Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1088
(Ikke så mye nyttig informasjon i teksten her, hovedspørsmålet står nederst hvis du ikke vil lese alt)

Hei, jeg kjøpte min første gaming pc og bygde den selv for snart et år siden, ettersom jeg fikk litt mer peiling på specs osv skjønte jeg at jeg hadde lagt inn for lite i skjermkortet mitt i forhold til resten av pcen. Den har taklet alt jeg har spilt den siste tiden i ultra, spill som Tomb Raider, Far cry 3, AC4, Dishonored og Bioshock Infinite (ganske stolt ettersom jeg bygde den for 5500,-).
Men nå venter jeg på spill som AC Unity, The Witcher 3 og Far Cry 4, har sjekket specs og funnet ut at pcen min takler alle spillene på ultra, men jeg er ikke sikker på om skjermkortet mitt takler det (Er dårlig på å finne specsa til skjermkortet og hva som kreves av spillene)

Så nå spør jeg dere, takler Evga Geforce GTX 660 spillene jeg nevnte over på ultra?
Du må nok gjerne utdype litt mer om pc'n din, som CPU, Ram og gjerne HK..
Først må en slå seg helt til ro og se om spillene virkelig blir optimalisert for PC. Så kan en handle deretter. Anbefaler ikke kjøpe noe på forskudd.
Sist endret av sweem; 3. september 2014 kl. 21:21.
Ultra på alle de spillene vil du nok ikke klare... Du klarer nok greit og fint å kjøre de på low-high med en 660...
Jeg klarte ikke 60fps stødigt med 660Ti, i7 4770k på bf4.. vil tro noe lignende vil skje med disse spillene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vanskelig å si, du vil i all sannsynlighet kunne kjøre spillene på ultra, spørsmålet er om frameraten er god nok.

Dette varierer veldig fra person til person. Noen aksepterer framerates godt under 30, for andre er dette uspillbart. Jeg for eksempel er en framerate hore, jeg skrur gladelig ned innstillingene hvis det betyr 10 frames ekstra.

Så hvis du vil ha ekstremt god grafikk men samtidig god flyt, da må du i all sannsynlighet finne fram lommeboka. The witcher 3 kommer nok til å bli ganske krevende forresten, det ligger noen gameplay videoer ute, jeg antar at et så pent og stort spill må være krevende. Igjen vi kan jo bli overraska, kan tenkes cd project lager en ekstremt godt optimalisert motor.