Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4442
Hei! Jeg har blitt ilagt besøksforbud mot eksen min, er helt surealistisk hele situasjonen. Skal ikke gå inn i detaljer, men besøksforbudet har ikke rot i virkeligheten da jeg har blitt beskyldt for ting det ikke engang kan bevises at det har blitt gjort...

Men! Hun hadde mye gjeldproblemer, og enda (4mnd etter bruddet) får jeg post som tilhører henne. Før ga jeg den til henne, men nå har jeg ko besøksforbud og alt det innebærer. Det er inkassovarsler, brev fra kemner, til og med fra politiet at hun for tredje!!! gang er stevnet og registrert i løsøreregisteret. Hva gjør jeg nå med posten? Har mest lyst å kaste den. Er det lovlig? Eller kan det få følger for meg? Husk at jeg ikke engang har lov å ta kontakt med henne via 3.person!

Takker for svar
Da samler du posten i en plastpose og lar det ligge til noen kommer å henter det, du har på ingen måte noen forpliktelse til å si ifra om posten.

Det ville jeg gjort i dette tilfellet iallfall
Kan ikke uttale meg om lovverket, men hvis denne damen har satt deg i en urettferdig posisjon hadde jeg personlig kastet det, slik at renter vokser og hun får litt stress.

At du skal ta kontakt med henne på tlf, mail eller personlig oppmøte vil såvidt jeg vet medføre at du bryter besøksforbudet.
Jaysuma Ndure ble dømt for brudd på besøksforbudet ved å ha sendt en "snap" ..
Hun er selv personlig for å endre folkeregistrerte adresse.

Tviler på at kan få følger for deg. For sikkerhetsskyld kan du si at du aldri har mottatt noen av disse brevene i din postkasse, da er du helt sikret.
Sist endret av pkk1990; 23. november 2016 kl. 13:50.
Hvordan vet du innholdet i brevene da ?
Sitat av dggr Vis innlegg
Hvordan vet du innholdet i brevene da ?
Vis hele sitatet...
Ser du at det står "POLITI", "KEMNER" og "LINDORFF" på konvolutten, forstår du jo det selv.

Trådstarter: Det er ikke ditt problem. Bare samle på posten hennes og vent til noen EVENTUELT henter den. Henter ingen den, er det jo hennes problem. Bare hennes problem.

Fuck den kjerringa, hun fortjener ikke god behandling fra deg.
Det står ofte utenpå, hvertfall fra politiet.
Et lite tips til folk som liker å snoke i andres saker: Tar du en sterk lommelykt/sollys og lyser gjennom vanlig brevpost kan du fint lese hele brevet uten å åpone konvolutten.
Inkassoselskaper skal sende i nøytrale konvolutter, og ts nevner jo innholdet.( Dog skjønner jeg ikke hvordan en person kan registreres i løsøreregisteret :-) )

Hva med å være litt ordentlig og returnere de til avsender ? (Behøver jo ikke betale porto, bare krysse over adressen hennes og stapp de i en postkasse.)
Står navnet hennes på postkassa di?
Sist endret av Tyrkeren; 23. november 2016 kl. 14:24.
Takker for alle svar, mange likesinnede her inne!
Vil legge til; dersom en søker opp returaddressa er det ikke vansklig å tenke seg feem til hva det er..
Navnet hennes står ikke på plstkassa, og hun påstod tidligere st hun hadde endret adresse. Likevel står postnummeret mitt på kassa, kan virke som de ser på den når de leverer.

Jeg tenkte ikke å forklare meg, men til dere som mener jeg skal være ordentlig; denne dama flytta fra meg, uten at det skulle være slutt. 3 dager etter jeg sa til henne at jeg hadde tatt kontakt med legen min da jeg merket at jeg hadde alvorlige psykiske problem. Jeg fikk ikke den hjelpen jeg trenge, så det gikk som det gikk, jeg forsøkte å ta mitt eget liv, og tilfeldigheter gjorde at jeg overlevde. D var det rett på psykiatrisk, og mens jeg var der ble jeg diagnotisert bipolar 2. Dette betydde jo selvfølgelig en vansklig tid når jeg kom hjem med regulering av medisiner osv. første uka fikk bra, og da var vi mye sammen. Andre uka gikk jeg helt i kjelleren og lå på sofaen omtrent hele dagene. Tror hun besøkte meg 2 ganger denne uka. I dette hendelsesforeløpet hadde hun vært utro mot meg gjentatte ganger, med eksen sin. Lite empati i den dama der ass. De blei jo til slutt sammen, og det dukket opp at hun var blitt gravid. Rekner uker tilbake, så var det da vi var sammen. Det nektet hun grovt på og sa at typen var faren! Hun nektet også på utroskap. Naturlig nok stilte jeg spørsmål om hvem av oss som var faren? Hun ble rasende da jeg sikkert pressa litt for mye for et godt svar. Det var da hun "fikk drapstrusler". Fabrikert mener jeg da, for å holde meg unna. Snakket med politiadvokat i dag, skal påklage forbudet i morgen.

Ble mye skriveri og mye personlig her nå, men syns folk skal vite fakta fær e kommer med råd

Vil lege til: dersom det står navnet og en strekkode i vinduet på konvolutten, tyder det ofte på inkasso
Sist endret av Pulev1; 23. november 2016 kl. 14:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ring politiet og hør med dem.

Hvis du sier at det er viktige papirer og at du har besøksforbud så kan det jo hende de sender en patrulje for å levere post, eventuelt ta det gjennom advokat.

Selvsagt er det fristende og brenne alt som hevn, men det kan jo selvsagt by på problemer for deg senere, siden du prøver og få bort besøksforbudet.

Og hvis hun er gravid og det er ditt, så er det greit og ikke fremstå som en hevngjerrig bitter mann, når samvær og slikt kommer på tale.

Slike tilbakeregningsting er temmelig usikre så det er fremdeles en sjanse for at det ikke er ditt.... Vet ikke hvordan man går frem for å bestride et farsskap.
I og med at hun er gravid, synes jeg du skal ringe politiet og be dem ta seg av brevene. Det kommer nok til å bli tøft nok økonomisk for henne uansett, om hun beholder barnet eller ei.
Lever det på postkontoret med beskjed om at hun ikke bor der, så returnerer de det til avsender ��
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Ring politiet og hør med dem.

Hvis du sier at det er viktige papirer og at du har besøksforbud så kan det jo hende de sender en patrulje for å levere post, eventuelt ta det gjennom advokat.

Selvsagt er det fristende og brenne alt som hevn, men det kan jo selvsagt by på problemer for deg senere, siden du prøver og få bort besøksforbudet.

Og hvis hun er gravid og det er ditt, så er det greit og ikke fremstå som en hevngjerrig bitter mann, når samvær og slikt kommer på tale.

Slike tilbakeregningsting er temmelig usikre så det er fremdeles en sjanse for at det ikke er ditt.... Vet ikke hvordan man går frem for å bestride et farsskap.
Vis hele sitatet...
Dette må ikke misforstås, men slik er saken; etter jeg har tenkt og grublet mye, så har jeg kommet frem til at jeg ikke bryr meg om barnet. Kanskje det er mitt, kanskje ikke. Men så lenge hun velger å presse meg ut av den rollen jeg muligens har ovenfor barnet, er jeg likeglad. Er ikke interessert i å krangle til meg et barn som hverken hun eller jeg vil ha sammen. For hva får jeg ut av det? Jeg har en røff fortid som kan brukes mot meg i en eventuell kamp for samvær. Blir nok bare sittende å betale barnebidrag til et barn jeg ikke kjenner

Sitat av Grossie Vis innlegg
I og med at hun er gravid, synes jeg du skal ringe politiet og be dem ta seg av brevene. Det kommer nok til å bli tøft nok økonomisk for henne uansett, om hun beholder barnet eller ei.
Vis hele sitatet...
Tror ikke hun lider noe krise, typen hennes tjener godt, og det gjør hun også. Eneste som mangler er å ta ansvar for sitt. Da vi bodde sammen også gikk posten hennes rett i søpla etter hun fikk den. Hvorfor skulle ikke jeg kunne gjøre det samme? Jeg var da snill og hyggelig, stod å pratet med henne leenge, løst og fast, pluss at hun fikk posten sin. Før besøksforbudet kom, selvsagt.
Sist endret av Pulev1; 23. november 2016 kl. 15:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare la alt ligge og visst du bestemmer deg for å kaste det så kan du jo bare si du var usikker på hvordan du skulle gå frem ettersom hun du har fått besøksforbud. Så kan du spille på at du var usikker og ikke ville ende opp i noen konflikt
Sitat av Millymini Vis innlegg
Lever det på postkontoret med beskjed om at hun ikke bor der, så returnerer de det til avsender ��
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at det er en stor oppgave, men rent prinsipielt; hvorfor skal jeg gidde å gjøre den tjenesten for henne, når alt hun gjør er å fucke opp livet mitt..? Tenkt deg, vi bor i ei bygd. De fleste tror jo jeg er psykopat. Jeg har fått sikkert tosifret moralprekner, x antall sambygdinger har både sletta og blokkert meg på facebook i sympati for henne. Det er jævlig, jeg hadde visstnok trua med å sabotere bilen deres slik de skulle brenne opp i en bilkræsj. Jeg hadde også trua med å skjære strupen på hesten hennes. Det er VELDIG grove beskyldninger å ha på seg!

Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Bare la alt ligge og visst du bestemmer deg for å kaste det så kan du jo bare si du var usikker på hvordan du skulle gå frem ettersom hun du har fått besøksforbud. Så kan du spille på at du var usikker og ikke ville ende opp i noen konflikt
Vis hele sitatet...
Noe sånt svar jeg var ute etter!
Sist endret av Pulev1; 23. november 2016 kl. 15:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kryss over addressefeltet og putt det i en rød postboks, da vil posten sørge for at det enten kommer frem til rett person eller sende det i retur til avsender. Det tar ikke lang tid før postmannen skjønner tegninga og slutter å putte disse brevene i postkassen din eller at de som sender brevene oppdaterer addressene sine. Du trenger på ingen måte å involvere hverken politiet eller bryte besøksforbudet ditt.

Hvilket innhold det er i brevene er ganske likegyldig, det er hennes eiendom og du har hverken lov å åpne eller destruere dem. Siden du ikke har lov til å ta kontakt med henne så er retur via posten eneste løsning. Lar du de bare ligge så vil det nok fort tolkes som at du egentlig har kastet dem.
Du eier ikke den posten. Det er avsender som eier den helt til den blir levert til korrekt avsender. Du skriver på brevet "Retur til avsender, mottager flyttet , ukjent adresse" og legger den i en rød postkasse. Dette er du faktisk pliktig til, da det ellers kalles posttyveri. Kanskje greit å gi Posten beskjed også, slik at dem ikke leverer flere brev til deg.
Hvorfor ikke bare være voksen nok til å levere posten til nærmeste postkontor?
At hun har vært ett rasshøl betyr ikke at du MÅ være det tilbake, vis heller folkene i bygda at du er en ordentlig fyr.
Vil bare si at jeg har opplevd å få ultralydtermin flyttet både en uke frem og en uke tilbake i forhold til unnfangelsestidspunkt, så ikke dra så mye konklusjoner på bakgrunn av det.

Ellers enig i at du bør løse det med posten på en ryddig måte. I alle fall hvis du ikke ønsker flere psykopatbeskyldninger på deg.

Hvis du virkelig mener beskyldningene hennes er blank løgn, ville jeg forsåvidt også vurdert å anmelde henne for det.
Kan du ikke bare kontakte Posten og få dem til å slutte å putte hennes ting i din postkasse?
Leste på et forum en gang om samme problemstillingen om noen som fikk post fra tidligere beboer. De satte opp en lapp der det sto "Ola bor ikke her lenger!" eller lignende.
Oppfør deg som en voksen.
Kryss ut adressen på brevene og legg dem i nærmeste røde postkasse så ordner posten opp i dette.