Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1647
Er begynnt og pendle på jobb, og i den forbindelse må eg ta ferje.
Kjøpte meg eit ferjekort, som snart er tomt no.
Er det muligt og oppgradere kortet igjen??

Takker for alle svar!!!
papir, papp eller plast?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av gunders27
Er begynnt og pendle på jobb, og i den forbindelse må eg ta ferje.
Kjøpte meg eit ferjekort, som snart er tomt no.
Er det muligt og oppgradere kortet igjen??

Takker for alle svar!!!
Vis hele sitatet...
Det er eit smarkort, og går ikkje an å kopiere med mindre du har utstyr som ville finansiert rimelig mange års fergebrug, så berste tipset er å glømme det. For du vil aldri få det til.
Så du mener det er umuligt.. Trodde kanskje det gjekk ann, og kopiere kortet når det var fullt, og
fylle på det når det var tomt igjen. Har nemlig eit par programmerere, som eg brukte når eg laget
pirat-kort......... Og det var jo smart-kort, som ble brukt da også....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av gunders27
Så du mener det er umuligt.. Trodde kanskje det gjekk ann, og kopiere kortet når det var fullt, og
fylle på det når det var tomt igjen. Har nemlig eit par programmerere, som eg brukte når eg laget
pirat-kort......... Og det var jo smart-kort, som ble brukt da også....
Vis hele sitatet...
Dersom systemet er i nærheten av godt laga så er det umulig. Du kan alltids prøve, men eg ville bli forundra om det gjekk...
hvis det var samme måte som gammle telekort var på , så var enkleste og bare kjøpe "tome" kort fra elfa.se og så kopier over. (tingen med telekort var at noen bits kunne kun skrive til og dem blei brukt som telle skrit. Det var ikke veldig lett og skrive dem tilbake)

NB: Du kan lage et printer kort som er smart kort, ser ikke veldig proft ut men funker.
Du kan og mekke en simkort simulator til pc'en, men da må du ha pc koblet til.
Sist endret av ranvik; 26. september 2007 kl. 20:57.
Off topic. Går det an å bruke dei smartkortlesarane ifrå Norsk tipping og ifrå diverse bankar til å lese av info ifrå alle slags moglege smartkort? Slik som ferjekort, parabolkort, visakort. etc.
Sjølvsagt med den riktige programvaren.
Sitat av Grinder
Off topic. Går det an å bruke dei smartkortlesarane ifrå Norsk tipping og ifrå diverse bankar til å lese av info ifrå alle slags moglege smartkort? Slik som ferjekort, parabolkort, visakort. etc.
Sjølvsagt med den riktige programvaren.
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ikke si noe med sikkerhet, men jeg tviler sterkt. For det første så tippe jeg at man ikke får lest av de kortene du nevner med smartkortlesere som kommer fra Norsk tipping og diverse banker, da det er ulik standard for hvert type kort. Samt at diverse kort er kryptert, slik at du ikke vil klare å få lest av de. Men det finnes sikkert hardware som kan gjøre dette, samt software som kan dekryptere dataen du måtte få ut.
Her i Stavanger så får du et midlertidig bevis visst du mister kollektivkortet ditt. Det er herlt vanlig kort med sånn hard plastikk rundt. Visst du kan få tak i ny slik plastikk så kan du ta av det gamle prøve å skifte litt på kortet å ta på ny plastikk
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av ultron
Her i Stavanger så får du et midlertidig bevis visst du mister kollektivkortet ditt. Det er herlt vanlig kort med sånn hard plastikk rundt. Visst du kan få tak i ny slik plastikk så kan du ta av det gamle prøve å skifte litt på kortet å ta på ny plastikk
Vis hele sitatet...
Lamineringsplast?
Isåfall selger de det på Clas Ohlson, og sannsynligvis de aller fleste kontorbutikker.