Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2262
Hvor lenge vil en prikk på rullebladet pga. narkotikabruk forbli på rullebladet?
Sist endret av battlecaT; 2. oktober 2007 kl. 23:40. Grunn: Skrivefeil
Kommer an på hvor alvorlig det er.
Hvis du allerede har en avtale med politiet om ikke å besitte/bruke/selge, og du allikevel har inntatt narkotika..
Sist endret av battlecaT; 2. oktober 2007 kl. 23:36.
Denne "avtalen" du har, er den offisiell - enklere sagt, skrevet under, godskjent etc.
Ja, det er den.
En prikk blir i utgangspunktet aldri slettet[?]
Men hvor lenge den blir stående som gjellende aner jeg ikke..

Mange her inne på forumet som hat hatt samme problem, og svaret du leter etter står garantert her inne ett sted. Søk litt rundt og se hva du finner. Ellers kommer det nok en innpå tråden som vet svaret eksakt snart nokk
Den vil stå på en uttømmende vandels attest resten av livet....
Jeg fikk en prikk for en trafikkforseelse da jeg var 18 via et forelegg (ikke forenklet forelegg) og den står der enda.
Husk at mange ting krever hederlig vandel og ikke plettfri. Plettfri vandel er mest aktuell mht. stillinger i politiet og slikt, men små ting i fortiden blir stort sett sett bort ifra om kravet er "hederlig vandel".
Spørs vel hva dem sier til deg. Til meg sa dem 2 år...
Sitat av Øby
Husk at mange ting krever hederlig vandel og ikke plettfri. Plettfri vandel er mest aktuell mht. stillinger i politiet og slikt, men små ting i fortiden blir stort sett sett bort ifra om kravet er "hederlig vandel".
Vis hele sitatet...

litt OT, så hvis du har kjørt fort og fått f.eks fengsel, så kan du ikke blir politi?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av &lt Vis innlegg
litt OT, så hvis du har kjørt fort og fått f.eks fengsel, så kan du ikke blir politi?
Vis hele sitatet...
Du vil ikke kunne blir tatt opp til politihøyskolen nei.
Sitat av spetznaz
Du vil ikke kunne blir tatt opp til politihøyskolen nei.
Vis hele sitatet...
f**n er det for no dritt a... er jo helt på jordet.. at man ikke man bli politi når man er 20 fordi man kjørte for fort som 18 åring...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av &lt Vis innlegg
f**n er det for no dritt a... er jo helt på jordet.. at man ikke man bli politi når man er 20 fordi man kjørte for fort som 18 åring...
Vis hele sitatet...
Politiet må ha svært sterk integrenitet nettopp fordi dei skal passe på at andre ikkje bryt lova.

Dersom du kjører såpass fort at du får fengsel så vil eg sei at det er rett at du ikkje skal kunne bli politi, fordi du da har begått eit lovbrot med overlegg.

Meg bekjent kjem du inn på politihøgskulen om du har eit forenkla førelegg for å ha blitt tatt i 80 i 70-sona...
Sitat av vidarlo
Meg bekjent kjem du inn på politihøgskulen om du har eit forenkla førelegg for å ha blitt tatt i 80 i 70-sona...
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig ikke, forenklet vedlegg kommer ikke på rullebladet engang.