Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2261
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv er jeg veldig glad i kratom , men jeg prøver å ha mest mulig HMS når det kommer til forbruket. Er det noen som har brent seg? Og hvodan var abstinensene for dere som har sluttet med kratom?

For min del har jeg fint greid å holde bruken til helgekos, og erfarne brukere hevder det er langt sunnere en alkohol for kroppen. Det har likevel et avhengighetspotensiale som er stord.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For min del opplever jeg at jeg får toleranse så raskt at jeg ikke rekker å bli avhengig.
Ja og nei. Opiatmisbruk kan for mange bli en evig rundans, og med det mener jeg ikke at de er stroung out på heroin 4 ganger daglig 365 i året. For min del mer noe som dempet seg gradvis mer og meg etter en 10 mnds behandling (PASS PÅ PAWS/post Acute withdrawal Symptoms. PAWS make you tired depressed, isolate and do on. Only Thing test never fails to Get me off opiates (mu agonist):
USE oxy 20mg a day

Taper start
Day 10mg oxy and 5-10g red kratom night (Max 40-45g a day/kratom)

SRY IN A HURRY, PM me for you kratom and opiate relater questions and ill be happy to help. 9 years on and of poppy seed tea, oxycontin/norm, heroin,
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja ble hekta sykt fort, tre uker og så 2 uker med tung depresjon og forstoppelse
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja ble hekta sykt fort, tre uker og så 2 uker med tung depresjon og forstoppelse
Vis hele sitatet...
Tok du kratom hver dag i 3 uker?
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok ganske store doser kratom 3-4 ganger om dagen i rundt to år. Var ikke noe problem å slutte, men skjønner at folk kan bli veldig hekta på det. Er mest psykisk. Eneste forklaringen jeg har på at jeg ikke ble mer hekta, er at jeg har en sterkt selvkritisk indre stemme (stolthet og skam) som nekter meg i å miste kontrollen helt. Pluss at jeg alltid har hart mange interesser i livet som er bedre uten rus. Brukte det mest for selvmedisinering gjennom harde arbeidsdager.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tok ganske store doser kratom 3-4 ganger om dagen i rundt to år. Var ikke noe problem å slutte, men skjønner at folk kan bli veldig hekta på det. Er mest psykisk. Eneste forklaringen jeg har på at jeg ikke ble mer hekta, er at jeg har en sterkt selvkritisk indre stemme (stolthet og skam) som nekter meg i å miste kontrollen helt. Pluss at jeg alltid har hart mange interesser i livet som er bedre uten rus. Brukte det mest for selvmedisinering gjennom harde arbeidsdager.
Vis hele sitatet...

Jeg selv har brukt det rundt 3-4 års tid, og greid å holde bruken på et nivå at jeg ikke blir avhengig. Det har noen ganger selvsagt vært fristende å bare fortsette den behagelige kosen over flere dager. Så er det kansje for min del en fordel at jeg jobber turnus med 2 uker på jobb. Da rører jeg ikke kratom.

Hovedregelen min før var kun 2 dager på rad. Nå bruker jeg kun 1 dag bruk på rad. Og det må gå minst 3 dager mellom hver gang jeg bruker. Det skeier jo derfor litt mer ut en bare til helgebruk.

Om jeg har fortsått det rett er kratom og avhengighet langt i fra det man opplever på heroin selv om det berører noen reseptorer i hjernen på en måte som gjør at det er beslketet med opiater(på en eller annen for meg ukjent måte).


Men til dere som brukte det i større grad, ballet bruken på seg? Eller bare eksalerte det fra starten.
Dere som har brukt mye, hvor store doser tar dere og hvor langt opphold må dere ha for å «nullstille» toleranse?
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg selv har brukt det rundt 3-4 års tid, og greid å holde bruken på et nivå at jeg ikke blir avhengig. Det har noen ganger selvsagt vært fristende å bare fortsette den behagelige kosen over flere dager. Så er det kansje for min del en fordel at jeg jobber turnus med 2 uker på jobb. Da rører jeg ikke kratom.

Hovedregelen min før var kun 2 dager på rad. Nå bruker jeg kun 1 dag bruk på rad. Og det må gå minst 3 dager mellom hver gang jeg bruker. Det skeier jo derfor litt mer ut en bare til helgebruk.

Om jeg har fortsått det rett er kratom og avhengighet langt i fra det man opplever på heroin selv om det berører noen reseptorer i hjernen på en måte som gjør at det er beslketet med opiater(på en eller annen for meg ukjent måte).


Men til dere som brukte det i større grad, ballet bruken på seg? Eller bare eksalerte det fra starten.
Vis hele sitatet...
Det eskalerte en del i starten og så stabiliserte det seg. Så mesteparten av tiden var det samme dose, en toppet teskje 3-4 ganger om dagen hver dag. Tror ikke jeg hadde noen days off egentlig. Hjemme gjorde jeg toss n wash, på jobb pleide jeg å ha med en iste-flaske som var ferdig blanda og holdt hele dagen.

Mista aldri effekten og fikk heller ikke noen særlige bivirkninger, men kom til et punkt der jeg bare fikk nok av den livsstilen. Var litt i smånerver osv i tiden etter, men mye enklere å slutte med enn f.eks. snus.

Men kjenner fremdeles (nesten 10 år etter) et bittelite savn
Smaker så drit det der at jeg virkelig måtte ha jobbet for å bli hekta. Skjønner det er en ingrediens i såpe..

Tror jeg tok det daglig et par tre uker i amster i fjor sommer. Gikk meget fint med bare pils og tjall når det var tomt for Kratom.

Daglig som i mellom 10 og 14 g dagen.
Sist endret av Penisskaft; 19. april 2023 kl. 00:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Dere som har brukt mye, hvor store doser tar dere og hvor langt opphold må dere ha for å «nullstille» toleranse?
Vis hele sitatet...
s
4g 4-6 ganger om dagen.
Alltid samme dose, men toleransen kommer i form av hvor lenge det funker. Typ en time på det verste. Toleransen gikk ikke ned før jeg testa ut agmatine i et par uker når jeg hadde pause. Da var det som første gangen jeg tok kratom igjen, 4-5 timer med god effekt.
Har aldri vært avehngig av Kratom. Bruker det bare om jeg har MYE møter en dag og ønsker å være i ekstra godt hunør.

Så bruker kratom som et verktøy and not the other way around
Sitat av skrpappa Vis innlegg
s
4g 4-6 ganger om dagen.
Alltid samme dose, men toleransen kommer i form av hvor lenge det funker. Typ en time på det verste. Toleransen gikk ikke ned før jeg testa ut agmatine i et par uker når jeg hadde pause. Da var det som første gangen jeg tok kratom igjen, 4-5 timer med god effekt.
Vis hele sitatet...
Interessant. Dette skal jeg absolutt sjekke ut. Har hatt en fire ukers pause nå, men det ser ikke ut til å ha hatt noe særlig effekt. Måtte opp til 10g nesten med en gang for å få noe særlig effekt og det var ikke i nærheten av å være 4-5 timer.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av skrpappa Vis innlegg
s
4g 4-6 ganger om dagen.
Alltid samme dose, men toleransen kommer i form av hvor lenge det funker. Typ en time på det verste. Toleransen gikk ikke ned før jeg testa ut agmatine i et par uker når jeg hadde pause. Da var det som første gangen jeg tok kratom igjen, 4-5 timer med god effekt.
Vis hele sitatet...
Ja, dette vil jeg gjerne vite mer om. Er agmatime det samme som argening? Og må man da eventuelt bruke det lengre tid før man får effekt blandet med kratom? I såfall anbefal gjerne et merke.
Sitat av Judaz Vis innlegg
Interessant. Dette skal jeg absolutt sjekke ut. Har hatt en fire ukers pause nå, men det ser ikke ut til å ha hatt noe særlig effekt. Måtte opp til 10g nesten med en gang for å få noe særlig effekt og det var ikke i nærheten av å være 4-5 timer.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg hadde pause på et halvt år etter mye kratom drikking, hjalp kun et par dager før toleransen var tilbake. Så leste jeg om agmatine..

Jeg brukte agmatine i 4 uker når jeg hadde kratom pause, også hadde jeg en pause fra agmatinen i 5 dager før jeg tok kratom igjen. Føler jeg fikk en 80% reset på toleransen. Hvis man tar agmatine og kratom(eller stimulanter) samtidig ser jeg veldig mange sier at euforien blir veldig redusert og at det er best å ta det i toleransepauser, har ikke testet det selv.

Til info brukte jeg uridine, en kolin kilde og omega 3 i tillegg til agmatine når jeg hadde toleransepause, men ganske sikker på at det var agmatine som senket toleransen. Ser mange opplever det samme som meg, samtidig er det en del som sier de ikke takler agmatine fordi det gjør dem litt apatisk og flat i humøret, jeg derimot fikk en antidepp effekt veldig lignende den antidepp effekten jeg får etter en høy dose ketamin.

Bruker den nevnte stacken ved toleransepauser på alt fra nå av

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, dette vil jeg gjerne vite mer om. Er agmatime det samme som argening? Og må man da eventuelt bruke det lengre tid før man får effekt blandet med kratom? I såfall anbefal gjerne et merke.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke det samme, men en forløper(eller noe lignende? Ta det med en klype salt) til l-arginine. Har ikke funnet agmatine i norske nettbutikker, men Iherb osv selger det.
Sist endret av skrpappa; 20. april 2023 kl. 11:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mye bedre og bruke Kratom enn andre opioider. Prøv å holde det til 2 ganger i uka max
Hvordan får dere tak i? Bestille til adresse i Sverige? Funker det mot smerter eller er det bare rus?
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Hvordan får dere tak i? Bestille til adresse i Sverige? Funker det mot smerter eller er det bare rus?
Vis hele sitatet...
Er norske selgere som har det til blodpris også. Hvis du planlegger noe mer enn å bare prøve det en gang så må du nesten bestille det fra utlandet selv, om du ikke er superrik, da.

Ikke bestill det til Sverige, selv om det går bra for de aller fleste, så er det på en måte mye tryggere å bestille det direkte til en norsk adresse, da kan du nekte enhver kjennskap til pakken. Du kan også sende det til en random adresse.

Bestiller du det til Sverige så kan du ikke nekte for kjennskap til pakken når du prøver å smugle den over grensa til Norge i bagasjen din.
Derfor vil jeg si det er tryggest å bestille det til Norge, selv om det sikkert går fint 9 av 10 ganger med den andre metoden også. Kratom tar stor plass også, det hadde vært noe annet om det bare var noen gram med ett superpotent stoff.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Hvordan får dere tak i? Bestille til adresse i Sverige? Funker det mot smerter eller er det bare rus?
Vis hele sitatet...
Lovlig-ish der jeg bor
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Hvordan får dere tak i? Bestille til adresse i Sverige? Funker det mot smerter eller er det bare rus?
Vis hele sitatet...
Internett, bestille rett hjem og krysser fingra. Går som regel greit gjennom tollen om en handler av noen kreative selgere.

Eller så er det noen som selger innenlands til blodpris som regel. Et par karer som "annonserer" indirekte, men fortsatt ganske direkte, i store psykadelika og plante- og nyttevekst grupper på facebook, lol.