Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1382
Hei, jeg er en 16 år gammel gutt, med ok erfaring med rusmidler, jeg har ingen påviste psykiske lidelser heller.
Uttover i kveld/natt (2300-0630) tokk 300 mg medikinet. Jeg fikk av brorn min som hadde resept på medikinet før å hadde fprtsatt noen bokser liggende. Jeg sniffet 10 knuste 30mg piller. Det er andre gang jeg tar noen form for ADHD medisin så dette er nytt for meg. Jeg sniffet 90 mg for et par dager siden og jeg hadde ikke noe særlig bivirkninger eller crash etter rusen. Jeg liker rusen og er fortsatt veldig beruset av de to siste jeg tokk. Jeg satt og snakket i mange timer uten stopp med broren min om alt fra politikk til mote (merket at det var litt vanskelig og holde tråden men siden han var nyster så gikk det fint) og når brorn min la seg snakket jeg med meg selv. Følte meg bare generelt bra. Jeg målte pulsen min regelmessig på 120 med topppulls på 160 når jeg reiste meg opp(er vel ikke så høyt) Er veldig kald på føtteren da, er det et problem? Er dette en trygg framtidig dose? hvordan kommer morgendagen til å bli? Hva kan jeg gjøre for å ikke bli avhengi av? Og andre eventuelle inputs hadde vært flott. Har gjort litt research men fant ikke så mye god viten

Jeg tar ikke noen andre legemidler hvis hasj ikke regnes som et selvfølgelig. Men jeg lit vær å røyke under opplevelsen
Sist endret av WispyNewt; 3. februar 2024 kl. 06:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du vil unngå avhengihet bør du slutte nå. Hasj er ett rusmiddel. Det blir du også hekta på. Bare slutt. Spesielt med tanke på hvor ung du er. Det vil bare føre til problemer. Snakker av egen erfaring.
Takk for tips, men mener du seriøst at jeg trenger å stoppe helt. Eller bare roe litt ned?
Slutte helt. Det du holder på med vil bare eskalere. Plutselig har du ødelagt livet ditt.
Men jeg synes at hasj og sopp er helt fantastiske rusmidler. Føler det er bedre ta det en å drikke alkohol hver helg. Assa medikinet var annerledes og jeg vet at det er et søppelstoff men det var nice alikevel.
Sist endret av WispyNewt; 3. februar 2024 kl. 07:25.
Du er 16 år gammel. Hjernen din er under utvikling. Hvis du har lyst på 10-15 poeng mindre iq og ett lass med psykiske problemer kan du bare fortsette. Jeg har aldri møtt noen som har brukt så mange forskjellige rusmidler i så ung alder som ikke har fått problemer seinere. Sjansen er betraktelig mye større for at det går galt enn at det går godt for å si det sånn. Finn noe bedre å holde på med. De greiene der er ikke noen spøk.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Du er 16 år gammel. Hjernen din er under utvikling. Hvis du har lyst på 10-15 poeng mindre iq og ett lass med psykiske problemer kan du bare fortsette. Jeg har aldri møtt noen som har brukt så mange forskjellige rusmidler i så ung alder som ikke har fått problemer seinere. Sjansen er betraktelig mye større for at det går galt enn at det går godt for å si det sånn. Finn noe bedre å holde på med. De greiene der er ikke noen spøk.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt så kommer jeg nokk ikke til å slutte med det første. Jeg liker å lighte opp en j med vennene mine eller og dra ut å plukke for å så spise sopp. Jeg kjenner mange voksne i dag som røyket hasj og tok sopp når de var 14-16 år. Og som sånn det ser ut har de hat et spennende liv som ikke er helt kjedelig. Hvis jeg dør dum men glad fordi jeg har levet et anerledes liv en normen så er jeg førnøyd. Men takk for tips alikevel. kan hende det jeg har skreve er tullball jeg er fortsatt ganske fortåket.
Sist endret av WispyNewt; 3. februar 2024 kl. 08:08.
2pac alive in serbia
Sitat av WispyNewt Vis innlegg
Ærlig talt så kommer jeg nokk ikke til å slutte med det første. Jeg liker å lighte opp en j med vennene mine eller og dra ut å plukke for å så spise sopp. Jeg kjenner mange voksne i dag som røyket hasj og tok sopp når de var 14-16 år. Og som sånn det ser ut har de hat et spennende liv som ikke er helt kjedelig. Hvis jeg dør dum men glad fordi jeg har levet et anerledes liv en normen så er jeg førnøyd. Men takk for tips alikevel. kan hende det jeg har skreve er tullball jeg er fortsatt ganske fortåket.
Vis hele sitatet...

Synd å høre, men det er vel ikke noe vi kan gjøre da. Jeg kjenner 2-3 personer som begynte i din alder,.går ikke bra med noen av dem idag. Hadde sikkert gått.mye bedre med.dem.hvis di ikke rusa seg.

Han ene fikk over 20 år fengsel for drap. Rota seg inn i ting han ikke burde.
De jeg kjente som begynte så tidlig er døde av overdoser, den siste på dassen på en bensinstasjon i Drammen.
Jeg begynte selv rundt 15-16 år. Hasj er jo bare chill, ingen problem.

Det som er et problem er at du ikke skjønner det før du begynner å se bunnen og da har du allerede kastet bort så mye av livet på dust og faenskap at veien til et greit liv fort blir uoverkommelig.

Kanskje det er bedre å røyke pot enn å «gå ut å drikke hver helg», men det er da heller ikke sånn at du må gjøre det ene eller det andre. Det at du ikke engang vurderer alternativet «ikke ruse seg» forteller meg at du dekker over noe ved å ruse deg og da har det ikke noe å si hva du tar, bare at du slipper å jobbe med problemene dine.

Veien tilbake kommer til å bli lang, men håper du finner ut at den er verdt det når den tiden kommer i hvert fall.
Jeg skjønner at man skal være forsiktig når man eksprimenterer med stoffer. Men bare fordi man prøver noe en gang betyr jo ikke at livet går til faen. Assa jeg er jo bare en dum 16 åring så ka veit æ, men jeg føler at hvis du vet hvordan du takler visse stoff, så kan du lettere forbygge eventuelle framtidige avhengieter.
Sist endret av WispyNewt; 3. februar 2024 kl. 16:05.
Det samme som sa alle narkomane som har eksistert.
Hvis du har 160 i puls når du står opprøyst så har du nok tatt altfor mye.

Hvis du har 160 i puls når du står opprøyst så har du nok tatt altfor mye. Husker når jeg drev på så var neseblod og hyling i ørene vanlig. Bra jeg ikke hadde blodtrykksmåler xD

Mye bivirkninger på amfetamin og ritalin, disse blir også mer fremtredende med høyere doser.

Less is more og the poison is in the dose.

Terapeutiske doser er mer givende om du skal ha ting gjort og faktisk skal fungere, men her må man vel føle litt på territoriet selv regner jeg med.
Sist endret av spongenova; 9. februar 2024 kl. 18:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
300mg er alt for mye, du kan risikere akutte kardiovaskulære problemer på de dosene. Anbefalt maksdose per dag skal ikke overskride 80mg, så, en pekepinn om du skal fortsette å ruse deg på sentralstimulerende ADHD-medz.
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
300mg er alt for mye, du kan risikere akutte kardiovaskulære problemer på de dosene. Anbefalt maksdose per dag skal ikke overskride 80mg, så, en pekepinn om du skal fortsette å ruse deg på sentralstimulerende ADHD-medz.
Vis hele sitatet...
80mg? Driver ikke folk å snorter ett gram amf på en kveld?

"kardiovaskulære problemer" er vel ikke det som kommer til å skje med det første.
TS, har du lyst til at rompeballene dine skal bli 2 suppeskåler?!

Man blir sikkelig kald og tom om man missbruker det der, uten å ta vare på helsa. Stims demper signalene du får har hodet, da glemmer man å spise, dusje, pusse tenna, spise, spise, sive nok osv..

Mange som får det til, men ikke i en alder av 16 på de dosene.
Sist endret av Nøddy; 10. februar 2024 kl. 00:37.
Alt for heroisk dose,fortsetter du med det går det galt fort,viss du absolutt MÅ ruse deg vil jeg holdt meg til weed,vet ikke om det bare er meg men har prøvd det messte å funnet ut at ingenting slår en prima strain weed as,å du kan leve livet som vanlig
Sist endret av Rognkjeksa; 10. februar 2024 kl. 09:48.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Starta rundt samme alder som deg. Holdt det godt skjult og fungerte noen lunde i hverdagen med finfin dame, jobb og fet bil. Til det ikke fungerte lengre og jeg innså hvor langt ut av kontroll alt egentlig hadde gått. Klarte ikke jobb nykter, klarte ikke og ha sex nykter, klarte ingen verdens ting.

Plutselig var det gått 10-12 år og jeg satt med nåla i arma og ble redda fra en heftig overdose. Nå mange år senere har jeg hukommelse på nivå med en dement og er dum som et brød. Mere avansert mattematikk enn 50+50 er helt umulig og løse. Generelt rett og slett fette dum / hjerneskada. Er nå nykter og har jobb, kone og barn, hus og bil. Men eksisterer bare. Hodet er helt tomt av ødeleggende tung rusbruk fra ung alder. "Fordi det var bedre enn og drikke hver helg" Var akkurat det vi sa.

Bestekompisen min tapte kampen og tok livet sitt. Flere andre fra den gjengen vi var på den tiden er tungt narkomane. Og andre ser ned på oss som tok skrittene videre med rusbruken.

De som vanket med oss som ikke rusa seg har helt andre historier.

For all del. Flere som røyka / tente seg en sjelden gang iblandt som det gikk helt fint med. Men de fleste fikk noe og slite med. Selvforskyldt og for veldig mange "fortjent" men sånn kan det gå.