Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2898
Er innkalt til Madla rekruttskole og skal møte før 0830 imorgen.

Jeg har lite lyst til å bruke et år i Forsvaret, og ønsker med det å bli dimmitert så tidlig som mulig.

Jeg har lyst til å dimme før den 24. kl 23.59, slik at jeg kan godta skoleplass. Klarer jeg ikke å få forsvaret til å kaste meg ut før det, må jeg bare prøve å gjøre det beste av situasjonen min i forsvaret..

Derfor lurer jeg på hva jeg kan gjøre for å bli dimmet så fort som mulig, helst på dagen .

Har noen skader jeg kan spille på, og om jeg er flink nok til å overdrive kan det muligens være løsningen.

Helst ikke noe som gir rulleblad. ^
Sist endret av jegvildimme2019; 22. juli 2019 kl. 00:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Levere positiv urinprøve og ha et unormal fikserende forhold til våpen funka her back in the days. Var lite hypp på og dra i militæret så prøvde så hard jeg kunne og virke utilregning.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Var lite hypp på og dra i militæret så prøvde så hard jeg kunne og virke utilregning.
Vis hele sitatet...
Funka det?
Tips: forsvaret trenger ikke sengevetere.. Ubehagelig, men du slipper.
Si at du er pasifist.
R.i.p 23.04.2021
Ja ble dimitert og fikk et tjukt brev i posten om at jeg var udyktig til å være i militæret. Angrer på dette senere da jeg i ettertid fikk lyst til og bli militærpoliti.. Tenk deg godt om før du prøver og drope ut.får visst veldig mye gratis utdanning osv
Sitat av Tarm Vis innlegg
Tenk deg godt om før du prøver og drope ut.får visst veldig mye gratis utdanning osv
Vis hele sitatet...
Hadde lyst på en aktiv tjeneste, så fikk jeg en kneskade. Kneskaden gjør det ukomfortabelt å gå langt, men jeg kan fint kjøre og sitte. Er bare redd kneskaden ikke er nok til å få meg ut, men nok til at jeg får en dritt-tjeneste.

Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Si at du er pasifist.
Vis hele sitatet...
Kommer jeg ut av forsvaret ila. noen dager? Har hørt de kan holde deg i en måned uten våpen. Tenker om de gjør det er det bare for å være kjipe.

Sitat av Mr.Andersen Vis innlegg
Tips: forsvaret trenger ikke sengevetere.. Ubehagelig, men du slipper.
Vis hele sitatet...
Hahhaha, flaut også.
Sist endret av jegvildimme2019; 22. juli 2019 kl. 00:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mr.Andersen Vis innlegg
Tips: forsvaret trenger ikke sengevetere.. Ubehagelig, men du slipper.
Vis hele sitatet...
En i troppen min tisset i sengen en natt. Dette er ikke bare et rykte, jeg lå i samme rom som han. Men heldigvis i en annen køye. Han tjenestegjorde i 8-9 måneder til han.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Han tjenestegjorde i 8-9 måneder til han.
Vis hele sitatet...
Så han ble dimmet?
Den suger, dimmet så sent i tjensten.
Tester de om det faktis er tiss? Kan jeg bare kaste litt vann på sengen + litt spytt slik at det lukter litt? Jeg vet at jeg ikke hadde giddet å lukte på sengen for å sjekke om det faktisk er piss.
Sist endret av jegvildimme2019; 22. juli 2019 kl. 00:47. Grunn: faktis faktisk
Sitat av jegvildimme2019 Vis innlegg
Så han ble dimmet?
Den suger, dimmet så sent i tjensten.
Tester de om det faktis er tiss? Kan jeg bare kaste litt vann på sengen + litt spytt slik at det lukter litt? Jeg vet at jeg ikke hadde giddet å lukte på sengen for å sjekke om det faktisk er piss.
Vis hele sitatet...
Hva står det? "Han tjenestegjorde 8-9 måneder til". Altså dette skjedde 3-4 måneder ut i tjenesten, og han var inne i 3+9 eller 4+8 måneder, noe som skulle bli 12 måneder eller 1 år.
Dette blir for dumt, er man pasifist blir man fritatt fra førstegangstjeneste. Lov om verneplikt sier:
"§ 35.Vilkår for fritak
Vernepliktige skal fritas for tjeneste i Forsvaret hvis det er grunn til å anta at de ikke kan gjøre tjeneste uten at det kommer i konflikt med deres alvorlige overbevisning og verdier som er av fundamental betydning for dem"
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Dette blir for dumt, er man pasifist blir man fritatt fra førstegangstjeneste. Lov om verneplikt sier:
"§ 35.Vilkår for fritak
Vernepliktige skal fritas for tjeneste i Forsvaret hvis det er grunn til å anta at de ikke kan gjøre tjeneste uten at det kommer i konflikt med deres alvorlige overbevisning og verdier som er av fundamental betydning for dem"
Vis hele sitatet...
Du blir rett fint sendt til f.eks. sivilforsvaret isteden
Sist endret av Dice; 22. juli 2019 kl. 01:02.
Sitat av Dice Vis innlegg
Du blir rett fint sendt til f.eks. sivilforsvaret isteden
Vis hele sitatet...
Fant en litt gammel tråd, vet ikke hvor korrekt det er da:

https://freak.no/forum/showthread.php?t=264141

Synes personlig at det er kriminelt autoritært å tvinge folk til å tjenestegjøre i militæret hvis man ikke vil. Hadde bedt de om å dra en viss plass hadde jeg blitt innkalt.
Møt opp stein som faen og si du har et rusproblem og har søkt deg til terapi for depresjon og traumer og har null motivasjon for å presse deg til grenseoverskridende ting i militæret nå
Sitat av cowstore Vis innlegg
Møt opp stein som faen og si du har et rusproblem og har søkt deg til terapi for depresjon og traumer og har null motivasjon for å presse deg til grenseoverskridende ting i militæret nå
Vis hele sitatet...

Ja, røyk deg "stein som faen", kom med blodsprengte øyne og snakk om Gud, Kosmos, Pink Floyd og dommedag. Du kan også si at du er homo, og at du får ståpikk når du dusjer i fellesdusjen.

Alt handler om å gjøre et godt inntrykk.
Sist endret av Hans Høyhet; 22. juli 2019 kl. 01:59.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Levere positiv urinprøve og ha et unormal fikserende forhold til våpen funka her back in the days. Var lite hypp på og dra i militæret så prøvde så hard jeg kunne og virke utilregning.
Vis hele sitatet...
Det er nok det å levere positiv urinprøve er sikreste for å bli sendt hjem fort. Tror du da også må regne med en bot fra politiet.
Kjenner en som gjorde det og ble ikke så mange dager. (Dog kan det jo ha vært andre grunner som han holdt skjult , men tror ikke det.)
Sitat av Dice Vis innlegg
Du blir rett fint sendt til f.eks. sivilforsvaret isteden
Vis hele sitatet...
Nei. Siviltjenesten ble avviklet i 2012.

Tråden jeg skrev for mange år siden er fortsatt akkurat like reell som den var da. Du kan bli kalt inn til sivilforsvaret senere, men det er uansett snakk om kortere kurs og øvelser, ikke et helt år
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
En i troppen min tisset i sengen en natt. Dette er ikke bare et rykte, jeg lå i samme rom som han. Men heldigvis i en annen køye. Han tjenestegjorde i 8-9 måneder til han.
Vis hele sitatet...
Gjorde det samme, men ingen som vet Jeg hadde ellers en fortreffelig tjeneste (men jeg var litt heldig).

Hva faen OP? Hvor vanskelig er det å dimme hvis du har lyst? Finnes jo 100 unnskyldninger eller måter du er borte vekk på dagen.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av jegvildimme2019 Vis innlegg
Jeg har lite lyst til å bruke et år i Forsvaret, og ønsker med det å bli dimmitert så tidlig som mulig.
Vis hele sitatet...
Jeg har fint lite erfaring med å slippe unna selv; jeg sa bare at jeg ikke hadde lyst, og ble heller aldri innkalt.

Det kan jeg si, er at jeg i dag faktisk angrer på det.

Det året jeg skulle vært inne, så var jeg sannsynligvis i likhet med deg, veldig umotivert. Jeg ville gå skole og ville ut i jobb, Forsvaret var bare fjas. Fantes ikke interessert i å fryse av meg beina ute i en eller annen skog. Mot midten av 20-årene derimot, så begynte angeren å manifestere seg. Jeg lever stort sett livet foran PC-en og går omtrent ikke ut av huset med mindre jeg virkelig må - så at jeg skal angre på å ikke ha vært i militæret, det føles ganske virkelighetsfjernt.

Foruten om at det er en tøff opplevelse, så er det en veldig rask og billig vei til mange nyttige erfaringer, særlig med tanke på førerkort for ulike kjøretøy. Nå som du har sjansen, tenk deg nøye om.

(Og ja, tenk deg i hvertfall svært godt om før du går for noen av "rådene" her som involverer narkotika.)
For fremtiden så er det bedre å bare si ifra at en ikke ønsker å være der. Jeg var inne for snart 10 år siden på Madla, og flere av de jeg var der med sa de ikke hadde interesse lenger og ble dimittert. Ikke nødvendig å gjøre det vanskligere enn det er. Har du en grunn for å ikke være der, så prøv det først. Ble også selv tilbudt dimmitering grunnet fullført læretid.
Har du ikke rett til og utsette tjeneste pga skolegang lenger?
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Har du ikke rett til og utsette tjeneste pga skolegang lenger?
Vis hele sitatet...
Omvendt. Du har rett til å utsette utdannelsen pga førstegangstjenesten.

Når det er sagt, så har alle mine bekjente som har bedt om å få slippe førstegangstjenesten fordi de har kommet inn på studie og vært mer motivert for det, fått lov til å dimmitere. Det å ha kommet inn på et studie ser dog ut til å ha vært et kriterie. De av mine venner som ikke hadde andre planer fikk ikke slippe unna så lett.
Håper ikke jeg trår på noen trær her.

Men for og svare på spm ditt, jeg møtte opp til sesjon drita full og de spurte om jeg ville være der jeg sa nei og det var det.

På en annen side så angrer jeg veldig for vennskapet du får, stedene du ser, følelsen du får av trening og felleskapet er noe jeg skulle ønske jeg fikk med meg.