Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1531
ska kjøpe ny tv snart. Spørsmålet mitt blir ganske greit noen forslag til tv til 25 000 elr nedover?

Har sett på 2 tv'er, hva synes dere om disse?

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...vartypes_text#

og

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text



takk for hjelpen
Du kan ikke spørre de i butikken? De har vanligvis peiling på lyd og bilde.
Personlig ville jeg gått for den nederste altså LG'n, siden pris som oftest er en uskreven garanti for kvalitet!
Bare du ikke kjøper tven på elkjøp, går det nok bra.
Jeg synes ikke du bør høre så mye på oss her inne. Når du skal kjøpe en tv til så stor pris, så er det best at du går inn i en butikk og tester dem ut selv.
Sjekk ut Fujitsu P42VHA31ES på Hifi-klubben. Hold deg generelt unna elkjøp hvis du ikke har peiling. De har en tendens til å prakke på med dritt. Men hvis du vet at disse TV-ene er bra, kjøp i vei.

polmen:
Sist endret av kazoo; 17. desember 2004 kl. 16:47.
Jeg har den samsung tv'n og den funker som faen for min del..

Er god å se på og ypperlig til dvd, xbox.

Men den har litt problemer med fargene når jeg kjører hdtv-rip ut fra datamaskinen. (f.eks Smallville)
Der det er svart blir det litt sånn grønn/svart...

Ellers er jeg veldig fornøyd
Bare du ikke kjøper tven på elkjøp, går det nok bra.
Vis hele sitatet...
Sjekk ut Fujitsu P42VHA31ES på Hifi-klubben. Hold deg generelt unna elkjøp.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i huleste skal han ikke kjøpe TV på elkjøp? Visstnok er de elendige på visse områder, men på TV har ivertfall jeg alltid vært fornøyd. Elkjøp har mange gode tilbud på mobil og TV.
Opprinnelig postet av Unreal143
Bare du ikke kjøper tven på elkjøp, går det nok bra.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke kjøpe TV på Elkjøp? På grunn av Servicen? Det er greie priser, men dårlig kundebehandling.
Jeg har den Samsungen som er hakket over. GENIAL TV. Samsung har virkelig imponert kraftig den siste tiden!

Men som alltid må jeg nevne dette med analog/digitalt bildesignal. Hadde analog kabel-TV tidligere, men på en 42" Plasma får du fort et kornete og stygt bilde. For min del ble det ubehagelig å se TV. Måtte derfor investere i digital mottaker, og med dette løste disse problemene seg.
Opprinnelig postet av Mjirt
Hvorfor ikke kjøpe TV på Elkjøp? På grunn av Servicen? Det er greie priser, men dårlig kundebehandling.
Vis hele sitatet...
Prisgaranti! Hva skal man med service når man vet hva man skal ha? Derfor henvender vår gode venn seg her. Reparasjoner etc er vel Elkjør en av de bedre, i alle fall i min omgangskrets er det bare lovord. Men nå henger jeg bare med ender, hunder og skilpadder.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
HIFI klubben er utrolig hjelpsomme i og med at de fleste produktene de selger fører til en del intekt for dem. De lar deg teste og prøver ikke å selge deg noe drit slik som dem på elkjøp som sier at celeron cpuene er noe av det kraftigste på markedet idag. Desuten så er ikke HIFI klubben så dyrt som mange tror, det er tross alt kvalitet i pengene
Prøv TV'ene selv på Elkjøp.
Betjeningen kan man ikke stole på, men har man litt peil sjøl så er Elkjøp et bra sted. Gode garantier og slikt.
Jeg vil anbefale elnor ved colloseum hvis du bor i oslo...
Skal du først ha sånn ny dyr tv, så pass på at den støtter hdtv.
Opprinnelig postet av Waffel
Du kan ikke spørre de i butikken? De har vanligvis peiling på lyd og bilde.
Vis hele sitatet...
Det har de nok dessverre ikke. De fleste på elkjøp er unge mennesker, hvor et fåtall av dem har peiling på annet enn "hvordan få kunden til å kjøpe en dyrere modell en den som er avertert". Husker det stod en artikkel om dette som gjaldt akkurat Elkjøp for to år tilbake.
Elkjøp er faktisk en jævli bra elektrokjede. Ivertfall her oppe i Harstad. Når dere først sporet av, såh.
Opprinnelig postet av Chubby
Prisgaranti! Hva skal man med service når man vet hva man skal ha? Derfor henvender vår gode venn seg her. Reparasjoner etc er vel Elkjør en av de bedre, i alle fall i min omgangskrets er det bare lovord. Men nå henger jeg bare med ender, hunder og skilpadder.
Vis hele sitatet...
Service gjelder vel ikke bare for å finne ut hva du skal kjøpe... Da jeg leverte inn min mobil til rep. fikk jeg den ikke igjen på 3 mnd. ! service eller ikke, det er ræva
Dårlig service eksisterer overalt da...
Opprinnelig postet av Mjirt
Service gjelder vel ikke bare for å finne ut hva du skal kjøpe... Da jeg leverte inn min mobil til rep. fikk jeg den ikke igjen på 3 mnd. ! service eller ikke, det er ræva
Vis hele sitatet...
Enkelttilfeller er det mange av. Jeg jobber på Dolly Naf-huset i Oslo. På en jævlig travel kveld er det ca 50 deliverys. Om da 5 får rabattkort pga sen levering, mens 45 får ikke, betyr ikke dette nødvendigvis at vi har en elendig service. Når det gjelder mobiltelefoner mener jeg at disse sendes til produsent, og at det ikke alltid er detlajisten som reparerer den. De bruker også eksterne reparatører. Disse har også andre ting å gjøre på.

Det er sant det du sier i at vi må skille mellom service. Heldigvis er kundeservicen det eneste de fleste ser.
Nå har hele posten her sklidd ut til å bli en diskusjon om hvorvidt elkjøp er bra eller ikke. Det var vel ikke hvor han skulle kjøpe tv`n han spurte om, han spurte om hvilken av de to han skulle velge.
Selv mener jeg du bør ta den nederste. Hvis du ser på specs ser du at den har flere fasiliteter enn samsungen! Gå på elkjøp\andre butikkker (selv ville jeg ikke gådd i nærheten av elkjøp hvis det gjaldt en slik tv) og prøv dem, snakk med betjeningen. Lykke til med valget!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Fælt som folk er negative her.. Vil vite hvorfor dere ikke stoler på folk som selger det her på feks elkjøp.. Kult å tenke på at hvis jeg prøver å selge en tv til en av dere så ville dere ikke tatt meg seriøst.. Trivelig.. (Ikke det at jeg jobber på elkjøp..) Men, de fleste skal kunne en del om de produktene de selger, IHVERTFALL på elkjøp hvor man jobber i forskjellige avdelinger.

Men ontopic: Du bør nok ta deg en tur rundt og se på de forskjellige tvene, gjerne vedsiden av hverandre, sånn at du kan sammenligne. Samsung går jo for å ha bra tver, tar jeg ikke helt feil så lanserte de nylig en 102"... Ellers, hvis du legger på ca 5k, 29.999,- så kan du få en 37" Hitachi hos Expert som virkelig ROCKER, det er en sinnsykt bra tv, hdtv kompitabel med alt du trenger av innganger osv. Har en sånn en på jobben, og den er krystallklar, utrolig bra tv til den prisen.. (De 5" opp til 42" er ikke noe du legger merke til..)
Just a couple of hints..
-totto