Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 4334
Hei, jeg hadde planer om å bestille et fake legg fra http://www.photo-id.co.uk/catalogue.htm
meeen så har jeg lest på masse poster her om at man kan få dokumentforfalsking på rullebladet pluss bøter og masse dritt. Derfor lurer jeg på: Er det noen her som har bestilt et sånt legg, og hvordan har det fungert? Skal ikke prøve å komme inn på noen utesteder med det, bare kjøpe snus og kanskje litt drikke på dagligvare fortetninger
dette ble litt rotete så her er det jeg lurer på kort og greit:
1 : Pleier dette å fungere på vanelige butikker (rimi og de der)
2 : Jeg skal jo selvsagt sette opp falskt navn og sånt på kortet om jeg kjøper MEN jeg må jo ha et bilde. Så om en sur kassedame napper fra meg kortet og truer med politi og hævlete, kan jeg bare løpe veeeldig fort da eller har de mulighet (eller gidder de) å prøve å spore meg opp ved hjelp av bildet?


Ps: kjære moderatorfolk, jeg vet at det er masse andre poster om dette men jeg fant ikke svar på akkurat det jeg lurte på. Om dere ikke liker tråden min er det bare kverke den og kaste ut meg fra NFF for evig tid.
http://www.freakforum.nu/forum/showt...photo-id.co.uk
http://www.freakforum.nu/forum/showt...photo-id.co.uk

Du får lese andre sine tilbakemeldinger Ikke vits å lage enda flere tråder om dette vel?
Coldfire, du er klar over at de trådene sier null om det trådstarter spør om?

Personlig vil jeg tippe de fungerer heller dårlig, mm. du møter på en person i kassa som er helt blåst.
hehe du har vel kanskje rett :P får vente til jeg blir 18 jeg som alle andre.
takk for svar foresten
Sitat av Goophy
Coldfire, du er klar over at de trådene sier null om det trådstarter spør om?

Personlig vil jeg tippe de fungerer heller dårlig, mm. du møter på en person i kassa som er helt blåst.
Vis hele sitatet...
Trådene var mer et middel for å vise at forumet faktisk er fulle av disse falske legg trådene fra før.. Neppe at jeg gidder å lese gjennom alle trådene for han og finne andres erfaringer om www.photo-id.co.uk kortene, det må han da klare selv..
Sitat av Coldfire
Trådene var mer et middel for å vise at forumet faktisk er fulle av disse falske legg trådene fra før.. Neppe at jeg gidder å lese gjennom alle trådene for han og finne andres erfaringer om www.photo-id.co.uk kortene, det må han da klare selv..
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk søkt før jeg la ut denne tråden, men jeg klarte ikke å finne noen tilbakemeldinger fra folk som har bestill legg herfra. Godt mulig at jeg ikke har søkt/lett godt nok men det hjelper meg lite om du legger inn meningsløse linker å klager i det uendelige, om ikke liker tråden si heller ifra til en moderator å la han/hun avgjøre saken!
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Tror ikke de fungerer noe særlig. Tror de fleste er ganske strenge på hva de aksepterer av legitimasjon. De kortene er ikke en gang etterlikninger av ekte kort, bare kort satt sammen slik at de skal se seriøse ut.
Funker flott med meg, jeg er 16, jar kjøpt akkurat et sånt et.
Kjøpte senest igår to sixpack på butikknavn i Drammen
Hun så på det en stud, så mumlet jeg fødselsdatoen min mens hun venta for og hjelpe henne se den eller no lignende, så sa hun "ja, jeg ser det", ga meg kortet og jeg fikk varene.

E butikk sa "nei, desverre, beklager så mye Men vi kan ikke godta det, beklager assa!"
Det funket også en gang når de foran meg hadde også kjøpt øl med falsk legg, men de hadde blitt dratt med inn i butikken forde de hadde delt ut øll på plassen til mindreårige, så måtte de levere tilbake alt, de ble ikke annmeldt.
Så kom jeg da mens de leverte tilbake øllet sto jeg der med falsk id, lite batteri så må kjappe meg.
Det funka etter litt nøling fra deres side, men funker det da så er det ganske bra.

Hvis de vil holde deg igjem må du beine, ikke værdt og få på rullebladet og ingen gidder løpe etter deg. tomt batteri, må runde av.
Sist endret av torsken; 23. juli 2007 kl. 01:16.
Takk for svar! jeg tar sjangsen på å bestille et legg jeg :P
hvordan av de er det du/dere har kjøpt?
Jeg kjøpte international identification card, http://www.photo-id.co.uk/newrange.htm
det rosa ganske langt nede på siden. Så ganske bra ut de nye øverste også men litt rart å ha et kort hvor det står i store blinkende bokstaver: JEG ER 18.
ps: om du bor på et litt lite er det kanskje lurt å bruke et fotografi som ikke er helt nytt, sån at kassadamen kjenner deg igjen der og da men ikke senere, er i allefall det jeg gjorde.
Snakk dårlig engelsk til kassedama, lat som om du er fra et fjernt land eller noe.. da tipper jeg det blir mye lettere å handle av hun!
▼ ... over en uke senere ... ▼
har brukt det i maange dagligvarebutikker, det funker fiint! ^^
også på en del utesteder.. var en gang de spurte om jeg hadde noe mer legitimasjon, så da kom jeg ikke inn. de sa bare "beklger, det holder ikke".

men ellers funker d drit bra =)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fikk legget i dag, men har ikke fått noe serlig bra inntrykk av det. Skulle kjøpe pils og viste det til dama, men så plinget hun på sjefen sin. Jeg spurte hva som var galt men hun bare venta på fyren. Når han kom så spurte han om jeg ikke hadde noe annet legg og sa at dette var noe han kunne lage selv på skolen. Men jeg var akkuratt da ikke kledd som noen 18-åring og jeg kom kjørende på scooter, så jeg vekket nok mer mistanke enn jeg burde ha gjort. Null pils på meg

Når sant skal sies, så ser kortet relativt amatørmessig ut på utformingen, men alle detaljer og sånt på det kan samtidig virke overbevisende!

Dette virker derimot hakket mer gjennomført ut da! Der har de også sånne kits som du kan gjøre det selv med!
hmm.. har jeg hatt veldig flaks jeg da? alltid gått fint i butikker for meg.
tom. et par ganger på polet!

og jeg ser ganske ung ut.. når jeg kjøper trikkebilett spør de ofte om jeg skal ha barn eller voksen. og for å være barn må jeg være 15 år! =P
Sist endret av lazaa; 10. august 2007 kl. 13:49.
▼ ... noen uker senere ... ▼
et annent spørsmål til dere som ahr kjøpt et sånt ett. Hvis man skal betale cash må man betale i Pund eller går det med norske kroner?
tenk viss politiet får tak i deg på byen fordi du er full,slåss eller bare vanskelig å så sjekker de id'en din å så er det en falsk en, da kan du vente deg helvete! bare ett lite tips, ikke ta de med ut på fylla for å skryta av det,
men hvis dere gjør og det går til helvete, GJERNE skriv om det på freakforum
Skal dere ha falsk legg, lese om trådene om hvordan man lager det selv, disse ligner ikke engang på ekte legg.. jesus :;P
Kjøp et par forskjellige fra den sida der da vel, f.ex. et studentid-kort, og et som ser litt førerkortaktig ut, og kanskje en tredje variant. Bruk forskjellige bilder på dem. Så tar du deg en tur på biblioteket, og prøver å få skaffa et lånekort i tillegg, da har du plutselig litt forskjellig som står på samme navn, fødselsdato, land osv. Bør bli en del hakk mer troverdig da. Kanskje du kan prøve å gjøre det litt slitt også, forsiktig selvsagt, men se litt på kortene du har i lommeboka nå, det syns at de har ligget der en stund.
God ide, men laminerte papp-førerkort ble det slutt på for ca. 5-10 år siden, så tviler på at en 16-åring kan pulle off DEN på noen.

Men ellers god ide med lånekort osv., evt. stjel stempelet fra ditt lokale et-eller-annet-kontor, og lag dine egne saker og ting. Lamineringsmaskin osv. Har lyst på et "løvestepel" hihi ;-) men, i disse elektroniske tider... skal du faxe over kopi av ting og tang for å kjøpe forskjellig dritt, kan du jo bare jukse til deg en adresse i noen dager og lage en totalt fake identitet uten ditt bilde på engang.

Templater er kule de... ;-) men slett ikke nødvendige for de med litt skills :-) Men originale dokumenter til å modifisere, det bør du ha. lykke til
Sist endret av blabla9mm_osv; 7. september 2007 kl. 04:18.
Jeg kjøpte faktisk en sånn her, og det kom i posten og så utrolig bra ut, men så hørte jeg mye om dokument forfalskning og greier så jeg klippte det i to og kasta set :P
Men jeg fikk kjøpt booze en gang med det, selv om dama i kassa så VELDIG mistenkelig på meg.
vist du bruker et fra de sidene der, kan du vel ikek bli tatt for dokumentfalsking?
Jo, det kan du.
Sitat av Han derre'fyren
Hei, jeg hadde planer om å bestille et fake legg fra http://www.photo-id.co.uk/catalogue.htm
meeen så har jeg lest på masse poster her om at man kan få dokumentforfalsking på rullebladet pluss bøter og masse dritt. Derfor lurer jeg på: Er det noen her som har bestilt et sånt legg, og hvordan har det fungert? Skal ikke prøve å komme inn på noen utesteder med det, bare kjøpe snus og kanskje litt drikke på dagligvare fortetninger
dette ble litt rotete så her er det jeg lurer på kort og greit:
1 : Pleier dette å fungere på vanelige butikker (rimi og de der)
2 : Jeg skal jo selvsagt sette opp falskt navn og sånt på kortet om jeg kjøper MEN jeg må jo ha et bilde. Så om en sur kassedame napper fra meg kortet og truer med politi og hævlete, kan jeg bare løpe veeeldig fort da eller har de mulighet (eller gidder de) å prøve å spore meg opp ved hjelp av bildet?


Ps: kjære moderatorfolk, jeg vet at det er masse andre poster om dette men jeg fant ikke svar på akkurat det jeg lurte på. Om dere ikke liker tråden min er det bare kverke den og kaste ut meg fra NFF for evig tid.
Vis hele sitatet...

jeg og mine kollegaer på rema der jeg jobber selger til folk med photo-id leg. jeg pleier å smile lurt til dem, så dem skjønner at jeg skjønner, så dem ikke tror jeg er idiot, men selger fortsatt. de fleste i butikker gir seg faen så lenge du viser "leg" kan vi ikke få sparken ;>
noen som kan guide meg litt på hva jeg skal skrive når jeg bestiller?
det er jo ingen av disse der det står norge eller noe sånt så det må da være ganske lett å bli tatt? alle ser jo at det ikke er ekte?

fins det ikke noen andre sider hvor kortene ser mer ekte ut?

kan jeg sende det i kroner eller må jeg veksle til euro?
Sist endret av rom 101; 19. september 2007 kl. 19:42.
Sitat av pirate
jeg og mine kollegaer på rema der jeg jobber selger til folk med photo-id leg. jeg pleier å smile lurt til dem, så dem skjønner at jeg skjønner, så dem ikke tror jeg er idiot, men selger fortsatt. de fleste i butikker gir seg faen så lenge du viser "leg" kan vi ikke få sparken ;>
Vis hele sitatet...
Dere får ikke sparken, nei, men butikken risikerer å miste muligheten til å selge øl. Hadde jeg jobbet i kassa, og noen hadde vist den til meg, hadde jeg bare tatt kortet og klipt det i sund.
Sitat av pirate
jeg og mine kollegaer på rema der jeg jobber selger til folk med photo-id leg. jeg pleier å smile lurt til dem, så dem skjønner at jeg skjønner, så dem ikke tror jeg er idiot, men selger fortsatt. de fleste i butikker gir seg faen så lenge du viser "leg" kan vi ikke få sparken ;>
Vis hele sitatet...
Alkoholbevilgningen deres vil bli inndratt fortere enn du rekker å si "øl". Lite kunder som handler i butikker som ikke selger alkohol, og da mister du jobben.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaunda
Alkoholbevilgningen deres vil bli inndratt fortere enn du rekker å si "øl". Lite kunder som handler i butikker som ikke selger alkohol, og da mister du jobben.
Vis hele sitatet...
Uhm, ved bruk av falsk ID? Virker jævlig rart, ettersom handel- og bryggeri-bransjen samla hadde gått til opprør mot slik tolkning av lova.

Kan du vise meg kilde på at det der er rettspraksis?
Jeg er ikke sikker på på om alkoholbevilgningen kan bli inndratt, men jeg har da forstått det slik at man i hvert fall kan få bot(butikken altså) om man selger til mindreårige, selv om de viser falsk legg.

Ikke skyt meg om jeg har feil.
Ungdomskort (busskort) kan bestilles via internett, og du kan bestemme hvilken fødselsdato som skal stå på det. Kjenner flere som bruker dette som legitimasjon flere steder. Dette besvarer vel ikke helt spørsmålet, men det fungerer fett. Desverre koster ungdomskort ganske mye om du ikke bruker buss aktivt.
Jeg er ny til dette forumet, men det står mye bra her så jeg tenkte jeg skulle registrere meg så jeg kunne bidra og stille spørsmål. Lurer på en ting angående disse kortene her, jeg har et par fag jeg trenger å bestå eksamen i, men disse fagene er vanskelige synes jeg. Er det noen her med erfaring med privatisteksamner og falsk leg? Lurte på om jeg ikke skulle bestille meg et slikt kort i mitt navn, men bruke en venns bilde så han kan ta eksamen for meg?

Noen synspunkt?
oppdatering:
har hatt kortet i noen dager nå. har kjøpt både øl og røyk hos mange forskjellige butikker.
jeg har det øverste av de klassiske kortene på siden.
jeg er fornøyd
Til alle de som er ute etter "fake legg", fake legg kan dere få fatt i her.
Sitat av milo9000
Til alle de som er ute etter "fake legg", fake legg kan dere få fatt i her.
Vis hele sitatet...
den var tørr gitt...
Sitat av Chrispo
den var tørr gitt...
Vis hele sitatet...
Den var faen meg ikke bare tørr, den er bortimot den tørreste vitsen jeg har hørt.
falsk navn er ikke veldig bra. blir du tatt med det på deg får du en mye strangere straff en hvis du bare har endret fødsels dato. men hvet ikke helt hvordan det vill fungere med sån liksom ID.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av rar
falsk navn er ikke veldig bra. blir du tatt med det på deg får du en mye strangere straff en hvis du bare har endret fødsels dato. men hvet ikke helt hvordan det vill fungere med sån liksom ID.
Vis hele sitatet...
Kilde? Det er ingen forskjeller i lova på det punktet...
Sitat av Chrispo
den var tørr gitt...
Vis hele sitatet...
Sitat av Crabman
Den var faen meg ikke bare tørr, den er bortimot den tørreste vitsen jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Det var ikke en vits. Det var et hån mot alle de forvirrede menneskene som finner ut at "legg" er en god forkortelse for "legitimasjon". Alle oppegående mennesker vet at det heter "leg". Ordene "fake legg" betyr ingenting annet enn en falsk legg.
Så ikke ta så på vei, no pun intended. At all.
Hvis du er på fylla og politiet tar det fake legget ut fra lomma di uten at du har gitt det til dem, kan du da straffes for det, for det står jo på siden at det er lovlig å bestille det, men det trenger ikke å bety at det er lovlig å ha det i sin besittelse. (hvis noen forstår hva jeg mener)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av disaster master
Hvis du er på fylla og politiet tar det fake legget ut fra lomma di uten at du har gitt det til dem, kan du da straffes for det, for det står jo på siden at det er lovlig å bestille det, men det trenger ikke å bety at det er lovlig å ha det i sin besittelse. (hvis noen forstår hva jeg mener)
Vis hele sitatet...
Tja. Kjem an på. Dersom du er 20 år, og handler spriten på polet tviler eg på at dei vil gidde å gjere så jævla mykje med det.

Dersom du er 15 og har handla øl med det ville eg tippe dei kan bli sure.

Men ja, lovmessig er det ulovlig å inneha, og ulovlig å tilvirke/bestille etter norsk lov.

Britisk lov ser antakeleg annleis på det, utan at eg er ekspert på det...