Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 6728
For alle de som planlegger kjøp av ipod
En liten snutt
bibelforslaget gir flere minuspoeng i karma enn det du på noen måte kan ha klart å oppnå fra før.
synes også mobiler og mp3-spillere er litt kjedelig.
elektroniske dingser egner seg ikke som jentepresanger hvis ikke det er en ipod mini eller det står på ønskelisten, det er ihvertfall mine tanker. kjør personlig. overrask.
jenter ELSKER når du har lagt merke til noe de liker/ønsker seg/trenger, som kanskje i tillegg er litt vanskelig å skaffe.

men ellers er det mange søte presangideer her folkens, jeg er postivt overrasket over dere

moyd: du er inkarnasjonen av begrepet nerd, and you will never get laid
tips til gavekjøpere: ikke sett deres egne behov først - det skinner igjennom. og ikke forsvar egoistiske gavekjøp med makroøkonomi. da tror jeg du kan si takk og farvel til forholdet, haha
niigu: å gi råd om hva man skal kjøpe til ei dame er egentlig litt håpløst, da det blir veldig forskjellig fra dame til dame. Jeg bare vet at den serien går godt hjem hos mine venner.

Jeg personlig har skrevet alle happeningsene til meg og gusto i blod på et stort lerret, som jeg skal henge opp utenfor huset hans, på julaften. (Skal lyses opp med det man lyser opp blod med i CSI!!!)

Håper han blir fornøyd!
hehe.. fikk helt lættis av forslaget til moyd, ler fortsatt.. jeg ler tilogmed i skrivende stund, haha.. :P

men så til topic:
min mening er at damer aldri får nok av gull og glitter, så jeg hadde satsa på fler smykker. kanskje gå fra f. eks. kjede til øredobber el.
evt kan du jo tegne/lage et portrett av henne hvis du har skillz.

som en siste løsning, hvis du er helt uten noen form for kreativitet så hadde jeg satsa på en popkornmaskin, de er visst i vinden i år. men det er en sjangse å ta siden hun kan få 3- 4 andre av den også.
Opprinnelig postet av stef
hehe.. fikk helt lættis av forslaget til moyd, ler fortsatt.. jeg ler tilogmed i skrivende stund, haha.
Vis hele sitatet...
Bra

For å være litt seriøs, dersom du har tenkt å bruke opptil 4000 på gave som du antyder i første post, hvorfor ikke spandere en tur med hotell til Paris? Det gjorde jeg ett år og det funket flott det!

Da blir hun happy, og du får en tur til Paris, eller du kan gå for et av de andre forslagene i denne tråden, en Louis Vuitton veske til samme summen. Hun blir happy, du får ikke en dritt..


Opprinnelig postet av Loud
...moyd: du er inkarnasjonen av begrepet nerd...
Vis hele sitatet...
Det er ikke tull engang.. Har forsøkt å lære meg ett års pensum på en uke, med det resultat at jeg har så mye tall og figurer i hodet at jeg drømmer om formelutledninger..

Men snart er eksamen over og ting vender forhåpentligvis tilbake til normalen...
okok da moyd, popkornmaskin.. hva sier du til den? kan ikke slå feil.
Opprinnelig postet av stef
okok da moyd, popkornmaskin.. hva sier du til den? kan ikke slå feil.
Vis hele sitatet...
Popkornmaskin er et av de bedre forslagene jeg har sett i denne tråden..

Der fikk jeg en ide selv.. Popkorn er jo godt..
Du er min venn
niigu's Avatar
Morten: Fint å vite!

Er utrolig vittig å se 200 nerder diskutere hva jenter liker, er som en håpløs debatt på Holmgang bestående av politikere med nFF´s berømte Dunning-Kruger syndromet.
Det beste er vel å spørre henne hva hun vil ha, også kjøper du det, og litt til.
Opprinnelig postet av osWald
Har dere en lang historie sammen?

I såfall:

Lag en bok om deg og henne, ta for deg historien fra rett før dere ble et par, frem til i dag.

Bilder, kommentarer, spesielle hendelser etc. etc.

Av erfaring kan jeg si at det ikke slår feil.

Det trenger heller ikke koste allverden, men du må ha tid..

Som en ekstra liten sak, kan du jo dandere et anheng gjemt på siste side, som en liten ekstra-gave.
Vis hele sitatet...
desisdert det beste julegave tipset så langt! Men det spørs jo hva du orker! Jeg fikk noe alá dette hos min kjæreste(ex) og det var veeeldig koslig! Det er ikke gaven som teller, men omtanken(er det ikk det dem sier?)
osWALD er vår julegave guru...

TIps jeg har tatt til meg hittil er: Rosa mini ipod (må bestilles..), tur til paris, vurderer fremdeles pyjamas.

Muligens: Silke pyjamas, en rosa ipod fint innpakket oppå, det med initialene på ipoden var også en fresh ide. Alt i en rød eske, glatt papir.

Muligens.
Mye bra her.. Og bra at andre også får noe uttav dette.. moyd foreksempel lærer sikkert endel nye ting..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Tips: Du bør bestemme deg ganske fort om du skal kjøpe en iPod med inngravering. Disse må bestilles fra Apple Store, og du kan regne med 1 - 2 ukers leveringstid.
niigu: Snakk for deg selv!
Jeg og kjæresten har egentlig avtalt å ikke kjøpe noe til hverandre, for vi har veldig dårlig råd. Hvis ikke hadde det nok blitt lærundertøy
Opprinnelig postet av EagleNest
osWALD er vår julegave guru...

TIps jeg har tatt til meg hittil er: Rosa mini ipod (må bestilles..), tur til paris, vurderer fremdeles pyjamas.

Muligens: Silke pyjamas, en rosa ipod fint innpakket oppå, det med initialene på ipoden var også en fresh ide. Alt i en rød eske, glatt papir.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke skrive "din for evig?
Andre ideer, for eksempel en spesiell måte å overlevere gaven på:

Allièr deg med en som skal være sammen med kjæresten din på julaften, som kan gjemme den virkelige gaven.

La oss ta et smykke / ring som eksempel:

Liten eske med sløyfe på, kan henges på juletreet sammen med annen pynt. Gaven som kjæresten din åpner er et kort lite dikt, som også inneholder en liten gåte / forklaring på hvor den virkelige gaven er.

"Blant kuler og pynt henger en..." eller noe liknende.

Bøker / DVD etc.:
En liten personlig hilsen på første side / inni coveret, noe som for evig og alltid vil være en påminnelse om deg. Det er utrolig hva man kan få til med litt fantasi.


Som flere har nevnt, er det ikke penge-verdien som bestemmer kvaliteten på gaven, men tanken bak, at det er noe personlig, noe du faktisk har tenkt igjennom før du pakket inn og plasserte under treet.

Selv om vi lever i et særs materialistisk samfunn er det fortsatt slik at vi påvirkes mer av personlige handlinger og gester. Heldigvis.

Lykke til alle mann.
Hmm, kjipt hvis hu er dum som et brød da. Og ikke skjønner hvor gaven er
Opprinnelig postet av solrikioo
Hmm, kjipt hvis hu er dum som et brød da. Og ikke skjønner hvor gaven er
Vis hele sitatet...
...da har du jo allerede allièrt deg med en person som er der, som kan geleide din utrolig dumme kjæreste på rett vei.

..spørsmålet blir da om ikke en rosa iPod i stor pakke ville vært bedre.
Opprinnelig postet av EagleNest
...MANGE gode råd her (utenom de med sexleketøyene).
Vis hele sitatet...
Kødder du eller? Potensiell slager, men du må selvfølgelig vite at det er noe som kan gå hjem, eller være villig til å sjanse på det. Og så er det noe med det å ikke kjøpe "Big Mutha Trucka Kunta Kinte XXL Buttplug" til dama hvis hun ikke har slått til på leketøysbølgen enda.
Dersom du skal kjøpe iPOD kan du jo hive innpå noen kjærlighetsærkleringer lest inn med stor innlevelse. Gjerne en sang også...

evt gi henne en klem, mens du bedyrer hvor utrolig blakk du er.
Ikke kjøp "sex and the city" med mindre du _vet_ hun liker serien. Jeg har sett en episode og holdt på å sovne... :/

synes ipod-ideen var veldig god. Det viser at du har lagt merke til at hun trenger en ny fordi hun har så dårlig walkman fra før. Og ikke minst! Dette er en gave hun har glede av _hver_ dag!

(inspirert av hrafnidrs innlegg) Legg inn alle sangene du vet hun liker. Sanger dere har danset til etc etc... Ikke legg inn noen fæle sanger du har sunget selv. Da har hun gjerne ikke hjerte til å slette dem, og til slutt sletter hun de "ved et uhell" fordi hun irriterer seg sånn over de...
Til kjæresten min vil jeg gi en the mars voltaskjorte og et maleri jeg har malt. Men jeg er veldig enkel. Og det er hun også. Noe som er veldig ålreit.
Opprinnelig postet av cavey

(inspirert av hrafnidrs innlegg) Legg inn alle sangene du vet hun liker. Sanger dere har danset til etc etc... Ikke legg inn noen fæle sanger du har sunget selv. Da har hun gjerne ikke hjerte til å slette dem, og til slutt sletter hun de "ved et uhell" fordi hun irriterer seg sånn over de...
Vis hele sitatet...
kanskje ikke så dumt. man bør være temmelig dumt for at egne sanger ikke fort skal låte litt teit.
cavey:
Med ettertrykkelig hjelp av alle dere har jeg nå pakket sammen en total ide, samlet av flere ideer.
Takk

HER ER IDEEN:
Gjerne kopier den andre:

Jeg kjøper en rosa ipod, initialene hennes på bak.

Når hun skrur den på vil første sang hete navnet hennes, der har jeg sunget ( etter 3 plate tilbud vil jeg påstå at stemmen min er god nok), sammen med en kompis som spiller gitar fra spania. Mixer den ferdig i studioet så blir det bra.

De neste 200tracks vil være yndlingssangene hennes.

Alt dette pakket i en rød eske.. øverst er det rødt silkepapir.. under.. en silkepysj (som hun ønsket seg).. under der... en ipod .. rosa.. type fresh.


Endelig bestemt meg! Takker for hjelp og svar
(ps: sangen jeg legger inn er noe jeg skrev til henne når jeg først møtte henne men hun fikk aldri høre den, remixet og fikset av en producer i england, spillt inn i spania, med vocal av meg fra norge).

Score
Høres veldig bra ut
Håper hun blir glad Skulle ønske jeg og hadde penger til noe sånt
nå har jeg nettopp snakket med dama til pappa å spurt om tips til julegave til dama mi.

har hørt med veldig mange andre folk men de sier bare "åhhh det er vanskelig det, hmmm...", men jeg kom frem til dette:

* parfyme (en dama har snakket om veldig lenge, husker ikke navnet, men whatever).

* svart silkepyjama (mmmmm... så deilig å ta på vettu).

* litt undertøy og en genser.

* skrive et lite brev til henne om hvor mye jeg elsker henne, osv..


tror jeg går for dette, og satser på at hun blir glad. det er jo tanken som teller, selv om det ikke blir for noe mer enn 1500-2000kr, men syntes det er nok liksom.


- drm
ja huff noen gode tips her, men hvorfor så utrolig dyrt? selv skal jeg kjøpe:

ettårsdagen vår 18.des (wohoo ny rekord)
julegave (24 des for de som ikke viste det)
og bursdagsgave 10.januar!
huffa meg! ikke nokk med at pengene ikke strekker til ,men også ideene? akkutt hjelp? ja takk! 500 kroners julegave: noen tips?
oj oj.. her var det mange gode ideer og en god del bomber også. La onkel Scha fortelle dere ett par ting om jenter. Det er jo selvføgelig forskjell på jenter så disse rådene er veldig generelle som stemmer i de fleste tilfellene.

Hva skal vi ungå
- Sex leketøy
Hvorfor: enkelte jenter jenter mener dette betyr "Jeg har ikke lyst på deg". Du må være 100% sikker på at gaven går hjem før du burde ta sjangsen på denne

- Sexy undertøy fra kondomeriet ol. plasser
Hvorfor: Fordi "stilifult" sexy undertøy er en så SINSYKT mye sikkrere gave.

- Ting som du har lyst på
Hvorfor: Skjønner dama at du har kjøpt dette fordi du selv har lyst på det er du fucka.

- Ringer
Hvorfor: Denne kan være en god ide, men ikke kjøp ring dersom du ikke har vært sammen med henne "lenge nok". "lenge nok" varierer fra forhold til forhold.

- Alt som tilsier at det er noe med henne man er missfornøyd med
f.eks. ikke kjøp henne slankepulver

Gode gave ideer:
- Sko
Hvorfor. Jenter elsker sko.

- Smykker/Armbånd
Hvorfor: Har du lyst til å gi glitter er dette det safeste.. Hvit gull er veldig inn

- Personlige ting
Hvorfor: Fordi det viser at du bryr det
Hva skal man passe på: At det ikke blir for teit. Enkelte jenter kan bli ukomfortabel vist du gir feil type personlig gave

- Pysjamas
Hvorfor: Fordi det er digg.. Dersom dama di har 200 stykker fra før så er morgenkåpe også ett godt alternativ.

- Ting som hun ville ha for ett halvt år siden som du vet at hun fortsatt vill ha, men hun har ikke nevnt det
Hvorfor: Fordi om du kommer på en slik ting går den garantert rett hjem pga. at du fortsatt husker det.

- Noe som hun var veldig gla i som her blitt ødelakt/borte
Burde egentlig ikke være den eneste gaven du gir

- Parfyme
Hvorfor: Jenter blir gla for det av en eller annen grunn

- Opplevelser
Spa eller en romatisk reise eller noe hun har hatt lyst til å gjøre lenge... Funker som bare det

Finnes tusenvis av andre gode ideer som jeg ikker kommer på i farten.

Scha
Hehe... Veldig bra "absolute guide to x-mas shopping", scha

Selv skal jeg spandere en av to ting på dama;

1. Dagsspa, med all sånn sminke- og stelle-dritt. Vet egentlig ikke hva som skjer på spa, men så lenge hun ikke blir pult av noen andre, så driter jeg egentlig i det. Hehe Det koster uansett ca 3500,- kr

2. Laserpeeling, for noen arr som hun har på kinnene. Jeg vet at dette strider mot din regel Scha - om at man ikke skal kjøpe noe som viser at man er misfornøyd - men samtidig så er det noe hun virkelig ønsker seg, og da er jul en god anledning.

I tillegg tenkte jeg å kjøpe en Ipod mini + noen sko
Stormen: du har ett perfekt eksempel på at de reglene ikke altid gjeller... Begge gavene er helt topp og tror nokk hun blir gla

Scha
Hadde lyst til å kjøpe en iPod, men nesten 2 500 da? Ble litt drøyt...

Står fremdeles litt fast.

Har kjøpt en massasjeolje fra Kondomeriet

Skal også kjøpe en ekslusiv parfyme.

Men mangler "hovedgaven"...

Tenkte på å lage sånn bok eller lign. om oss når vi har vært sammen lengre...

Er fremdeles åpen for forslag, selv om det er mye bra som har kommet allerede


Edit: Kom over denne
Kan den være noe?
Sist endret av jericho; 16. desember 2004 kl. 09:24.
Her er årets julegave til jenta mi

Tur til Egypt for to en hel uke i egypts beste badeby hudrughada.

Mye gode forslag her, men det slo alt
Hun har aldri flydd før så dette kan bli spennende!
Opprinnelig postet av moen
kjøp et gavekort så kan hu finne det hu vill selv, det blir hu sikkert gla for
Vis hele sitatet...

er du helt teit eller? det er det VERSTE du kan gi ass! det viser at du ikke har brukt tid å ikke bryr deg en shit + det er sinnsykt upersonlig.

og dere andre..med rosa ipod forslag etc, fags!

her er tips fra ei jente^^

kjøp noe personlig...fks. noe hun sa hun ønsket seg for lenge siden, så viser du at du husket det og tenkte på henne ^^ eller noe som er typisk henne..noe du vet hun liker.

kan ikke si konkrete ting for det varierer fra person til person...sant..
Opprinnelig postet av EagleNest
cavey:
Med ettertrykkelig hjelp av alle dere har jeg nå pakket sammen en total ide, samlet av flere ideer.
Takk

HER ER IDEEN:
Gjerne kopier den andre:

Jeg kjøper en rosa ipod, initialene hennes på bak.

Når hun skrur den på vil første sang hete navnet hennes, der har jeg sunget ( etter 3 plate tilbud vil jeg påstå at stemmen min er god nok), sammen med en kompis som spiller gitar fra spania. Mixer den ferdig i studioet så blir det bra.

De neste 200tracks vil være yndlingssangene hennes.

Alt dette pakket i en rød eske.. øverst er det rødt silkepapir.. under.. en silkepysj (som hun ønsket seg).. under der... en ipod .. rosa.. type fresh.


Endelig bestemt meg! Takker for hjelp og svar
(ps: sangen jeg legger inn er noe jeg skrev til henne når jeg først møtte henne men hun fikk aldri høre den, remixet og fikset av en producer i england, spillt inn i spania, med vocal av meg fra norge).

Score
Vis hele sitatet...
Jeg ga madammen min en ring, igjen. Hvordan gikk det egentlig? Vellykket. Likte opplegget ditt, veldig personlig!
Er en gjeng med freaks beste kilden til sånn kunnskap? ;-)

Hvis du er en god kjæreste så vet du selv hva hun ønsker seg, og hva som passer spesielt for henne.

Quote end.
å herregud for noen tøfler...

skrive brev der du forteller hvor mye du elsker henne, rolig nå...

du vil gjerne ikke bli sett på som den typen, om du skjønner...

finn en ting på lista, kjøp den, done deal.

jesus...

edit: trykkleif
Opprinnelig postet av thodahl
å herregud for noen tøfler...
skrive brev der du forteller hvor mye du elsker henne, rolig nå...
du vil gjerne ikke bli sett på som den typen, om du skjønner...
Vis hele sitatet...
Va som er galt med å fortelle dama at du elsker henne?

-normal
Jeg er ikke redd for å kalle meg selv følsom så jeg klaska på med brev og full pakke som vanlig jeg

Problemet nå er bare at jeg begynner å bli piss lei hu røya :P
Du er min venn
niigu's Avatar
Før i tiden, da jeg hadde dame, ga jeg henne et fint kjede (verdi: 799,-) og en ramme med plass til tre bilder (verdi: 299,-). Til venstre var det et bilde av meg, til høyre et bilde av henne og i midten en tiger (favorittdyret hennes) som jeg hadde tegnet. Pluss et langt, koselig, hjemmelaget kort.

ZpiFF: Litt low å kalle dama di røy foran seks tusen freaks.
Sist endret av niigu; 26. desember 2004 kl. 12:18.
Hadde vert gøyt hvis noen hun eller noen hun kjente faktisk var aktiv på dette forumet.