotfeste sorry ass det skjedde for lenge sia :P
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
https://www.nrk.no/osloogviken/ole-_...inn-1.15554403

Disse to gutta er gode og lydige samfunnsborgere!
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://www.nrk.no/osloogviken/ole-_...inn-1.15554403

Disse to gutta er gode og lydige samfunnsborgere!
Vis hele sitatet...
De var redd området var overvåket men gikk ut I avisa med fult navn og ga det til politiet. Går det ann…
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De var redd området var overvåket men gikk ut I avisa med fult navn og ga det til politiet. Går det ann…
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme... Hvor idiot kan man være. Da går man anonymt til pressen.

Saken ble løst. Karen fikk Påtaleunnlatelse, men kan tenke meg at han er bitter på 2 Millioner kroner borte vekk, nå vet han hvem de skyldige er jesus christ....
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har ikke bikkje, skulle ønske det, sikkert ganske lett å trene dem opp. har ikke råd, eller energien til det ansvaret nå.
men en av lokale stukerne her har en svær kamp bikkje, han sa at han tenker å trene han opp.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så enkelt og man må begynne treningen fra de er veldig små. Vi snakker noen mnd gamle.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Det er ikke så enkelt og man må begynne treningen fra de er veldig små. Vi snakker noen mnd gamle.
Vis hele sitatet...
Vi snakker ifra de er født og klarer å gå. Hunder ifra kull som blir brukt til bombe/narkohunder blir plukket ut ifra kullet ifra første tegn på selvstendighet. Og trening starter allerede før 8uker
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
... Han har blitt tatt for en del i det siste, men fyker aldri inn, snakka med noen i miljøet, mistenker og lukter informant ass.
Vis hele sitatet...
Politiet her i byen sa at 95% av miljøet tyster hverandre.
Det kan godt hende det er noe han sa bare for å prøve å oppnå en fordel. Jeg vet de har sagt det til flere enn meg.
Kan hende det er sant.

En gang gikk jeg opp i et turområde mer eller mindre rett ved sentrum her i byen. For å sette friskmeldingen jeg akkurat hadde kjøpt. Rundet et hjørne av en gammel murbygning der oppe og i mot meg kommer en jeg kjenner som drev på med bønne.
Han hadde moll og jord på hendene som han forsøkte å koste av.
Jeg tenkte "å hærre gud, nå tror han jeg har fulgt etter han". Men det gikk bra.
Jeg tror det er en god sjanse at man hadde funnet noe, etter å ha lært opp en hund til å sniffe ut saker og ting. Men jeg er ikke typen til å ha hund.
Pluss. Det er sikkert ikke bare bare å lære opp. Og å tråle rundt å utføre dette. En god del tid kommer det nok til å ta.
Og det er sikkert noe man kun kan bruke noen timer på av og til.
Vil nok ta tid før man ser noe resultater.
Sist endret av Arex_x; 18. april 2022 kl. 11:40.
Hvis man gjør det med mål om salg av det man finner kan det jo by på trasige konsekvenser hvis de som gravde det ned får nyss i det ?
Anonym bruker
"Flirende Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Storselgere graver ikke ned opplegget sitt. Da risker man heller 6 års fengsel enn å miste varer til en million. På 90 tallet kunne man finne en og annen kilo eller 100gr plate i skauen om man var heldig etter utallige timer som hvertfall ikke hadde gitt deg bedre timelønn når du selger opplegget enn en vanlig sommerjobb. I sentrum kan du finne en og annen småpakke som en småselger eller pepperstuker har gjemt i kriker og kroker inni stolpen til skilt eller i bæsjeposer for hund men du får grisejuling om noen i miljøet ser at du går rundt å leter. Ingen liker tjuveri.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Vi snakker ifra de er født og klarer å gå. Hunder ifra kull som blir brukt til bombe/narkohunder blir plukket ut ifra kullet ifra første tegn på selvstendighet. Og trening starter allerede før 8uker
Vis hele sitatet...
Egentlig begynner noen trenere å teste og trene valper når de er 6 uker gamle. Et eksempel på å teste en valp i ung alder er å rulle en ball under en sofa. Mange av valpene vil gi opp å prøve å få ballen siden den er utenfor rekkevidde.

Den vedvarende valpen som fortsetter å prøve å få ballen i flere minutter, viser imidlertid en høy naturlig byttedrift som er kritisk for politihunder.

Når en hund blir valgt av en avdeling til å være deres neste K-9, tar deres første patruljetrening flere uker. Narkotisk eller eksplosiv deteksjonsskole tar vanligvis 3-4 uker. Etter den første treningen vil K-9-teamene trene konsekvent for å opprettholde sine ferdigheter. All opplæringen deres er dokumentert i logger for domstolens formål i fremtiden.

https://worldscholarshipforum.com/no...s-hundetrener/


For å komme betraktning som patruljehund i politiet, må hunden bestå en grundig funksjonsanalyse. Dette er en mental test av hundens funksjonalitet og personlighet. Testen kan enten bestås eller ikke bestås, og gjennomføres som regel når hunden er 1 år gammel. For hunder som passerer testen, starter en omfattende trening opp mot godkjenning. Denne treningen omfatter lydighet, feltsøk, spor, rundering, natt-rundering og angrep.

https://tjenestehunden.no/politihunder/